/spanien/barcelona/forum/9545.aspx/spanien/barcelona/forum/9545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
BARCA-més que un club
2012-03-17 19:31
verkligen tragsikt det där hoppas det inte såg så allvarligt ut.
Barcelona Hetfield
2012-03-17 19:30
Usch, han andades inte ens när de tog ut honom från planen....
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 19:26
Eluc Dom mötte Bolton i FA cupen men matchen är uppskjuten nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Ryo Miyaichi !
2012-03-17 19:26
Jag sitter med gråten i halsen, kollade på matchen för att följa ryo som är utlånad till bolton..

fan va äckligt :S ber till gud att han klarar sig.
Barcelona Éluc
2012-03-17 19:24
Tottenham spelar väl inte ens nu?
Barcelona Hetfield
2012-03-17 19:24
Åh fyfan.....han kämpar för sitt liv.
Barcelona Hetfield
2012-03-17 19:23
Keite

Usch, läste om det nu. Det kan vara något fel med hans hjärta, läget kan vara kritiskt.

Alla tankar går till Muamba.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 19:23
Boltons Muamba föll ihop och fick HLR på planen. Fyfaan, sånt är äckligt!
Barcelona Keite
2012-03-17 19:21
skriver från datorn nu.

En spelare svimmade tydligen. Som Puerta, Foe, De la Red...
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-17 19:19
Verkar som att Tello tagit sig förbi Cuenca i "rangordningen", i alla fall tillfälligt. Helt rätt med tanke på spelarnas inbördes formkurvor.

Med tanke på Abidals frånvaro och osäkra hälsotillstånd förstår jag också varför även Muniesa kommer plockas till A-laget och att han redan nu kommer tillhöra A-truppen permanent resten av säsongen. Kul för honom.

Ingen Javi Varas i mål för Sevilla, men även Palop har ju gjort sjuka matcher mot Barcelona - så det har ingen betydelse egentligen. Jo, kanske om Messi får ta en straff...
Barcelona Hetfield
2012-03-17 19:18
Keite

Är det inte lättare att säga vad som har hänt?
Barcelona Siempre Barça
2012-03-17 19:17
Är pique på läktaren eller bänk??
Barcelona Keite
2012-03-17 19:16
Otäckt vad som hänt nu i White Hart Lane...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 19:15
Bra elva. Pedro kan stressa sönder Sevillas försvar, hoppas han kan stäna dit någon boll också. Om bara Messi kan hålla samma form som de två tidigare matcherna så ökar vår chans rejält att vinna.

Försvaret ser kanske inte jättestabilt ut. Adriano och Alves som offensiva ytterbackar samt Piqué i mitten som sett lite svajig ut. Men skapar vi många chanser framåt kan vi förhoppningsvis vinna ändå.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 19:12
Uj uj uj Urby! Snyggt! Med Silvio på läktaren och allt!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-03-17 19:10
Skrev fel på mitt förra inlägg, såklart Pique och Mascherano som mittlås
Barcelona BB-Barceloneta
2012-03-17 19:09
Valdes, Alves, Puyol, Mascherano, Adriano, Xavi, Busquets, Iniesta, Cesc, Messi, Pedro Riktigt Stark elva, inte alls någon rotation inte! Blir väl så i veckan istället
Barcelona Blaugrana91
2012-03-17 19:09
Barcelona line-up (official): Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Adriano, Sergio, Xavi, Iniesta, Cesc, Messi and Pedro #fcblive
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 19:00
Det krävs väl att Real ska leda med typ 16 poäng innan mötet för att det ska bli pasillo...?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 18:43
Ruskigt taggad inför matchen ikväll. Kommer nog bli ett härligt tempo, det gäller för oss att sätta chanserna för de kommer komma chanser. Vi måste hålla koll på deras yttrar då de ofta söker inlägg.

En kvart kvar till laguppställningen kommer ut.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-17 18:14
Har inte haft tid att skriva på ett par dagar, men jobbigt det där med Abidal, men han är stark. Det viktigaste är att han blir frisk!

Sen gällande lottningen så är jag ganska nöjd, Milan är ett bra lag, men tror inte att vi får några större problem med de.
Real fick Apoel..Haha och de säger att vi alltid får lätta lottningar? Hur som helst åker Real i semin mot Bayern i vilket fall som helst.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 18:06
Grace/Wastelands

Jag tror inte vi spelar med bästa manskap varje match. Idag är det Sevilla borta där vi inte spelat på en vecka, det är en svår match och här blir det troligen nästintill det bästa laget som startar. Granada i veckan på Camp Nou, där förväntar jag mig att halva startelvan vilas. Nästa helg, vilket också är sista matchen innan Milan-mötet, möter vi Mallorca på ön och där kanske någon vilas men det lär också bli en tuff match.

Så vi spelar bästa laget idag men sedan tycker jag flera spelare kan få vila. Messi har tex varit i grym form sedan han var borta en match, låt han stå över Granada så kommer han troligen vara otroligt pigg mot Mallorca och Milan.
Grace/Wastelands
2012-03-17 17:38
Jag förutsätter att man alltid ger allt i ligan oavsett placering, men när man är 10p efter så utgår jag ifrån att man inte slösar på spelare i onödan och sliter på spelare som ska vara fräscha till CL. Matchen borta mot Milan nu är väl säsongens hittils viktigaste match, att då ha haft 2 "viktiga" ligamatcher innan där man eventuellt slitit på spelare när vi ändå inte slåss om en titel i ligan vinner ser jag bara som idioti. Vår trupp är tillräckligt tunn och skadedrabbad som den är och det är uppenbart att Pep måste prioritera CL nu. Således ser jag snarare ligan som viktig i att hålla formen och spelet uppe samt undvika skador och ha det som en språngbräda in till CL. För 10p tar vi inte in. Såvida inte Madrid kollapsar totalt.

Och jag ser hellre att vi gör pasillo i ligan men lyckas vinna CL. DOck tror jag inte det blir tal om pasillo, tror inte ens det kommer skilja 10p i ligan när den är slut, men har otroligt svårt att se att vi ska ta in alla 10p tyvärr.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-17 17:29
Real Madrids tuffa schema i ligan kommer under samma period som de ställs emot Bayern, ligan är inte avgjord och pasillo är jag helt säker på att det inte blir
Barcelona Éluc
2012-03-17 17:08
“Dongou, small and Mike Tyson-powerful, is without question the most awe-inspiring player I have ever seen at his age. When I witnessed Messi at the same stage of his development, it later transpired that he was a little bit sulky at being forced to play on the wing in the game I went to watch and, consequently, I came away unimpressed.

But having watched Dongou for several months – aged both 15 and 16 – I have to warn the next couple of generations of defenders that they should start having nightmares now just to get in practice.

The Cameroon-born striker has the low centre of gravity that made Romario so hard to contain, the ability to calculate an acute angle of snooker champion proportions, and an explosive eruption of pace reminiscent of a cobra’s head darting forward to attack.”

Nu har inte jag sett Dongou spela, så jag kan inte uttala mig om hans fulla potential. Men om nu Graham Hunter (som är väldigt insatt i Barcelonas ungdomsakademi sedan ett flertal år tillbaka) påstår detta, tja, då måste det absolut ligga en hel del substans i det. Den bästa han absolut sett vid hans ålder alltså? Impoernande, inte minst med tanke på vilka spelare som kommit därifrån.

Han spelar alltså just nu i Juvenil A? Nästa säsong bör han bli promotad till B-laget med små chanser till lite spel i A-laget. Intressant.
Barcelona Keite
2012-03-17 17:07
Ligan är viktigt just nu om vi inte vill göra el pasillo för Madrid eller om dom skulle vinna ligan på Camp Nou.

Eller vissa kanske vill ha så?
BARCA-més que un club
2012-03-17 16:57
@Grace/Wastelands:

Andraplatsen ellr inte ligan är ju inte körd för det så låt oss fokusera på spela bra i ligan och hålla jämna steg med Real , finns mkt poäng och spela om innan ligan är färdig .
Atlético addeh
2012-03-17 16:51
Grace/Wastelands

På vilket sätt är ligamatcherna inte viktiga för oss? De är kanske inte av samma prioritet som Champions League just nu, men absolut viktiga för det. För det första har inte Madrid säkrat någon ligatitel, och då ser jag ingen anledning att inte ta varje match på stort allvar. En annan viktig sak som jag eftersöker lite mer är att ge fler unga spelare chansen av förebyggande skäl inför kommande säsong. Att spela för hedern räcker väl också som argument.
Grace/Wastelands
2012-03-17 16:42
BARCA-més que un club

På vilket sätt är ligamatcher viktiga för oss just nu? Att säkra andraplatsen?

elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 16:38
Michel (coach Sevilla): "Worried about Messi? I'd be worried if he'd be pregnant. He's world's best, but also thanks to Iniesta and Xavi."
Annons: