/spanien/barcelona/forum/9494.aspx/spanien/barcelona/forum/9494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-23 20:44
Barcadinho

Jag tror Pedro är väldigt viktig speciellt när vi spelar 3-4-3. Hans jobb på kanten är det få som kan göra, dessutom, trots att han inte varit riktigt i form så presterar han fortfarande helt okej. Fortsätter han såhär så kanske han snart kan börja kriga om att starta i stormatcherna.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-23 20:39
L.A.M Nr 10 .

Pep beundrade Pedro för sitt försvarsspel de senaste två efterföljda borta matcher mot Racing och Sevilla. Jag tror därför att Pedro startar imorgon.

Lägg märke till att vi inte släppte in ett enda mål då mot Racing o Sevilla, samtidigt som laget släppte in tre baljor mot Granada när Pedro satt på bänken.

Vissa offensiva spelare gör ett värdefullt försvarsarbete.

Och på tal om cirkusen med de straffar och upphävda kort - same shit som alltid, det är ju en cirkus.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-23 20:29
Sätter en lagom press på Real om vi vinner. Det kommer då vara tre poäng och de måste helt enkelt vinna då. Dessutom med några spelare borta.

Nu lär de nog vinna ändå men det känns skönt att åtminstonde gjort det här till en spännande fight. Själv tror jag stenhårt på att vi kan vinna ligan i år.
Grace/Wastelands
2012-03-23 20:15
Då Barcelona spelar först imorgon så kan det vara 3p efter en eventuellt vinst imorgon. Hade inte varit fel.
Barcelona Trippeln
2012-03-23 20:14
Känslan av att vinna imorgon mot Mallorca och få alla madristas världen över att göra sig i byxan är...

Priceless.
Grace/Wastelands
2012-03-23 20:10
L.A.M Nr 10

Föredrar det förstnämnda.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-23 20:07
Fan, vi har riktiga backproblem imorgon. Ingen av ytterbackarna, Fontás är skadad sedan tidigare vilket ger oss en backuppsättning bestående av Puyol, Piqué samt Mascherano. Den stora frågan är om det blir 4-3-3 eller 3-4-3. Det förstnämnda spelsystemet är mycket mer lämpligt i en svår bortamatch men då måste någon av Montoya/Muniesa starta som höger/vänsterback.

4-3-3:
Valdés;
Montoya, Piqué, Mascherano, Puyol;
Xavi, Busquets, Iniesta;
Messi, Cesc, Alexis;

3-4-3:
Valdés;
Puyol, Piqué, Mascherano;
Xavi, Busquets, Iniesta;
Cesc;
Pedro, Messi, Alexis;

Vad tycker ni? Jag tror på ynglingarna men det skulle vara skönt och bara köra gasen i botten från minut 1 och få in ett tidigt mål. Jag vill inte ha en match med högt bollinehav där det är målsnålt och avgörs sent. Med 3-4-3 blir det fler offensiva spelare och vi skapar fler chanser men det lär också läcka en del bakåt.

Vad tycker ni?
Barcelona LeoMessi
2012-03-23 19:56
Skräll att ramos ena gula inte kunde motiverad tillräckligt bra. Medan mascherano och Pique fick två gula kort var under match bara för att dom försökte snacka med domaren
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-03-23 19:55
Mojito - Den videon visar att Barcelona inte är eller försöker att vara perfekta. Men skillnaden är; Ingen av spelarna kallade domaren för "hijo de puta" eller gnällde om något rån. Guardiola försökte hitta några ursäkter efter matchen och sade: "Vi kunde spela i andra halvlek och därför borde vi ha gjort det i första halvlek också" (han fick frågan vad han tyckte om den dåliga gräsmattan)

Hade han däremot börjat tala om ett rån, vägrat tala i media och våra spelare skämt ut sig som Madridsspelare gjorde igår hade jag reagerat på hur klubben beter sig.

Jag är förbannad över hur förbundet beter sig. De kan inte upphäva Sergio Ramos avstängning. De hade varit mer förståeligt med Özil eller Mourinho där tolkningen kan vara olika. Men matchen mest solklara situation ska frias?

Intressant det SPORT tar upp att efter att Piqué sade: "Domaren hade redan bestämt sig att han skulle visa ut mig" så blev han anmäld till förbundet.

Den där portugisen går förbi TV-kameror och säger: "Solo robar, solo robar". Hur tydligt är det?

Real Madrid är livrädda för Barcelona just nu. Mourinho är livrädd för Barcelona. De kan vinna ligan, de kan till och med vinna Champions League. Men de ärren vi har satt djupt i deras sår kommer nog aldrig att läka.
Barcelona Tots Units Fem Forca - FCB
2012-03-23 19:50
Vad gjorde Ramos vid hans första kort? Tacksam för svar.
Barcelona Trippeln
2012-03-23 19:49
Med eller utan förbundet så ska vi åtminstone tvåla till hororna på Camp Nou, det är en sak som är säker.

Händer det så är jag för evigt nöjd med detta fantastiska lag!
Grace/Wastelands
2012-03-23 19:43
Det är skönt att se att marängerna inte ens själva tycker det är konstigt att straffen blir så låga. "Skönt att Ramos utvisning togs bort". är ungefär den generella tonen hos marängerna. Måste vara enkelt att leva utan någon självinsikt eller kritiskt tänkande till sig själv och sin närmaste omgivning.

Barcelona traktorsazi
2012-03-23 19:41
Ngn som vet vad biljetterna kostar Milan - Barca
Barcelona II Barça II
2012-03-23 19:34
Vem fan bryr sig om Reals straffar. Just nu suger de k*k. De kommer garanterat att tappa fler poäng. Vinner vi våra matcher så tar vi ligan iår. Ttror att vi har allt i våra händer nu.
Barcelona Den vise
2012-03-23 19:32
Om barca lyckas vinna ligan trots all hjälp från domarkåren och det spanska förbundet som Madrid har fått så är det en stor bragd. Tänk er tomheten och desperationen som kommer infinna sig hos marängerna.
Plus att Mou får sig en rejäl törn och han lär börja tveka på sig själv.

Glöm inte heller Jorge Valdanos karma vilar över Real Madrid.
Hans hånfulla skratt kommer eka genom fotbollsvärlden. Vid en ligaseger bör Valdano bjudas in till camp nou och hålla låda med gubbarna på innerplan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-23 19:26
westinho

Fast drar han på sig ett gult kort inför Osasunamatchen är väl oddsen inte jättehöga för att det också blir hävt?;)

Nej, men håller absolut med dig. Trots deras form så bör Real Madrid vinna utan problem hemma mot Sociedad även med Pepe, Ramos och Özil borta. Som du säger så kan de istället åka till Reyno de Navarra utan ordinarie mittbackspar vilket inte bådar gott. Eller matchen efter det då jag har för mig de möter Valencia.

Grace/Wastelands

De kommer förmodligen inte hinna ha ett möte innan matchen imorgon vilket gör att Özil kommer få spela den matchen i väntan på vidare besked. Därefter kommer det nästa vecka beslutas att han får spela mot Osasuna. Typ 90 % säker på det scenariot.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-03-23 19:17
Jag håller med om att det är skandal att Ramos inte blir avstängd, men i slutändan kanske det trots allt är bra för oss. Nu kan han spela mot Real Sociedad där de förmodligen hade vunnit även utan honom. Förmodligen så kommer han istället dra på sig sitt femte gula kort imorgon eller kommande matcher, vilket leder till att han missar en svår match efter det.

Om han drar på sig kort imorgon måste Real åka till Reyno de Navarra utan Pepe och Ramos. Vi minns hur taggade Osasuna var mot oss, de kommer vara minst lika taggade mot Real. Varane och Carvalho kommer inte ha en chans.
Grace/Wastelands
2012-03-23 18:56
elbraco - Bojan y Thiago

Jag skulle tro att Özils kort kan hävas helt. Fast det hinner väl inte ens hända kanske?
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-23 18:54
det roligaste är väl att Real Madrid har överklagat domarna.
Barcelona Hetfield
2012-03-23 18:37
Zlatan fick 3 matchers avstängning för att han gav Aronica en lätt örfil, Rooney blev avstängd för att han sa typ "fuck" för högt och Real Madrid får...

Ja, där har ni det fundamentala problemet med spansk fotboll. Fotbollen är charmig, men som produkt är den helt bedrövlig.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-23 18:34
Jag är som de flesta andra inte förvånad över hur klena straffen blev, och inte heller förvånad över att en av Reals ansvariga gör ett uttalande på klubbens hemsida där han försvarar det egna lagets aktioner genom att jämföra med Barcas dito mot Osasuna.

Det är dock svårt för mig att se några likheter mellan att kalla en domare för horunge, applådera ironiskt samt bete bete sig allmänt hotfullt mot att lägga en hand på domarens arm.
Inte för att jag försvarar Xavis löptur från bänken, men jag har ju svårt att se honom svära åt domaren på samma sätt som Pepe och Mourinho.

I länktips hittar ni incidenten mot Osasuna, Villarrealmatchen har nog ingen missat...

Match i morgon annars, möjligt att vi får se både Montoya och Muniesa som ytterbackar. 15 av 19 spelare i matchtruppen är fostrade i klubben, vilket i sig är helt sjukt. Om Masch, Keite och Alexis inte spelar/byts ut kan man alltså ställa ett helt egetproducerat lag på banan en kortare tid. Vilken PR för la Masia!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-03-23 18:29
Nu när folk sitter och snackar om upphävda gula kort så kom jag och tänka på Iniestas "filmning" mot Betis, där han fick gult kort, blev de upphävt?
Grace/Wastelands
2012-03-23 18:13
Fascinerande det här. Det här har ju pågått från första säsongen jag började kolla spansk fotboll typ 03 eller nånting. men det känns som det börjar spåra ur nu. Det är liksom inte roligt längre. Ursäkterna blir sämre och sämre och anledningarna mer långsökta.

Jag vet inte vad jag ska säga längre.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-23 18:07
Det var straff hundarna skulle få, inte något annat
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-23 18:06
Min bojkott av denna skitliga forsätter.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-23 18:06
Orkar inte spansk fotboll längre, det här är ju inte ens kul längre. Hur fan kan de upphäva horans röda, helt jävla seriöst? Det är fan helt otroligt. Man äcklas ju något enormt av detta förbannade förbund. Pepe 2!!!!!!!! Matcher?? Det är inte möjligt, fan va jag äcklas av det här
Barcelona Gabriel
2012-03-23 17:59
Haha, det här är så jävla löjligt att det inte längre finns. Pepe får alltså bara 2 matcher för att ha kallat domaren för en horunge. Jaha? Snacka om att sätta tydliga regler för vad som gäller. Men så är det väl när man representerar Real Madrid, man kommer undan lindrigt som vanligt.

Och varför blir Ramos avstägning upphävd? Whatta... Hur många ggr har inte vi försökt få avstängningar upphävda för kort som faktiskt varit helt löjliga och felaktiga, men ändå inte fått igenom det. Nu får Ramos ändå spela trots att hans utvisning var mer än korrekt.

Trött på skiten!
Barcelona Messidinho_10
2012-03-23 17:58
Avgå jävla idioter. Hur fan kan de häva upp RAMOS RÖDA KORT??? SKANDALT!!!
Grace/Wastelands
2012-03-23 17:55
Så. Pepes regelbrott är egentligen 4-12 matchers avstängning men det blev 2? Är man förvånad?

Jag orkar snart inte mer detta längre. Det är helt jävla sinnessjukt vad korrupt det är.
Barcelona Rambla~
2012-03-23 17:45
Regelverket, det spanska alltså, säger att straffet för Pepes brott är mellan 4 och 12 matchers avstängning. Då de som bestraffar inte ens själva följer sina egna uppsatta regler varför är ni då förvånade att det blir så lindriga straff?

Ramos gula kort upphävt? Så Madrid har redan hunnit lämna in en protest? Varför blir han annars friad? Måste verkligen domaren motivera och argumentera för varje gult kort han ger? Verkar ju lite fånigt.

Det är egentligen inte Barcas eller vår sak att offentligt gnälla, klaga eller argumentera över straffen. Den här händelsen angår inte oss, inte vår match, dat är bara att vara tysta och sköta sig själva. Jag är själv förvånad att det ens blev några straff. :)
Annons: