/spanien/barcelona/forum/9536.aspx/spanien/barcelona/forum/9536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-03-19 21:42
58M alltså. Det där tror jag inte alls på. Att vi är intresserade och att han kommer hit inom något år ser jag som mycket möjligt, men inte för det priset. 58M är ju galenskaper, och man tycker att klubben borde lärt sig efter Zlatan-katastrofen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-19 21:32
There's a deal on transfer of Santos attacker Neymar (20) in 2014, possibly 2013. Barcelona would already have paid 14.5M. Total: 58M. [ser]

Vidrigt om det stämmer
Barcelona Siempre Barça
2012-03-19 21:24
tycker så sybd om bojan som ibte fpr spela för roma:( killen har famför sig osvaldo, biorine, lamela och totti. hoppas bojan lyckas nästa säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Éluc
2012-03-19 21:13
Barcelona-Athletic, between quarter-final games vs Milan, could in the end be played on Saturday 31 March at 22:00. Decision tomorrow [rac1]

Låt oss hoppas att detta beslut tas eftersom 2 dagars vila mellan Athletic och Milan-matcherna är alldeles för lite.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-19 21:07
Roma värmer upp i Abidaltröjor med nummer 22 och på den stora bildskärmen visas en bild på Muamba och Abidal!

grande roma! ikväll avgör Bojan.
Messi gillar vitlök
2012-03-19 20:43
Barca kommer att vinna ligan till slut. Mourinho pissade på sig igår. Nästa match skiter han på sig och matchen efter drunkar han i sin egen avföring. Så satsa alla slantar på Barca.
Barcelona el Maestro: this one’s for you, Abi!
2012-03-19 20:30
"...men då satt han ju så långt ifrån att han inte kunde se situatiionerna..."

Precis. Det är detta svar han brukar ge på konferensen. Så genomskinlig som bara han kan vara.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-19 20:26
el Maestro: this one’s for you, Abi!

...men då satt han ju så långt ifrån att han inte kunde se situatiionerna... :P
2012-03-19 20:23
Mourinho: "I won't criticise the referee, but he should have given us two enormous penalties. It's all part of the Liga though,".

Typiskt gnällig tränare. Det är alltid synd om oss är hans budskap. Där ser ni skillnaden mellan Mourinho och Pep. Dag och natt.
Inte ett ord om de billiga straffar han ofta får eller när hans spelare får fortsätta att spela utan varningar. Någon borde påminna honom om näst senast matchen. Han skulle ha fått två klara straffar emot sig. Han var tyst då. Nu kunde han väl vara tyst också kan man tycka.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-19 20:17
haha, killen med fluffet från LMFAO hade på sig en barcatröja.

Då kanske ni tänker "okej, det är lite hippt bland kändisarna att hålla på Barca numera" men den här killen har varken Messi eller Iniesta på ryggen utan...
... Rafinha! Det tyder ju på att han har lite koll på laget!

Känns skönt att det inte bara är namn som Bieber och Saade som är Barcafans utan en artist som man faktiskt kan lyssna på (motvilligt, men ändå).
2012-03-19 19:59
@EL Corazon - King of Barcelona:

:

Haha, det vore mirakulöst om Barça ändå vinner ligan.
Pep går med andra ord på samma väg som sin lärare Cruyff. Curyff har en gång i tiden sagt att ligan är kört men det visade sig sen att han vann ligan. Real Madrids match mot Malaga var avgörande även i den säsongen...

Ärligt talat så tror jag att Pep menar när han säger att Barça inte kommer att vinna ligan. Vad han menar är enligt min tolkning att Barça inte kan vinna ligan i denna säsong men att det är Real Madrid som kan förlora ligan. Alltså så ska mirakel hända. Barça vinner inte ligan men Real Madrid kan förlora ligan, kort sagt.
2012-03-19 19:50
Mansour

För medlemmar släpps biljetterna klockan 10 på onsdag.
För övriga gäller den 29 mars.
Barcelona Mansour
2012-03-19 19:40
Vet någon när biljetterna till cl-returen mot Milan släpps?
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-19 19:36
Anims abidal

Då vill jag inte veta vilka höjder Pep nått med det här laget UTAN knarket. Det hade varit helt sjukt.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-19 19:30
Enligt engelsk press kan Muamba nu både tala och röra armar och ben trots att hans tillstånd inte är helt stabilt än.

Puerta avled visserligen tre dagar efter själva attacken men det verkar som om det ser ljust ut för Muamba...!

Kämpa!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-19 19:29
BREAKING NEWS: Pep is mindf*****g Mourinho and Real Madrid - "We won't win la liga"
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-19 19:23
Härligt förresten att en knarkare lyckats ta 13 av 16 möjliga titlar. Vilken fantastisk nivå de håller.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-19 19:20
Lugna er grabbar. Puertan var i kalabalik igår, alla bråka med alla. Låt dem få ta ut deras aggressioner och problem på pep, uppenbarligen är dem oroliga för att vi ska komma ifatt dem, jag skrattar gott åt det hela samtidigt som jag kollar på cazorlas fantastiska frispark. Messi är ett mål efter cristiano i skytteligan för den intresserade!
Barcelona Ibillay
2012-03-19 19:12
Det här med att de kallar Pep och Barcelona för falsk ödmjuka är så jävla patetiskt. Jag vet inte, jag kanske har missat det, men när har Guardiola gått ut och sagt att han är en ängel? Marängerna påstår det bara för att kunna smutskasta och nedvärdera oss återigen...jeez

Stör maränger sig på att han beter sig proffesionellt under sina arbetstimmar? Det gör väl alla som jobbar, inte går en lärare runt och snackar skit, han beter sig som skolverkets regler säger att han ska göra. Sen får han väl tycka vad han vill när han inte jobbar.

Det här med att Pep är feg och att han "leker" snäll och allt annat skit som marängerna hitttar på är en del av deras hyckleri. Det där med uefalona har väl blivit uttjatat så nu måste de hitta på nåt annat. Så de använder "Mes Que Un Club" som de inte ens vet vad de är och kallar oss sedan för hycklare när Pep är nån av spelarna visar sin frustration eller gör ett uttalande.

Maränger tror att Barcelona änvänder begreppet Mes Que Un Club för att de ser sig själva som bättre eller som moralens fanbärare. Så är inte fallet, Barcelona är som vilken annan klubb som helst och påstår sgi inte vara "ett sätt" att leva okej? Så ni kan lägga ner det där bullshitet....sen att ni får det där att se större ut än vad mourinho gör är ännu mer patetisk, och nej mourinho är ingen man bara för att han "erkänner" att han är en idiot.
Pep behöver inte "erkänna" nåt för att han har inget att gömma så som ni påstår.
Att han frös ut Zlatan är såklart inte fint av han, men ni får det att se ut som världens sak ahahah bara för att nedvärdera Barcelona

Vad Mes Que Un Club betyder får ni maränger titta upp själv.

Sen kan man ju flytta fokuset på "El Madrdismo" som ska betyda gentlemanna beteende och att aldrig klaga och snacka skit. Att alltid vara en man och inte ljuga eller undvika saker och skylla bort saker...

Yeah right...

Barcelona traktorsazi
2012-03-19 18:57
Vilkeeen rakeeet cazorlaaa tackar och bugar
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-19 18:36
Pep är tydligen en respektlös knarkare?

Haha go puertan!
2012-03-19 17:26
The 21 debutants under Pep

2008/09: Busquets, Thiago, Xavi Torres, Muniesa, Botía and Abraham

2009/10: Fontàs, Dos Santos, Soriano, Gai Assulin and Bartra

2010/11: Oriol Romeu, Sergi Gómez, Miño, Nolito, Montoya and Sergi Roberto

2011/12: Cuenca, Deulofeu, Rafinha and Tello
Barcelona B-Guden
2012-03-19 16:38
Hur många La masia produkter har fått debutera under Pep?

18 eller 21, har läst båda 2 nåt borde ju stämma
Barcelona Ibillay
2012-03-19 16:36
börni

Han kanske menar Milan-Barca på San Siro
Barcelona Fabrecadabra - Anims Villa
2012-03-19 16:32
Hur många La masia produkter har fått debutera under Pep?
Barcelona börni
2012-03-19 16:22
Till John Knute.
Vore bra för mångas själsfrid om du skrev att det är flygbiljetter du menar (för det är det väl, matchbiljetterna är väl inte ute än)?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-03-19 14:35
Graham Hunter om Jean Marie Dongou!

Framtiden ser ljus ut, culés!
John Knute
2012-03-19 14:34
Biljetterna till Barca-Milan bokade, woho!
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-19 14:31
Last December, Al Dunya TV showed a clip from Barcelona’s match at Real Madrid, with the ridiculous claim that Barcelona’s formation was a secret code for Syrian rebels to learn arms smuggling routes.

The video clip below (in Arabic) claims the players represent the smugglers whilst the ball’s position corresponds with the current location of the weapons.

Finally, the narrator adds that when the world’s best footballer Lionel Messi passes the ball it indicates that the weapons have reached rebels in Dir al-Zur.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-19 14:31
Första inlägget sedan innan Sevilla-matchen. Fan vad glad man känner sig. Om jag håller mig till vår match så gör vi det enligt mig spelmässigt perfekt, åtminstonde i offensiven. Effektiviteten är något vi fortfarande måste jobba extremt mycket på. Cesc, Iniesta, med flera missade helt klara målchanser där det ska vara mål 9/10. Ibland känns det som Messi är den enda riktigt kyliga framför mål. I alla fall, vi skapade många chanser men gjorde ett par misstag i försvaret, som kunde straffats men lyckligtvis var Sevilla lika dåliga som oss i avsluten. Jag gillar hur vi körde på i första men körde en lite mer kontrollerande stil i andra, Sevilla hade mer boll då än de första 45 men det kändes ändå som vi hade bra kontroll och som att det var närmare 3-0 än en reducering.

Lionel Messi är i storform. Ibland känns det som att vi är lite för beroende av argentinaren då han är inblandad i precis allt när det gäller anfallsspelet. Igår nöjde han sig med ett snyggt mål att bättra på statistiken med men det kunde blivit både fler mål och assist. Varje gång han får bollen händer något farligt, när han kommer rättvänd så blir det målchans. Pedro var enligt mig bättre än han brukar och får godkänt enligt mig. Jag tycker man ser att han har kvalitéer men den där sista biten saknas. Hans avslut är inte vad det var, han känns inte lika het som tidiager säsonger. Men för att jämföra med denna säsong så är der här en bra början.

En sak som stör mig är att Iniesta allt som ofta börjat placeras på kanten. När man förut såg Cesc, vampyren, Xavi samt Busquets tillsamans i elvan så var det oftast Cesc som spelade längre upp i banan medan det nu är Iniesta som f¨r börja matchen på kanten. Han gör det bra när han får bollen men det är allt för sällan, och oftast i sämre lägen än när han spelar i mitten. Visst har Cesc skött det bra som mittfältare men jag vill inte honom där på bekostnad av Don Andrés, det var det jag var orolig för nät Cesc köptes från Arsenal, och under hösten verkade jag ha fel men under de senaste matcherna ser Iniesta mer och mer ut som en vänsterytter vilket jag starkt ogillar.

Men en bra match och det känns som vi är i form.Sedan den hemska matchen på Reyno De Navarra har vi en 5-1-vinst mot Valencia, en säker 3-1 förlust mot Leverkusen, en skön bortavinst mot Atlético, en bra genomförd match mot Sporting trots utvisningen, en kross mot Leverkusen samt två säkra 2-0-vinster mot Racning och Sevilla. Det är väl bara mot Sporting och Atlético där vinsten kännts aningen hotad. Vi har alltså sju raka segrar och är i en bra spelmässig form, medan Real har spelat dåligt en tid och till slut fick sitt poängtapp igår. Imórgon ska vi ta tre nya poäng och sätta press på Real, efter det har vi inom en vecka ett möte med Mallorca på ön, Milan i CL samt Athletic på Camp Nou. Tre rätt tuffa matcher men vi bör ta oss igenom alla tre med bra resultat med tanke på vårt spel den senaste tiden.

Framtiden känns relativt ljus trots allt. Jag har alltid sagt att ligan inte är över än, nu är den det verkligen inte. Ett till poängtapp för Real snart och det är spännande igen.
Annons: