/spanien/barcelona/forum/9475.aspx/spanien/barcelona/forum/9475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2012-03-22 11:19
@BerraSWE:

Självklart skulle inte heller Barcelona gnälla vid fördelar men skillnaden här att Pep aldrig gnäller på domaren öht (och nu menar jag efter matchen). När domaren dömer dåligt åt vårt håll säger han inget och när domaren dömer bra åt vårt håll säger han inget. Han är konsekvent, han håller tyst.

Ser man till Mourinho så gnäller han något överdjävulskt när det går emot dem men säger inget när det går med dem. Då har inte sett situationen eller det var för långt bort. Men när det går emot dem har han klara synpunkter på allt kring det, han har fått en falks ögon och ser exakt vad som händer 80 meter ifrån honom.

Pep är ärlig, han håller tyst vare sig det går bra eller dåligt. Mourinho gnäller när det går dåligt men är tyst när det går bra, oärligt.
Barcelona Barca-nist
2012-03-22 11:18
Shanghai - SHOOT ME $12

Chelasea är inte en liten klubb direkt heller men de har inte riktigt kommit igång sen Mourinho lämnade.
Real har lämnat rodret till Mourinho helt och hållet och att återställa all ordning efter hans flytt blir det inte det enklaste!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-22 11:10
Barca-nist

Även om det stämmer att när den tränaren (!) lämnade Chelsea och Inter så blev det kaos, men glöm inte att Real är en sån stor klubb som skulle aldrig tillåta detta hända dem, aldrig. Det finns ambition i denna klubb och är med och slåss om alla titlar och världsspelare varje år med tanke på deras historia, så som sagt skulle aldrig hända med dem så som det har hänt med Chelsea och Inter.
Barcelona Barca-nist
2012-03-22 11:06
Thiago: "In the League we still have hope"
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-22 11:04
Madrid har haft mest fördelar av domarna i år, ingen som helst tvekan. Mou skulle visas ut, så även karanka. Varför ska de få skrika "hijo de puta" men ingen annan tränare får göra det? Ramos var solklart rött efter 2 helt rätt utdelade gula. Angående Özil har jag ingen aning om vad killen sa, men någonting har vår culé fått ut sig, om det är gult, rött eller ingenting kan ingen av oss bedömma.

Glöm inte mallorcas felaktiga bortdömda offside, valencia som skulle haft straff mot madrid, ramos som skulle haft rött mot rayo, vi skulle haft straff mot espanyol. jag tänker inte fortsätta, mitt tangentbord kanske går sönder då
Barcelona Barca-nist
2012-03-22 11:04
Om och när Mourinho bestämmer sig att lämna Real Madrid (som ser mycket troligt för tillfället), kommer Real spelarana vara i totalt kaos. Du kan redan se hur deras mentalitet är utan Mourinho det kommer att bli ännu värre. Vi kommer se en Real som Inter & Chelsea. Jag skulle inte bli förvånad heller om Mou tar hälften av truppen med sig, när han bestämmer sig för att gå.

Snart ser vi slutet av Mourinhos era förhoppningsvis!
Real Madrid BerraSWE
2012-03-22 10:54
Fast vilket lag gnäller på domarna när dom ger en fördelar, det snacket köper jag inte, Barca är det sista laget som skulle gnälla på domarna vid egna fördelar.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-22 10:53
SaM__- Inte hunden, hans svans
Postat via SvenskaFans-appen
,Sami
2012-03-22 10:46
Karanka har blivit en riktig Bondage slav.
Barcelona SaM__-
2012-03-22 10:36
Som Heitfield skriver:

Real är det lag som har fått flest straffar av alla lag, hela 20% av alla straffar som utdelats i la liga denna säsong. Lägg där till att de inte har fått en enda straff emot sig. Och nu är det skandal när Mourinho skriker "hijo de puta" till domaren? Man kan ju bara spekulera i vad özil sa, alla har ju blivit psykiskt instabila efter att mourinho tog över, speciellt hunden karanka,
Barcelona DM1982
2012-03-22 10:28
Om man ser tillbaka några matcher så är gårdagens kryss inte så förvånande. Real har haft en sviktande form den senaste tiden men haft väldigt mycket tur. Mot Rayo och Betis hade ett kryss varit en mer rättvisande bild men de lyckas vinna båda matcherna. Det lyckades de inte mot Malaga och Villarreal, turen måste förr eller senare vända för dem och det har det gjort.

Real förlitar sig väldigt mycket på individuella prestationer och när de olika individerna inte presterar så faller laget. Jag sa det redan i början av säsongen, Real har inget grundspel som de kan falla tillbaka på utan det är tuta och kör. Missförstå mig inte nu, jag säger inte att Real är ett dåligt lag för det är de verkligen inte men det finns ingen fundamental spelidé som kan hjälpa dem när det låser sig.

Det som också är väldigt tydligt är att Real formtoppade i fel läge, de var toppade i början av säsongen och nu när det börjar dra ihop sig har de börjat dala. Jag misstänker att Real körde igång väldigt hårt från början så att de skulle kunna vinna Supercupen, det är en mental vinst att vinna el clasico i början av säsongen. Taktiken funkade inte och nu får de betala priset för det.

Tio poäng har blivit sex poäng med ett el clasico på Camp Nou kvar. Real har ett tufft spelschema i ligan kvar men hade en dåres tur som lottades mot det enklaste kvartsfinalslaget i CL historien. Däremot så har de ett mycket tufft motstånd i Bayern München som kommer göra allt för att spela final i sin hemmaarena.

Nu gäller det för oss att vinna mot Mallis, tre pinnar är allt som räknas nu. Chansen till ligan finns kvar och om inte annat så ska vi göra det jäkligt jobbigt för dem att vinna den.

Ser att det är många maränger som gnäller på domaren och att han gjorde fel. Eftersom de inte har gnällt på domarna när de har fått fördelar (vilket de har fått) så känns deras gnäll nu väldigt oärligt. Mourinho har haft chansen att gnälla på domarna när de har fått fördelar, nu gnäller han när det går emot dem. Oärligt.

Villarreal skulle ha haft en klockren straff igår, som vanligt döms det inte straff mot Real. I tisdags blåste domaren straff gånger mot Barcelona, så kan det gå.
Barcelona Barca-nist
2012-03-22 10:23
- Real spelade uselt, skapade ingenting och målet var av en individuell presstation.

-V-Real skulle ha fått 2 straffar om man räknar både tröjdragningarna Arbeloa i straffområde , när spelaren ska skulle ta emot bollen.

-Hån och svordomar från Real bänken som vanligt och det var första gången en domare reagerade på det.

- Att Ramos får rött för en gångs skull förvånar Real för han får göra som han vill. Andra gula kort = rött

- Nr 9, Marco Ruben fick bara 1 gult kort och inte, det står t.o.m på Reals officiella hemsida.

- alla lag har blivit behandlade så här mot Real av domarna, ingen klagade då för de är "små lag", nu när Real får tuffare tag så är det , the end of world.

all gnäll om domare från Real är oändligt tröttsamt!
Barcelona Hetfield
2012-03-22 10:09
Det är väldigt skumt att Real Madrid har mage att klaga på domaren när de har fått flest straffar av alla topplagen i Europa, de får ta och vara tyst. Det är lite sorgligt hur lågt den klubben har sjunkit med Mourinho som tränare, de kan inte ens acceptera att de har tappat poäng utan att kalla domaren för något.

Tyvärr så lär det här beteendet fortsätta tills förbundet vågar ta seriösa åtgärder, en utvisning kommer inte att stoppa Mourinho och hans spelare att sluta bete sig som svin och kalla domaren för saker. UEFA markerade ju klart och tydligt mot Mourinho att man inte får bete sig som en idiot, och han har varit tyst när det gäller UEFA, något liknande måste ske med förbundet, men det lär ju knappast hända då de lär få lite massage. Hade Real Madrid betett sig som svin för ett par år sen utan Mourinho? Knappast.
Barcelona Barca4eva
2012-03-22 10:06
Shanghai

Så är det. De måste göra en bra match mot Mallorca, vilket jag ej tvivlar på med den nuvarande formen. Det lär bli tufft men med rätt inställning och en het Messi kan vi ta det.
Barcelona Barca4eva
2012-03-22 10:06
Barcelona Essienesque
2012-03-22 10:03
DivineNerd(Man utd fan)

Haha, kudos. Bra sagt och instämmer på alla punkter ;) Ronaldo är verkligen komplett.
arne81
2012-03-22 09:52
haha
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-22 09:31
Jag är faktiskt rädd och orolig om att vi kommer tappa poäng mot Mallorca. Jag hoppas att spelarna inser nu vad som behövs göra på plan och alla ska vara motiverade. Mallis har skakat Barca på deras hemmaplan förut, så det kommer nog bli tufft och svettigt i 90 minuter. Snälla, Pep, peppa varenda spelare till den matchen och Piqué måste vakna nu, inga slarv får göras i försvarsspelet i såna matcher.

Keite

Hahah :)
Barcelona tarrak
2012-03-22 09:25
petersays

Fantastiskt underhållande! Underbart att se hur hela klubben från tränare, spelare ner till websideansvarige, har spårat ur. Det här bådar gott inför framtiden!
Barcelona socccerfan1
2012-03-22 09:17
jag förstår INTE att dem klagar på domare..

Mou blev tillsagt en gång, andra gången utv.. ingen snack om saken..
sen att ramos ÄNTLIGEN får kort för sina body tacklingar, speciellt när villareal kontrar och kan tar en taktiskt frispark på fel sätt med ett gult och 7 frisparkar mot sig så är det ingen snack om saken. Özil kanske blev rätt hårt dömd? Tror inte det dock. Man ska/får inte håna domaren.

Måste säga att frisparken innan mål var så självklart att anti ska ha ett gult.. och enligt real supportrar är det inget alls. ALLA andra exakt alla i media, alla domare håller med. Tacklar med dobbarna först är gult kort.

Sen att dem spelar pung och inte skapar något ALLS i första typ.. några få fasta situationer, inte större skillnad i andra. Så har dem mage att klaga på domaren.. vilket fall som.. så hade jag skämts om pep gjorde det mou göra.. VARJE gång real inte vinner så är det domarna. Men mot rayo och betis när domarna missar saker i deras favör säger han/dem inget? Helt rätt åt dem!

Absolut inte hans laguppställning eller hans värdelösa byten som kan ha med deras dåliga spel att göra?.. kaka bänkad. anti in. hur tänker han?!

älskar att pepe fick ett rött. är allergisk mot honom.

Nej, Real är inte bra just nu. Vi måste utnyttja detta!!!

nästa som gäller är slakt. döda mallorca och visa real att vi är sugna och jagar, 3 poäng bakom ska vi vara när dem startar sin match hemma med halva a-laget och utan tränare.

Barcelona Dani Alves=The King
2012-03-22 09:14
drOmmis// Tack ja det är inte helt omöjligt, chansen finns!! Ni Juventinos har saken i egna händer de är bra önskar er lycka.. Ville se gamla damen i fotbollens fin rum!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-03-22 09:11
357 mål har Paulino Alcantara gjort totalt med vänskapsmatcher, undra hur många leo har gjort?. Han kommer förmodligen slå det rekordet även fast det är väldigt få vänskapsmatcher han har spelat. (i jämförelse)
Barcelona petersays
2012-03-22 09:00
Ha ha, matchreferatet på Reals officiella hemsida är ju galet enögt det med. Gnäller på domaren, besluten, frisparken..ja, allt.
dr0mmis10000
2012-03-22 08:56
Dani Alves=The King

Tack för svaret! Hoppas ni tar hem detta. Död åt Real Madrid.

/ Juventusfan
2012-03-22 08:55
DrOmmis// Ja vi vinner ligan om vi hamnar på samma poäng !!
dr0mmis10000
2012-03-22 08:53
Hej Barcafans,

Har en fråga bara, hur funkar det om Real och Barca hamnar på samma pöäng. Är det inbördesmöten som räknas då? Eller målskillnaden ? Om vi säger Barca vunnit båda el clasicon och dem slutar på samma pöäng. Vinner Barcelona ligan då?

Tacksam för svar.

Jag hoppas på er!
2012-03-22 08:44
Jag är faktist mäkta orolig inför Mallorca känns som de kommer vara spänt nu när liga titeln är möjlig.. En annan sak är att Real kommer få filmaren di maria tillbaks, de kommer vara en stor hjälp för dem..
Barcelona Barca4eva
2012-03-22 08:34
Traktorsazi Chansen att Atletico tar poäng mot Real är lika med noll. Det är snarare Valencia som kan göra det.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-22 08:26
el maestro Berätta!
Barcelona el Maestro: this one’s for you, Abi!
2012-03-22 08:11
6 poäng är fortfarande mycket. Det är två förluster eller tre kryss. Förlorar Real Madrid en till match då kan man snacka om genomklappning.
Skulle Barca vinna titeln i slutändan skulle den vara den mest värdefulla ligatiteln på många år. Ni som är som unga, kan jag säga, det har hänt förut. 1992!
Annons: