/spanien/barcelona/forum/9533.aspx/spanien/barcelona/forum/9533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-16 15:59
SamMajid

läste nyligen att han snart kommer att träna med gruppen.
BARCA-més que un club
2012-03-16 15:58
@El Nino Maravilla:

Ingen fara du är välkommen!!

Ja visst hade det varit underbart rena drömfinalerna ju :)
Barcelona SamMajid
2012-03-16 15:58
Någon som vet när Afellay kommer tillbaka? Varför har han varit borta typ hela säsongen?
Barcelona S91
2012-03-16 15:57
Har dock för mig att vinnaren av EL garanteras en plats i nästa säsongsupplaga av EL för att kunna försvara titeln (om laget redan inte har fixat Europaspel för nästa säsong i sin liga/cup).
Barcelona El Nino Maravilla
2012-03-16 15:55
Grace/Wastelands & BARCA-més que un club

Tackar! :)

El Clasico i CL final och helspanskt EL final mellan Bilbao-Valencia/At.Madrid, också hel spanskt Uefa supercup final, hehe det hade inte varit så dåligt för La Liga! :)
BARCA-més que un club
2012-03-16 15:52
El Nino Maravilla

Vinnaren av Europa league får ställas mot Vinnaren av CL i Uefa super cupen i agusti.

alltså ingen plats i cl för vinnaren av Europa league
Grace/Wastelands
2012-03-16 15:42
El Nino Maravilla

Nej, bara Supercupen. Så vitt jag vet.
Barcelona El Nino Maravilla
2012-03-16 15:38
Grabbar är det inte så att vinnaren av Europa League får automatiskt en CL plats?
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2012-03-16 15:32
Apoel, Benfica, Marseille, Real Madrid... Vad i helsike sker med CL? Dags att byta namn till intertotocupen!
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2012-03-16 15:20
Nu börjar väl CL på allvar då. Kul. Skönt att börja borta också. Oroväckande är ju återigen backlinjen då Abidal nu är borta. Piqué som inte verkar hitta formen på hela säsongen och Puyol som är äldre och slit från och till.

Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-03-16 15:12
Vilka av våra spelare är ett gult kort ifrån avstängning? ( CL )
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-16 15:10
Postivt är att vi slipper benknäckarren Van Bommel i San Siro
Barcelona kompol
2012-03-16 14:43
skador & avstängningar Sevilla - FC Barcelona
Barcelona kompol
2012-03-16 14:42
avstängningar & skador Sevilla - FC Barcelona
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-03-16 14:39
det är så typiskt att madrid ska alltid få de lättaste lottningarna i champions för helvete. varje fucking år.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-16 14:39
det som talar emot oss;
vi fick kriga som fan mot milan i de båda gruppspelmötena.
2-2 matchen skulle vi ha vunnit, ja visst, men om något så har milan lärt sig en läxa av den matchen. Kunde dom göra det en gång kan dom göra det igen. Sättet dom täppte till ytorna på i den matchen borde alla storlag som ska möta oss ta lärdom av.

Våra skador. Abidal borta, Villa borta (var han borta i gruppspelen? det var han nog) och Afellay, som visserligen inte hade lirat ändå, Men ändå. Nu kommer vi antagligen spela med Adriano som vänsterback och han är bra, men han är ingen Abidal defensivt sett. Zlatans spelintelligens och Binhos teknik plockar bort Adriano 9 ggr av 10.

Det som talar för oss;
Milans skador.
Abate & Pato är tveksamma och just Pato tror jag är den som kan skada oss ordentligt. Han må vara en one-trick pony numera med enbart hans snabbhet som styrka men den snabbheten kan hota vilket lag som helst, speciellt oss om Pique är i svacka och Puyol drar på sig ett till gult kort. Aquilani är borta vad jag vet och van Bommel är borta i första matchen på San Siro.
Att Milan kommer tvingas spela med ytterbackar som Antonini (som visserligen har varit ganska bra med Antonini-mått mätt) och Zambrotta/Mesbah känns lite betryggande.

Våran ligaposition;
Vi är 10 poäng efter och har inget att kriga för i ligan. Milan leder ligan med någon poäng och satsar stenhårt på att Zlatan ska vinna sin 392:a ligavinst i rad. Vi kan satsa allt på CL och samtidigt är Milan involverade i ett flerfrontskrig. Dom må ha en bred trupp men den består av spelare som Muntari och Emanuelsson. No match for Xavi y Iniesta.

Många hävdar att det är Milan som kommer komma taggade till matcherna eftersom dom är underdogs och slår underifrån. No shot säger jag. Om det är någon titel vi ska vinna i år för att ersätta ligan så är det CL. Inte en chans att Pep & co. satsar halvhjärtat på CL för att riskera att bli titellös (undantaget kalle anka cup och pojkscouternas årliga cup) i år.

Slår vi Milan så kommer vi slå Benfica/Chelsea utan problem.

Sen så räknar jag Real - Bayern Munchen som denna säsongs CL:s hetaste match OAVSETT vilka lag det blir i finalen. Tänk er ett Real Madrid som är i toppform och på bernabeu mot Bayern Munchen som i toppform kan slå vilket lag som helst, hemma på Allianz Arena där 60 000 pers står bakom sitt Bayern som kommer göra ALLT för att få spela final på sin hemmarena.
Den matchen ger mig ståfräs bara jag tänker på den.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-16 14:28
Vart tog alla inellektuella inspirationsteoretiker som ansåg sig se UEFAs sammarbete med Barcelona vägen? Illuminati kanske blev mer relevant och trovärdigt för dessa trovärdiga teoretiker.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-16 14:20
Barcastuff
Tw Urby Emanuelson (AC Milan): "Barca again ..." [@urby28]
Barcelona BB-Barceloneta
2012-03-16 14:19
Känns ändå som en okej lottning, visst hade det kunnat bli en betydligt enklare motståndare på papperet. Men har vi en bra nivå på vårt spel så ska vi slå Milan, jag tror att kvarten mot Milan är svårare än den eventuella semin mot Chelsea eller Benfica. Det är känslan
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-16 14:18
Härligt att Muniesa får hänga med a-laget.

Av Fontás, Muniesa och Bartra så måste jag dock säga att jag tycker att Bartra är den som har imponerat mest. Grymt kylig med brytningar och med bollen.
Synd att han inte kan spela vänsterback som Muniesa.
Barcelona Éluc
2012-03-16 14:13
Guardiola: "With Abidal out, Muniesa will stay with the first team now, probably until the end of the season"
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-16 14:12
Guardiola: "Messi saying I'm more important for Barça than him? Let's never forget people come to see Messi, not to see me." #fcblive
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-16 14:05
elbraco - Bojan y Thiago

Dock kommer semifinalerna bli otroligt spännande. Hellre sån här lottning än typ:

Apoel - Benfica
Marseille - Chelsea

Milan - Barca
Bayern - Madrid

Nej, jag är nöjd med lottningen trots allt. Blir en riktigt värdemätare mot Milan och en kul match. Senast på Camp Nou var Sanchez borta, fyfan vad jag längtar till att se honom mot Antonini/Mesbah. :)
Barcelona Barca4eva
2012-03-16 14:04
Ett par inlägg under står det ju...
Barcelona socccerfan1
2012-03-16 14:04
tja!!

vilken lottning!!!

ÄR på tok långt ifrån klart!
Det ända laget som är i semi enl mitt tycke är RM.
Chealse sitter mycket löst, tror att dem åker.. är nästan 100 på det.
Vi kommer få det tufft mot Milan. Det som är bra för oss är att vi har dem borta i första mötet.. gör vi två mål vilket vi garanterat kommer att göra så är det klart.

Bayern är också rätt i semi tror jag.
Där matcherna kommer att bli mycket bra och svåra, tror att real har den bättre tränare med ett lite mindre sammspelt lag. Så att RM kommer till final är inte självklart..

Så jag tror.

att semi = bayern-RM var bayern slår dem för fler mål på borta plan..
Benfica-Barca - Barca - där vi slår dem bägge

final bayer-barca = svårt
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-16 13:57
När spelas kvarts finalen
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-16 13:57
När spelas kvarts final
Barcelona Éluc
2012-03-16 13:54
The Ball Tu mi

Nej, men Puyol är ett kort ifrån avstängning.
Barcelona The Ball Tu mi
2012-03-16 13:51
Vi har väl inte några avstängda inför Milan matchen hoppas jag?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-16 13:51
Fan vilka tråkiga lottningar. Bara vår match där inte slutresultatet är givet.... Real kommer ha lekstuga, Bayern är redan klara teoretiskt, Chelsea slår Benfica om dom inte har en dassig dag.
Annons: