/spanien/barcelona/forum/9496.aspx/spanien/barcelona/forum/9496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2012-03-20 23:03
Derett Och offensiven lever på försvaret.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
Barcelona Gonzalez_Barca
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Jag mår illa av att leva i samma värld som Mourinho..
elbraco - Bojan y Thiago
jag hade lätt kunnat tänka mig en gammal mittback till sommaren, typ samuel eller lucio. Inter kommer antagligen rensa i leden ändå till sommaren så där skulle jag vilja fynda.

Låta han vara back-up tills Bartra växer ut till den gigant jag tycker han har potential till att bli.
Barcelona traktorsazi
Bra match av Barca ,vi underskatta Granada idag men i helhet väldigt bra match och jag är mer än nöjd med resultatet de bra att vi släpper in mål ibland för det betyder massa timmar av analysering av pep och spelarna och det e bra att gö misstag för man lär sig sedan utav dom , ahla barcaaa!!! Nästa match om 4 dar alltså den 24 tror på En tuff match men vi vinner tillslut 1-3
Derett
2012-03-20 23:02
tarrak: Vi har fler lagdelar än försvaret, vårt försvar lever på att mittfältet är så sjukt överlägsna och kontrollerar matcherna.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-20 23:01
Jag citerar Mou: "Jag mår illa av att leva i den här fotbollsvärlden"
Barcelona Barcadinho.
2012-03-20 23:01
Riiio!!

Jag är helt säker på att vi värvar en back till sommaren.
Barcelona tarrak
2012-03-20 23:00
Derett

Att man har näst lägsta snittet på insläppta mål i CL och lägst i ligan innebär givetvis att man är starka defensivt. Endast en idiot tror att sådant motbevisas av att man släpper in tre mål i en enskild match.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
Grace/Wastelands

Får hoppas på en förstärkning på den fronten da, inte till priset av att Pique lämnar utan för konkurransens skull, för han ska fan vara kvar i klubben tills han lägger av! Om han vill det såklart :P
Barcelona LeoMessi
Grace/wastelands Visst ska han ha krav på sig men man ska inte anklaga honom varenda gång vi släpper in ett mål. Killen behöver få spela ordentligt och inte bänkas varannan match.
Barcelona Larsson1333
2012-03-20 22:59
För dagen räknar jag nog Ramos, Kompany och Thiago Silva som de 3 bästa mittbackarna, Pique är självklart där när han hittar formen igen, (om han nu gör det)

Om inte Pep ger chansen till Muniesa i en sån här match, när ska han då göra det? Han ska ju trots allt flyttas upp i sommar, hoppas inte det blir som i fallet med Fontas
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
Kom igen nu för i helvete, är det domaren eller Dani Alves fel att han ska ta med hands? Det är gult kort, punkt slut..
Barcelona tarrak
Grace/Wastelands
2012-03-20 22:58
: LeoMessi
Nej, det börjar inte bli löjligt. Möjligen hans usla form. Man måste kunna ställa krav på en spelare som åren tidigare varit kanske Europas bästa mittback. Nu är han inte ens truppens bästa mittback och generellt knappt bra.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-03-20 22:58
Ganska intressant hur LaLiga domarna har reptil ögon när motståndarna faller och när vi tar hands men i våra straffsituationer är de helt blinda.
2012-03-20 22:57
Riiio

Jordi Alba hade suttit fint!
Barcelona LeoMessi
2012-03-20 22:57
Grejen är att Pique har haft en formsvacka, och även om han spelar väldigt bra en match för att sedan slå bort en krossboll som motståndaren ändå inte utnyttjar, då hoppar alla på honom. Börjar bli löjligt faktiskt
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-20 22:56
ärligt talat, på tal om mittbackar.

Pique - jag rankar han som världens bästa mittback när han är i form men den formen verkar han ha stoppat ner i soptunnan och pissat på. Dessa rykten om att Pep inte gillar han för att han festar/ går på konserter/ gör massa annat skit - skulle inte förvåna mig om det stämmer. Han tåls att få sig en rejäl jävla funderare snart. Bänka han i en eventuell CL-final kanske?

Thiago Silva - rankades av den generella publiken som världens bästa CB men han är inte heller så jäkla bra som man säger längre, till och med Milanfansen tycker det. Slarvar väldigt mycket för en världsback.

vet inte vilka som är världens bästa mittbackspar längre. Ramos? Vidic? Kompany? Lucio?

edit; och till sommar vill jag inte ha någon jävla Jordi Alba som bara är vänsterback till namnet och vänsterytter i praktiken. Isåfall kan vi lika gärna börja köra 0-5-5 för den defensiven kommer vara backlinjen från helvetet.

Ge mej Botia eller någon...

peace out.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-20 22:56
11 kort från domaren, 1 missad hands, två möjliga straffar för Barca och 2 straffar till Granada.

Jag som inte ens tyckte att det var en ful match??
Barcelona Riiio!!
2012-03-20 22:55
Vill fan sticka ut och säga att jag vill ha EN mittback och EN vänsterback till nästa säsong. Skiter fullständigt i "jaaa men en sån som Muniesa ska ju också få chansen"... spelade killen idag te.x när vi behövde en vänsterback. Kan lova att OM a typ Maxwell varit kvar i klubben så hade han kommit in idag. Adriano skadar ju sig hela jävla tiden asså.. samma sak va det i Sevilla. In med Thiago Silva och sen någon "helt ok" vänsterback som i alla fall är redo för lite hetare och svårare matcher eller in med Jordi Alba och en "helt ok" mittback, en sån som Botia eller Dominguez från Atletico Madrid.

Säger inte att Puyol gjorde det dåligt som vänsterback men det hade suttit fint med en förstärkning!

Orkar inte ens skriva några rader om domarna.. undrar bara vad en sån som Fabregas tycker om domarna, killen som kommit från troligen världens bästa liga vad gäller domare till världens absolut sämsta!!
Barcelona Bernie
Det viktigaste var trots allt 3 vunna poäng. Nu tar vi och laddar om inför Mallorca!

Vi kan inte alltid vinna med 5-0, och 14-0 i målchanser. Tänk på det grabbar..

Idag, ger domaren de mål. Vi får tänka på att vi måste göra allt för att vinna våra 10 sista matcher nu, och göra så mycket mål som möjligt.
Grace/Wastelands
Eluc

Var snarare ett uttryck för vad fan han sysslar med generellt.
2012-03-20 22:54
Helvete vilken svängig match, tack gode gud för vår grymma offensiv!
Alves vad säger man, han är bra framåt och slarvig bakåt. Vi vann denna svängiga match, men stort minus för koncentration tapp för laget generellt.

Mot nästa match!
Derett
Rambla: Hur rankar du 3 insläppta hemma mot ett lag som gjort mindre mål tillsammans än Messi?
Barcelona Éluc
Vad var det Piqué gjorde ikväll som gör att folk vill sälja honom?
Grace/Wastelands
2012-03-20 22:53
Rambla~

En hel säsong är dock en jävla lång tid att vara värdelös under.
Barcelona DM1982
Barcelona får två straffar mot sig, en billig en och helt korrekt.

Barcelona skulle kunna ha fått två straffar med sig, en billig och en helt korrekt. Fick ingen straff.

Blir man förvånad? Tyvärr inte, synd att Alves åkte på ett rött kort bara.

Helt ok match annars, även om det är lite svagt att tappa 2-0 till 2-0. Å andra sidan visade Barcelona moral och fixade det fint.

Cuenca och Tello, framtiden.

Annars är det bra att Milan får köra en tuff match mot Juventus nu, den har gått till förlängning.
Barcelona rob.BARCA
fan sluta klaga på pique hela tiden... så jävla tröttsamt. Har alla glömt bort hur bra han har varit för oss eller? alla har svackor. have some fucking faith, jesus...
Grace/Wastelands
,Sami

Nej, det lär ju inte ske. Men jag undrar vad fan han sysslar med.
Annons: