/spanien/barcelona/forum/953.aspx/spanien/barcelona/forum/953.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2016-04-04 16:22
[QUOTE=Junta Dimision]Vi har redan mött de två gånger i ligan, i bägge matcherna blev det 2-1 till Barca. [/QUOTE] Det är i princip sju poäng men Atletico lär knappast lägga ner ligan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2016-04-04 16:11
@Junta Dimision:

Du har rätt. My bad.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-04 16:05
@Katalano:

Vi har redan mött de två gånger i ligan, i bägge matcherna blev det 2-1 till Barca.
Barcelona Katalano
2016-04-04 15:55
@DM1982:

Precis. De har ju oss som motstånd kvar i ligan dessutom. om de skulle slå oss så är det bara 3 ytterligare pinnar att ta in i övriga matcher. klart att de fortfarande tror på ligan efter vår förlust på real.Åtminståne så länge de vinner sina egna matcher.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-04 15:32
Enkos - precis jag tror inte det kmr påverka så mycket i ligan trots deras vinst. Dom ligger 7 poäng bakom + sämre inbördes möten så vi kan säga 8 poäng. Real behövde den här vinsten nu har dom lyckats slå oss på Camp Nou samtidigt som dom redan nu har ena foten i cl semin tack vare en lätt lottning. I semin kmr dom få en tuff motståndare och deras senaste vinst mot oss kmr nig ge dom en hel del tro att dom kan slå bra lag också.
Barcelona enkos
2016-04-04 15:27

Reals vinst kmr inte ge dom jack shit förutom en hel del energi i Cl. För ligan tror jag dom är rätt chanslösa på.[/QUOTE]

De fick i alla fall tro och hopp att vinna CL nu när de slog oss på bortaplan. För att inte snacka vilket självförtroende vi skänkte dem.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-04 15:26
Luis Enrique: "We almost didn't remember anymore how it felt to lose. I hope it can be an extra motivation to win again." #fcblive
Barcelona DM1982
2016-04-04 15:18
@neymar JR:

Varför skulle Atletico ha enbart CL att satsa på? Sex pinnar efter allt kan hända, jag tror att de absolut satsar för att vinna ligan.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-04 15:16
Junta Dimision - så samt men samtidigt Lucho har varit lite kaxig den senaste tiden. Tänker på alla hand uttalande där han sagt saker som " Barca är de laget ja fruktar mest av alla i cl" när han fick frågan om vilka han vill undvika osv i cl. Sen att vi gör en bra match från min 1-60 håller jag inte med om. Vi kanske var de bättre laget men de räcker inte för mig. Det här Real laget är ett riktigt mediokert lag att vi är de bättre laget första 60-70 minuterna trots att vi egentligen inte spelar så bra säger ganska mycket. Hade Barcelona nått upp till sin högstanivån så hade de kunnat bli samma siffror som det blev i de senaste Clasicot. Reals vinst kmr inte ge dom jack shit förutom en hel del energi i Cl. För ligan tror jag dom är rätt chanslösa på.
Barcelona enkos
2016-04-04 15:15
Neymars agent Vagner Ribeiro stavning säger enligt El qupie att PSG kan först bjuda 193 miljoner euro för transfer och sen är han bered att snacka.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-04 15:05
[QUOTE=neymar JR]Liunil När Messi är tillgänglig så kommer vi alltid vara beroende av honom. Det var en helt skild ting när Messi var skadad och resterande spelare tvingades till ansvaret. [/QUOTE] Fast då är det tränarens fel. Att Messi ska va avgörande i stormatcher mot jämlika lag är en sak men att vi alltid ska vara beroende av honom med en sån startelva som vi har är så fel det kan bli.
Barcelona neymar JR
2016-04-04 14:56
Liunil När Messi är tillgänglig så kommer vi alltid vara beroende av honom. Det var en helt skild ting när Messi var skadad och resterande spelare tvingades till ansvaret.
Barcelona neymar JR
2016-04-04 14:55
Oj vilken jobbig match det kommer vara imorgon, atletico har "enbart" cl att satsa på. Antar att dom är rejält revansch sugna, och kommer verkligen inte lägga några fingrar emellan. Att vi kommer möta en buss förstärkt av pansar är glasklart. Nu är det dags att släppa på handbromsen och låta kreativiteten flöda. Vi bör satsa på att komma runt på kanterna och fylla på med raki-iniesta i straffområdet. Vill absolut inte se Messi centralt igen, ska han vara där så ska han nr 10:rollen samtidigt som högerkanten ska vara säkrad. . Busken Raki-Messi-iniesta .Suarez-neymar
Barcelona Liunil Masse
2016-04-04 14:51
[QUOTE=neymar JR]Nej ska släppa "Getafe matchen" (det var hur matchen kändes som) och blicka framåt. Nu har vi ju fått den "efterlängtade" förlusten så fullt ös framåt. Sen just så har det känts under 2016 laget har blivit paralyserade av tanken att förlora och börjat fegspela. Vid 1-0 skulle vi bara ha malt på! Och nej vi är inte beroende av MSN vi är fortfarande beroende av Messi! Tyvärr måste la pulga fortfarande göra allt själv trots sin wingmans och mittfältare. Spelare utöver Messi måste ta ansvar, Messi gjorde ingen bra match visst. Men han var den ende som försökte göra något vettigt. [/QUOTE] Vi är inte alls beroende av Messi längre. Men spelar Messi så kretsar spelet kring honom och då måste han ge 100% och inte 10%. Vår bästa match för säsongen kom borta mot Real utan Messi.
Barcelona neymar JR
2016-04-04 14:42
Nej ska släppa "Getafe matchen" (det var hur matchen kändes som) och blicka framåt. Nu har vi ju fått den "efterlängtade" förlusten så fullt ös framåt. Sen just så har det känts under 2016 laget har blivit paralyserade av tanken att förlora och börjat fegspela. Vid 1-0 skulle vi bara ha malt på! Och nej vi är inte beroende av MSN vi är fortfarande beroende av Messi! Tyvärr måste la pulga fortfarande göra allt själv trots sin wingmans och mittfältare. Spelare utöver Messi måste ta ansvar, Messi gjorde ingen bra match visst. Men han var den ende som försökte göra något vettigt.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-04 14:40
@Barcelonistas:

Inte så att han ska säga att han är orolig över lagets situation ut i media, vad sänder det ut för signaler liksom?
Barcelona Liunil Masse
2016-04-04 14:37
Luis Enrique: "I'm pleased with Arda's performances so far." bro...
Barcelona enkos
2016-04-04 14:35
Officiellt. Antonio Conte ny tränare i Chelsea. Hoppas vi möter de i CL nästa säsong :)
Barcelona Liunil Masse
2016-04-04 14:33
Luis Enrique: "The Clásico was a very good game during the first 60 minutes, while facing a team with players almost as good as ours." good game during the first 60 minutes?!Fan snackar han om, skitinsats från minut 1 till 90. Och nä deras spelare är inte nästan lika bra som våra.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-04 14:32
El clasico var ett grovt bevis på hur mycket lever på MSN. Missförstå mig inte, LE är perfekt tränare idag för barca för att han får ut det bästa utav MSN. men för framtiden är han knas! räcker bara med köpet av jeremy, snart nolito o ramsey. o alla talanger han kastat.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-04 13:59
Luis Enrique: "I am not worried". Luis Enrique: "no estoy preocupado". När man förlorar mot Zizous mediokra Real Madrid så bör man vara orolig. Spelet var uselt totalt katastrof. Vi var det bättre laget första halvlek men inte på det sättet som vi borde vara. Hade vi spelat på vår högstanivån så hade matchen varit över efter första 45. Jag hoppas vi får se magi på tisdag annars undrar jag vad Lucho håller på med?
Barcelona enkos
2016-04-04 13:55
Romario

nu pekas ut andra svenska banker bla Swedbank som också förnekar kategoriskt. Luktar detta som någon påhitt också. . Men medier är nöjda bara de har något intressant att skriva om.
Barcelona Coach Pep.
2016-04-04 13:54
Pissluffarjournalistiken är igång med att smutskasta Messi igen. Gamarna tycks aldrig få nog. De så kallade "grävande" journalisterna på Aftonmössan och Sexpressen har "grävt" fram att Messi är en "skattefuskare". Deras vilseledande medieimperium är på väg att dö ut, och de försöker utnyttja Messis goda namn för att dra till sig läsare. Det är såklart "mer intressant" att veta vad fotbollsspelare gör utanför planen (vem de träffar på krogen, hur många gånger de går på toa, hur mycket pengar de slösar osv) på fritiden än vad de gör på den. I Ex-pressens artikel skriver man: "Till de inblandade hör Islands statsminister Sigmundur Gunnlaugsson (häpnadsväckande avklädd i en intervju som visades i "Agenda"), en av den syriske presidenten Bashar al-Assads närmaste män, Muammar Khadaffi och den argentinske fotbollsstjärnan Lionel Messi. En osannolik sörja av personer som borde veta bättre som blandat ihop sig med drogkungar och blodiga diktatorer." Man liknar Messi vid en "sörja av personer" och jämställer honom med Bashar-al-Assad och Khaddaffi, utan att ens veta säkert vad det är frågan om. Att attackera och förtala fotbollens finaste yrkesutövare i klickjournalistikens namn istället för att adressera och gräva på riktigt i korruptionen inom FIFA/UEFA och hur dessa för fotbollen ner i avgrunden är det verkliga moraliska övertrampet. "Journalisten" på Sexpressen avslutar: "Just den här månaden ska nära åtta miljoner svenskar lämna in sina deklarationer. Visst finns det fuskare även på lägre nivåer, men de flesta av oss tycker det är skönt att göra rätt för oss. Det gör oss större än de skattefuskande stjärnorna." Ja, verkligen, du är en sån stjärna, din självutnämnda moralpredikare! Messi som har sin egen välgörenhetsorganisation och donerar därtill generösa summor till annan välgörenhet årligen. Rent moraliskt ligger han på pluskontot och har inget att oroa sig över. Professionell fotboll i Spanien är ett sociokulturellt fenomen som bidrar signifikant till den spanska ekonomin både vad gäller utbud och efterfrågan. Sensationspressen har dragit Messi i smutsen under flera års tid nu så detta är inget nytt under solen, men de kommer inte vara nöjda förrän Messi är bakom lås och bom.
Barcelona DM1982
2016-04-04 13:46
Piqué: "When Cruyff came here in 1988 Barça's challenge was to beat Madrid. Now the tables have turned. That's his legacy." @G14_en Helt sant, det är en förändring i grunden.
Barcelona enkos
2016-04-04 13:37
Alltså fotbollen är så ologisk ibland. Man kan vara briljant i 89 min men pga ett enda fel bli syndabock eller bli osynlig i 99% av matchen och ändå bli hjälte. Jag syftar på Alves först som jag tycker gjorde en strålande match och stoppade Ronaldo i fickan. Medan Ronaldo var sämst på plan och kunde inte andas. Men så kommer ett inlägg i minut 85 och Alves hoppar som en idiot och bjuder Ronaldo på chansen som han förvaltar den mellan benen på Bravo. Sen som alltså gjort jätte match blev syndabock medan den andre som borde byta ut plötslig blev den stora hjälten.
Barcelona enkos
2016-04-04 13:31
@Santiago Cazorla:

hahaha dog av skratt :))
Mesdi kungen.
Såg lite av samma klipp nedan men den visade inte hela bilden och då jag trodde kom i samband med Piques mål trodde jag det var montage. Men här syns det att det inte lede till målet och verkar äkta. Pepe är hur som helst chockad :)
Barcelona LennyRomario
2016-04-04 13:22
@enkos:
Som sagt, det är inte alls säkert att det är olagligt. Men det är moraliskt förkastligt när det görs för att klara sig undan skatt. Det är ungefär som när Ingvar Kamprand skatteplanerar som en galning, och folk åker och handlar på IKEA och tänker "Ingvar, han är ju precis som oss. Han kör Volvo." Nej, det är han inte. Han levde i Schweiz och betalde typ 0.0006% i skatt. Sen när det är dags att dö flyttar han hem igen. Vi kan vända på det, varför tror du att det (i alla fall av vad som visat sig hittills) det bara är EN svensk bank som erbjuder den här typer av tjänster? Och varför tror du Nordea försvarar sig med att de dragit ner på den här sortens verksamhet? För att det är inte okej, det sticker i alla "vanliga" människors ögon när rika försöker fly från sin skatt. Med all rätt. Sen är det såklart inte så i 100% av fallen, men påfallande ofta. Sammanfattning: Det är långt ifrån olagligt i alla fallen, men omoraliskt i de allra flesta.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-04-04 13:06
Haha wtf? Missade detta under matchen.
Barcelona enkos
2016-04-04 13:00
Romario

Sista om detta och sen fokuserar vi på fotbollen :)
Hur kommer det sig att en av Sveriges största banker Nordea har hjälpt kunder att ha pengar där och nu hävda att det inte var olagligt. Alltså över flera hundra svenskar rör det sig om också.
Barcelona gulu
2016-04-04 12:46
Är det någon som har koll på hur mycket biljettpriserna höjts de senaste åren. Satt i fredags för skojs skull och kollade lite biljetter till matchen mot Real. Den billigaste tror jag gick på 130 euro. Är ju helt galet när man tänker efter. Visst, är man som jag bara nere nån gång eller två per år och kollar kanske det inte är hela världen men fortfarande hutlöst. Man ska ju dessutom h flyg, hotell m.m. Har för mig att det var några hundringar billigare för några år sedan iaf.

Men som sagt, är det någon som har några siffror så vore jag tacksam :)
Annons: