/spanien/barcelona/forum/9542.aspx/spanien/barcelona/forum/9542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-25 22:14
Fan vad jag kommer att gräma mig än mer över vårt uttåg om Bayern går till final..givetvis vill jag att tyskarna ska slå ut Real men ni fattar.. drömfinal hade det varit!
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-25 22:12
Som någon sa förra veckan, Gomez måste nog vara världens bästa sämsta spelare. Han är sååå dålig men ändå gör han så många mål.
Barcelona Walee
2012-04-25 22:11
Hur faaan kan man hylla Juanito??

Smutsigare spelare får man leta efter, jaa dom har ju ultras på deras hemma arena så det är förståligt...
Barcelona Walee
2012-04-25 22:08
Seriööst en mer sjävisk toppspelare än Robben finns inte herregud han kunde väggspela med Gomez, aa Bayern förtjänar att förlora helvetee..

Bayerns försvar är tyvärr inte inte lika tajta som Madrids heller..
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-25 22:05
Gonzalez_Barca

El escandalo de Riazor/Old Trafford*
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-25 22:02
Vinner Real CL i år hoppas jag Mourinho är medveten om att han vunnit sina CL-titlar genom:

El escandalo de Old Trafford.
El escandalo de San Siro.
El escandalo de Bernabeu.
Barcelona Nesto
2012-04-25 21:49
Tyckte jag såg att Madrid hyllade Juanito med ett tifo.
Måste varit mourinho som låg bakom det där.

Edit: Med tanke på det Juanito gjorde mot Lothar i Bayern.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-25 21:41
är det nu man ska spåra ur och börja skrika Real Uefa?
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-25 21:38
Rosell och Zubi hade ett möte idag som varade i ungefär en timme där de förmodligen planerade den kommande säsongen. Det spekuleras att Rosell ska träffa Guardiola imorgon för att definitivt klargöra tränarens framtid.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-25 21:38
Haha, Bayern kommer förmodligen att åka ut mot Real Madrid som absolut inte förtjänar att gå vidare efter dom första 45 minuterna. Dom får en oerhört billig straff när Alaba halkar och får bollen på handen, andra målet är offside. Bayern har skapat många farliga chanser och förtjänar att leda matchen. Lägg till att dom borde haft en straff till.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-04-25 21:37
Och Bayern borde ha en straff till!! FUUUSK
Blaugrana1990
2012-04-25 21:37
Domarna är dåliga idag. Åt båda hållen. Tror faktiskt det inte skulle vara straff på Gomez situationen men man får hoppas Bayern får en moralisk boost nu och undviker det dem upplevde dem första 20 minuterna.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-25 21:36
Penaldos mål är like mycket offside som det bortdömda målet igår...

Smutslaget har som vanligt "turen" på sin sida.
Barcelona Larsson1333
2012-04-25 21:35
Gubbar, lugn, Real får aldrig med sig domarn, det är bara vi som är Uefas lilla gullegrisar!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-04-25 21:34
Det är Alves som är offside vid 3-1 målet inte Alexis
AndreD - Ànims Abirey
H.Alavi - Magico!

Och Robben missade öppet mål, och Gomez missade friläge.
Barcelona Ibillay
Solkar offside på ronaldo ser jag nu i studion
ragnarök
Ronaldo är offside men det är svårt att se för linjedomaren.
Barcelonistas
2012-04-25 21:32
Förövrigt har jag kollat repriser på Sanchez 3-1 mål, och det är fan i mig ej offside. Han är precis vid linjen, kollade nämligen repris på matchen idag.

Bayern dominerar hela halvleken, Madrid har bara haft flyt.
Barcelona petersays
2012-04-25 21:32
"Madrid satte förbannelsen på Camp Nou som höll i sig"

Que?
Barcelonistas
2012-04-25 21:31
Bayern Munchen! Säga vad man vill men gillar deras fotboll, tycker den är riktigt underhållande.
Barcelona S91
2012-04-25 21:30
Jag har DVR i TVn, och den tog på Odjurets arm. Få se om detta uppmärksammas.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-25 21:30
Jahap, bollen tar på Pepes hand i straffområdet när Robben skjuter iväg sin frispark.

Ett offside-mål plus detta. Happ, lite irriterad är jag.
Barcelona barca_joe
2012-04-25 21:29
Straff på Pepes hand där? lika mycket hands som på Alaba
Barcelona Ibillay
ronaldos mål offside? Hands på pepe nyss när frisparken sköts?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
Artikeln "Det var längesedan jag kände sådan stolthet" passar in perfekt på mig.

Jag var nere i Barcelona och camp nou och såg matchen, det var en fantastisk stämning, fantastiskt spel(främst i första). Visst det sved att kliva ut från camp nou med en missad CL final (tro mig det sved, tårar var sånär påväg ner) men att se nästan alla stanna kvar och sjunga efter 2-2 målet gav mig en känsla av glädje och stolthet som inte går att beskriva. Alla höll ihop, det var ingen förlorar mentalitet, alla accepterade förlusten efter lite slag på diverse papperskorgar, träd vad man än fick tag på. Jag och mina vänner träffade dessutom massa trevliga, objektiva Chelsea fans som erkände Barca som det bästa laget genom tidern, de sa att dem kunde inte tro att det var sant, att de var i final och hur avundsjuka de var på vår klubb, vårt spel och vår identitet. Underbart att stå och prata med sådana fans efter matchen.

Sen hör jag att folk på forumet ballar ur och fullständigt smutskastar allt och alla. Det är nu, i motgång som jag älskar Barcelona som mest, det är lätt att älska när det går bra. Jag förstår inte hur man bara kan vända ryggen åt dessa spelare, de krigade om varje boll, försökte med allt! Men den här gången gick det inte, det bara var så att det inte gick. Som för Chelsea 2009 mot oss. Man måste gå vidare, i livet kommer det alltid finnas motgångar, i allt. Om man inte klarar av att ta motgångar på rätt sätt så är man körd. Precis som i boxning så måste man vara beredd på att ta emot slag, blocka slagen när de väl kommer, annars kan man inte slå tillbaka. Vi måste vara villiga att acceptera att motgångar kommer och kunna bearbeta de! Om ni nu inte är medgångsfans, isåfall kommer det bli så otroligt skönt att slippa alla dessa fans.

Uttrycket "What doesn´t kill you only makes you stronger" summerar allt. Vi kommer igen, vi kämpar tillbaka, med vårt spel, vår identitet! Visca!
Barcelona Ibillay
ronaldos mål offside? Hands på pepe nyss när frisparken sköts?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-25 21:27
Kom igen sätt den nu
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-25 21:26
Kom igen sätt den nu
Barcelona Emily
2012-04-25 21:21
Blaugrana1990

Ursäkta? Har Guardiola rånat oss på vår CL-titel? Du är medveten om att Barcelona inte spelade CL-final igår va? Även om Barcelona vunnit och tagit sig vidare till finalen finns det inget som säger att vi hade vunnit. Inget lag har någonsin vunnit CL två år i rad. Inget. Lite ödmjuk kan man väl ändå försöka vara.

Sen undrar jag hur du tänker med till exempel Thiago? Du skrev igår att han ska sitta på läktaren och först när han kämpar 100% varje match får han spela. Hur ska han kunna kämpa 100% varje match när han sitter på läktaren? Han kan inte spela från läktaren, eller hur? Med din filosofi skulle han sitta på läktaren hela karriären. Det har varit matcher när till exempel Messi inte har kämpat 100%, anser du att han ska placeras på läktaren då också?

Det Guardiola har gjort med och för laget är fantastiskt, att du anser att han ska få sparken vid det (i princip) första nederlaget är rätt pinsamt. Jag älskar att Guardiola försöker utveckla laget. Visst, 3-4-3 har inte alltid fungerat, men hellre att Pep fortsätter att försöka utveckla laget än att det blir som under Rijkaards sista säsong - totalt fantasilöst.

Hur mycket hyllade du Pep när han vann allt som gick att vinna under sin första säsong som tränare för Barcelona? Vid nederlag visar folk sina rätta ansikten och du visar verkligen ditt när du säger att Guardiola har rånat oss på "vår" CL-titel och att han har våldtagit vårt lag. Usch.
Annons: