/spanien/barcelona/forum/9499.aspx/spanien/barcelona/forum/9499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grace/Wastelands
2012-03-22 14:10
,Sami

Pepe förnekar sig aldrig. När ska han bli avstängd på allvar eller eventuellt typ straffas av Real Madrid? Det sistnämnda kommer ju aldrig ske. hade vi haft en sådan spelare som varje säsong blir avstängd 4-10 matcher så hade jag ju velat ha honom såld alternativt nedslängd i en brunn eller något.

Men i Real blir han ju hyllad och älskad. Världen är allt knepig ibland.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-03-22 14:07
Grabbar är det någon som har koll på vart man kan hitta highlights med Ray Hudson?
,Sami
2012-03-22 14:06
Enligt Marca kan Pepe få 4-12 matchers avstängning för det han sa till domaren.
Jag njuter!!

Grace/Wastelands
2012-03-22 14:03
Dessutom så spelas ju inte CL under helgerna. Så jag vet inte vad du ämnar se.

Ah kanske är som Eluc skrev. Då är jag med.
Barcelona Éluc
2012-03-22 14:03
Men han sticker ju ner dit nästnästa helg, dvs samma helg som vi spelar mot Athletic. Uppenbarligen för att vara där ett par dagar innan returen mot Milan.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-22 14:01
jo, det gör den. Milanfansen var bittra för att vi fick hemmamatchen sist kommer jag ihåg.

hoppas du inte har flygbiljetterna bokade John Knute ;p
Grace/Wastelands
2012-03-22 14:00
John Knute

Spelas inte första matchen i Milano? O_O
John Knute
2012-03-22 13:58
Sticker ner till Barcelona näst nästa helg för att bevittna matchen mot Milan. Är lite av en nörd när det gäller läktarkultur och framförallt tifon, så tror ni att man får bevittna ett sådant? Hade varit en dröm!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-03-22 13:56
Här kan man leka lite med liga-avslutningen.
Barcelona Davids3
2012-03-22 13:44
Jag märkte igår, att mitt hat för real madrid är enorm.
Tror tyvärr den är större än min kärlek till Barcelona.

Igår när Villareal vid vissa tillfällen var nära att sätta in 1-1 målet så bultade mitt hjärta mer än när Barca har liknande målchanser, är det inte sjukt ?
Är det bara jag som känner så :o?

Tyvärr gillar mänskligheten aggressivitet, därför real har deras anhängare, ser ingen annan orsak..

Grace/Wastelands
2012-03-22 13:40
Förövrigt. Kan någon förklara EXAKT vad marängerna är arga på idag då det har konstaterats att Marcos INTE fick två gula kort. Det var Senna som fick det första.

Vad är det då kvar? Ramos andra gula? Var det felaktigt? Özils röda kort i 85:e minuten? Var det Reals delikata plan att göra mål i 86:e minuten eller något och domaren förstörde det totalt i och med Özils utvisning? Det blev ju 1-1 med 11 på plan för båda lagen väl? Real hade 83 min på sig att göra mer än ett mål. Men jag antar att det var domarens fel att Real bara gjorde ett.

Var det domarens fel att Real ej gjorde mer än ett mål? Jag förstår inte exakt vad Madrid är så jävla arga på. Skulle dem ha haft tre straffar i vanlig ordning eller?
Grace/Wastelands
2012-03-22 13:25
Gabriel

De flesta maränger verkar ju tycka att det är rättfärdigat beteende. "Domarn ska ha det" som man säger... Förstår inte resonemanget, oavsett hur dålig domaren är så hade jag aldrig accepterat att börja håna och kalla honom för horunge. Det känns liksom inte speciellt konstruktivt. Jag är tveksam till om domarn blir mer benägen att döma till Reals favör efter sådana här incidenter.

Angående Adriano. Alltså, han är riktigt bra när han väl är bra. Men han är ju skadad hela jävla tiden. Jag gillar Adriano skarpt men man har ju endast fått se en bråkdel av den Adriano som man såg i Sevilla. Då kan jag förstå grejen att inte förnya hans kontrakt faktiskt. Han är trots allt andraval, och om nu Jordi Alba är på väg in så är det än mer logiskt att man inte förnyar kontraktet med Adriano. Dock hoppas jag han kan hålla sig skadefri för hans tempoväxlingar i offensiven är helt makalösa. Sånt jävla löpsteg han har.
Barcelona DM1982
2012-03-22 13:25
@elbraco - Bojan y Thiago:

Det kan ju ligga något i det där. Rosell verkar vara en strikt president vad gäller lön, han kommer nog inte höja någons lön bara sådär. Adriano är en bra spelare men är skadad alldeles för ofta, som jag ser det är det bättre att sälja honom till sommaren och satsa på en spelare som inte går sönder efter två spelade matcher.

Det var ju även tuffa förhandlingar med Abidals kontrakt, skulle inte förvåna mig ett dugg om Adriano inte får en euro mer i lön.
Barcelona S91
2012-03-22 13:20
Kollade just på highlightsen och noterade något fantastiskt. Innan Senna slår frisparken så är det nån UFC-spelare som kamikaze-rushar ett par meter, ändå så blir det mål. Poetisk rättvisa!!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-22 13:19
Aftonbladet mytar igen?
Barcelona Éluc
2012-03-22 13:13
Ramos, Lass och Özils avstängningar kommer väl inte upphävas inför Sociedad-matchen. Men vad gäller Pepes avstängning så kan ju förbundet egentligen strunta i det med tanke på hur de skött saker och ting på sistone. Förhoppningsvis får han en lång avstängning för sina väl valda ord till domaren. Mourinho och hela sin apbur ska även de vara avstängda i helgens match. Inte för att jag förväntar mig något av Sociedad, men det alltid roligt att en på förhand enkel match blir klart svårare i och med avstängningarna.
Barcelona Hetfield
2012-03-22 13:13
Om någon i Barcelona råkar hosta i närheten av domaren så hade förbundet dömt de och sagt "Barcelona försöker smitta oss med sjukdomar, därför ska vi stänga av de", men om en Real Madrid spelare säger "horunge" så får han bara rött kort. Pinsamt, detta är bara pinsamt.

Jag gillar spansk fotboll, men som produkt så är det illa marknadsfört och väldigt orättvis. Alltifrån fördelning av pengar och domarna är bara uselt.
Barcelona Gabriel
2012-03-22 13:12
Helt allvarligt talat, inte för att vara sån men usch vad jag hade skämts om jag var Madrid fan. Och nej, Barcelona är inte perfekta heller, inte på långa vägar ens. Men det finns ändå gränser till vad som är acceptabelt och inte. Den gränsen har den klubben passerat på långa vägar.

Jag kan med handen på hjärtat svära på att om Barcelona, deras spelare och tränare hade uppfört sig på det viset hade jag haft otroligt svårt att stötta dem. Det går emot mina egna värderingar som människa. Att håna, uppmana till bråk, svära åt folk. Vad är det för jävla stil?!

Hade utan tvekan sagt upp mitt medlemskort hos Barça om vi betedde oss så här. Innerst inne hade jag självklart fortfarande varit en culé, men jag hade skämts så in i helvete.

V pratar också om domarna, men det finns ändå en viss skillnad. Vi går inte och hotar dem, knuffar dem. Kallar de för "horungar", väntar på parkeringsplatser. Herregud!

Hur kan man som Madridista försvara ett sånt här beteende? Det hade jag ALDRIG gjort om det var min klubb det gällde. Hade varit den första som gick ut och kritiserade och det hårt också.
Barcelona Abbe.
2012-03-22 13:06
Det är inte bara Messi som slår klubbrekord vid tidig ålder. Sergio Ramos är nu den spelare i Real Madrid som fått flest röda kort i La Liga i klubbens historia. Och han är bara 25 år. Det är väl en bedrift som nästan är lika imponerande som Messis målrekord, eller?

Gabriel

Vore helt otroligt om det stämmer. Hur kommer det sig att Real Madrids samtliga röda kort kommer efter att Villarreal kvitterat? Att Mourinho skickas upp på läktaren vid ställningen 1-1 och inte 0-1? De är så patetiska och kastar skit så fort resultaten går emot dem.
Håller med "Heywood Jablome - Andrés" i hans tidigare inlägg. Bra skrivet!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-03-22 13:04
Gabriel/

Skandal om det stämmer, men jag är, precis som du, övertygad om att varken de inblandade eller Pepe, som förolämpade domaren, kommer få något straff eller granskas av domarkommittén. De kommer titta åt andra hållet, som vanligt.
Barcelona Gabriel
2012-03-22 13:00
Tydligen ska Madrid spelarna ha gått in till Villareals omklädningsrum för att slåss med spelarna efter matchen. De väntade också på domaren efter matchen och hånade honom.

Helt otroligt om det här stämmer. Stämmer det så måste ju åtgärder tas, men förbundet är väl för upptagna med att läsa Piqués Twitter och vänta på att han ska göra bort sig.
2012-03-22 12:57
Enligt SPORT kan Juve och Bayern vara intresserade att värva Adriano. Barça ska ha meddelat till spelaren att man inte planerar att förlänga eller förbättra hans nuvarande kontrakt.

Jag tycker att Adriano har gjort det bra när han har spelat, men hans ständiga skadeproblem gör att jag hoppas att Jordi Alba-ryktet stämmer. Hade gärna velat se katalanen med oss nästa säsong och ännu mer nu när det ryktas om att Abidal inte kommer kunna spela igen efter sin levertransplantation.
Barcelona Ibillay
2012-03-22 12:51
Ääähh låt marängerna leva i sin "Vi mot världen" fantasi. Det är ren psykologi, de är förnedrade och måste därför inbilla sig saker för att försvara sig och må bra. De har en skev verklighet, därför är det onödigt att försöka få dem att förstå för det är i princip omöjligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2012-03-22 12:35
Med Alves, Abidal och Adriano borta skulle man kanske kunna starta med både Muniesa och Montoya och vila en mittback till Milanmatchen. Annars åtminstone Montoya få chansen.
Barcelona tikitaka-GOOL
2012-03-22 12:22
Att ni ens bryr er om hur andra ser på real, låt dem sjunka till kloaknivå, jag njuter iallafall!

Mot ligatiteln!!!
2012-03-22 12:09
Fin gest av Pedro. Berti Hernandéz är från Tenerife, precis som Pedro, och hon befann sig i Barcelona för att få behandling för sin cancer. I samband med besöket till den katalanska huvudstaden passade hon på att gå på matchen mellan Barça och Granada. Där berättade hon för de som satt bredvid henne på läktaren att det var hennes dröm att få träffa Pedrito och få hans tröja.

Av en slump satt Isaac Cuencas fars advokat nära och hörde hennes önskan och med hjälp av Pedros flickvän infriade man Bertis dröm. De träffades nere i parkeringen där de tog bilder och Pedro signerade en tröja till henne: "Till Berti, med kärlek".
Barcelona GerardPiqué3
2012-03-22 12:02
Real Madrid borde göra sig av med Mourinho asap, han har fått klubben att gå från respekterad konkurrent/rival till ett gäng idioter i mina ögon som beter sig lika illa som sin begåvningsreserv till tränare. Hela klubben tappar i anseende för var match man spelar. Innan Mous ankomst var Ramos,Pepe,Özil m.m spelare jag gillade, som betedde sig som folk även om det gick emot dem. Nu tar spelarna med Mourinhos budskap och uppträdande ut på plan, vilket resulterar i rubriker och röda kort samt thaiboxningsöverfall och uttal där både spelare och andratränare blir avvisade från plan för att man beter sig som tomtar. Och jag erkänner att alla barcaspelare inte heller är Guds barn i alla situationer, men jag tror Real både som lag och klubb skulle tjäna på att ta in en tränare med lägre profil. Typ en Klopp eller Scolari. Jag saknar tiden då Clasicos va ärliga, bra matcher där inte smutskastning och domargnäll fick de stora rubrikerna, utan då spelarna och de laget som vann fick äran och de spelare som förlorade gjorde det utan att ställa till med kaos. Dessa matcher har lyst med sin frånvaro sen första clasicot efter Mou tog över. Barca har bidragit till kaoset som ofta uppstått, men innan Mou kom var klubbarna rivaler med respekt för varann, den respekten tycker jag är som bortblåst. Ursäkta ev särskrivning, sitter med mobilen.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-03-22 11:48
Det som är irriterande vilket bygger på ännu mer hat är sättet Mourinho avslutade matchen igår. Hur han vägrar att hålla presskonferens. När han får frågan: "Vad hände?" - Såg du inte vad som hände?

Som att det var en jätteskandal, ett rån mot Real Madrid. Villarreal avgjorde på en frispark i slutet av matchen. Spelarna som fick rött kort har ingen rätt att håna domaren, kalla honom för horunge.

Tänk om alla tränare som känner sig "rånade" håller på de som gör? Hur "rånade" kände sig inte Betis? Rayo Vallecano? Valencia? De avslutade matchen värdigt, höll presskonferenser och fortsatte arbeta.

Han är en liten man den där Mourinho. Livrädd för Barcelona. Besatt av Barcelona.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-22 11:46
Barca-nist

Visst är det så att dem inte beter sig sportsligt, men en gång i tiden var Real respekterade och många hade Real som förebild och idag är dem ett skämt med tanke på att deras tränare har skapat krig.

Barcelona Barca-nist
2012-03-22 11:39
Shanghai - SHOOT ME $12

de beter sig inte som världsstjärnor även de största när de förlorar/kryssar!

självklart går det att reparera men jag tror Reals kommer ha stora problem efter Mou.
Annons: