/spanien/barcelona/forum/9515.aspx/spanien/barcelona/forum/9515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-04-14 14:48
SamMajid

Hade nog blivit ganska dyrt det där.

För att få loss Jordi Alba måste vi nog lägga €15-20 Miljoner, Hummels skulle nog kosta runt €25 Miljoner och Neymars pris ligger på €45 Miljoner.

Så det skulle totalt bli som mest €90 Miljoner och det tror jag knappast att vi kommer spendera. Vore bara onödigt.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-14 14:43
Idag fyller Martin Montoya 21 år. Vår framtida högerback. Eres un crack!

Visca Montoya!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-14 14:42
Mojito

Hoppas du har fel. Ikväll ska det vara i stort sett bästa uppställningen. Vi ska ta tre poäng och behålla pressen på Real Madrid inför El Clasico.

Valdés;
Alves, Puyol, Mascherano, Adriano;
Xavi, Busquets, Iniesta;
Pedro, Messi, Cesc

Alexis har fyra gula kort och där tycker jag inte man behöver riskera något när vi ändå har bra reserver. Han borde bara bli inbytt om det är kris i slutet av matchen och vi jagar kvitteringsmål.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-14 14:11
och där gjorde tevez och aguero ännu ett kombinationsmål...

smart av mancini att ta tillbaka tevez nu när Silva inte längre levererar lika mycket.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-14 14:02
Vem fan bryr sig om hur stor douchebag Tevez är när han spelar som han gör. Har alltid gillat honom som spelare oavsett hur han beter sig.

Sjukt skott!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-04-14 14:00
Sorry för OT men vilket mål av tevez!!!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-04-14 13:53
City blev precis blåsta på en straff.. Den ligan är lika korrupt som la liga
Atlético addeh
2012-04-14 13:37
Gerard Deulofeu som fick en smäll på ankeln förra helgen kommer vilas i kvällens derby mot Girona. Tråkigt för Deulo, som varit fantastisk senaste månaderna. Däremot kanske detta kan öppna för Dongou från start. Inte som ersättare, utan att man flyttar ut Rodri på kanten. Hade jag fått välja hade jag nog petat Rodri helt och hållet, då jag inte tycker han har rosat marknaden.
Atlético addeh
2012-04-14 13:35
Mojito

Angående backlinjen. Mot Chelsea och i el Clásico tror jag Pep kommer vila Adriano, och använda Puyol som vänsterback. Jag kan ha fel, med med tanke på vår offensiva högerkant känns det väldigt logiskt om så skulle bli fallet.

För övrigt är Afellay inte ens uttagen i truppen så det blir ingen comeback för honom än - och förmodligen inte inom de närmsta två veckorna.

Jag hoppas, som vanligt, att Tello får starta. Ballesteros må ha vunnit en löpduell mot Cristiano Ronaldo, men Tello är snabbare än så. Levantes försvar är kompakt och fylld av rutin, däremot är det få som är kvicka. Där har Tello en enorm fördel i fall han skulle starta. Ser inte poängen med att låta Cuenca slicka kanten ännu en match utan att egentligen bidra med särskilt mycket mer än att få bort en motståndare ur spelet.
Barcelona Riiio!!
2012-04-14 13:34
Mojito - Culé (un estilo de vida)
'

Valdes kommer spela ikväll. Pep gick ut igår och sa att OM det skulle bli så att Valdes drar på sig ett gult så får väl Pinto stå El Clasico. Rätt vågat men ändå skön stil av Pep. Han både visar och inte visar att han bryr sig om ligan längre =)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-14 13:25
L.A.M

Allt talar för en B-betonad uppställning i kväll, i alla fall på mittfältet.

Sergio, Iniesta och Xavi spelade alla 90 minuter mot Getafe och eftersom de tre kommande matcherna (efter Levante) kräver deras medverkan i allra högsta grad borde de inte få allt för mycket speltid ikväll - ligatitel på spel eller ej.

Ett mittfält med Thiago, Keita och Cesc (som mot Osasuna och Mallorca) är inte helt ologiskt med tanke på framtiden - även om Pep (helt plötsligt) säger att man kämpar för ligatiteln och inte har fokus på Chelsea...

Därmed tror jag också att backlinjen blir den mest rutinerade, då förmodar jag att Alvés är såpass fit att det inte blir en chansning att spela honom, vilkeet då skulle göra att Puyol, Masch och Adriano kompletterar försvarskvartetten.
Vill man inte chansa med Alves kan Montoya få starta (på sin födelsedag).
Piqué bör man inte chansa med i alla fall, tror han får starta mot Chelsea i stället och att Pep sparar Puyol till el Clásico.

Anfallet till sist.
Messi är given. Kompletteras av Tello och Pedro eller Alexis.
Cuenca lär väl inte slicka kantlinjen IGEN va..?

Och jo, förresten. Vågar Pep "chansa" med Valdés, eller "chansar" han med Pinto? Vilket som känns som en gambling, eller hur?

Inhopp att vänta för Afallay kanske?

För att summera: Mina gissnngar på startelvor brukar bli helt åt skogen...
Barcelona SamMajid
2012-04-14 13:09
Blaugrana91

Jordi Alba, Hummels och Neymar vore bra värvningar. Tycker att man lika gärna kan hämta Neymar nu när han ändå är på den goda tiden av karriären, och Hummels är en komplett mittback i världsklass, han skulle kunna förstärka laget då han kan spela som både DM och MB.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-04-14 12:44
Helt otroligt tråkigt att Rossi dragit upp sin gamla skada och riskerar att bli borta ytterliggare ett halvår. Hade han inte dragit på sig skadan så tror jag inte Villareal legat där dem ligger.
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-14 12:38
Gonzalez_Barca

Och sen har vi alla domslut som gynnat Real. Så jävla orättvist om vi förlorar ligan på detta vidriga sätt. Hoppas rättvisan segrar till slut.
Barcelona el Maestro:
2012-04-14 12:22
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-14 12:10
Nu är det bara en vecka kvar till El Clasico. Vinst är det enda som gäller där. Blir det tre poäng så tror jag vi tar ligan, Real kommer inte klara pressen de sista omgångarna. Sista matcherna i ligan är det nästan bättre att ligga en poäng bakom än före, det är alltid lättare att jaga än bli jagad.

Förlorar/kryssar vi så är det med 99 % säkerhet kört. Real får självförtroende och kommer då knappast tappa poäng fler än en gång. Det är alltså bara full fart framåt som gäller.

Fast först måste vi klara av Levante ikväll. Kommer minst sagt bli en tuff match. Jag har inte många förhoppningar på Sporting så vi är tvungna att vinna för att ha kvar hoppet om ligaguld.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-14 12:08
Precis. De satt för fan o snackade om el pasillo på el Clasico inne på Puertan. Jag har hopp om ligan, men det hoppet kommer att vara först efter att vi klarat dagens match. Jag är oerhört nervös. Pallar inte med en sådär halvdan insats som ger 1 poäng. Inte när vi kommit ikapp såhär mycket...
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-14 11:53
AndreD - Ànims Abirey

För att inte nämna Osasunas offside mål.. Grämer mig även över Messis straffmiss mot Sevilla samt den uteblivna straffen när Espanyol spelaren lekte Lebron James i sitt straffområde... Med dessa lägen med oss hade vi nog haft en säker ledning på minst 3 poäng... Stor otur vi haft den här säsongen.

Känns dock lite skönare om vi nu skulle förlora ligan, att vi gör det med sån här lite marginal. Hade vi torskat ligan med 10p hade jag haft marddrömmar hela sommaren, men torskar vi med 2-3p så är det lugnt, man kan inte alltid vinna.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-14 11:40
Aaaah grämer mig fortfaranade av det "offside" målet vi gjorde mot Osasuna. Hade domaren tagit ut huvudet ur röven och dömt rätt hade vi nu varit 3 poäng efter smutslaget och gått om de vid en eventuell vinst i El Clasico.......
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-14 11:04
Tycker Javi Martínez hade varit den enda nödvändiga värvningen från vår sida. Anfallare har vi gott om, och vi har täckning bakom Xavi och Iniesta. Bakom Busquets finns Keita och där kanske vi möjligen kan värva en pivote. En mittback skulle vara välkommen också vilket gör att Martínez skulle bli det perfekta köpet då han kan spela på båda positionerna.

Vi kanske inte ens behöver köpa honom, beror på vilka Barca-Bspelare som blir uppflyttade.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-14 10:27
Vill höja ett varningens finger inför matchen ikväll. Är inte inställningen 100% så kommer vi att tappa poäng och då kommer Real Madrid att vinna ligan. Så inget fokus på Chelsea just nu utan bara på Levante!
Barcelona Piqué
2012-04-14 08:53
FCB

Det finns alltid folk utanför arenan innan matchen som säljer biljetter, hitta de personer som säljer sina säsongsbiljetter, dvs medlemskort plus biljettkort. Varje gång jag varit på El Clasico (3ggr) och CL-slutspel (2 ggr) så har det det funnits biljetter utanför som folk jag känner köpt.

Testa även att köpa via hemsidan 1-2 dagar innan,

Jag kan inte garantera att alla som säljer utanför är äkta, men man märker om biljetten är falska, men är det säsongskort så kan du vara säker för då har du bild på killen och då vill han träffas efter matchen för att lämna tillbaka den.

Räkna med att du kommer få betala mer än vad biljetten kostar, men betala inte summor som 4-500 euro som de kommer försöka sälja för. Du kan komma undan med 100-300 euro beroende på vilken plats du vill sitta på. Ha gärna med en arenakarta såatt du vet var du hamnar för de kommer försöka lura dig vilka platser det är. Titta först och främst på boca numret, är det en siffra på 4-500 så är det högst upp, 2-300 andra våningen, 0-100 längst ner (ju högre siffra ju högre upp på den våningen). Sen får du titta på om det står Gol (kortsida) eller lateral/tribunal (långsida).

Lycka Till!!!
Barcelona Piqué
2012-04-14 08:47
Jag undrar om någon som kan hjälpa mig att länka den där videon som visar alla fördelar chelsea fick mot oss i förra semifinalmötet?
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-14 06:13
Guardiola, tillsammans med sin fru, besökte Abidal igår på sjukhuset för att kolla hur det var med honom och önskade fransmannen en snabb återhämtning. Pep var den första icke-familjemedlemmen som träffade Abi efter operationen.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2012-04-14 03:28
Grabbar är de någon som helst chans att få tag på 2 biljetter till, Barcelona - Chelsea och isåfall hur? Skulle vara jätte snällt ifall nån kan hjälpa till! Tack för mig :)
Barcelona Unicef
2012-04-14 03:14
Jordi Alba täcker två positioner VB-VY. Javi Martinez Pivote samt MB. Två riktiga Pep värvningar. Bartra Muniesa Fontas JDS. Av dom 4 lär nog iaf 2-3 gå på lån?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-14 02:09
Den 'utomordentliga' värvningen för Barca bör vara Aguero! =) Aguero - Messi - Sánchez/Pedro.

Snabb, bra avslutare, bra teknik, bra passningsfot; förstår fortfarande inte hur de lät chansen gå förbi i somras
Barcelona grande jw
2012-04-14 01:29
H.Alavi - Magico!

Ja, jag håller med... riktigt tråkigt! Ronaldinho var något alldeles extra, en showman utan dess like. Dessvärre verkar det vara ett vanligt återkommande fenomen bland brassar när de flyttar hem. Jag tänker på Ronaldo, Adriano, och nu Ronaldinho. Fest och flickor kanske är roligare när man spelat fotboll några år?

Det som dock är fantastiskt med Ronaldinho är att han likt Messi verkligen är en född talang. Nu struntar väl knappast Messi i träningar m.m men båda har sådan enorm fotbollstalang i blodet. Senast igår kväll hade Ronnie show stundtals mot Lanus i Copa libertadores.. Även om han inte ens bryr sig längre så ser man vilken otrolig fotbollsspelare han är när han bara vill. Kolla länktips!
Real Madrid R-M
2012-04-14 01:29
,Sami
2012-04-14 00:29
Christian Vieri (ex-Inter): "Messi is a team player, he gives 6-7 assists each games, while Ronaldo often looks for personal success."

Annons: