/spanien/barcelona/forum/9508.aspx/spanien/barcelona/forum/9508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-04-27 14:24
Hur många titlar har guardiola vunnit med Barca under hans 4 år? Är ej riktig säker
Barcelona Illusionista
2012-04-27 14:24
Alla beslut Guardiola har gjort har han gjort tillsammans med Tito. Tito har alltid varit bakom Guardiola och han är kanske den bäste att ta över. Tito har lärt sig mycket av Guardiola men det vore idiotiskt att säga att Guardiola inte lärt sig något av honom. Alla titlar Barcelona vunnit under Guardiola eran är också mycket tack vare Tito. Ledarskap? Det tror jag inte han brister om då Tito har varit kommunikationen utåt med många av spelarna och även tagit lärdom av hur Guardiola ledit laget.

Vi Barcelona fans borde veta bättre så vi inte behöver äta upp våra ord igen. Vem trodde på Guardiola när han tog över?! Vem önska sig inte ett annat beslut efter förlust i första liga matchen och ett oavgjort resultat i andra?! Hur dumma kände vi oss inte efter 6 titlar?! Tålamod mina damer och herrar tålamod.. Låt även Tito få sin chans, han är just nu den bäste för Barcelona med tanke på kännedom av spelarna och med tanke på alla år han haft i Barcelona.

Tack Guardiola, du är och kommer föralltid ha en stor plats i alla Barca hjärtan. Aldrig aldrig glömmer vi Guardiola Eran! Lycka till med livet och familjen.

Lycka till Tito, VISCA BARCA!!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-27 14:23
Mitt i allt så måste man, oavsett vad man tycker om Tito (jag själv t.ex. är inte helt såld), beundra Barça-ledningen stenhårda tro på "sin" filosofi i vått och torrt. Att utnämna Tito är verkligen ett kvitto på att nuvarande filosofi fortfarande gäller.
Barcelona Barca007
2012-04-27 14:23
vad säger han om Abidal och keita?
Barcelona tarrak
2012-04-27 14:22
Blev faktiskt lite överaskad av valet, då jag inte trodde att Tito hade personligheten för att vara förstetränare, men det borde väl spelare och övriga ledare ha bättre kollmpå. Fotbollsideologiskt är jag nöjd då jag vill se minsta möjliga förändring, även om Luis Enrique alltid varit mitt förstaval. Visca Vilanova!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-27 14:22
Rambla

Barca stannar i Europa. Tror att de har haft Tito som alternativ under längre tid redan innan Pep bestämde sig för att lämna. Någon sorts plan B. Det känns genomtänkt tycker jag.

Kul som fan tycker jag att Tito själv tackar ja och accepterar utmaningen. Det visar också på karaktär att som andratränare till Pep som har åstadkommit så mycket, ta över laget!
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-04-27 14:21
Tito är sannolikt det bästa valet man kunde göra. Många ville ha Loco Bielsa och en förändring i spelstilen och det är givetvis en befogad önskning men samtidigt så kan Vilanova Barcelona ända in i ryggmärgen.

Bilden man hade sedan tidigare att Guardiola & Vilanova delade på "huvudtränarskapet" förstärks nu av Peps kommentar om att han bara var ansiktet utåt för taktikerna som han och Tito skapade. Jag tror inte att någon tränare använder sin andretränare lika mycket som Guardiola gjorde.

Kommer ni ihåg när Tito låg på sjukhus? Om jag inte minns fel så besökte Guardiola honom flertalet gånger inför matcher för att diskutera taktiker. Det mest spännande nu ska bli att se vem som blir andretränare i Barcelona. Förhoppningsvis en ungdomstränare (inte Eusebio).

Guardiola må stå för karisman, klubbhjärtat, samhörigheten och den som enade truppen, men Vilanova är mer av en taktiker, någon som är mer strategiskt lagd, någon som tränar spelare i olika hörnvarianter och rörelser på planen.

Förhoppningsvis kastar han 3-4-3 lång åt helvete och börjar använda sig av ett mer rakt spel för att avgöra matcher.

Visca Barca & Visca Guardiola - Vilanova!
Barcelona Barca4eva
2012-04-27 14:21
Bra med Tito, betyder bara att vi kör på ungefär samma sätt.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-27 14:20
Glöm inte bort att Guardiola hade mindre erfarenhet än Tito när han tog över Barcelona 2008.
Real Madrid Kaktus
2012-04-27 14:19
Försöker bara vara en realist, tror ni våra spelare kommer vara lika motiverade när den riktiga chefen dragit och hans "assistent" ska vara bossen helt plötsligt, ALDRIG. Inte ens lönt och lura sig själv, det är bara och ställa in sig på en svag säsong sen tar man nog in en annan tränare istället.

Detta var riktigt dåliga nyheter...
Peshmerge - AS9
2012-04-27 14:19
Blir Pep Titos assitent nu eller? Dom skiftar! Ne, skämtåsido. Men vem ska bli Titos assistent?
Barcelona Rambla~
2012-04-27 14:18
På ett sätt kan jag tycka de haft lilte bråttom att redan utnämna Tito. Man kunde ha tagit det lite lugnt och sonderat terrängen först för att se vad det fanns för alternativ. Fast att då efter det ändå utnämna Tito hade ju varit ännu värre. Då hade han ju framståt ett andrahandsval. Typ för att man inte hittade något bättre alternativ. Hur kul hade det varit för Tito? Så det är bra för Tito att man är så bestämd och direkt utnämner en ersättare för Pep. Dessutom så får han ju chansen nu till en mjukstart resten av säsongen.

Jag hoppas också att beslutet att stanna i Europa under försäsongen står fast.
Barcelona Zamboza
2012-04-27 14:18
@Kaktus:

Vad vet du om Titos personlighet?
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-04-27 14:17
Tårarna rinner ner , Tack PEP för allt!
Barcelona Hyder
2012-04-27 14:17
Blaugrana1990

Tyvärr för dig, borde ingen förvänta sig något annat taktiskt koncept än vad som varit under Guardiola. Tito har ju alltså varit assisterande hela tiden och haft ett finger med i spelet under dessa 4 åren. Gillade man inte (hur det nu går) det taktiska tankesättet under Guardiola kommer man inte gilla motsvarande under Tito. Och vice versa självklart.

Personligen tycker jag att det är precis därför det är bra att Tito blev den nya tränaren tillslut.
Barcelona messinah!
2012-04-27 14:16
Keite: man kan även se dom som att halva erfarenheten drog, tror inte ten cate hade lyckats bättre om rijkaard dragit.. Jag är inte nöjd med detta tränar val.. Mest för att jag ville se en liten förändring i spelsättet. (att man gick mer på mål)
Barcelona Keite
2012-04-27 14:15
Kaktus - Så du känner Tito personligen?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-27 14:14
OK, Tito som huvudtränare alltså.

Har dom sagt något om vem som blir assisternade?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-27 14:13
Fattar ni hur besvikna AVB och de andra tränarna som ryktades till oss är? Hahahaha
Blaugrana1990
2012-04-27 14:12
Hyder

Om det är sant är det perfekt. Det är just det taktiska som saknats under Guardiola fastän man inte kan klaga så mkt med tanke på 2CL titlar och 3 ligaguld men i slutändan straffades vi ändå denna säsongen.

Vi får hoppas på att han besitter dessa taktiska kunskaper, speciellt det viktiga med att ha en stabil backlinje, för med detta laget, och detta spelsättet vi spelar på och med en tränare ur vår akademi, kan det inte gå dåligt.
Real Madrid Kaktus
2012-04-27 14:10
Hoppas dom skämtar med Vilanova, bockar redan in en titellös säsong nästa år, Pep hade karisma och en auktoritet Tito aldrig kommer ha.

Det är kört...
Barcelona Keite
2012-04-27 14:09
Det jag mena är att när Ten Cate gick så vare då det gick dåligt för Barça.
Så ni som underskattar Tito borde tänka lite mer.

Ni som ville ha kvar Guardiola borde ju fatta att Tito är det närmsta man kan komma till i dagsläget.
Barcelona Messidinho_10
Jag tror fan Tito är en stor del av Peps framgång!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zamboza
Säga vad man vill om Tito, men jag är hundra procent säker på att det är Peps önskan att han blir näste tränare. Känner man Pep rätt så vill han alltid barcas bästa och därför känns valet rätt. Tito är nog redo för större uppgifter efter 4 år som assistent. En viss hycklare var ju också assistent i fyra år i barca och se var han är idag.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-27 14:08
Fan, nu ångrar man att man inte tog spanskan seriöst i skolan..
Barcelona Hyder
2012-04-27 14:05
Tito må inte ha samma karisma som Guardiola men när det kommer till taktiska kunskaper är han fullfjädrad.

Jag kan förstå varför Sandro och ledningen valde Vilanova som den nya tränaren. Han känner till spelarna i de olika lagen. Han har varit högst delaktig i allt som Pep har vunnit och är nog väldigt mycket smartare än vad många tror.

Vem minns inte Puyols nickmål på Bernabéu i 2-6 matchen? En variant orkestrerad av just Tito.

Nu får vi helt plötsligt en tränare som verkligen kan ta vid där Pep slutade i alla anseenden. Sedan, om Pep vill komma tillbaka om ett år eller två, blir den processen mycket lättare om Tito fortfarande skulle vara tränare.

Guardiola: "I was just the voice of the ideas Tito and I developed together."
Coach pep.
2012-04-27 14:05
Trots allt så är ju Tito den mest lämpade att föra Guardiolas arv vidare. Spelarna känner honom lika väl som de känner Pep. Man måste i alla fall gilla att vi kör vidare på prioriteringen att anställa inifrån klubben snarare än utifrån..
Barcelona LaMasia
2012-04-27 14:04
Pep verkar köra kontraktet ut, alltså till den 30 Juni.
Bra då kan han bli hyllad ordentligt sista hemmamatchen!!
Barcelona messinah!
2012-04-27 14:03
Keite: Det är precis det jag ser framför mig...
Barcelona Xavi#6
2012-04-27 14:03
Finns inga ord, Känslorna går inte att hålla tillbaka just nu. TACK PEP, Verkligen TACK!
Annons: