/spanien/barcelona/forum/951.aspx/spanien/barcelona/forum/951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-04-04 13:00
Romario

Sista om detta och sen fokuserar vi på fotbollen :)
Hur kommer det sig att en av Sveriges största banker Nordea har hjälpt kunder att ha pengar där och nu hävda att det inte var olagligt. Alltså över flera hundra svenskar rör det sig om också.
Barcelona gulu
2016-04-04 12:46
Är det någon som har koll på hur mycket biljettpriserna höjts de senaste åren. Satt i fredags för skojs skull och kollade lite biljetter till matchen mot Real. Den billigaste tror jag gick på 130 euro. Är ju helt galet när man tänker efter. Visst, är man som jag bara nere nån gång eller två per år och kollar kanske det inte är hela världen men fortfarande hutlöst. Man ska ju dessutom h flyg, hotell m.m. Har för mig att det var några hundringar billigare för några år sedan iaf.

Men som sagt, är det någon som har några siffror så vore jag tacksam :)
Barcelona LennyRomario
2016-04-04 12:29
@enkos:
Ja, jag tror ju inte att Messi suttit och skatteplanerat själv, det är klart det är hans rådgivare. Det har ju visat sig förut att de verkar något svajiga. Sen är det inte säkert att Messi har väldigt mycket pengar där eller så, utan det är självklart så att hans namn väljs ut i rubriker för att han är känd. Men du ska inte tro att folk placerar sina pengar där för de "säkrare" än någon annanstans. Det är absolut inte det som är orsaken. Tillägg: I vissa länder som Ryssland och Ukraina är det väldigt osäkert att ha pengarna på hemmaplan, så där finns den aspekten.Kanske även kan vara så gällande Argentina. inte vet jag. Anledningen till att det är hemligt är att ingen läckt det tidigare. Det är inte offentliga papper som vem som helst kan kika i. Banksekretessen råder. Det är helt enkelt någon/några som läckt dokumenten. Och som sagt, chansen finns att ingen har gjort något olagligt. Men det är som Silbersky säger: Vad säger lagen och vad säger moralen. "One leaked memorandum from a partner of Mossack Fonseca said: “Ninety-five per cent of our work coincidentally consists in selling vehicles to avoid taxes.” källa: http://www.theguardian.com/news/2016/apr/03/the-panama-papers-how-the-worlds-rich-and-famous-hide-their-money-offshore
Barcelona enkos
2016-04-04 12:14
@Kingeen88:

Alba har varit sämst av alla utan konkurrens. Han springer som en yra höns och spelar utan hjärna.
Barcelona enkos
2016-04-04 12:11
Romario

Läser i olika medier om att det är massor av kändisar och presidenter från olika länder bla Argentinas president också som haft pengar i Panama. Hur kunde något sånt enormt vara hemligt ? Jag tror fortfarande att folk ville ha pengar på säkert plats då bankerna har rånat folk ringer t om i världen och har låg insättningsgarantin idag. Nu ska bara medier ha något att skriva om men sen lägger ner sig allt utan åtgärder då det är "halva" världen som haft pengar på samma plats.
Sen är Messi fotbollsspelare på heltid och om han har som du säger inkomster från alla möjliga håll hur kan han ens ha koll på vad Panama är m m. Han verkar bara ha otur med folk som jobbar åt honom.
Jag själv har inkomst från ett ställe och vet i nuläget inte ens hur min pension fungerar och vem som tar hand om mina pensionspengar :)
Barcelona Kingeen88
2016-04-04 11:45
Värst vad mycket skit MSN, Mathieu, Arda får här inne men Alba kommer undan? Vad beror det på? För i ärlighetens namn har Alba verkligen varit usel denna säsong.
Barcelona LennyRomario
2016-04-04 10:50
@enkos:
Jag kan inte uttala mig om Messis fall specifikt, såklart. Men i Spanien har de förmögenhetsskatt, det ska man inte glömma. Det betyder ju att du större förmögenhet du har i Spanien ju mer mer betalar du i skatt på den förmögenheten. Det är ju oerhört komplicerade saker, man startar på pappret ett företag i ett land där man ( i alla fall i de flesta fall) absolut INTE har ett företag. Det finns bara på pappret. Dealen går via en advokatbyrå i Panama. Låter det här för dig som är upplägg där man utbrister: "Det här låter ju hur säkert som helst! Nu behöver jag inte oroa mig för att mina pengar ska försvinna." Och vi kan ju naturligtvis utgå ifrån att Messi har massor med inkomstkällor. Jag är inte ens säker på att lönen står för största delen av hans inkomst. Det är sponsoravtal. Under åren har naturligtvis hans rådgivare investerat i alla möjliga verksamheter. Han äger säkerligen (jag chansar grovt nu utifrån andra idrottsmän)fastigheter, massor med värdepapper, och delar i andra bolag. Det här är inte som när du och jag har ett sparkonto på banken. Såna här stora summor ligger inte bara stila, de måste investeras och omsättas för att generera vinst.
Barcelona enkos
2016-04-04 10:40
Romario

Drar inte man i Spanien av skatt direkt på löner ?
Även om Messi har inkomster från andra håll är jag säker att de pengar som Messi påstås ha i Panama är redan beskattade.
Barcelona enkos
2016-04-04 10:38
Vlom

Glöm bara att Espanol ska åka ur. De har redan i praktiken säkrat kontrakt. I år får vi hoppas att Getafe åker ur och nästa gång Espanyol.
Barcelona neymar JR
2016-04-04 10:37
Wagner (agent Neymar): "PSG interest? He feels good at Barça, the best club in the world, but playing at PSG is also a dream for everyone." Visst ge oss veratti+marq+cash om han "drömmer" om att spela för psg....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LennyRomario
2016-04-04 10:32
@enkos:
Skärp. Dig. Du tror väl inte på allvar att folk upprättar brevlådeföretag för att det är säkrare? Eller ja, på ett sätt har du ju rätt. Pengarna är säkrare, för inte ens skatt kommer försvinna på dem. Det är GIRIGHET, inget annat. Ibland är detta förfarande både omoraliskt och olagligt, ibland endast omoraliskt. Ett samhälle bygger på alla betalar. Men de rikaste ska slippa?
Vlom
2016-04-04 10:26
@DM1982:

Ett kryss hade varit mer fördelaktigt enligt mig.

Ett poängtapp innebär att Atleti ej minskar gapet nämnvärt samt att Espanyol halkar neråt mot nedflyttning.

Just my two cents.
Barcelona DM1982
2016-04-04 10:17
[QUOTE=enkos]Atletico kommer att tappa poäng i helgen borta mot Espanyol. De har två matcher med Barca att tänka och dessutom är Espanyol borta en svår nött att knäcka. [/QUOTE] Enda gången man hejar på Espanyol.
Barcelona enkos
2016-04-04 09:43
@Vampíro:

Atletico kommer att tappa poäng i helgen borta mot Espanyol. De har två matcher med Barca att tänka och dessutom är Espanyol borta en svår nött att knäcka.
Barcelona enkos
2016-04-04 09:14
Alla som följt bankernas undergång och folk som blivit rånade av bankerna där en del också gick i konkurs vet att dessa rika människor tänkte bara på att kunna ha sina pengar säkra och inte på att undvika skatt. Bankerna idag har som sagt insättningsgarantin på bara 500 000 kr. Så vem vågar spara pengar i dessa banker? klart att de rika söker andra alternativ. Sen får Messi lön liksom alla vi andra och där skatten dras av automatiskt. Ska han då betala skatt flera gånger?
Barcelona Skurhink
2016-04-04 09:04
Reymar! Är det otacksamt att kritisera? Så Messi kommer ha rätten att vara planens med marginal sämsta spelare rent spelmässigt, få kollektivet Barcelona att hacka, så länge han känner för det?
Barcelona enkos
2016-04-04 08:56
Två spelare är mer eller mindre borta från striden för guldskon. Higuain som mäktat med hela 30 mål men som troligen inte kommer spela mer för året då han fick rött kort och knuffat domaren. Den andre är Suarez som inte nog är totalt ur form även är avstängd i nästa match. Zlatan har också gjort 30 mål men i Frankrike räknas ett mål 1.5 poäng. Så de två kvar som slås är Jonas från Benfica som gjort 30 mål med 6 matcher kvar och Ronaldo 29 med 7 matcher kvar. Med tanke på att Ronaldo ger alltid 100% på plan och är starkast vid spurten medan andra är trötta så lutar det åt att han vinner även denna gång.
Barcelona CarlesPuyol5
2016-04-04 00:52
Reymar Skulle du kunna skicka en länk på det? Hittar in det när jag googlar?
Barcelona Vampíro
2016-04-04 00:44
Vi ska vara jävligt glada att Atlético förlorade mot Sporting sist. Vid vinst så hade det bara varit tre poäng ner inför mötet på Anoeta. Madre mia!
Barcelona Reymar
2016-04-04 00:37
Att klaga på Messi visar bara hur otacksamma vissa är härinne. Men matchens höjdpunkt måste nog vara Messis hockeytackling på Pepe precis innan Piques mål. Kung Messi!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-04 00:17
Arsenal spelmässigt bättre? Förklara gärna nu Hur du menar? Vi hade mycket mer boll än Arsenal + att vi skapade betydligt fler chanser. Nämn en sak som Arsenal va bättre än oss på? Hur kan man vara bättre spelmässigt när man har mycket mindre bollinnehav samt att man skapat mindre chanser än sina motståndare?
Barcelona Liunil Masse
2016-04-04 00:03
@Visca el Barca 17:

Jag kan nämna många matcher under 2016 där motståndaren varit spelmässigt bättre än oss där vi vunnit med fett tur:

Levante borta
Las Palmas borta
Bilbao hemma (cupen)
Atletico hemma
Sevilla hemma
Arsenal hemma
Malaga borta

Finns säkert någon enstaka till som jag glömt. Men ja, vi förlora ju aldrig dessa matcher så vi har varit fantastiska eller hur?
Barcelona enkos
2016-04-03 23:54
Davids3

Ingen trodde att De gea hade problem men men.. så jag är på riktig. är du det ?
Barcelona Davids3
2016-04-03 23:53
enkos

Har man synfel, får man ej träff på bollen i sådana lägen. Men han kanske bara hade tur..

https://www.youtube.com/watch?v=72Fst4Rezas
https://www.youtube.com/watch?v=TzuBtidJCxo
https://www.youtube.com/watch?v=_YzPqiASaDA
https://www.youtube.com/watch?v=DIS_z2ZUPl4
Barcelona Davids3
2016-04-03 23:41
@enkos:

Är du på riktigt ?
Barcelona Stright outa Barca
2016-04-03 23:35
Synd med förlust igår. men tänker inte klaga på nån i laget. Det har laget har gett mig så mycket glädje genom åren att nån förlust och här och där bara stärker min kärlek till FCB.
Barcelona enkos
2016-04-03 23:33
När de Gea kom till United brukade han göra flera tavlor något som senare visade att klubben upptäckte synfel jos honom. Efter operationen har han varit strålande. Jag har funderat om Suarez lider av liknande problem då han allt för ofta missar att träffa bollar som tex igår när han missar hela bollen. .?
Barcelona enkos
2016-04-03 23:12
@wallmannen:
Valencia, Gijon och Espanyol hemma kvar Sociedad, Betis, Deportivo och Granada borta. Av de 7 har Barca råd med 2 förluster och fem segrar och ändå bli mästare samtidigt som konkurrenter vinner alla sina egna matcher med full pott på 21 poäng. Edit. Bäst placerade av våra återstående motståndare är Sociedad på plats 10.
Barcelona wallmannen
2016-04-03 23:04
Blev givetvis rejält besviken när Real tog ledningen, men sen övergick känslan bara till ett "jaha, det var det". Allt bara rann av mig som teflon. Sen fick jag tvångstankar och började räkna ut hur många poäng Barca måste ta på sina återstående matcher för att bli mästare. Tar de femton poäng till blir det garanterat mästare.
Barcelona enkos
2016-04-03 22:57
Nu är vi inne i avgörande på alla fronter även om ligan är i hamn. Men jag är också en av dem som tycker att Mesdi borde bänkas, även Neymar och Suarez typ var fjärde match så att de inser att de bara inte kan promenera på plan och uppträda arrogant och nonchalant. Suarez visst kämpar som en vilde men missar enormt mycket medan Neymar och Messi en del matcher tänker på något annat än fotbollen och har en del att lära av en viss Ronaldo som i varje match ger 100% och därför vinner skytteligan år efter år. Men från nästa säsong vill jag se MSN bänkas alltså så de kommer tillbaka på plan mer hungriga och med rätt inställning. . Det har aldrig varit bra att inse att man är given i startelvan och göra som man vill.
Annons: