/spanien/barcelona/forum/9529.aspx/spanien/barcelona/forum/9529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-03-17 19:09
Barcelona line-up (official): Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Adriano, Sergio, Xavi, Iniesta, Cesc, Messi and Pedro #fcblive
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 19:00
Det krävs väl att Real ska leda med typ 16 poäng innan mötet för att det ska bli pasillo...?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 18:43
Ruskigt taggad inför matchen ikväll. Kommer nog bli ett härligt tempo, det gäller för oss att sätta chanserna för de kommer komma chanser. Vi måste hålla koll på deras yttrar då de ofta söker inlägg.

En kvart kvar till laguppställningen kommer ut.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-17 18:14
Har inte haft tid att skriva på ett par dagar, men jobbigt det där med Abidal, men han är stark. Det viktigaste är att han blir frisk!

Sen gällande lottningen så är jag ganska nöjd, Milan är ett bra lag, men tror inte att vi får några större problem med de.
Real fick Apoel..Haha och de säger att vi alltid får lätta lottningar? Hur som helst åker Real i semin mot Bayern i vilket fall som helst.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 18:06
Grace/Wastelands

Jag tror inte vi spelar med bästa manskap varje match. Idag är det Sevilla borta där vi inte spelat på en vecka, det är en svår match och här blir det troligen nästintill det bästa laget som startar. Granada i veckan på Camp Nou, där förväntar jag mig att halva startelvan vilas. Nästa helg, vilket också är sista matchen innan Milan-mötet, möter vi Mallorca på ön och där kanske någon vilas men det lär också bli en tuff match.

Så vi spelar bästa laget idag men sedan tycker jag flera spelare kan få vila. Messi har tex varit i grym form sedan han var borta en match, låt han stå över Granada så kommer han troligen vara otroligt pigg mot Mallorca och Milan.
Grace/Wastelands
2012-03-17 17:38
Jag förutsätter att man alltid ger allt i ligan oavsett placering, men när man är 10p efter så utgår jag ifrån att man inte slösar på spelare i onödan och sliter på spelare som ska vara fräscha till CL. Matchen borta mot Milan nu är väl säsongens hittils viktigaste match, att då ha haft 2 "viktiga" ligamatcher innan där man eventuellt slitit på spelare när vi ändå inte slåss om en titel i ligan vinner ser jag bara som idioti. Vår trupp är tillräckligt tunn och skadedrabbad som den är och det är uppenbart att Pep måste prioritera CL nu. Således ser jag snarare ligan som viktig i att hålla formen och spelet uppe samt undvika skador och ha det som en språngbräda in till CL. För 10p tar vi inte in. Såvida inte Madrid kollapsar totalt.

Och jag ser hellre att vi gör pasillo i ligan men lyckas vinna CL. DOck tror jag inte det blir tal om pasillo, tror inte ens det kommer skilja 10p i ligan när den är slut, men har otroligt svårt att se att vi ska ta in alla 10p tyvärr.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-17 17:29
Real Madrids tuffa schema i ligan kommer under samma period som de ställs emot Bayern, ligan är inte avgjord och pasillo är jag helt säker på att det inte blir
Barcelona Éluc
2012-03-17 17:08
“Dongou, small and Mike Tyson-powerful, is without question the most awe-inspiring player I have ever seen at his age. When I witnessed Messi at the same stage of his development, it later transpired that he was a little bit sulky at being forced to play on the wing in the game I went to watch and, consequently, I came away unimpressed.

But having watched Dongou for several months – aged both 15 and 16 – I have to warn the next couple of generations of defenders that they should start having nightmares now just to get in practice.

The Cameroon-born striker has the low centre of gravity that made Romario so hard to contain, the ability to calculate an acute angle of snooker champion proportions, and an explosive eruption of pace reminiscent of a cobra’s head darting forward to attack.”

Nu har inte jag sett Dongou spela, så jag kan inte uttala mig om hans fulla potential. Men om nu Graham Hunter (som är väldigt insatt i Barcelonas ungdomsakademi sedan ett flertal år tillbaka) påstår detta, tja, då måste det absolut ligga en hel del substans i det. Den bästa han absolut sett vid hans ålder alltså? Impoernande, inte minst med tanke på vilka spelare som kommit därifrån.

Han spelar alltså just nu i Juvenil A? Nästa säsong bör han bli promotad till B-laget med små chanser till lite spel i A-laget. Intressant.
Barcelona Keite
2012-03-17 17:07
Ligan är viktigt just nu om vi inte vill göra el pasillo för Madrid eller om dom skulle vinna ligan på Camp Nou.

Eller vissa kanske vill ha så?
BARCA-més que un club
2012-03-17 16:57
@Grace/Wastelands:

Andraplatsen ellr inte ligan är ju inte körd för det så låt oss fokusera på spela bra i ligan och hålla jämna steg med Real , finns mkt poäng och spela om innan ligan är färdig .
Atlético addeh
2012-03-17 16:51
Grace/Wastelands

På vilket sätt är ligamatcherna inte viktiga för oss? De är kanske inte av samma prioritet som Champions League just nu, men absolut viktiga för det. För det första har inte Madrid säkrat någon ligatitel, och då ser jag ingen anledning att inte ta varje match på stort allvar. En annan viktig sak som jag eftersöker lite mer är att ge fler unga spelare chansen av förebyggande skäl inför kommande säsong. Att spela för hedern räcker väl också som argument.
Grace/Wastelands
2012-03-17 16:42
BARCA-més que un club

På vilket sätt är ligamatcher viktiga för oss just nu? Att säkra andraplatsen?

elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 16:38
Michel (coach Sevilla): "Worried about Messi? I'd be worried if he'd be pregnant. He's world's best, but also thanks to Iniesta and Xavi."
Dani Alves.
2012-03-17 16:38

Hallå mina damer och herrar.

Tänkte se om det är någon som kan ha en aning om hur Sevilla startar ikväll?

För om jag inte är helt fel ute så är Negredo, Navas & Spahic osäkra för ikväll?
BARCA-més que un club
2012-03-17 16:21
Kan ni inte skippa j'ävla Milan snacket för en gång skull , så uttjatat om matchen mot Milan. Vi har 3 viktiga matcher framför oss innan Cl låt oss fokusera på dom innan vi snackar om Cl kvarten.

Hoppas våra gubbar kan spela fint fotboll ikväll och hoppas på inga skador på spelare nu oxå, jag tror på grabbarna mot Sevilla ikväll vinst och 3 poäng är ett måste.

Anims Abidal
Visca el Barca
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-17 15:50
Åh vad jag längtar till matchen ikväll! Vinn detta för Abidal nu!

VISCA EL BARCA!
Barcelona Grande Barca
2012-03-17 15:42
Låt adriano spela idag och nästa helg men kasta honom när vi möter milan, lägg ut puyol lägg in macherano me pique mitten, enkelt.
Barcelona traktorsazi
2012-03-17 15:35
Valdes Alves. Pique. Mascherano. Adriano Bosqets Xavi. Iniesta Messi. Sanches. Fabregas
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-17 15:19
elbraco - Bojan y Thiago

Äh. Så där ser det ju alltid ut, oc RvP blev ju inte utvisad förens efter ett tag i andra. Men skit i det. Klart grabben ska lira. Tycker att Puyol behövs för att kriga i mittförsvaret.
Barcelona 1899
2012-03-17 15:09
2012/03/28 20:45

Det är då den första matchen av kvartsfinalen i CL spelas i Milano mot A.C. Milan

Ta inte det här personligt - men kan vi inte fokusera på nuet och kvällens match ? Det finns tid att diskutera CL ! Däremot har vi 3 viktiga matcher att tänka på innan kvartsfinalen - inte sant ? Jag är relativt ny här i forumet men jag har märkt att det allt för ofta är långa diskussioner om framtiden som kan vänta . Ett särskilt irriterande moment är då man loggar in här och läser hur vissa kommenterar våra matcher UNDER matcherna ... Kollar man inte på TV då ? Avslutningsvis menar jag att forumet är en möjlighet för oss att diskutera allt som rör denna älskade klubb , inte ett forum där man vill läsa vad som händer i en åttondelsfinal i Europa League som i någon sorts live-rapport . Jag tror inte att forumet är uppbyggt på ett sådant sätt att man kan tillåta att en hel del av utrymmet går åt relativt oviktiga teman (för Barcelonas del) och många andra viktiga diskussionsteman försvinner och glöms bort i all röra ... Hoppas att ingen tar åt sig personligen - men jag ville bara påminna mig själv och alla andra om vart vi är och vilket syfte det här forumet har i grunden . All ära åt användarna som är duktiga på att komma på nya teman och byta ämne - Hetfield bland andra . PEACE
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 14:58
älgen

samma match där arsenal fick spela med 10 man i typ 70 minuter och där dom ändå hade hög press och bra spel i början? :P

adriano klarar säkert jobbet bra, speciellt med tanke på att Milan inte har några yttrar, men ändå.

Hinner Ankan tillbaka för spel mot oss så ser jag gärna Adriano dock. Hans, Alves och Piques snabbhet kommer behövas mot honom.
Barcelona traktorsazi
2012-03-17 14:42
Sevilla 0-2 Barcelona idagggggg kom igen Barca
Barcelona den närkingska älgen
2012-03-17 14:38
elbraco

Rätta mig om jag har fel, men startade inte de på varsin kant mot Arsenal hemma i Cl 2011? Tycker att de skötte det rätt bra då, även om alternativen i backlinjen var ännu färre då.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-17 14:29
El maestro

Jag kommer ihåg när dem skulle passa hem bollen men den fastna i pölen sen tog barca bollen i friläge
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-17 14:28
Förövrigt vore det ju inte fel att starta med Pedro mot Milan och låta honom stressa sönder försvaret. Zambrotta/Antonini som inte direkt är kända för sin snabbhet, lär inte snabbare ju längre matchen lider. Sedan med typ 20 minuter kvar byter man in Tello :) Det kan bli åka av
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-17 14:27
att Adriano har varit borta på grund av skador skulle jag inte skriva under på, han är nog mest bänkad. Men när han väl gör sina sporadiska inhopp så gör han det ganska bra, själva haken är väl att det blir för offensivt med de två speedster-brassarna på varsin kant.
Barcelona Zamboza
2012-03-17 14:23
l.a.m. nr 10

Grejen med Adriano är att han inte spelat mycket pga skador. Jag är inte så säker på om han har tajmingen ftf mot ett lag som Milan på bortaplan. Puyol känns mycket säkrare, då han skulle täppa till kanten rätt bra. Dessutom har man inte råd att göra misstag i hemma-borta möten. Det straffar sig hårdare än vad det gör i ligan. Dessutom är Puyol dem stora matchernas man.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-17 14:06
Jag tror nyckeln på San Siro kan vara att de saknar den där kreatören på mittfältet som kan styra spelet, vårda bollen är något som kan bli avgörande. Med tanke på att vårt mittfält är så mycket bättre än deras. Saknaden av Van Bommel kan nog också bli stor för deras del.
Barcelona el Maestro: this one’s for you, Abi!
2012-03-17 14:05
Goda nyheter, det små regnar i Sevilla idag. Det passar bra Barça så länge planen inte omvandlas till en potatisåker(som mot Athletic B).

En taktik mot Barça som de sluga brukar försöka att utnyttja är att vattna gräset mindre än vanligt när Barca ska komma på besök. Regnar det lagom då passar det Barça utmärkt. Ni kommer väl ihåg hur det blev i Santiago Bernabéu när Barça var på besök där i ligamatchen? Bollen flöt på extra mycket, mer än vad Mourinho räknade med. Det gynnade Barça.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-17 13:49
Zamboza

Visst känns det säkert med Puyol där bak som vänsterback men jag tycker vi vinner otroligt mycket offensivt genom att spela med Adriano. Jag vill ha ett offensivt anfallsspel på bortaplan där ett mål kan vara mycket viktigt och avgöra hela dubbelmötet.
Annons: