/spanien/barcelona/forum/950.aspx/spanien/barcelona/forum/950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjjf
2016-12-30 20:58
@El Pistolero #9:

Ribonh Fahn

Gör dig inte besväret, jag hittade ovanstående matchkommentar. Som jag antar vara synonymt med sopa och det är ju i sig ingen orimlig slutsats. Men betyder det att Bartra med automatik därmed är oförmögen att komma med bra förslag på en ny manager? I så fall skulle jag bra gärna vilja se youtubeklipp på när exempelvis Erik Niva m fl experter spelar fotboll, innan jag ens överväger att läsa eller lyssna på dem när förbundskaptener och tränare diskuteras i media. För övrigt var väl inte Tito Vilanova heller mycket att hänga i julgranen? Som spelare alltså.

Och att du föredrar Bartra framför Umtiti gör mig inte bara förundrad utan också intresserad. Kan du utveckla dessa för mig främmande tankegångar, på ett sätt som gör denna ståndpunkt begriplig för en vars åsikter du struntar i? Det vore av högsta värde för mig att få veta vad du vilar den uppfattningen på, så att jag fattar hur värdefull du faktiskt är för forumet. Ta gärna god tid på dig och tänk efter, helt i enlighet med den seriösa analysens grundregler. För det lär inte bli en lätt sak att argumentera för.
Barcelona FCB-1899
2016-12-30 20:43
Vi skulle ha behållt Barta men ändå köpt in Umtiti. Ut med macherano, matheu hade varit det rätta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-30 20:39
Sherlock Kröjjf

Tack för all bra information!
Ska se om jag hittar några fingeravtryck.
Barcelona Kröjjf
2016-12-30 20:18
Ribonh Fahn Att du tycker dina åsikter är viktiga, kommer inte som någon överraskning. För vad skulle annars vara poängen att "publicera" dem? Om sedan jag eller någon annan inte delar din uppfattning, om sakernas tillstånd och individuella spelares kvalitet, är en annan sak. Det är därför detta i första hand är ett diskussionsforum. Men med det sagt, påstår du att "Pistolen" beskrivit Bartra som en sopa? Bevis skulle inte skada.
Barcelona Carles Puyol Beast
2016-12-30 20:14
Här kan ni se sköna vinsten mot At.Madrid. https://www.facebook.com/barcasverige.se/videos/1239376772795821/
Barcelona Soko
2016-12-30 19:51
The first team returned from their holidays on Friday and took part in a training session in which Suárez, Messi, Neymar Jr and Mascherano didn't take part having been given an extended break until the 2 of January.

Betyder det att MSN inte kommer att spela matchen mot Bilbao?
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-30 19:51
Kröjjf Enligt mig är mina åsikter högt värda, vad du tycker om mina åsikter det struntar jag i. Om du har läst mina tidigare inlägg här inne. Har jag alltid förvarat Bartra och tycker att han är en spelare vi skulle satsat på istället för att ha tagit in Umtiti. Hade du också läst El Pistolens inlägg när Dortmund spelar, hade du förstått att det var ironi mot honom.
Barcelona Kröjjf
2016-12-30 19:17
Om nu en Bartra som lyckades ta sig igenom Barcas organisations alla nålsögon från La Masia och fram till såväl starter som inhopp i Barcas A-lag, utan att kunna etablera sig som ordinarie i en av vår klubbs absolut bästa epoker, nu inte vet ett skvatt om vem eller vilka som har vad som krävs för att lyckas i FCB, ja då måste man ju fråga sig vad Ribohn Fans åsikter kan vara värda.....
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-30 17:19
[QUOTE=Ribohn Fan]El Pistolen Hur kan Batra veta det, han är ju en sopa. [/QUOTE] Logic...
Barcelona Iniesta70.
2016-12-30 16:28
Läser lite schyssta inlägg från tidigare under dan. En härlig lista, referenser från "smygande ner i källaren" för att hitta information, en "drömmande" skribent...
Och lite om spelare som aldrig blommade ut.

Själv var min främsta informationskälla under "de mörka åren utan internet" självaste text tv:n. Sid 377 för att vara exakt. Har buntat ihop ganska många långenlappar när texten slagit om från grönt till blått.

Nåja, kom att tänka på Maxi Lopez. Kom runt 2005 när "Henke" låg på sjukbädden och vilade sig till va som komma skulle.

Runt tjugoett år gammal nyss influgen från Buenos Aires fick han göra sin Barca debut mot självaste Chealsea i självaste Champions League! Blev inbytt i andra halvlek, vi låg under med ett mål. Pang! Runt fem minuter tog det för Maxi att kvittera och göra en brak succé !
Sen hände väl inte så mycket mer i Barca tröjan för hans del. Blev utlånad efter ett tiotal matcher och säsongen efter det så såldes han med förlust.

Han lirar visst fortfarande i nåt lindansarlag i Italien.
Men de största rubriker han fått efter flytten från Barca är väl de om att hans "bästis" Icardi "tjyvade" hans fru bakom ryggen på honom vid en gemensam semesterresa.

Men om jag kommer ihåg rätt så var hans inhopp ganska uppskattade på Camp Nou. Eller är det bara jag som drömt...

Inte alltid lätt att slå sig in i Barca, oavsett start.
Barcelona Skurhink
2016-12-30 16:09
Thiago, Silva, Coutinho, det är spelare som skulle göra oss bättre rent offensivt! Dom har det Gomes kanske saknar just nu! Denis tillsammans med Rafinha är vell dom som krigar och just nu ser ut att tampas om det mer kreativa positionerna!
Barcelona Skurhink
2016-12-30 16:05
Gomes saknar självförtroende, det är vell inge konstigt med tanke på EM och pressen att dra på sig Barca tröjan! Jag är säker på att Gomes kommer sätta bättre avtryck redan mot våren! Men att Nzonzi skulle göra vårant lag så mycket bättre tvivlar jag starkt på!
Barcelona Soko
2016-12-30 16:03
Barcas grunfilosofi är precis som du säger att inte ge bollen till motståndarna men också att slå de "kobra" passningar till våra anfallare som vi är vana att se från Iniesta och Busquets. Tex en helt oväntat boll bakom hela försvaret till Alba och Roberto/ Alves som i sin tur spelar vidare till MSN och mål. Det har jag aldrig sett från Gomes. Han ser inte framåt utan bara passar i sidled till sin närmaste spelare.
Barcelona neymar JR
2016-12-30 16:00
Att spela enkel fotboll är det svåraste som finns, ett utav dom stora problemen vi har i laget är att vi INTE spelar enkelt. Därav kan vi en bra dag slå Bayern med 3-0 och nästa dag förlora med 4-0 mot celta.
Barcelona Bosketts
2016-12-30 15:57
Soko

Förstår vad du menar. Min poäng var att du nog då missförstått Barcelonas grundfilosofi, som just går ut på att inte ge bollen till motståndaren.

Nu är inte jag något större fan av Gomes. Jag var emot den värvningen från början, då jag anser att vi har mer lovande spelare i vår egen ungdomsakademi. Men jag tycker inte heller att Gomes gjort bort sig. Han spelar enkelt och står ofta rätt, och kan bli en viktig kugge då han kan lasta av både Rakitic och Busi på mitten.

Med det sagt skulle jag hellre sett Samper få de chanser som portugisen nu får.
Barcelona Soko
2016-12-30 15:54
Bosketts
Om du förstår så ville jag säga att Gomes spelar mycket rädd och spelar för enkelt , han vågar inte slå en lång passning utan det första han tänker är att passa till närmaste.. Därför är han i mina ögon en fegis som inte vågar.
Barcelona Bosketts
2016-12-30 15:49
Soko

Då måste man väl ändå fråga:

Varför skulle Gomes vilja passa fel?
Barcelona Soko
2016-12-30 15:48
NZonzi är bättre än Gomes på precis allt. Gomes är en fegis som inte ens vågar passa fel. NZonzi skulle definitivt ta plats på vårt mittfält bredvid Busquets och Iniesta.

Roberto- Pique- Umtiti- Alba
NZonzi - Busquets - Iniesta
Messi - Suarez - Neymar

.

Barcelona El FenómenoR9
2016-12-30 15:34
Menysuarez Tanken är inte helt tokig med Gómez som mittback. Dock tror jag inte han går med på de. känns som han vill ha boll och vara kreativ. Han har inte varit så kreativ hittills men men.. Gomez tror jag kommer växa ut till en viktig spelare för oss. Älskar hur jävla hård han är i kroppen, motståndare bara faller när dom går in i honom :D
Barcelona Den vise mannen
2016-12-30 15:31
Trodde Hummels var ett par år yngre. Dålig koll. My fault!
Barcelona Bosketts
2016-12-30 15:14
Soko

Har inte sett allt för många Sevilla-matcher i år, men av det jag sett är han helt okej. Som en fattigmans-Vieira.

Hade han varit 19 hade jag kanske tänkt att han eventuellt var något för vårt mittfält. För även om han visat fin kvalitet framförallt när det kommer till lugnet och arbetskapaciteten så har jag svårt att se vad vi ska med en 28-åring som inte är bättre än Gomes.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-12-30 15:11
@Soko:

:-).. Du är så skön alltså.
Du är fan besatt av NZonzi. (Minns när min första poppy love sa till mig att hon var kär i mig.

- Frågade, varför och hur vet du det?
- Hon svarade, vet du hur jag vet det?
- Jag, Hur?
- Hon, Det är för att jag har börjat tänka på dig varje dag när jag vaknar på morgonen och varje natt innan jag somnar. Ingen kan påstå att hon hade charmen på sin sida. Minns att det kittlade i magen nånstans på mig när hon sa dessa ord :-).

Anyways, det jag vill säga är att jag förstår varför du är kär i NZonzi. Det är för att han har exakt samma spelstil som Busi. Han letar, hittar och löser problem lik vår bläckfisk Busquets!

Jag måste erkänna också att jag är kär i honom. Sen stannar jag upp en sek tänker efter, skulle en spelare som NZonzi acceptera bänk stället att spela någon av de stora lagen de kommande säsongerna? Och frågan är Nej! Tror inte det. Han är för bra!

Stället hoppas jag att Pep G har upptäckt honom! För att NZonzi är en spelare som har samma lösningar och spelstil som Busquets!

Och nej, det är inget fel att vara kär i Nzonzi. Men om han vill komma till oss och vill konkurrera så skulle jag inte tacka nej. Konkurrens är bra för laget.

Men det är inte där vi behöver stärka just nu! Finns andra positioner som Lucho måste prioritera..
Barcelona Soko
2016-12-30 14:45
@Bosketts:

Nu överdriver du väl lite :)
Har skrivit några gånger ja men varje dag är väl att ta i :)
Nå va säger du om honom ?
Barcelona Bosketts
2016-12-30 14:40
Soko

Det enda jag vet om NZonzi är att du skriver om honom minst en gång om dagen.
Barcelona Meneysuarez91011
2016-12-30 14:23
Nu leker jag bara med tanken. Vi skolade om Mascherano till mittback, han är en av de bättre där enligt mig själv, skulle det kunna vara något man skulle kunna göra med Andre Gomes? Idiotförklara mig inte tack, men Gomes är stor, stark och bra på passningar. Jag tror han skulle bli en utmärkt mittback faktiskt. Skulle faktiskt varit intressant. Då vi ändå är överflödiga just nu på mittfältet, men men!
Barcelona Soko
2016-12-30 13:57
Någon expert här som vill dela lite åsikter om NZonzi från Sevilla ?
Han är lång, snabb, teknisk, säker med bollen , grym på huvudet , läser spelet bra. Räcker allt det för spel på vårt mittfält?

.

Barcelona Soko
2016-12-30 13:52
Hummels är överskattad. Han har inte alls övertygat i Bayern och uppträder som en medelmåttig. Han må vara lugn men är så slarvig att han ofta får hjärnsläpp och enkla bollar skickar i publiken.
Barcelona Bosketts
2016-12-30 13:39
Det är nog många som lever i tron om att Pique är betydligt äldre än vad han är. Hade denna diskussion med en kollega, som menade att Pique snart skulle lämna för att varva ned i USA eller liknande då han var typ 34-35.

Det är väl inte så konstigt egentligen. Han har varit med väldigt länge, och för det mesta spelat på en väldigt hög nivå som i en mittbacks fall pekar på hög ålder.
Barcelona Blaugrana91
2016-12-30 13:20
[QUOTE=Den vise mannen] Hummels Elegant. Stark på huvudet. Väldigt fina fötter. Lite nonchalant ibland. Umtiti har dock fyllt den platsen nu med bravur. Pique börjar bli lite till åren så kanske kan vara en framtida värvning. [/QUOTE] Pique börjar bli till åren? Han är 29 år, vilket knappast är mycket för en mittback. Dessutom förstår jag inte hur Hummels isåfall kan vara en framtida värvning då han är 28? Det skiljer alltså enbart ett år mellan och då är Pique dessutom betydligt bättre.
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-30 12:40
El Pistolen Hur kan Batra veta det, han är ju en sopa.
Annons: