/spanien/barcelona/forum/9481.aspx/spanien/barcelona/forum/9481.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2012-03-25 13:33
Dani Alves=The King

När han gjorde som mest mål spela han på messi postion.
JAg tycker vi ska göra som vi gjorde i början.
Alves Mascherano Pique Puyol
Xavi Busquet Iniesta
Messi Cesc Pedro

Pedro Byts ut mot Tello senare i matchen, Messi har en fri roll och kommer kunna slå passningar till Cesc som ständig löper men även kan gå ner och hämta boll.
Så hoppas jag. vill inte se alexis mot milan, han som var en helt okej dribbler, men sen han kom till barca kan han inte ta sig förbi en enda, han tappar mycket boll och så, en sak är iaf säker jag vill inte se iniesta som ytter..
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-25 13:28
Milan kan tvingas lira med Zambo-mexes-bonera-mesbah på onsdag. Nesta bör vara spelfärdig men inte 100. Isåfall tycker jag att man ska ta chansen och avsluta dubbelmötet redan på San Siro. Totaloffensiv och bästa elvan, trycka in så många bollar som möjligt - för med den backlinjen och resterande skador på Milan (pato, mvb, kpb?, osv) så ska vi vinna med ett par bollar - med all respekt för Milan. Ett klockrent läge för oss helt enkelt. /iphone
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-03-25 13:24
Haha, fick höra det roligaste idag.

Dommaren som dömde Villareal - Real Maddrid, är avstängd resten av säsongen, dock vet jag inte om det är sant, men chockar det någon om det är sant?
Barcelona Dani Alves=The King
2012-03-25 13:12
Löjligt att man ska ha Cesc en mittfältare som vår näst bästa mål skytt!
Barcelona Cataloniaboy
2012-03-25 12:44
Skönt med en seger igår! Viktigt att inte tappa fler poäng nu resten av säsongen. Gör vi inte det är jag övertygad om att vi tar hem ligan, TROTS att vi haft domarna mot oss hela säsongen.
Madrid har tuffa matcher kvar och lär tappa några poäng ytterligare.
Sen tycker jag att domarna har varit väldigt bra de två senaste Madrid-matcherna. Rättvisa och har vågat stå upp för sina domslut. Diktatorns gäng kunde mycket väl fått någon straff igår ifall det varit någon annan domare.
Men detta ändrar ju tyvärr inte på alla domslut de fått med sig tidigare under säsongen... Surt.
Visca Barca!
Barcelona NoGo™
2012-03-25 12:33
Highlights från gårdagens match med Ray Hudson.
Barcelona Bästelona
2012-03-25 12:15
Fantastisk video om vår målvakt!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-25 12:09
Ja visst är det oroväckande. Oroväckande och frustrerande, när man vet hur bra både Alexis Pedro och Cesc kan vara - eller produktiva i Cescs fall, han har ändå varit helt OK spelmässigt i vår. Vore underbart om det lossnade mot Milan! Men det känns tyvärr inte som att det blir så, och då kan det bli jobbigt.

addeh

Håller med, Montoya känns jäkligt intressant och blir bara bättre och bättre. Synd bara att han spelar på Alves position då han så sällan är skadad. Det är på vänsterbacken vi har bekymmer. Å andra sidan är det väl där vi lär förstärka i sommar också.

Atlético addeh
2012-03-25 11:54
För övrigt måste jag säga att Montoya gjorde en fantastisk match igår, både offensivt och defensivt. Han borde visserligen gjort något mål, men det spelar mindre roll. Han var åtminstone där, precis som Alves. Bådar verkligen gott inför framtiden. Hoppas Montoya får mer speltid under våren.
Atlético addeh
2012-03-25 11:53
1.70

Har varit inne på samma spår. Det är väldigt förnämligt att ha Messi i laget, men vi är ruskigt beroende av honom i många aspekter. Han är inblandad i varenda mål vi gör. Tello är väl egentligen den enda anfallare som känts het under hela 2012, tillsammans med Messi då. Alexis som du säger, har inte visat samma form som innan skadan.

Troligtvis lär Iniesta gå ut som ytteranfallare mot Milan, precis som han gjort i många matcher den senaste tiden. Det positiva med det är att Andrés ofta tar sig runt sin gubbe, men han är varken någon målskytt eller stor poänggörare.
Barcelona Dale Paliza
2012-03-25 11:52
Pedro är väl, tillsammans med mittbackarna, den spelare som gått tillbaka kraftigt jämfört med förra året,. Men om de kommer igång nu under slutspurten är ingenting omöjligt, inte ens el alirón.

Sami:
Van Persie vore en drömvärvning. Det var problematisk när Villa pajade, men ärligt talat hade han inte levt upp till förväntningarna (i a f inte mina!).
,Sami
2012-03-25 11:48
1.70-ligan - Cuenca y Tello
Tänk om Messi skulle gå sönder? Vem skulle göra målen då? Ingen! Barca behöver en riktig striker. Min röst lägger jag på Cavani eller Neymar. Fabregas är bra men ingen anfallare.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-25 11:23
Det är inte i en optimal situation vi som vi nu åker till Milano. Då syftar jag inte skadorna utan på spelares form. Nästan hela säsongen har vi haft minst 2 offensiva spelare som regelbundet producerar mål. Nu har vi bara Messi. Cesc och Alexis är rätt kalla, likt Pedro varit hela säsongen.

I Fabregas fall kan man till viss del skylla det på att han spelat i en mer defensiv roll på sistone. Han har inte varit dålig, men mindre poängfarlig.
I Alexis fall känns det som att den senaste skadan har hämmat honom. Han var i MAGISK form före den och det är bara att hoppas att han hittar tillbaka dit snart igen. Men jag är rädd att skadorna kommer hindra honom från att blomma ut ordentligt. Han har svårt att komma förbi sin gubbe just nu och klippet i steget finns inte riktig där..
Pedro har ändå känts på väg åt rätt håll den sista tiden, men igår var han inte det. Dags att börja resan tillbaka igen!

Nyckeln till framgång på San Siro är att få igång dessa herrar. Då kommer vi dominera matchen offensiv, och de problem vi har i backlinjen kommer bli mindre viktiga, då Milan kommer få fokusera på försvar i första hand.
Och just i backlinjen känns det bra att Pique kan åka till Milano med en av sina bättre matcher i ryggen. Önskar bara att det även kunde gälla frågetecknen i offensiven..
Barcelona Jonas - tots unit fem forca
2012-03-25 10:38
Jax12 Tips på fotbollsböcker: El gran partido, helt klart läsvärd. Samtliga Niva böcker, vill också rekommendera Mats Olssons "En pinne i skogen".
Barcelona Mido
2012-03-25 10:30
Målet...
Barcelona Mido
2012-03-25 10:29
Messi fick målen nu står båda på 35 mål spännande
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-03-25 10:24
David Villa: “One day I’ll be able to say I played with Leo Messi”

(Y)
2012-03-25 10:23
Skönt att Piquenbauer fick göra mål igår, kändes viktigt för hans självförtroende.
2012-03-25 10:16
El Corazon Stämmer!
Barcelona Ibillay
2012-03-25 10:10
Så Messi fick målet till slut eller blev det ändå Alexis som fick det?
Grace/Wastelands
2012-03-25 04:06
Då Barcelona ändå inte har ligan i egna händer var ju den här omgångens resultat relativt för att inte säga väldigt skönt att den avslutades som den gjorde. För ingen förväntade ju sig poängtapp för Madrid hemma mot Sociedad. Att Barcelona tog tre poäng mot Mallorca var däremot inte lika självklart.

Från och med nu så mer eller mindre måste Barcelona ta full pott, vi har egentligen bara en svår match kvar i ligan och det är Madrid på Camp Nou, om Madrid samtidigt tar full pott så, tja, då är det väl matchen mot Sociedad etc som avgjorde ligan. De matcherna som folk påstod var en del av Barcelonas säsong liksom tidigare säsongen. Roligt att jag var en av de få som redan där kände att ligan kanske var körd, de flesta andra tyckte ju poängtappen mot värdelösa lag var en del av Peps "masterplan" för tidigare säsonger.

Så, ni kan ju få äta upp det om vi nu inte vinner ligan. Nåväl, Madrid ska möta oss och Bilbao borta, dem kan fortfarande tappa det men gör dem det inte är det faktiskt Barcelona som gjort ett par för undermåliga matcher och inget annat.

Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-25 00:27
Kanske denna elva funkar i San Siro
Valdes
Alves pique puyol mash
Xavi busi iniesta
Sanchez Cesc Messi
Bänk:
Tello
Pinto
Pedro
Montoya
Keita
Muniesa
Thiago
Barcelona nemo
2012-03-25 00:14
Jax12

Hassan Alavis bok är verkligen läsvärd! Rekommenderar den starkt!
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-25 00:06
Ronaldo fjortis. Messi bryr sig inte om frissan själv tycker jag om Messis frilla.
Barcelona Éluc
2012-03-24 23:53
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Är Ambrosini också borta? Vem fan ska agera balansspelare för Milan då?
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-24 23:51
I och med Messis mål idag, satte han inte nytt personligt målrekord i ligan?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-03-24 23:37
Mycket bra för Barca att möta Milan utan Thiago Silva, Van Bommel, Ambrossini och säkerligen ytterligare skador. Men själv hade jag gärna sett att vi mötte det bästa laget. Självklart är avstängningar en annan femma, men just skador som i Silvas fall, deras bästa spelare, är lite tråkigt faktiskt.

Å andra sidan är Abidal, Villa och Adriano borta så det är väl nån tröst för deras fans, sportsligt sett.

Nu blir det väl kanske Nesta - Mexes i bästa för dom. Seedorf, Boateng och Nesta var alla på bänken så de är nog redo för match. Det skulle förvåna mig om Bonera startade istället för Nesta.

Hur som helst, med Barcas form och Messis form så förväntar jag mig en seger eller iaf minst ett kryss.
Barcelona Jax12
2012-03-24 23:15
MVP -2011

Tack för tipsen men har redan läst Nivas båda böcker. Håller med dig. Riktigt läsvärda!

Har du läst Hassan Alavis bok?
Barcelona MVP - 2011
2012-03-24 23:08
Jax12

Erik Nivas böcker: Den nya världsfotbollen och Liven längs linjen. Otroligt läsvärda!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-24 22:52
B-Guden

Dra inte hit deras skitsnack snälla. Det räcker tydligen inte att Messi gör 55 mål på 1 säsong minst, avgör 2 CL finaler, vinner 3 ballon d'or, slår rekord efter rekord både i ligan, sin klubb och i CL.. Cristiano kommer alltid vara den bättre för dem. Men fan spelar det för roll när vi vet hur det egentligen ligger till? Släpp det nu bara.
Annons: