/spanien/barcelona/forum/9482.aspx/spanien/barcelona/forum/9482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Trippeln
2012-03-24 13:23
Folk snackar om att Messi missar straffar, det är logiskt enligt mig. Om en person övar på något ofta så blir man bättre på det. När Messi får sin första straff efter halva säsongen så är det inte så svårt att lista ut att det är en ovanlig situation för honom.

Till skillnad från andra.
Barcelona el Maestro:
2012-03-24 12:36
Om jag kunde lägga en slant ikväll skulle jag satsa på utvisningar och minst ett straff i matchen Real Madrid vs Real Sociedad. Marängerna är så desparata nu och de tror förfarande att de har hela världen emot sig. Det skulle därför inte förvåna mig om det blir ett kryss igen. Real Sociedad kan spela bra om de har en bra dag men de har också låg lägstanivå. De är starka i fasta situationer och nickar. Men det är ändå inte en match jag räknar med att Real Madrid ska tappa poäng.

Det kommer att komma svårare matcher framöver. Stadsderbyn, mot Bilbao och Valencia kan det jag tänka mig att Real Madrid kan tappa poäng.

Jag tror absolut inte att Pep nu i det här läget ställer upp med en svag elva mot Mallorca när han ändå har chans att sätta press på Real Madrid.

Visst är Champions league viktig men det vore förkastligt att tappa poäng ikväll för att man har en svårare match om ett par dagar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-24 12:22
Det gäller att hitta en balans mellan en stark startelva som kan vinna en tuff bortamatch mot Mallorca och en startelva där vi vilar många av våra nyckelspelare som behövs pigga och fräscha i Milano. Iniesta och Busquets vilade båda mot Granada och bör vara redo att spela 90 minuter. Messi lirar alltid. Xavi tror jag skulle må bra av att avstå den där matchen, åtminstonde inte starta utan finnas på bänken i nödfall.

I sådana här matchen passar Keita bra, tyckte det var konstigt att han spelade mot Granada då det idag spelas en match som passar maliern perfekt. Jag tror även Pedro hade varit bra med sitt aggresiva presspel. Jag tror inte han startar mot Milan så han kan springa all energi ur sig idag. Alexis hoppas jag vilas då han inte spelade bra i helgen, jag vill att han kommer tillbaka starkt på onsdag. I backlinjen har vi inte så många val att göra, det är bara för kaptenen, Piqué och Mascherano att fortsätta spela 90 minuter, Montoya lär nog starta till höger.

Valdés;
Montoya, Piqué, Mascherano, Puyol;
Iniesta, Busquets, Keita;
Pedro, Messi, Cesc;

Har ännu inte riktigt bestämt mig vad jag vill men jag skulle inte bli besviken om det såg ut såhär.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-24 12:11
Håller med el Maestro faktiskt. Pedro har inte varit form men jag tycker han den senaste tiden helt klart visat på en bättre formkurva än tidigare. Tello är den bästa supersuben man kan ha men Pedro gör mycket nytta på alla plan. Tyckte hans insats mot Sevilla var en av hans bästa för säsongen.

Sen så ska ju naturligtvis Cuenca/Tello få tillbaka startplatsen om Pedro börjar prestera dåligt igen. I nuläget tycker jag dock Pedro har något bättre form än Cuenca medan Tello är en one-trick-pony. Inget dåligt med det men Pedro är mer komplett.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-24 12:09
Även om Pep absolut inte kommer ge bort ligatiteln, så är matchen mot Milan prioritet 1.
Jag tror att Xavi kommer vilas liksom Alexis och någon av Masch/Piqué.

Cesc och Sergio lär återvända till startelvan där jag även tror att Keite lär återfinnas för andra matchen i rad.

Jag tror därför på följande 10 spelare framför Valdés;

Montoya - Masch - Puyol - Muniesa
Cesc - Sergio - Keita
Pedro - Messi - Iniesta

Tror inte på något skönlir ikväll utan hoppas vi fiskar hem 3 poäng utan fler skador och ett intakt självförtroende. Hellre 1-0 och att försvarsspelet funkar, 4-3 och vi inte vet var vi står defensivt inför mötet på San Siro.

Det är dock alltid en smått omöjlig uppgift att förstå hur Pep resonerar i sina uttagningar, än svårare att gissa rätt. Å andra sidan brukar det inte spela någon roll.

Känns för övrigt lite konstigt med en tidig lördagsmatch, det var ett tag sen.
Bara 5 timmar till startelvan släpps. Väntar...
Barcelona el Maestro:
2012-03-24 12:04
Pedro har varit darbbad av skador i år. Men det handlar inte bara om mål i fotboll Visst kan Tello göra ett och annat mål när han hoppar in men han kommer inte i närheten av Pedro när det gäller den arbetsinsats som Pedro gör i de matcher han spelar.
Tello är och kommer att förbli en supersub. Inget mer. Han är en klassisk ytter med snabbheten som vapen.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-24 11:59
Den bästa möjliga elvan? Vad gör pedro bättre än tello denna säsong? Pedro håller inte i år det är så. Kolla på hans minuter o facit o jämför det med cuenca o tello. Håller annars med om att cesc kan hoppa in istället för Iniesta.
Barcelona el Maestro:
2012-03-24 11:26
Tello kommer inte att starta. Den enda av Barca B spelarna som startar är Montoyo som ska ersätta Alves. Pep ska se till att gapet minskas till 3 poäng ikväll. Det innebär att han måste starta med den bästa elvan han har.

Försvaret: Puyol, Pique, Mascherano´och Montoyo.

Mittfällt: Busquets, Xavi och Iniesta. Här kan man möjligen låta Iniesta vila så att Cesc kan spela.

Anfall: Alexis, Messi och Pedro.

Målvakten är given, Valdes.

Visca el BARÇA. Mot tre nya poäng ikväll!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-03-24 10:45
@DANI ALVES:

Det står " Detta videoklipp visar innehåll från Mediapro - La Liga och Diwan Videos. En eller flera av dem har blockerat det av upphovsrättsliga skäl"

Det är inte upphovsrättsliga skäl som är problemet, det är RFEF som försöker dölja sanningen :P
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-24 10:14
Tello måste få starta. Vad mer ska han göra för att börja ikväll? Han är bättre än pedro. Nyttigare iafl.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-24 09:28
Jonas - tots unit fem forca

Inbördes möte.
Barcelona Jonas - tots unit fem forca
2012-03-24 09:27
Är det inbördes möten eller målskillnad som går först i Spanien?
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-24 01:59
Med Nsue och Gonzalo Chori Castro skulle jag inte köra 3 backs linje, men Pep är Pep.

Valdes
Montoya Piqué Mascherano Puyol
Busquets
Xavi Iniesta
Pedro Messi Asexy Sanchez!
Barcelona Mäktiga Messi
2012-03-24 00:08
Tjena Cule

Kolla in dealen på länktipset
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-23 23:13
Chileno 4 life

Den där killen är ju som dag och natt jämfört med Tello, vad det gäller spelstil.
Har faktiskt hört talas om Ocampos tidigare, det ska vara en av de större talangerna där borta. Jagad av många europeiska klubbar. Ska bli intressant att se om Barca är intresserade på riktigt.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-23 23:09
Jag tycker att vi ska sluta snacka om domarna och det spanska förbundet. Jag tror att vi har allt i våra egna händer. Vi är i en hysterisk form just nu liksom vi var i slutet av 2011 när vi slog Real borta o vann VM-lag. Vi har Leo Messi.
Vinner vi resterande utav våra matcher i ligan kan jag med stolthet minnas säsongen 11-12 oavsett hur den slutar.
Match imorgon, hur tycker ni att vi ställer upp?
Synd att vi inte kan vila många till Milan matchen, fan.
Chileno 4 life
2012-03-23 23:07
enligt marca så är barca intresserad av lucas Ocampos från river plate , har själv aldrig sett klillen men bara läst om hans kapasitet har sett lite video och jag tror nog att tello är på samma nivå som denna kille
marcas länk:http://www.marca.com/2012/03/23/futbol/futbol_internacional/argentina/1332528772.html

Barcelona SamMajid
2012-03-23 23:03
Nu är Perez avslöjad. Att en utvisning på en spelare upphävs kan bara bero på en enda sak: De har mutat förbundet! annars skulle det aldrig hända.

Real Madrid måste vara den smutsigaste klubben genom tiderna! först blev de gynnade av Franco och sen kommer Perez och mutar förbundet för att vinna ligan.

Edit: Vem har sagt att Franco är död?
Barcelona DANI ALVES
2012-03-23 22:36
Vad krävs det för att barcelona ska få en straff undrar jag? (se länktips)
Barcelona Siempre Barça
2012-03-23 21:17
hur fan kan pepe bli avstäng 2 matcher? hur är det möjligt? kan nån förklara detta? hur fan kan Sergio Ramos bli fri?? hur fan kan mou få en match, asså snälla snälla jävla pajas spansk förbund sluta me all skit.

att säga horung.... till domare och få bara två matcher:( de är bara skandal skandal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-23 21:08
Det är bra att Bsui vilades. Det blir ett tufft matchande framöver och mot Granada så ska vi ändå ta tre enkla poäng. I ligan är tre poäng det allra viktigaste, det kommer bli många skador, mycket trötthet och rotationer som gör att det blir svårt för spelet att stämma fullt ut.
Barcelona Éluc
2012-03-23 21:05
Nej, han och Messi blev ju avstängda mot Sporting efter 5 gula var. Busquets vilades bara senast mot Granada.
Barcelona el Maestro: this one’s for you, Abi!
2012-03-23 21:00
Har Busquets fyra gula kort förresten? I så fall var det väl av den anledningen han vilades, antar jag.
Barcelona el Maestro: this one’s for you, Abi!
2012-03-23 20:54
Barcadinho.//

Det som gjorde att Barca släppte in tre mål i den senaste matchen var framförallt att mittfältsgeniet Busquets inte vara på plan. Busquets är otroligt viktig i försvaret och att laget ska få tillbaka bollen snabbt när man förlorar den.
Busquets saknades väldig mycket mot Granada. Det märktes tydlig tyckte jag under matchen. Hans smarta försvar framför mittbackarna saknades.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-23 20:53
Gillar tanken över att Real inte kan avgöra ligan föränn i sista omgången ifall vi vinner resten av våra matcher!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-23 20:44
Barcadinho

Jag tror Pedro är väldigt viktig speciellt när vi spelar 3-4-3. Hans jobb på kanten är det få som kan göra, dessutom, trots att han inte varit riktigt i form så presterar han fortfarande helt okej. Fortsätter han såhär så kanske han snart kan börja kriga om att starta i stormatcherna.
Barcelona Barcadinho.
2012-03-23 20:39
L.A.M Nr 10 .

Pep beundrade Pedro för sitt försvarsspel de senaste två efterföljda borta matcher mot Racing och Sevilla. Jag tror därför att Pedro startar imorgon.

Lägg märke till att vi inte släppte in ett enda mål då mot Racing o Sevilla, samtidigt som laget släppte in tre baljor mot Granada när Pedro satt på bänken.

Vissa offensiva spelare gör ett värdefullt försvarsarbete.

Och på tal om cirkusen med de straffar och upphävda kort - same shit som alltid, det är ju en cirkus.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-23 20:29
Sätter en lagom press på Real om vi vinner. Det kommer då vara tre poäng och de måste helt enkelt vinna då. Dessutom med några spelare borta.

Nu lär de nog vinna ändå men det känns skönt att åtminstonde gjort det här till en spännande fight. Själv tror jag stenhårt på att vi kan vinna ligan i år.
Grace/Wastelands
2012-03-23 20:15
Då Barcelona spelar först imorgon så kan det vara 3p efter en eventuellt vinst imorgon. Hade inte varit fel.
Barcelona Trippeln
2012-03-23 20:14
Känslan av att vinna imorgon mot Mallorca och få alla madristas världen över att göra sig i byxan är...

Priceless.
Annons: