/spanien/barcelona/forum/9534.aspx/spanien/barcelona/forum/9534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-18 21:03
Roberto gör ett mål till, många mål för honom som sagt :)

på tal om att träna med a-laget - tydligen tränade en kameruansk 16-årig målvakt med a-laget idag. Han heter Joseph Fabrice Ondoa och jag kan sätta både en och två pengar på att han redan nu är säkrare som andremålis än Pinto :)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-18 20:59
Nej, Roberto har "bara" gjort ett. Kiko satte ettan. NU satte han dock trean med :D

Pep for president

Han har börjat träna med laget igen, vilket är väldigt kul och ett stort steg i rätt riktning. Men en comeback lär tröja några veckor till
Barcelona Culliford
2012-03-18 20:59
Sergi Roberto är glödhet! :) 3-0
Culé - Messi y Alexis
2012-03-18 20:54
elbraco

Gjorde han första målet också? :O
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-18 20:51
Sergi Roberto 2-0! Han gör rätt många mål för en mittfältare...
Barcelona pep for president!
2012-03-18 20:49
Jag såg att Affelay var med dagens träning, hur går det för honom, är han frisk? Nån som vet lite mer?
Real Madrid Kaka The Best #8 !!!
2012-03-18 20:38
DM1982

Det jag menar är att Napoli var långt ifrån världens bästa lag..
Messi spelar i världens bästa lag, och det gjorde inte Maradona..

Det var bara det jag mena ;)
Barcelona DM1982
2012-03-18 20:33
@Kaka The Best #8 !!!:

Måste bara säga att du nedvärderar Napolis lag en hel del. Napoli hade ett riktigt bra lag när Maradona spelade där, speciellt på slutet. Visst var Maradona den viktigaste och bästa spelaren men det fanns en hel del spelare av världsklass i Napoli då.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-18 20:30
Torres gör två mål, Soldado svarar med tre
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Nino Maravilla
2012-03-18 20:19
Så kan man också bestämma om vem som ska ta frisparken, haha!
Real Madrid Kaka The Best #8 !!!
2012-03-18 20:15
"Folk jämför Messi med de allra största, medans C. Ronaldo jämförs med Messi."

Klockren mening :)

EDIT: Dock tkr jag Messi har en bit upp till Maradona, för Maradona ledde Napoli helt ensam till UEFA cup titel, samt Serie A titel medans Messi ju spelar i världens bästa lag..

Han ledde även Argentina till VM titel,+ att under Maradonas tid så var inte spelarna lika skyddade som idag..

Idag är inte Messi större, MEN jag tror han kmr bli tidernas störste efter hans karriär är slut..
Han är fan bara 24 år gammal, han är fortfarande ung.
I Sverige skulle han fortfarande varit en yngling ;)

Väl mött//Milanista.
2012-03-18 20:13
Dale Paliza Jag väljer att bedöma om Messi är historiens bästa efter karriären. Att säga att han är den i särklass bästa genom tiderna tycker jag är att ta i. Om Messi fortsätter i den takt som han har nu i 3-5 år tror jag dock de allra flesta kommer vara övertygade om att han är den bäste genom tiderna osvsett om han vann VM eller inte.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-18 20:10
Publiken på mini-Estadi skanderar "Abidal". Matchen leder Barca med 1-0, för övrigt. Och spelar bra än så länge
Barcelona DM1982
2012-03-18 20:08
Barca B stream
Barcelona Deulofeu
2012-03-18 19:49
stream till Barca b någon?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-18 19:23
Om en kvart spelar Barca B hemma mot Alcorcon och stället upp enligt följande;
Oier
Montoya, Bartra, Armando, Planas
Riverola, J2S, S. Roberto
Kiko, Rafinha, Deulofeu
Barcelona Hetfield
2012-03-18 19:21
Är det någon förutom Pele som anser att Pele är världens bästa spelare genom tiderna?
Barcelona Dale Paliza
2012-03-18 19:21
EL Corazon - King of Barcelona

Det ska mycket till för att någon ska komma ens i närheten av det som Messi gjort. Även om Messi skulle avsluta sin karriär imorgon - gud förbjude! - så skulle han nog rankas som världens i särklass bäste genom tiderna.

Maradonas fans drar gärna upp VM 86. Men kika på hur försvaren agerade där: engelsmännens agerande vid solomålet t ex... det har blivit "lite" tätare försvar sedan dess...
2012-03-18 19:16
Dale Paliza

Det dr ju dock ganska väntat. Eftersom Messi spelar nu och Zidane slutade för bara några år påverkas röstningen också pga det. Mer intressant att se en röstning dem emellan om säg 20 år. Då blir det mer rättvist.
Barcelona Dale Paliza
2012-03-18 19:11
Resutatet i Marcas omröstning:

50,2% Messi
27,5% Zidane
9,9% Maradona
7,1% Pelé
3,9% Di Stéfano
1,5% Cruyff.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-03-18 19:05
Hombre/

Jag förstår inte det där med att Messi måste spela i ett annat lag för att kunna demonstrera sin individuella kapacitet.
Knappast så att Iniesta eller Xavi gör något förarbete när han helt på egen hand ger sig ut på dribblingsräder för att sedan sätta bollen i mål helt iskallt.
Jag kan hålla med om att när man samspelar med andra i laget så är det givetvis en fördel om de heter Iniesta eller Xavi.
Nu orkar jag inte leta upp statistik, men Messi har väl legat högst (eller top 2 iaf) i assist-ligan sedan flera år tillbaka.
Vår lille argentinare hade varken passat eller dribblat sämre om han spelat i exempelvis Liverpool.
Även med Argentina går nästan alla anfall via Messi och han får agera både anfallspets och mittfältare.
Och om du vill att spelare ska prestera i olika omgivningar för att bli kallade för de bästa, så måste du ju i sådana fall ta bort Pélé från din lista..

Jag vet inte om jag håller med om att det endast är ett VM-guld som kan stämpla Messi som den bäste genom tiderna.
Jag tycker man får sätta det i lite större perspektiv i sådana fall. VM-guld kan alldeles för lätt avgöras av slumpen.
Hur hade det sett ut för Maradona om "guds hand" målet inte blivit godkänt och England gått vidare?
Sedan kan man även jämföra de olika VM-lagen. Ofta man glömmer bort övriga truppmedlemmar när man pratar om Zidanes, Ronaldos, Maradonas, Peles VM-titlar.
Ta Brasiliens VM-trupp från 2002 och Frankrikes (1998, 2006) och jämför med Argentinas. Är inte helt säker på att dessa är likvärdiga rent "truppmässigt".
Menar helt enkelt att VM/EM är turneringar som spelas på 1 månad med ganska få matcher, där tur/otur och många andra faktorer kan vara avgörande i en titel.
Barcelona Dale Paliza
2012-03-18 19:04
Barcadinho: Jag har upplevt både Maradona och Messi på ganska nära håll och måste säga att skillnaden är mycket stor. Maradona hade många enormt djupa svackor - i Barcelona, Napoli och Sevilla - och var stundtals faktiskt en belastning för sitt lag, det är det många som glömmer idag. I Napolis båda EC-matcher mot Real Madrid 87 var han sämst på plan och han gjorde egentligen bara en enda riktigt bra EC-match under Napoli-åren... mot ett riktigt svagt lag dessutom. Det står mellan Messi, Pelé och Di Stéfano.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-03-18 19:02
Även om Messi vinner VM 2 ggr i rad så kommer folk säga att Pele vann 3. Själv är jag inte så besatt av den tanken att Messi ska vara bäst genom tiderna, han är 24 och har varit bland världens 3 bästa spelare 5 år i rad, inte ens Maradona utvecklades och förbättrade sina egna rekord under så lång tid. Messi är 24! Han har minst 6-7 år till på högsta nivå! När han lägger ner karriären kommer allt tala för sig självt, så var inte så besatta nu.

Sen det där med att han måste flytta på sig och spela i England osv. är bara löjligt. Varför behöver han det? Han gör Barca bäst i världen.

Vilka är de största i sina klubbar? Är det inte lojala spelare som Maldini, Baresi, Hierro, Raul, Zanetti, Del Piero, Totti, Beckenbauer, Giggs, Scholes, Best, Puyol, Xavi mm? Behövde Maldini flytta till England för att vara bästa backen i världen? Eller Beckenbauer som ses som bästa backen genom tiderna?

Jag vill tro att lojalitet mot sin klubb ska vara mer värd än att användas som argument för att man inte kan bli bäst genom tiderna. Om det argumentet är avgörande för att bli bäst genom tiderna så åt helvete med det, låt Messi vara sämst genom tiderna för omvärlden, men bäst genom tiderna för oss som älskar Barca och våra lojala spelare.
Culé - Messi y Alexis
2012-03-18 19:02
Busquets är större fotbollsspelare än Cristiano Ronaldo. Busquets har vunnit 2 Champions League titlar. CR7 har bara vunnit en. Busquets har dessutom vunnit VM. Det lär Penaldo aldrig göra.

Folk klagar på att Messi är dålig i landslaget, vad fan bidrar Ronaldo med när han spelar för sitt land? Presterar han?

Folk jämför Messi med de allra största, medans C. Ronaldo jämförs med Messi.

True story.
Barcelona ElTriplete
2012-03-18 19:00
Kom igen, sluta kalla Messi för världens bäste genom tiderna. Han är bäst just nu, och en av de bästa, men snubben är 24, snart 25 år gammal. Mycket kvar. Vi kan döma han när han lagt skorna på hyllan.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-18 18:52
Messi har gjort väldigt många gånger saker på meriterade backar och målvakter (bland de bästa i världen) som om de var juniorer.

Det finns inte många offensiva spelare som kunde visa en så stor klasskillnad gentemot de bästa defensiva spelarna i världen. Jag pratar inte om titlar utan om en sjuk dominans på plan i match efter match oavsett motstånd.

Det har funnits många duktiga offensiva spelare genom historian men ytterst få som kunde uppvisa så enorm stor klasskillnad. Messi gör sina saker så lätt, medan andra fick stångas, knuffa och svettas för att göra sina mål och tricks. Messi skojar förbi som om backarna var juniorer och chippar över målvakter som om de var reserv målvakter.

Han har inte gjort så mycket sånt mot Brasilien, Tyskland eller Italien (alltså VM), men han har gjort det tillräckligt många gånger mot lag som Real, United, Arsenal, Milan, Bayern osv

Det är just därför många anser att han är bland de bästa genom tiderna.

Tyvärr saknar han den utåtriktade karisman som Maradona hade. När Maradona kom in till en arena så var han omringad av hundratals journalister och han levererade sina mediala rubriker med enormt ego. Messi föredrar att ta sig in från parkeringen…

Jag personligen är kluven mellan Maradona och Messi.
Pele vet jag inte. Jag var för ung för att uppleva honom med mina ögon.

Barcelona Blaugrana91
2012-03-18 18:52
Jag är så trött på argumentet att Messi måste spela i något annat lag för att kunna bevisa sin storhet...

Spelar ingen roll vart Messi hade spelat han hade dominerat i vilket lag som helst.
Sätt Messi i Inter och Inter hade skjutit upp i tabellen.
Barcelona Dale Paliza
2012-03-18 18:51
Hombre -Vamos por la Décima: t o m i Madridtidningen Marca röstade mer än 50% för att Messi är tidernas bäste! Han gjorde fem mål i sin sista CL-match...lika många som Maradona gjorde i EC under drygt sju år i Napoli...
Barcelona ardan
2012-03-18 18:48
"Visst presterade den riktiga Ronaldo i sina lag men hur många CL vann han? Är inte även det ett kriterium för hur bra en spelare kan anses vara? "

Ouuff jag kunde inte ha sagt det bättre!!
Culinho
2012-03-18 18:47
Den som vill följa Real Madrid - Malaga kan se matchen i länktips. En mycket bra sida som streamar regelbundet. Schema finns längre ner på sidan. Alla streams är fria från lagg, rekomenderas starkt!
Annons: