/spanien/barcelona/forum/9480.aspx/spanien/barcelona/forum/9480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-09 20:55
Botia och Hummels.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-09 20:52
Rambla

Tycker du vi ska strunta i en mittback då? För Capoue är inte vad vid den positionen. Eller menar du att man skulle köpa honom och en billigare mittback?
Om Javi Martinez kostar 40m tycker jag det är en bättre lösning... ett jävla överpris
2012-07-09 20:51
Oier
Montoya Bartra Pique Alba
Thiago Busquets Gustavo
Pedro Messi Tello

Framtidens elva.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-09 20:48
Rambla~

Enligt AS, som sagt Tv3 rapporterar att klausulen är på €40M och att det är den Barca kan tänka sig att betala.
Barcelona Rambla~
2012-07-09 20:46
@barcastuff: Athletic told Barcelona they don't plan to negotiate about Javi Martinez' price, which would be around 50M: buyout of 40M + VAT. [as]

Det blir inga förhandlingar enligt Athletic. Alltså är det klausulen som gäller eller inget. Nästan 50m inkl. skatt. Forget about it. Satsa på nr 2 i listan Capoue istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona GerardPiqué3
2012-07-09 20:45
Larsson1333

Som säkert du också vet är det ju inte alls säkert Capita Puyi håller en hel säsong. Får varje år som går missar han fler å fler matcher. Därför skulle ju en mittbacksvärvning vara välkommen !

Men visst, när alla är friska är det ingen ide att betala några 40 miljoner euro för en spelare som kanske inte ens kommer att starta. För en frisk Puyol sitter inte på bänken ;)
Barcelona Blaugrana91
2012-07-09 20:34
Om nu Javi Martinez köps så är det för att han kan spela som både MB samt på mittfältet.

Vi alla vet att Barcelona älskar spelare som kan användas på flera positioner.

Men som sagt hoppas verkligen inte att det stämmer att vi kommer betala klausulen på €40M.
Barcelona Larsson1333
2012-07-09 20:27
Valdes

Alves-Pique-Puyol-Alba

Xavi-Busquets-Iniesta

Sanchez-Messi-Pedro

Pinto

Montoya-Bartra-Mascherano-Adriano

Fabregas-JDS-Thiago

Afellay-Villa-Cuenca

Vad fan ska vi med Martinez till? Då har jag inte ens skrivit med spelare som Sergi Roberto, Fontas, Abidal (om han kan spela), Tello och Muniesa. Bortkastade pengar för fan.
2012-07-09 20:17
Valdes
Alves Pique Martinez Alba
Busquets
Xavi Iniesta
Messi Villa Pedro

Eller VDB

Valdes
Alves Pique Martinez Alba
Masherano Xavi
Messi
Thiago Cesc Iniesta

Haha. Tror ej.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-07-09 20:09
Valdes

Alves - Piqué - Mascherano - Alba

Busquets

Xavi/Fabregas - Martinez

Messi - Villa - Iniesta

Skrämmande vilket lag vi kommer att ha om Martinez anländer till klubben. Spelare som Thiago, Fabregas, Pedro och Sanchez kommer att sitta på bänken. Tycker att det är bra med en bredd trupp.
2012-07-09 19:29
Synd att man inte tänker på Yaya. Men okej. Dos santos är ju inte dålig heller.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-09 19:26
Diar Iniesta Shekha

Jag hoppas du har rätt, men vi var i en sämre ekonomisk situation förra året. Nu är ekonomin starkare.
2012-07-09 19:25
Rambla~

Det håller jag med om.

En sak förstår jag mig inte på. Vissa real fans är inte hyggliga. Någon säg varför. Slut klagat för dagen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-07-09 19:25
Om Rosell inte ens betalade 400 för Fabregas, har jag det väldigt svårt och se att han ska lägga så mkt på J.Martinez.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-09 19:19
Ojoj nu börjar det hända saker.

TV3 Catalonia rapporterar att Barcelona kommer att betala Javi Martinez utköpsklausul, dvs €40 Miljoner.
Dock kommer han få gå ner lite i lön om han nu kommer, han skulle hamna på lönenivå 3 i lönestegen.

Vi får avvakta och se om det stämmer, men när TV och radio rapporterar brukar det oftast vara lite mer trovärdigt än tidningar.
Personligen hoppas jag att Barca går ut och demeterar snarast, Martinez är bra men inte värd några €40 Miljoner.
Max €30M har jag sagt.
Barcelona Rambla~
2012-07-09 19:12
@MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta:

Ok, fair enough om du inte gör det, men nog finns det väl ändå viktigare eller mera intressant att skriva om än det om Busquets vs Marcelo?
2012-07-09 19:10
Rambla~

Jag gillar inte sommar darför skriver jag här inne nu.
Barcelona Rambla~
2012-07-09 19:08
Det är sommar, vissa har semester osv, men trots det finns det några av er som anser att det är viktigt att älta om vad Busquets verkligen sa till Marcelo för över ett år sen.

Seriöst maränger....LOL
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-07-09 19:07
Gillar Martinez otroligt mycket, men för den summan som det pratas om kan vi säga tack och adjö. Han hade vart en utmärkt ersättare till Keita om han bara var billigare.
2012-07-09 19:06
@| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |:

Detsamma
Barcelona Liatzo
2012-07-09 18:58
Vi kan diskutera i all evighet vilka som gjort vad, vem som har sagt någonting och kan avsluta det hela med en kukmätartävling eller någonting i stil med "Yo mama". Men det vi flesta (förutom killen som har varit "portugis" sedan 2009/2010 - Kaljic) kan komma överens om är att el Clásico-matcherna före Mourinhos intåg i Hala Madrid gick betydligt lugnare till. Oavsett om resultaten var 1-0, 2-2 eller 2-6 så tackade spelarna varandra efter matchen på ett gentlemannamässigt sätt. Jag saknar faktiskt tiderna då all fokus låg på matcherna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2012-07-09 18:45
Som sagt, när media skriver något om Real och Mourinho så tycker maränger att man ska vara källkritisk men när media skriver något om Barcelona så är det sanningar.

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-07-09 18:41
Reals PR-maskin med Mourinho och dennes käpphäst Karanka i spetsen är alltid på hugget - allt för att ta bort ljuset på de incidenter som de själva är skyldiga till.

"säg en lögn tillräckligt många gånger och den blir till sanning"

Som någon skrev tidigare i veckan: respekten för Real är lika med noll med Mourinho vid rodret.
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-07-09 18:37
Jag måste gå nu, ska ut och lira boll. Mer än det som jag publicerat härnedan har jag inte att tillägga.

Ha det bra allesammans!
Barcelona Blaugrana91
2012-07-09 18:35
| IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |

Den här diskussionen leder ingen vart...
Vill du och alla andra maränger tro att Busquets sa något rasitiskt till Marcelo, visst gör det.
Men dem enda bevis ni har är en video där han KANSKE sa något, men ingen vet exakt vad han sa, förutom Busquets själv då som menar att han sa mucho morro, Uefa såg inget, SLUTA ÄLTA DET.

Den här diskussionen är över.
Barcelona B-Guden
2012-07-09 18:30

Att Real tagit upp det på sin sida visste jag inte, men märkte det nu.
och swr till det roliga att dom tar upp det när det redan spekulerats om det i media lång tid, och varför det ? varför tog man inte upp det på en gång ?
2012-07-09 18:28
Blaugrana91 //

Om jag ska vara ärlig är jag inte lika säker som du, i synnerhet när det kommer till hur flera representanter i Real Madrid skyddade Marcelo.

Casillas: "Everyone saw the images and if Uefa says something else, what can I say?  I’m not calling on anything [in terms of punishment] for a team-mate and friend of mine, but the images are there [for all to see]. Those who say he did not say it – I think they must be blind.

"It is Barca-Madrid, you are playing for a place in the final and you can lose your head at any given moment. I don’t know if Marcelo said anything to Busquets beforehand, but the cameras have caught Sergio so I don’t understand [why there is no punishment].

"I have a great relationship with Busquets. He’s a really nice guy, an excellent person and I can’t say a bad word about him.

"But on the pitch there are times when he has a hot head because there is so much at stake. He defends Barcelona and I defend Real Madrid. In a given moment, he does something and makes a mistake, but there’s no point dwelling on it. Wise people rectify."
-
Karanka: "My view is the same as that which was expressed in the statement issued by the club. At no time has Real Madrid condemned any particular player. It produced a video, which shows unsportsmanlike conduct from Barcelona and now UEFA have opened the case. Everyone saw what he did."

"I said at the time that what happens on the field should stay there. However, if there is anything racist, obviously I cannot do anything."
Barcelona Blaugrana91
2012-07-09 18:17

Där har du fel, Marcelo sa inte ett knyst gällande det där.

Och om Real nu publicerade något på sin hemsida så visar ju det bara hur liten klubb Real blivit...Tar åt sig för allt, alla är mot stackars Real...

Tänk om Barca hade gått ut på sin offciella hemsida varje gång någon kritiserade klubben eller sa något om spelarna...
2012-07-09 18:10
Real Madrid tog visst upp detta med Busquets samt Marcelo, allt annat som nämns är en lögn/flera lögner. Man publicerade en artikel på hemsidan där man förtydligade det hela samtidigt som Marcelo även erkände att Busquets hade uttryckt sig rasistiskt, om jag kommer ihåg artikeln korrekt. Dessutom sade Karanka exempelvis följande precis innan returmötet på Camp Nou:

"There will be a player on the pitch who racially abused another player."

Guardiola sade följande angående detta:

"I know these players. They are an example of professionalism. They love this sport. Some of them, during the game, can make a mistake but as players they are exemplary both for Spain and for Barcelona. We are not proud when they make mistakes but I know these players. If we do something wrong, then Uefa have to decide. It won't happen again."
Barcelona B-Guden
2012-07-09 18:01
@Mesudine Zizil:

Bara så du vet började ryktet om busquet spridas på såna här forum som, varför har inte Real sagt nåt, Marcelo eller så ? Jo för det förmodligen är skit...
Annons: