/spanien/barcelona/forum/9518.aspx/spanien/barcelona/forum/9518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2012-03-21 15:37
Busi har vunnit allt som går att vinna!! Han är nummer 1 på sin posistion, han behärskar teknik, passningar, spelförståelse som ingen annan kan!!

För mig med är Busi odiskutabelt bäst!

Visca Barca!!!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-21 15:36

LeoMessi
Ja, jag var ironisk. Man hör ju ständigt härinne att den och den ska köpas.

Ronaldinho10yElfenomeno9
Busquets är grovt underskattad av de flesta förutom av oss Culés då.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-21 15:24
EL Corazon - King of Barcelona

Du är heeelt fel ute kompis! Busquets överskattad? Skojar du med mig. Han är världens bästa defensiva mittfältare enligt mig.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-21 15:23
Tjena damer och herrar!

Jag är tillbaks efter en veckas paus. Förlåt för mitt beteende förra veckan för att jag skrev saker som inte tillhör fotbollen. Ska försöka hålla en hög nivå och varken tokhylla Barca eller dissa Real, så inte det blir tjafs som vissa inte gillar det här. Kunde inte hålla mig en längre tid för när man skriver varje dag och läser allas inlägg som man är van vid, vi har liksom blivit en Culés familij här i Sverige.

Så, Jag är faktiskt rätt så glad att det skiljer 8 poäng (för Real kommer givetvis krossa Villarreal som vanligt ikväll). Igår satt jag och käka, när Granada hade kvitterat så fastnade maten i halsen, jag blev chockad, besviken och krossad precis som när en tjej lämnar dig. Det var precis så jag kände igår hade ingen lust att äta mer, men som alltid så kommer en räddare i nöden Leo Messi. Han gör en fantastisk match.

Jag börjar bli less på att det är alltid Messi som räddar oss faktiskt, tänk om (gud förbjude) han blev skadad ? vilka är det som ska kliva fram egentligen ? jo det är ju anfallarna, men dem har varit totalt ineffektiva i år. Nästa säsong vill jag se förbättring på avsluten, för det kommer aldrig fungera om vi förlitar oss på en spelare, detta är ett lagspel och alla måste vara inblandade.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-03-21 14:52
Crow

Ingen bryr sig att svara på en sån mentalt efterbliven fråga ändå:

1. Det är bara ett Rykte
2. Ett rykte som med största sannolikhet är taget från luften.
3. Du behöver inte vara orolig, köps en spelare så är det för att man har råd oavsett om man har lån eller inte, (återbetalningsplan, egendomar, mm som säkerhet). '
4. Återvänd till ditt forum och oroa dig över barcas ekonomi.
5. Du borde vara rädd för barca på planen.
Barcelona Tiki-Taka
2012-03-21 14:38
Real Madrid fansen kallar oss för FC Qatar....hmmm vad ska man kalla Real Madrid nu efter deras senaste avtal!?...Länk !
Barcelona Crow
2012-03-21 14:34
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Självklart, vad tänkte jag när jag förväntade mig ett seriöst svar från detta forumet.

Tschüss!
Barcelona Éluc
2012-03-21 14:32
Grace/Wastelands

Tycker faktiskt inte det. Den mannen har en lägstanivå som jag sällan skådat. Andra halvlek i 2-2-matchen mot Real i CdR var den allra sämsta halvleken jag sett Barca spela under Guardiolas era. Ändå var Busquets, Xavi och Messi godkända, vilket säger en hel del. Hans lägstanivå är så otroligt hög att han nästan aldrig gör en dålig match.

Messi, Xavi, Busquets och Valdés har varit våra jämnaste spelare den här säsongen, både sett till skador och prestationer.
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-03-21 14:32
pedro är en ovärderlig trupp spelare.. fan att pep inte vill vara barcas sir alex. största rädslan är att en idiot tränare tar över och trycker bort våra spelare. bielsa, dortmunds klopp och oscar garcia är mina favoriter.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-03-21 14:28
Crow

Bakom "Tossistolen"
Barcelona Crow
2012-03-21 14:25
Får jag fråga var Barcelona hittar dessa 50-60 miljoner Euro som ryktas bli övergångssumman för en tonåring?
Grace/Wastelands
2012-03-21 14:24
Var snarare Pedro och Piqué jag syftade på även om Busquets även han har väl blandat och gett lite mer den här säsongen. Men framförallt Pedro och Piqué.
Barcelona GerardPiqué3
2012-03-21 14:24
Hola Amigos !

Det är såhär att jag sitter å försöker pricka in en resa ner te Barcelona å se en match nu innan säsongen är slut. Målet är att helst åka ner i slutet på April-Början på Maj men problemet är att de 3 sista hemmamatcherna är Real, Malaga och Espanyol.

De bästa flygpriserna jag hittat är vid Espanyolmatchen, och därav kommer min fråga :

Brukar det vara fullt på derbyna mot Espanyol? Vågar man vänta med att boka biljett tills man är där nere ? Grejen är ju att det är sista hemmamatchen för iår, samtidigt som det ju är ett Derby. Borde väl vara risk för lapp på luckan?

Vore extremt schyst om någon som vet hur det brukar se ut har lust att tipsa mig, varit nere å sett 2 matcher tidigare men mot sämre lag och vid annan tidpunkt än slutet på säsongen.

Visca el Barca !

Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-21 14:22
Diverse ungdomsspelare som tillägnar några ord till Abidal. Fint initiativ.
Barcelona Éluc
2012-03-21 14:22
Grace/Wastelands

Vänta, va? Piqué och Pedro har inte varit bra den här säsongen nej. Men hur kan du syfta till att Busquets bör hamna i samma kategori som dem? Han har ju varit ruskigt bra den här säsongen, och i samtliga stormatcher (se klassikerna som exempel) spelat på en otroligt hög nivå. Sergio är ju en av våra absolut jämnaste spelare sett till hela säsongen, i princip i paritet med Messi, Xavi och Iniesta när det kommer till lägstanivåer.
Grace/Wastelands
2012-03-21 14:17
Slog mig nu att Piqué, Busquets och Pedro alla tre började prestera skitbra under Pep och den andra eran, kanske dem spelade antingen över sin förmåga eller att de helt enkelt spelat på sin högstanivå så länge att en backlash var att vänta.

Ingen av dem tre var ju speciellt dominant innan de hamnade i Barcelonas A-lag, även Piqué blommade ju ut här, så det kanske bara var väntat, bara hoppas att dem kan nå tillbaka till gammal form.
Men de kanske blommade ut för fort och blivit mentalt utmattade, vem vet, eller så är dem helt enkelt bara i sämre form.
Barcelona 1899
2012-03-21 14:08
Skratta... eller gråta? Jag blir osäker på vilket som är aktuellt men man blir ju iaf åtminstone näst intill mörkrädd (!) när man läser hur vissa här resonerar kring spelarna i truppen... Tack och lov att man läser era utsagor här och inte i valfri katalansk tidning... Det känns verkligen tryggare att veta att hotet mot allt det BARÇA har varit, är och syftar att bli - finns långt ifrån Camp Nou's mäktiga läktare... Vill man KÖPA framgång så finns ett kapitalistiskt alternativ - i Madrid... Det är näst intill kränkande att läsa hur vissa vill bli av med Busquets och Pedro : två spelare som har varit Guardiolas tydligast synliga symboler för återupprättandet av våra hjärtans klubb. Två spelare som skulle bevisa för oss att vi fortfarande har det mesta av vad som krävs på internationell toppnivå : hemma i ungdomsakademin... Två spelare som gång, på gång har förvaltat förtroendet samt också, i högsta grad varit avgörande i matcher då de har behövts som mest. Jag tänker på målen i Klassikerna från Pedro, och jag tänker på mål i CL-finalen. Jag tänker på Busquets som har fått alla att glömma vem Yaya Touré var, med sin elegans, sina passningar och sina yttersta ansträngningar i varje match. En favorit bland spelare och ledare i klubben och landslaget... Jag vill inte ens försöka att gå vidare, men en sak vill jag förtydliga. FC Barcelona är mer än en klubb : en som vill vinna allt och vara bäst, men aldrig till varje pris. Aldrig till priset av att sälja sina hjältar för att köpa andra hjältar, när situationen absolut inte kräver det. Barcelona fostrar, inte bara fotbollsspelare i världsklass, men också människor och karaktärer i högsta klass. Det betyder att man inte sviker sin son, när han behöver sin far som mest. Pedro och Busquets är klubbens söner och vad de än är skyldiga till så är klubben deras. Kom ihåg att blod är tjockare än vatten. No offense mot en grupp kritiker, men jag har svårt för passivitet när jag läser hur billigt vissa vill sälja klubben, och allt den representerar... Visca Catalunya !
Barcelona Barca Barca
2012-03-21 14:03
1. Alla som vill ha bort Pedro kan redan nu börja få bort dom tankarna. Pedro har gjort mål i tre El classicon, CL final och utöver att han blir bänkad, slängd upp på läktaren, så håller han truten klagar aldrig och när han får chansen springer han skiten ur sig. Pedro är ett praktexempel på hur en trogen spelare för klubben bör agera. Många i hans situation skulle vilja lämna, han skulle iaf lätt kunnat platsa i dom flesta top 5 lagen i respektive ligor ute i europa. Pedro väljer att tiga och det borde vi(fans) uppskatta. Yaya Toure klarade inte av en halv säsong på bänken och Zlatan ska vi inte prata om.

2. Helt otroligt sjukt att Messi har slagit klubbrekord redan. Helt ärligt vem av er här inne hade trott att han skulle vara en klubblegend redan vid 24 års åldern när han, se länktips....Jag tackar gud att jag får uppleva en legend som garanterad kommer nämnas bland genomtidernas bästa fotbollsspelare. Pappa, farbröder, morbröder brukar sitta och snacka om hur Maradona var under sin tid. När jag är i deras ålder kommer jag sitta och snacka om Messi.

3. En ny försvarare måste genast in till nästa transfer. Jag har nämnt det förut och säger det igen, att en spelare som Pique känner sig så bekväm i sin roll gör inte honom till en bättre spelare. Vad har hänt med honom. Dortmunds Hummels skulle vara en dröm.

4. Valdes världens i särklass sämsta målvakt på att rädda straffar.

5. Argumentera emot mig från punkt 1-3, punkt 4 är vi alla överens om.
Barcelona Tiki-Taka
2012-03-21 13:42
Jag tycker personligen att man till sommaren ska göra sig av med följande spelare:
Villa, Affelay, Keita, Mascherano, adriano och fontas. (6 spelare ut)

In:
Klart att 4 b-spelare skall ta klivet nästa år till a-laget (bartra, muniesa, montoya och j.dos.santos)
Alba
Och slutligen flytta upp Tello till A-laget !

Då har man en A-trupp bestående av 22 spelare ! Perfect !
Barcelona LeoMessi
2012-03-21 13:31
El corazon Hoppas du var ironisk där hahah
Barcelona LeoMessi
2012-03-21 13:30
Skulle vara dumt att sälja Pedro. Finns ingen i Barca med samma löpvilja och hans press på motståndarna är otrolig. Han är en grovjobbare, inte någon utpräglad målskytt.
Barcelona Napao
2012-03-21 13:29
Dom som vill Barca ska köpa Bale skulle vara kul att höra varför det är värt kasta ut pengarna på han.
Släppa Pedro är en av det dummaste jag läst.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-21 13:23
Att folk vill ha ut Pedro är inget chockerande. Dock bara sorgligt och visar hur länge de varit Barcafans/kollat på fotboll.

FM är inte verkliga livet grabbar..
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-21 13:18
Mojito - Culé (un estilo de vida)

True shit
"Hazard skulle aldrig klara av att göra det grovjobbet Pedro gör och samtidigt leverera poäng. Oavsett om han må vara en supertalang eller ej. "

Blaugrana1990

Men nu när jag tänker efter tror jag inte på Pedro, han kommer ju aldrig börja prestera igen. Sälj Pedro, Busquets som är alldeles för överskattad, Tello som aldrig kommer bli något annat än en medelmåttig 100 meterslöpare och Cuenca som endast är bra på slå inlägg och ersätt dem med, förutom Neymar och Alba även Bale, Götze och Hazard! Vilket Dreamteam!
2012-03-21 13:18
Blaugrana1990

Håller med, För Bojan är ju en bättre spelare....NOT.

Sedan kommer Pedro bevisa för alla haters att han är en grym spelare..Han kommer vara grymt avgörande i CL, var så säkra.
Barcelona TELLO
2012-03-21 12:55
Mojito - Culé (un estilo de vida)
håller med dig Pedro är frf kung med sin snabbhet och qvickhet säger allt !
Barcelona Koeman!!
2012-03-21 12:54
Pedro för dålig? Han är väldigt viktig för Barca, allt annat är skitsnack.
Barcelona TELLO
2012-03-21 12:54
Säger bara en sak grabbar kolla istället barcas nya talang cristian tello varje match han spelat har han presterat enormt om han inte gjort mål har han fixat mål chansen. förtjäntar ett a-lags kontrakt ! sen en sak till VISCA CULÉ !!
Barcelona Gabriel
2012-03-21 12:50
Blaugrana1990

Är han för dålig? Det hörde man aldrig förra året, eller året innan det. Han har haft ett jobbigt år och inte varit i den bästa formen. Det är lite skillnad på det. Ska man sälja han för det, trots att han bevisat hur bra han kan vara och hur viktig han har visat sig vara för oss när han väl varit i form?

Ska vi köpa tillbaks honom då också om han blir lika bra som innan då eller?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-21 12:45
Om vi säger så här - Pedro är kvar så länge Guardiola är kvar.

Bara för några dagar sen (efter Sevillamatchen) sa Pep följande om Pedro;

Tack vare Pedro, som sprang för tre (spelare), kunde övriga prestera som de gjorde. Om han nu får kämpa lite extra än vanligt beror det på hans skador som gjort att han förlorat lite av sin kontinuitet och högstanivå. Och vi behöver en Pedro som presterade som han gjorde mot Sevilla.

Hazard skulle aldrig klara av att göra det grovjobbet Pedro gör och samtidigt leverera poäng. Oavsett om han må vara en supertalang eller ej.
Annons: