/spanien/barcelona/forum/9552.aspx/spanien/barcelona/forum/9552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Corazon
2012-05-26 18:01
Vi måste behålla alves tänker inte ens på nyförvärv. Igår kände man igen barca å snälla tito börja alltid matcherna med messi på kanten.
Barcelona Barca4eva
2012-05-26 16:54
För de som är lite sena med att skaffa årets hemmatröja så är det 25% rabatt på dem i hemsidan, kostar alltså runt 60 euro utan tryck.
Barcelona Grande Barca
2012-05-26 15:48
http://www.youtube.com/watch?v=wqSsV8RGMJ4 kärlek ! man bara undrar hur dt kommer gå nästa säsong nu ..
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-26 15:34
@L.A.M Nr 10:

United har en tradition av att inte sparka ut tränare om det inte går så bra i första taget. Det är en klubb med stothet och framför allt är det en klubb som värnar om ungdomarna från egna ledet. Det passar Pep.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-26 15:31
Det blir svårt att se Pep i vilken annan klubb som helst. United hade dock varit bättre än Chelsea/Inter.
2012-05-26 15:30
Kan inte se Pep Guardiola träna Chelsea oavsett hur många miljoner ryssen erbjuder. Jag skulle inte klara av att se honom i den blåa tröjan. Pep vill vinna med klass. Det klarar inte ryssen. Han är för otålig.
En annan tanke som slår mig är att spanien kanske erbjuder honom kontrakt efter kommande VM. Frågan är om han vill träna landslag så tidigt i sin karriär? Tveksamt skulle jag tro.

Vad tror ni?
2012-05-26 15:23
"Sir Alex will QUIT Manchester United next season... according to Wigan chairman Whelan..".

Jag kan nästan sätta mina slantar på att Pep Guardiola går till Man United när Sir Alex lägger av efter nästa säsong, säsongen 2013/14. Man United är den enda klubben jag kan tänka mig att se Pep träna i framtiden. Det är en klubb som har mycket likheter med Barça vad gäller satsningen av ungdomar i egna ledet, beteende i och utanför planen. Det är en klubb som passar honom på många sätt och han är en tränare som passar in i klubben. En klubb med klass vad gäller uppträdande och en del annat i sättet att sköta klubben. Jag tippar på att han ska ta över efter Sir Alex.
Barcelona LeoMessi
2012-05-26 15:20
Barca4eva Tack så mycket:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2012-05-26 15:19
LeoMessi

De kostar väl mellan 80-90 euro?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-26 15:16
Vilken match igår. Vad glad man blir att säsongens sista match också var en av säsongens bästa matcher, för det var den väl ändå? Kändes lite som 08-09, hög press och högt tempo där vi bara kör över motståndarna och skapar massa målchanser. Efter Pedros 3-0 så sänkte vi tempot lite och bjöd in Athletic i matchen, vilket jag tycker vi kunde kosta på oss efter de första 30 minuterna vi gjorde.

Två spelare som inte gjort sina bästa säsonger direkt och ständigt varit kritiserade, Piqué och Pedro, gör båda två strålande insatser. Pedro var överallt, högg på allt och kändes farlig med bollen. Två mål dessutom där han visar att han fortfarande besitter sina kliniska avslut. Piqué dominerade där bak och lät inte Athletic skapa knappt någonting.

Det roligaste var att se anfallsstrion där ingen hade en fast position, utan alla var i ständig rörelse och bytte platser under hela matchen. Messi, Alexis och Pedro är alla spelare som är väldigt flexibla och alla tre kan i stort sett spela var som helst i anfallet. Alexis hade några felpassar och bolltapp men älskar hans vilja, rörelse och kämparglöd. Kan dock bli mycket bättre.

Backlinjen sköter sig också bra. Piqué var bra, Mascherano grym och Adriano känns både stabil defensivt där han också går offensivt väldigt ofta och skspar lägen. Montoya gör det okej, dock tycker jag man märker att han inte spelat på den här nivån så mycket. Lite misstag här och där men sätt till förusättningarna ska man såklart inte förvänta sig för mycket av honom. Detta var hans största match i karriären mot det svåraste motståndet(antar jag). Men han blir en bra back up nästa säsong till Alves, som förhoppningsvis stannar.

Innan matchen igår fick spelarna vila två veckor, vilket jag tror gjorde mycket. Det har varit en tuff säsong med mycket skador och en tunn trupp. Igår hade vi visserligen några borta från skador men spelarna som var tillgängliga var alla pigga och fräscha och det var därför vi kunde köra i detta tempo. Jag tycker det har varit tydligt den här säsongen att Real vunnit ligan för att de har en bättre trupp, medan vi har ett bättre lag och därför vunnit inbördes möten mot dem. Det betyder att vi nästa säsong ska ta tag i det här med skador, värva några komplementspelare och rotera bättre, så har vi mycket större chans att vinna ligan.
Barcelona SirN
2012-05-26 15:01
Glad Pingst!

På Färöarna, där man fortfarande firar Pingst, spelas hela omgång 10 nu på måndag - dvs Annandag Pingst.

Resultaten i senaste omgången höjde spänningen avsevärt i
Effodivisionen, som högsta heter nu för tiden. Dessutom blev
returmatcherna i cupsemifinalerna, som spelades nu i veckan, oväntat
dramatiska. Slutresultaten blev 2-2 respektive 6-6 (efter delresultaten
4-1 och 5-2!), så båda finallagen gick vidare via mål på bortaplan. Läs
mera under rubriken Fotbollsnytt!

Kom in med din tipsrad senast måndag, vi börjar alla på noll nu, och följ den fortsatta utvecklingen i Effodivisionen, som ser ut att bli verkligt spännande!
Länktips: faroenews.se/
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-26 15:01
Addeh det gäller att hacka på trenderna ;)
Barcelona LeoMessi
2012-05-26 14:53
Jag missade första halvleken igår:/ Jag undrar hur Pique skötte sig? Såg andra halvlek men den var lite avslagen av förståeliga skäl. Förresten jag ska åka ner till Barcelona den 8:e juni, vad kan en Barcelonatröja kosta? Tacksam för svar
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-26 14:45
Guardiola: "Pedro is a fantastic player. I was just asking myself why I didn't play him more."

Ställer samma fråga...
2012-05-26 13:48
Grattis till vinsten igår kväll. Det var makalöst och stort!

Dags att boka en biljett till Barcelona för att se den första el Clasicon i augusti för min del. Det ska bli spännande att se på den matchen. Ska Barça vinna sin femte(?) spanska Supercup? Återstår att se.

Tyckte lite synd om Athletic Bilbao som förlorade sin andra final men å andra sidan var det oerhört viktig för Barça att ta denna som en avslutning på säsongen.
Ett bra förväl för grande Pep blev det.
Coach pep.
2012-05-26 13:37
Såg inte matchen ordentligt men det kändes som att vi spelade en aningen annorlunda fotboll igår mot det man är van vid. Mer rakt, mindre sidled, Messi ofta på kanten m.m. Det berodde nog till stor del på att Athletic inte ställde upp bussen och själva spelade med hög backlinje men hoppas detta var en förhandstitt på Titos Barca och vad som komma skall. Vi kändes ostoppbara men det är intressant hur uselt Athletic spelar i ännu en final. De borde samla ihop pengar och ge dem tillbaka till deras fans.
Wena
2012-05-26 13:37
q233233333qa
Atlético addeh
2012-05-26 13:31
Är det en ny trend att skriva Alvez med z eller vad är det frågan om?
Barcelona Barca - King / Messi mr. Golazo
2012-05-26 13:26
Alvez är en legend inom klubben. Bättre högerback har vi aldrig haft enligt mig. Han har fortfarande 2-3 bra år att ge... Han borde verkligen inte säljas. Jag hoppss på det. För det är skumt att han inte var med och fira.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-05-26 13:25
Messi e ju helt galen :)

Barcelona B-Guden
2012-05-26 13:10
Som jag såg igår så är Montoya en guldklimp, men nej han ska inte ta över efter Alves till den här säsongen det ska ingen göra, Alves ska spela kvar.

Sen vet jag inte vad det är med Sanchez han verkar va så nervös så när han ska ta emot en boll så flyger den iväg några meter som håller på ställa till det för honom, skärpning där,

Men igår var den en dröm, att Se Xavi spela som han gjorde gör mig ledsen, vem ska kunna ta över efter honom ? Ingen.
Nä kan fan ta och hylla hela laget var grym igår
Barcelona Barca4eva
2012-05-26 13:07
Siempre Barca

Fick ett mail där det stod att dörrarna till Camp Nou öppnas 19.30 och firandet börjar 21.45.
Barcelona Siempre Barça
2012-05-26 12:55
Vet nån när ska spelare ska in på stan och på camp nou, firande?? Vilken tid börjar det??
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-26 12:55
Så som Pique spelade igår under hela matchen rankar jag honom som en utav världens bästa mittback någonsin. Hans passningsspel, blick över spelet, 50 meters rushningar, huvudspel, markering. Han var ÖVERALLT på plan. Vilken lirare!! Creed till Masken oxo som var felfri matchen genom. Så kul o se att vi verkligen har brutala mittbackar tillgängliga inför kommande säsongen. Puyi? Han är ALLT och ALLA.
Barcelona Keite
2012-05-26 12:34
@Jonas - tots units fem força:

Jag blir spyfärdig... fuck me vad fula. Snacka om att pissa på Barcas historia.
Som Uniteds nya tex. Nike är fan cp.
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-05-26 10:34
Det var en person som stal mitt hjärta igår och det var tyvärr inte Guardiola utan Kung Carles Puyol!!! Vad fan ska Barca göra utan honom den dagen han slutar??
Tiki-Taka
2012-05-26 10:28
Vart var Alves igår??? Varför kom inte han med de resterande ?
Barcelona SamMajid
2012-05-26 10:22
Gonzalez-barca

Hur mycket kostade din biljett?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-26 10:16
Lite roliga detaljer om nya tröjorna.
Valencia Dallan
2012-05-26 09:53
Är du världens bästa manager? Visa det då!

http://www.powerplaymanager.com/r611647/
Annons: