/spanien/barcelona/forum/9525.aspx/spanien/barcelona/forum/9525.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
8/16/2012 22:23
Känns som att alla våra yttrar (Pedro, Tello, Afellay, Cuenca, Alexis o Villa) inte är helt säkra kort inför säsongen. Lägg till att varken Xavi eller Iniesta (och Busquets) är tillräckligt bra på att göra mål.
Blir kvar en Messi show återigen. Gränsen ligger på 71 mål nästa säsong...
Det är bara att hoppas att nån kliver fram från sin skugga och levererar 20-25 mål.
Barcelona Valdés
8/16/2012 21:50
Inför sommaren hoppades jag få se tre klassvärvningar;

En vänsterback - har mycket goda förhoppningar om Jordi Alba.

En mittback - hade mycket goda förhoppningar om både T. Silvia och J. Martinez vilka håller Barcelonaklass och hade varit startspelare i flera år. A Song är jättebra i Arsenal och jag hoppas att han stannar där - han är alldeles för dålig defensivt för att anses vara en förstärkning.

Och en djupledslöpande anfallare, vilket vi troligen får se nästa år - kraven på Messi kommer därmed vara skyhöga även detta år.

Blir intressant att få se om Alexis är en ny Ludovic Guily eller om han faktiskt höjer nivån ordentligt så att han får fortsätta ytterligare ett par säsonger.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
8/16/2012 21:41
grande jw.

Ja, Graham Hunter skrevom det i sin bok. Däremot var Barcelona tidiga med att inte låta Messi gå, men att dealen med Iniesta låg närmare. Henk ten Cate var bakom idéen att låna ut honom.

Nu i efterhand hade det varit helt sinnessjukt.
Atlético addeh
8/16/2012 21:39
Rambla

Tveklöst. Frågan är dock om Villa kommer tillbaka i "gammal god form". Låt oss åtminstone hoppas att han blir bättre än vad han var förra hösten. Men som du säger, gör han x antal mål och spelar bra lär det inte bli några problem att casha in rätt så rejält för honom nästa sommar. Känns också som sista chansen att göra det.
Rivaldo Ferreira
8/16/2012 21:32
Messi para Mesii!! Gooll! Hehe. Samma shorts som vi har nu.
Barcelona xoro international
8/16/2012 21:24
Grabbar chicharito vill lämna United han e 4 val med chicharito skulle vi kunna slakta systemet han spelar som vi vill se han spela
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
8/16/2012 20:52
el Flaco Äh vadå, han om någon vet ju vad han talar om. Han som brände Figo-pengarna på Rochembacks och Geovannis. :D. Haha, att karln har mage att uttala sig.
Barcelona grande jw
8/16/2012 19:49
Aftonbladet gör det igen.. Iniesta och Messi ska tydligen ha varit några ytterst små detaljer ifrån att bli signade av Glasgow Rangers säsongen 2004-2005..

"Rangers och ten Cate diskuterade ett lån för Messi men rådet från ten Cate var att han troligen var lite för ung och kanske lite för liten för att passa skotsk fotboll. Under den diskussionen sade ten Cate att vi borde ta (Andres) Iniesta istället. Jag tror hans exakta ord var att ”killen kommer bli en världsspelare”.

"Wouters beskriver att affären var extremt nära att genomföras"

"Vi lade ett formellt bud, jag tror det var i slutet på säsongen 2004-2005. Men sedan spelade Messi briljant i ungdoms-VM och Barcelona bestämde sig för att inte låna ut honom. Sedan gjorde Iniesta mål i en stor försäsongsmatch vilket betydde att klubben i praktiken inte kunde låna ut honom utan att skämma ut sig, säger McLeish."

Jobbiga "tillfälligheter" för det stackars div 4 laget Rangers :)
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
8/16/2012 19:20
Rambla/

Personligen anser jag att det känns fel att ta emot råd från Gaspart, oavsett om han har rätt. Med tanke på hans misslyckade track-record är jag förvånad över att han ens har mage att yttra sig. Att agera efterklok är enkelt, antar jag. :P
Barcelona Rambla~
8/16/2012 19:06
Borde inte Barca försöka casha in rejält på Villa om han kommer tillbaka i gammal god form, tex nästa sommar? Jag menar, klubbar som City, PSG och Chelsea verkar ju ibland vara beredda på att kasta ut vad som helst bara för att få spelarens underskrift.
Barcelona Rambla~
8/16/2012 19:03
el Flaco

När tom en slösare av stora mått som Gaspart säger att Barca inte ska höja sitt bud, då vet man att det är läge att dra sig ur affären. Vad säger du? :P

Jag avskyr brittiska klubbar hur de hela tiden övervärderar sina spelare medans de är så jävla snåla när de ska värva många gånger tom bättre spelare från länder som Italien, Spanien, Tyskland eller Frankrike.
Barcelona Grimaldo
8/16/2012 18:13
Ligabiblen är ju ett skämt! Spelare som Hazard, Oscar, Sturridge, Torres, Giroud mfl är tre stjärniga! De har betygsatt Guidetti som tre stjärnig. Så dem menar att Guidetti är i samma nivå som Hazard?
Barcelona grande jw
8/16/2012 18:06
Luis Saha skriver på för ett år med Sunderland och det blir därmed hans sjätte (!) PL-klubb han presenterar. Haha. Only in Premier Leauge :-)
Barcelona LeoMessi
8/16/2012 17:47
Själv tycker jag att vår redaktion skrivet dom bästa artiklarna och mest objektiva. Bättre än dom flesta forum då många genomsyras av subjektiva åsikter för det mesta. Fast jag håller med om att det har varit lite fattigt med artiklar på sistone men det har inte hänt så mycket ändå.
8/16/2012 17:41
Precis som Hetfield är inne på är jag också nöjd med redaktionen. Tycker att de har ständigt levererat läsvärda artiklar och krönikor. Att sen folk klagar på att silly season-bloggen inte uppdateras så fort minsta lilla rykte uppstår är bara löjligt. Låt folk njuta av sommaren. Dessa rykten kan man själv hitta på nätet.
8/16/2012 17:36
Nu sägs det att Arsenal kräver 23 miljoner euro för Song.

Att klubben aldrig lär sig. Man bör aldrig värva spelare från Arsenal eller förhandla med deras styrelse. Ständigt får man betala överpriser för spelare som inte blir långvariga i Barça.
LionelMessiTheHandOfGod
8/16/2012 17:19

För att vara en så stor och stark spelare så behärskar Song spelet bra och bra med båda fötter.

Ta en titt på länk.
Barcelona Hetfield
8/16/2012 17:18
addeh

Så du räknar med att Sanchez och Cesc kommer att hålla hela säsongen? Båda går ju sönder så fort de knyter skorna, så att räkna med de en hel säsong går ju inte.

Det behövs fler anfallare. Jag sa det och säger det igen, Cuenca och Tello är som mest truppspelare. Neymar behöver tid innan han anpassar sig.
Barcelona Hetfield
8/16/2012 17:14
Redaktionen gör ett bra jobb, jag är inte heller särskilt intresserad över vartenda lilla detalj som händer.

Man kan ju läsa sådana saker på annat håll, men det redaktionen kan erbjuda är ju lite mer personliga krönikor och sånt. Det är intressant.
Atlético addeh
8/16/2012 16:55
Vi kommer lägga upp en artikel inom kort där allt sådant står med, men egentligen är det väl inga särskilda kriterier, mer än att man är skrivkunnig och culé. Sen finns det vissa andra saker som underlättar så klart.
Barcelona Ghazza
8/16/2012 16:53
Värt att tillägga är att vem som helst är välkommen att skicka in en gästkrönika och hoppas att den läggs upp. Så man kan faktiskt bidra själv, utan att vara med i redaktionen :)
Barcelona koeman92
8/16/2012 16:45
addeh

Vad är det som krävs för att bli skribent här?
Atlético addeh
8/16/2012 16:25
lellefs

Det håller på att ske en hel del förändringar i redaktionen. Flera har lämnat, ny redaktör tillträdet inom bara ett par dagar. Därefter kommer ändringarna ske, och aktiviteten höjas igen. Hoppas jag i alla fall.

Kan meddela redan nu att det kommer sökas nya skribenter.
Barcelona lellefs
8/16/2012 16:18
vilka är det som är skribenter på våran Barca sida?? Har dom semester eller va händer? Ligan börjar på söndag och det skrivs nada, ge en krönika, en inför, en spelarpresentation, en citatsida... ge oss någonting snälla... vill ni ha en hängiven skribent kontakta mig omedelbart!! kom igen nu
Atlético addeh
8/16/2012 15:50
Deulofeu

Ett par noteringar angående din elva bara. För det första är Luis Alberto striker, ingen central mittfältare. Och Sergi Roberto lär ta Albertos plats som offensiv innermittfältare, en position han trivs allra bäst på. Tippar på att Ilie går in som pivoté, i konkurrens med Gustavo och Agostinho.

Annars håller jag med att en liknande elva hade kunnat göra stordåd mot Real Madrid Castilla. Bara Tello & Deulo på flankerna känns ruggigt. Rafa och Sergi har ju imponerat stort med A-laget under försäsongen också så i nuläget är känslan att de hade käkat upp Madrids mittfält.

De största frågetecknen finns i försvaret.
Barcelona Deulofeu
8/16/2012 15:44
Apropå mini el classico någon som vågar sig på en startelva i b-laget?

Jag utmanar er...

Jag skulle starta med göljande 11

Tello----------Araujo-------------Deulofeu

--------Rafinha--------------Luis Alberto--

----------------S.Roberto---------------------

Planas---Lomban----S.Gomez----S.Juste

------------------Oier--------------------------

Sedan vore det kul att se

Grimaldo
Dongou
MIguel Angel/Roman

Eusebios mål denna säsong häng kvar vinn el classico och ta hand om juvelerna Deulofeu,Grimaldo samt Dongou.
Barcelona grande jw
8/16/2012 15:33
Priset på Song skall alltså vara 15 miljoner Pund eller 19,2 miljoner Euro. Det skulle innebära att han kostar ungefär 157 miljoner. Det är enligt mig helt klart godkänt för en såpass bra spelare. Men hur pålitliga Goal är kan man ju fråga sig.
Barcelona ThiagoAlcantara#11
8/16/2012 15:26
Bernie

Tyvärr, den spelas i Madrid.
Barcelona grande jw
8/16/2012 15:23
Detta skriver Goal, som förövrigt inte brukar vara helt pålitliga va? "Barcelona and Arsenal are close to an agreement on the transfer of Cameroonian midfielder Alexandre Song (24) for 19.2M."

Är detta pund eller euro?
Jag blir så jävla trött på detta. Det verkar som vi fått världens tunnelseende och vägrar se efter andra alternativ? Vi får en mer stabil och jämn trupp, visst. Om vi får han för 150-200 så hade man tyckt det varit en OK värvning men om man summorna ni skriver om stämmer så tycks förhandlingarna leda till en katastrof. Ska man värva för dessa beloppen så hade jag hellre sett att man tryckt ut en stor summa på en riktigt bra mittback, som verkligen hade gjort skillnad i vårt lag.
Barcelona Bernie
8/16/2012 15:22
Vad fan ser man i Song? Hellre Taco-Anders. Så mycket pengar...swish borta. Har man inte lärt sig från tidigare värvningar? Hoppas det bara var skriverier till sist.
Annons: