/spanien/barcelona/forum/9472.aspx/spanien/barcelona/forum/9472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-26 22:59
Pique ska ta Zlatan. Mascherano ska dammsuga resten.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-26 22:57
upptäckte just pinthorps & samandis twitter. fan vad gott, har man något nytt att följa.

vad heter samandi är på rambles förresten? bor i samma området och jag tror även vi gick på samma gymnasium...
Barcelona Éluc
2012-03-26 22:55
Det lär nog ändå sluta med Piqué mot Zlatan oavsett vilka positioner de har på pappret.
,Sami
2012-03-26 22:54
Éluc
Yepp tror också på det. Men det är så jävla synd att Puyol ska lira vänsterback. Jag vill se Pique och Puyol kriga mot Zlatan. Mascherano Vs Zlatan vet vi alla här inne hur det slutar:)
Real Madrid Szczesny #1
2012-03-26 22:53
Arsenal U11 vs Barcelona U11

Ser ut som a-lagsmatcherna, haha.

Oj:

http://www.youtube.com/watch?v=DThjb_XyyoU&sns=tw
Länktips: Szczesny #1
Barcelona Éluc
2012-03-26 22:45
,Sami

Det är nog även så Milan kommer starta på onsdag.
Barcelona Puyol - El Guerrero
2012-03-26 22:44
Då har Inter kickat Ranieri. Härligt att det fortsatt går åt helvete för Inter. En vidrig klubb som sagt.

3 tränare på 1 säsong. Bra jobbat Inter.
,Sami
2012-03-26 22:44
Milans preliminära startelva
Så här valde tränare Allegri att ställa upp sitt lag under dagens träning:

Christian Abbiati - Daniele Bonera, Philippe Mexes, Alessandro Nesta, Luca Antonini - Antonio Nocerino, Massimo Ambrosini, Clarence Seedorf, Kevin-Prince Boateng - Zlatan Ibrahimovic, Robinho.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-26 22:39
Ranieri sparkad - Älskar att det går så dåligt för svinlaget!
Barcelona Barca4eva
2012-03-26 22:38
Boateng är den jag fruktar mest i Milan..dangerous lad.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-03-26 22:34
Fast nu skadade sig Urby Emanuelsson också, hihi. Återstår dock att se hur allvarligt det verkligen var
2012-03-26 22:19
LAM nr 10

Fast hade ni väntat er att Milan skulle mönstra ett så svagt lag som det först skrevs om? Det är alltid såhär. Det snackas så mycket och sen blir det ändå ett riktigt starkt lag som man ställer på planen i slutändan.
Jag är säker på att deras lag inte kommer vara så mycket mer reservbetonat än vårt på onsdag. Den elvan jag skrev upp innan är inte alls omöjligt, och den får vi verkligen se upp med. Särskilt anfallssidan som skrämmande bra och betydligt starkare fysiskt än våra backar...

Men oavsett vilket lag de ställer på banan är det absolut viktigaste för vår del att VÅRA elva spelare är i god dagsform och taggade till tusen. Då är vi favoriter oavsett.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-03-26 22:07
Sist vi spelade på San Siro så var inte Iniesta och Alves med. På onsdag är bägge med och jag hoppas verkligen inte att det blir någon tre backslinje. Sen har Puyol spelat vänsterback de senaste två matcherna så det tyder nog på fyra backar.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-26 22:02
AndreD - Ànims Abirey

Haha, nej då, en skön och perfekt sommarlåt. :)
Barcelona Messi-king
2012-03-26 22:00
hejsan! hur tror ni att matchen slutar på onsdag?
jag är nyfiken på vad ni har för kommentarer?
AndreD - Ànims Abirey
2012-03-26 21:17
Shanghai - SHOOT ME $12

Så länkar du den sämsta låten någonsin :)
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-26 21:15
Någon som vet hur varmt eller kallt det är i milano på onsdag?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-26 20:50
1.70-ligan

Den där elvan är något annat än vad det skrevs om tidigare idag. Abate är helt klart en av Milans viktigaste spelare, samtidigt som Nesta har rutinen i mitten. Mittfältet är rätt bra faktiskt och i anfallet har man ju sina största styrkor. Matchen blir mycket svårare nu, ett kryss hade varit helt okej tror jag.

Éluc

Det där med Iniesta på vänsterkanten är något jag stört mig oerhört på de sista veckorna. Vår andra bästa offensiva spelare får endast hälften av sin förmåga genom denna underliga formation, det är klart att vårt spel blir mycket sämre. All respekt för Cesc men i stormatcher är han ingenting jämfört med Don Andrés. Skicka upp Fàbregas som anfallare och dlytta in Iniesta i mitten. Bäst för alla parter om vi bortser från motståndarna.
Barcelona Éluc
2012-03-26 20:41
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Möjligt antar jag. Samtidigt är jag inte orolig att vi inte vinner såvida vi kommer upp i vår normala standard och inte sumpar målchanser efter varandra. Jag hoppas dock att Pep inte spelar Iniesta ute på vänsterkanten och Cesc som centralmittfältare. Vi förlorar en hel del bollinnehav på det sättet samtidigt som vi inte alls blir lika farliga centralt i banan.
2012-03-26 20:30
Eluc

Jag tror det först när jag ser det, men jag hoppas på det..!

Edit:

Han är med i de nyaste elvorna som skrivs..

Abbiati
Abate - Mexes - Nesta - Urby
Aquilani - Seedorf - Nocerino
Boateng
Robinho - Ibrahimovic

Blir väl som vanligt - mycket snack om skador men en stark elva i slutändan!
Barcelona Éluc
2012-03-26 20:19

Därinne räknar de inte med honom förrän absolut tidigast borta mot Catania nästa helg.
2012-03-26 20:18
Läste att han tränade med laget idag och fick en stark känsla av att Milan mörkar. Men kanske är fel ute, vet inte mycket om skadan egentligen!
Barcelona Éluc
2012-03-26 20:12

Abate har väl precis börjat löpa igen och är väl inte tänkt att starta på onsdag.
Barcelona Dani Alves=The King
2012-03-26 20:03
Borell är en hatare, irriterad över att Barca har krossa alla lag. Att ni orkar bry er tyvärr så är de så att folk hatar Barca för att de har gått för bra för den senaste åren. Framgång föder hatare så har det alltid varit. Eurotalk idag var skaaam för fotbollen!!
Postat via SvenskaFans-appen
2012-03-26 20:02
Abate verkar vara aktuell för matchen på onsdag.. stämmer det så är Milans lag inte alls särskilt försvagat. Det är väl bara Thiago Silva och kanske MVB möjligtvis som är värda att nämna då. Men man skulle vara rätt starka defensivt då Mexes har gjort det väldigt bra på sistone och Nesta är tillbaka.
Vore väldigt skönt att slippa Abate men något säger mig att han kommer spela.

Han och Boateng är de jag fruktar mest. Skulle Kevin missa matchen hade man kunnat vara optimist på riktigt!
2012-03-26 20:00
Må gud vara med oss och vi vinner trippeln i år, sen är det bara att festa loss...
BARCA-més que un club
2012-03-26 19:53
@Diar Iniesta Shekha:

Håller med dig där till 100% såg nyss Euro talk och det måste ha varit den sämsta man sett på länge dom snackar en halvtimma om england och italien 10 min om spanien och såklart handlar det om Real och inget annat, bara det positiva om Real och inte det som hände mellan dom och Villareal och Borell vilken fjant som säger jag håller Real madrid som bästa klubbar genom alla tider . skit avsnitt av Euro talk .

Hoppas Barca mossar Milan på onsdag så ja får höra Borell säga nåt bra om dom för en gång skull pajas....

Visca el Barca animo ABIDAL..!!
Barcelona SamMajid
2012-03-26 19:50
Diar Iniesta Shekha

Är du förvånad över att de inte uppmärksammar La Liga lika mycket som förr nu här i Sverige? :)
2012-03-26 19:49
Adam Pinthorp borde fan vara med där med tanke på hans kunskap och ålder, alltid påläst och noggrann.

Falköpings stolthet. :)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-26 19:49
Laporta pratade lite om Messi och Pep i en intervju;

"Pep var det perfekta valet 2008. Han har Barca i hjärtat, Cruyff i blodet och en själ som är episk."

"Messi fick sanslösa bud. Jag sa till hans pappa att vi inte kunde erbjuda honom de summorna, men att han skulle få ära och berömmelse i Barca om han stannade."

"Under Francodiktaturen var det förbjudet att prata katalanska. Barca förde folkets talan. Real var regimens lag."
Annons: