/spanien/barcelona/forum/9484.aspx/spanien/barcelona/forum/9484.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jonas - tots unit fem forca
2012-03-26 17:17
Pedro har ju inte varit bättre i år än Affelay var sin debutsäsong. Håller inte med Shanghai - Shoot me riktigt, men bättre skott än Pedro har holländaren definitivt.
Postat via SvenskaFans-appen
Coach pep.
2012-03-26 17:17
Det går rykten om att Milan redan parkerat bussen på San Siro.:P
Grace/Wastelands
2012-03-26 17:13
Har Afellay bevisat sin högstanivå alls än? Och känns ju som att Alexis högsta nivå är mil högre än Afellay. Afellay har väl gjort en bra grej i Barcelona och det är assisten till Messi mot Madrid.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-26 16:38
Ronaldos frisparkar är hans signum, ändå gör han inte många mål på dem. Vad spelar det för roll då? Efter en assist är han Guds gåva till människan
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-26 16:32
Jag vet inte om du har sätt mycket av Afellay, skotten är hans signum.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-26 16:26
hur jäkla länge ska man behöva vänta på EuroTalk?
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-26 16:21
Deulofeu har äntligen börjat jobba på defensiven. Någon annan som såg matchen igår? Var riktigt grym matchen igenom och kändes som en stabil spelare för första gången under hela säsongen. Det är först nu man kan börja snacka om att starta honom utan att vara orolig över hur han kommer prestera.

Ett par säsonger till i B-laget och han är redo.

Afellay bättre skott än Pedro och Alexis? Pinsamt att ens våga påstå något sådant. Afellay är inte hälften av den spelare någon av dem är, att ni överhypar en spelare bara för han gjort en viktig passning och inte ger den hyllning två andra spelare förtjänar är också pinsamt..
,Sami
2012-03-26 16:17
The cup final between Athletic and Barcelona will be played at Atletico's Calderon stadium on Friday 25 May at 22:00 #fcblive [catradio]

2012-03-26 15:45
Själv så tycker jag att Alexis har varit godkänd, men om jag ska vara ärlig så vill jag se mer utav honom han har inte nåt sitt fulla potential. Jag vill se honom dribbla mer och göra sin gubbe, för han var en sån spelare i Udinese.

Jag tycker faktiskt att Afellay har bättre spelförmåga, skott och passningar än både Pedro och Alexis, skulle han komma tillbaks efter skadan, så kommer inte dem två sist nämnda ha det lätt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-26 15:40
Tycker dock det är lite orättvist att säga att Alexis måste prestera bättre. Killen har vart en av våra bättre spelare hela året, de perioder han varit hel. Nu gjorde han visserligen en blek match senast men vi får hoppas att det var en tillfällighet... Vi behöver honom i form!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-26 15:10
Fan vad kul för Ibi. Hoppas nu han kommer tillbaka snabbt för, hans högstanivå är enorm så Alexis och Pedro får nog se upp om de inte börjar prestera bättre.
Barcelona BarcaChris
2012-03-26 14:58
Svenska domare det här kan sluta illa
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-26 14:49
Han är ju inte spelklar än, Afellay. Kul att han är påväg tillbaka! Visserligen har vi ju isaac och Tello nu , så rent antalsmässigt har vi bra täckning (o ynglingarna har gjort det kanon) , men kommer holländaren i form kan det bli en spark i röven på Pedro och Alexis
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-03-26 14:45
Affellay mot antonini, vilken våt dröm ifall vi får se det. Kan bli en runda-marcelo-passa-till-messi edition 2, haha. Fast ärligt talat tror jag inte han kommer få spela redan på onsdag.

Sen har vi ju alltid tello. Han kommer bli enorm i ett inhopp de sista minutrarna, det första jag tänkte på när jag hörde att även abate missar var tello. Tänk tello mot bonera, omg.
2012-03-26 14:40
Jag är så glad för Afellays skull, hoppas att han får lira några minuter. Ingen kommer väl glömma vad han gjorde med Real i semifinalen ? :)
Barcelona Gabriel
2012-03-26 14:22
L.A.M Nr 10

Personligen tycker jag om att vi anfaller mindre och spelar mer kontrollerat på bortaplan. Jag vet att det inte är speciellt "barcelonistiskt" av mig men jag har varit med i så många är där man fått bevittna en tokoffensiv som sedan resulterat i flertal baklängesmål. Det var inte sällan som laget kunde tappa 3-målsledningar och tom förlora matcher pga otaktiska förmågor. Och ang. Mallorca matchen så tycker jag att vi hanterade den situationen helt jävla strålande utefter hur förutsättningarna blev. Mästarklass på det!

Jag tror snarare att oförmågan av att kunna stänga matcherna handlar mer om de missade målchanserna. Det måste det bli en förbättring på. Messi är den enda som känns säker, men det har redan tagits upp här inne. Alla är nog ense om den saken.

För lagets bästa hoppas jag att både Alexis och Pedro kommer igång med målgörandet så snabbt som möjligt. Det är rätt tillfälle under säsongen att komma igång med det nu!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-26 14:12
Kul att Affelay får följa med!
Han har väl börjat träna med laget?
Barcelona Rambla~
2012-03-26 13:45
Milan kan inte skylla på skador, de har ju för fan typ 30-35 spelare i sin trupp. Jämför det med Barcas 21. :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-26 13:44
Härligt att Afellay hänger med, var ju ett tag sen, hoppas han snart kan göra comeback. :)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-26 13:36
Är det han som är med i ET då och då tror jag det blir klockrent. Gillar hans stil.
Barcelona Abbe.
2012-03-26 13:32
Afellay reser med laget till Milano. Han har dock fortfarande inte fått "el alta médica".
Barcelona Antonio Puerta
2012-03-26 13:23
Är det någon som har målen från gårdagensmatch mellan FCB B - Alcoyano (2-1) ?
Tacksam för svar
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-26 13:17
Vi vet ju hur det gick senast en skandinavie dömde vår CL match.. :P
Barcelona påfågeln
2012-03-26 13:12
Laporta lär ha sagt att han hoppas att Guardiola blir klubbens nästa president och Xavi nästa tränare...det vill ju till då att Rosell inte får för sig att jävlas med Laporta igen :/
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-26 13:09
Svensk domare på onsdag alltså. Intressant, förhoppningsvis gör det ingen skillnad. Känns som svenska domare i alla fall försöker vara proffsiga till skillnad från andra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-26 13:06
Gabriel

Generellt tycker jag också vårt spel för varje säsong blivit mindre och mindre mot mål. Trippelåret var det hög press, lite tiki-taka och målchans. Sedan har vi för varje säsong fått mer bollinehav och i speciellt bortamatcher tycker jag vi ofta koncentrerar oss på att hålla bollen istället för att göra fler mål. Mot Mallorca senast tex så var det otroligt segt, vi fick en utvisning i och för sig men även i första halvlek ville vi hellre kontrollera matchen.

Tycker det ofta är så, att vi drar ner på tempot för att få kontroll över matchen. Frågan är om det är bra eller dåligt? Vi släpper in färre mål tror jag än förut men när vi leder på bortaplan har det ju varit flera gånger att motståndarna kvitterar, just för att vi inte gått för fler mål. Jag tycker vi måste bli bättre på att stänga matcher, om det är att göra fler mål eller hålla i bollen spelar ingen roll.
Barcelona S91
2012-03-26 13:02
Såja grabbar, nu väntar vi bara på att Ejafjallajökull gör sitt idag :P
Grace/Wastelands
2012-03-26 12:57
Hmm. Ett helsvenskt domarteam ska döma Barcelona - Milan. Det är en aning konstigt men jag utgår från att det går bra.
Barcelona Gabriel
2012-03-26 12:57
L.A.M Nr 10

Håller med! Första säsongen var presspelet utan tvekan bäst hittills. Men även förra säsongen var det mycket bättre än i år. Denna säsongen påminner en del om Zlatan säsongen i presspelet. Då brukade jag skylla på att Zlatan "smittade" ner alla andra med hans lata attityd. I år har presspelet varit under all kritik. Känns som att många experter som alltid hyllar och tar upp vårt presspel mer gör det för tidigare säsonger, ungefär som att det blivit ett av våra signum och att det är en självklarhet att hylla det gällande oss.

För ska man vara ärlig så har presspelet inte alls varit bra i år, och många experter borde få upp ögonen mer för det och nämna det istället för att konstant hylla det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-26 12:53
Gabriel

Precis, inte lika intensivt som tidigare år. Man ser ofta Messi jogga lite mot deras mittbackar vilket i och för sig gör att det ofta blir långbollar. Om man dock springer allt vad man har med några spelare så blir det mycket mer stressat och crossbollen från backen blir oftast helt fel. Det är så vi gjorde Peps första säsong och det är så jag vill att vi ska göra.
Annons: