/spanien/barcelona/forum/9543.aspx/spanien/barcelona/forum/9543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-20 18:32
Officiellt: Nu har Villarreal absolut inte chans och det Kmr fortf vara 8 p. Ni behöver inte ens titta på matchen för ni vet ju redan hur det kommer sluta. Det kommer bli ännu en förlust för Villarreal.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-20 18:32
Dubbel
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-20 18:14
----------------Valdes------------Alves-Pique-Muniesa-Adria
--------------Thiago------------------Iniesta-----------JDS--------------Francesc Fabregas---------------I.Cuenca----------------------------------------L.Messi----
Barcelona el Maestro: this one’s for you, Abi!
2012-03-20 18:08
el Flaco - Anims Guaje!//
Matchen kommer antagligen att sändas också i efter hand. Du kans e den om du har canal +.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-20 17:49
Varför får han det?

för att kommitten som bekräftar hans röda kort inte samlas förrän imorgon.
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
2012-03-20 17:47
CESC..4..FABREGAS

Hinner han bara göra två baljor, minst, först så är det mer än okej för min del. Vore mäktigt att höra publikens ovationer till Messi. Framför allt om han blir historisk ikväll.

---

Haha, det är så löjligt. Carlos Martíns har varit fruktansvärt bra för Granada den här säsongen. Jag har ingenting emot att han spelar mot oss ikväll, men det är bara komiskt att han får spela trots sitt röda kort förra omgången. Konspirationsteorier...?
Barcelona Trippeln
2012-03-20 17:46
Bara faktum att samtliga madristas jag känner har börjat skita på sin inför ligavslutningen tyder på hur stor respekt de har för vårt lag trots en 8 poängs ledning. De börjar känna det, blir det 6 poäng imorgon då är ligan på allra högsta allvar öppen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-20 17:12
Men självklart ska Martins få spela mot oss! Det är lika givet som att Borja Valero inte ska få spela mot Madrid. Det är så det funkar. Bara synd för Borjas del att han inte blev avstängd inför mötet med oss istället
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-20 17:06
addeh

Nej.

Borja var tydligen skadad, inte avstängd. Inte för att det spelar någon roll direkt, det tråkiga är att han inte spelar vilket minskar Villarreals chanser något oerhört.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-03-20 17:02
Är det bara jag som vill att messi bli utbytt i slutat av matchen så att han ta emot publikens applåder
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Traktorsazi

Skön namn! Haha

Barcelona Trippeln
addeh

Tror ingen är det, inte ens de själva
Atlético addeh
2012-03-20 16:42
LAM

Är du förvånad över att laget som ställs mot Madrid har sin viktigaste spelare avstängd eller skadad? :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-20 16:26
Borja Valero är tydligen avstängd imorgon mot Real Madrid. Synd, Villarreal var ett av de lag jag trodde skulle kunna stå upp mot Real spelmässigt men utan Borja försämras deras tiki-taka något enormt. Tror dock fortfarande det blir en tuff match för marängerna där man nog ändå får ses som favoriter.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-20 16:21
traktorsazi

Enligt mig bör Iniesta börja på bänken. Det bästa vore om han vilade 90 minuter men han får nog komma in om det finns risk för poängtapp mot slutet av matchen. Drömscenariot för mig vore att man spelade med startelvan som jag föreslof härnedan, med bland annat Busquets, Xavi och Iniesta på bänken men med Messi i startelvan, tar ledningen med 2-3 mål i halvtid där Messi slår rekordet och där han också blir utbytt för 45 välförtjänta minuters vila. Inte ett helt omöjligt scenario.

Och sedan, all respekt för Iniesta som är min absoluta favoritspelare i Barca men ingen är viktigare än Messi. Gör loppan en bra match är halva matchen vunnen, minst.
Barcelona traktorsazi
2012-03-20 16:10
Jag tycker vi måste leda med minst 2-0 första 45 min och sedan byta ut iniesta för Honom behöver vi nästan mer än messi framöver vi har en tuff borta match mot Mallorca om bara 4 futtiga dagar och 4 dagar efter det möter vi Milan så de tufft nu vila några spelare idag komigen pep
Barcelona traktorsazi
2012-03-20 16:06
Älskabarcelona , vad spelar det för roll om jag stavar fel? Så länge du fattar vad jag skriver behöver du inte påpeka att jag stavar fel jag vet mycket väl att jag stavar fel och har säkert stavat fel nu också. Men vad ska jag göra liksom gå extra kurser för att en tönt som du säger att ja inte kan stava? Snälla tyst bara
Barcelona Trippeln
2012-03-20 15:48
När jag tänker efter så är inte 8 poäng så mycket som det låter, det är alltså endast fem poäng som vi inte har kontroll över.

Kan ett Villarreal med nya tränare hjälpa oss, ett nytänt Patetico eller ett taggat Bilbao? Det är bara att hoppas.

Jag tror.
Grace/Wastelands
2012-03-20 15:26
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

För ligans bästa på längre sikt vore det nog bättre om Bilbao, Atletico eller Malaga kunde knipa den platsen då Levante aldrig någonsin kommer kunna etablera sig som ett topp 4-5 lag. Men visst är det kul med uppstickare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-20 15:18
Idag så måste vi rotera. Vinst är ett måste men detta är ett gyllena läge att rotera. En spelare som Xavi har spelat några matcher i rad och skulle må bra av vila istället för att nu spela 90 minuter tre dagar efter Sevilla-matchen, sedan spela 4 dagar senare och sedan är det San Siro som gäller. Även om vi nu fått tillbaka hoppet om ligatiteln så är CL enligt mig i nuläget första priorotet, vi bara måste förbi Milan.

Valdés;
Alves, Puyol, Piqué, Adriano;
Thiago, JDS, Cesc;
Cuenca, Messi, Tello;

Målvakten är given. I backlinjen så är brassarna egentligen de enda ytterbackarna så de får starta. Puyol spelade ej mot Sevilla och får spela här, förmodligen får han vila i helgen igen inför mötet nästa onsdag. Piqué behövs mot bottenlag på Camp Nou som parkerar bussen med sin spelskicklighet där bak. På mitten vilar Xavi, Iniesta och Busquets, de får komma in om det blir kris och risk för poängtapp. Thiago, JDS och Cesc är alla enormt bollskickliga de med så det bör ändå lösa sig. I anfallet så är detta Messis chans till målrekord, han spelar garanterat. Cuenca och Tello får gärna starta tillsamans.

Trots rotation vill jag se spelet flyta. Vi har duktiga spelare på banan och vi möter Granada. Vi har gjort massa bra genomförda matcher på raken nu, skulle vara oerhört tråkigt om vi gick tillbaka till att ha svårt och skapa målchanser mot bottenlag. Jag förväntar mig minst en tvåmålsvinst, och förhoppningvis en argentinare som slagit ett nytt rekord efter matchen.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-20 15:18
Fan va kul om Levante får kvala till CL, hoppas de håller sig kvar där. Tycker verkligen dem är värda det.
Barcelona Trippeln
2012-03-20 15:12
Gillade det här..

Player Team
Cristiano Ronaldo Real Madrid 32((10!!!)) PENALDO
L. Messi Barcelona 31 ((3)) PENALDO
Barcelona socccerfan1
2012-03-20 14:36
kollade lite på soccerway.com

vi är bättre än real på alla punkter förutom vunna matcher..

synd som ...! rätt intressant om någon är intresserad så finns det massa kul för fotbolls älskare.
Barcelona socccerfan1
2012-03-20 14:35
kollade lite på soccerway.com

vi är bättre än real på alla punkter förutom vunna matcher..

synd som ...! rätt intressant om någon är intresserad så finns det massa kul för fotbolls älskare.

Barcelona socccerfan1
2012-03-20 14:27
Barcelona Deulofeu
2012-03-20 14:06
Detta är sista chansen vi har att vila spelare innan en riktigt tuff period.

Jag är mer för att man startar bästa laget och gör tidiga byten.

Visst man kan byta någon spelare men inte för många.

Alexis------Messi--------Pedro

-------Iniesta---------Xavi-------

------------Busquets-------------

Adriano--Mascherano-Pique-Alves

--------------Valdes----------------------

Tidiga byten på Alexis-Cuenca/Tello
Xavi mot Thiago samt Iniesta mot Keita.Om det flyter på i matchen och det är inga skador eller liknande.Jag vill se byten i halvtid eller i 55 max ett byte kvar som görs runt 80.Det viktigaste är dock tre poäng så att vi sätter press påett stressat Madrid.Skulle vi vinna och de inte gör det dåär det upplagt.Vamos
Barcelona Deulofeu
2012-03-20 13:56
Apropå att Martins kommer kunna delta idag trots rött kort senast då borde väl detsamma gälla Marchena som fick rött kort i Villareals senaste match.

Sjukt hur som helst
Barcelona Deulofeu
Apropå att Martins kommer kunna delta idag trots rött kort senast då borde väl detsamma gälla Marchena som fick rött kort i Villareals senaste match.

Sjukt hur som helst
Barcelona Deulofeu

Sjukt hur som helst
Barcelona Illusionista
2012-03-20 13:48
@Aniesta

Läste på Uefas hemsida att man kan köpa biljetter där. Finns biljetter i 3 eller 4 olika klasser och de är beroende på platser man söker. Dyraste biljetterna ligger på 370 Euro. Tror du kan köpa de redan nu om jag inte missuppfattat det. Du kan dock köpa 2 biljetter per beställning alltså innebär det att ifall ni är fler än 2 personer finns det risk att ni kanske inte får sitta bredvid varandra.. om man inte ringer in till de o förklarar.. vet inte riktigt om det ens kommer hjälpa men kolla upp det. Länken som kommer med här kan du hitta mer info. Tror de har stängt biljett försäljningen, sista dagen var 16e mars men de pratar något om att det kommer öppna 2a april igen.. vet inte om det öppnas bara för de som redan köpt kan kolla upp saker och ting eller om man även kan köpa då.

Lycka till =)! Annars finns det många andra företag som säljer sök bara på Google! DOCK DYRARE!
Annons: