/spanien/barcelona/forum/9470.aspx/spanien/barcelona/forum/9470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-15 14:26
Flera medier skriver att Barca är intresserade av Wolfsburgs forward Mandzukic... Men det ryktet känns ju sådär spännande när Tito precis sagt att man inte planerar att köpa en forward. Annars är han nog billig och så, men som sagt, knappt ens värt att spekulera.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Qanii
2012-06-15 13:49
Tack ska ni ha (Rambla~ & esQueUnClubFCB )

Reser till Barcelona den 20 och tänkte se matchen på plats. Så för er som har vart och sätt matcher och har bra koll på bästa biljettprisernkan väl skicka pm till mig. De lär ju säljas som smör när de väl kommer ut..
2012-06-15 13:44
Rambla Det uttalandet lugnade mig endel. Och om holländaren dessutom används på mittfältet ibland, blir jag ännu gladare om han stannar! Blir toknöjd om vi behåller alla forwards. Vilken otrolig bredd och blandning av världsklass, rutin och ung talang
Barcelona Rambla~
2012-06-15 13:40
Zubizarreta (sports director): "Alba? We don't comment on transfers, we don't hold the talks in public."

Vilanova: "Rumours about PSG centre back Sakho? I prefer not to comment on players who didn't yet sign for us."

Så skönt att de lärt sig läxan att inte snacka offentligt om andra klubbars spelare som ryktas hit. No comments, är det som gäller.
Barcelona Rambla~
2012-06-15 13:34
@Qanii:

22 augusti
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-15 13:34
Qanii

22 och 29
Barcelona Rambla~
2012-06-15 13:32
1.70

Du kan nog vara lung när det gäller Ibi. Vill han själv inte sticka lär han bli kvar. Detta kom just.

Vilanova: "Afellay not mentioned earlier as attacker? He can play in midfield too, just like Iniesta.
Barcelona Rambla~
2012-06-15 13:31
Barcadinho.

Jag läste någonstans, samma lön som Pep hade andra säsongen.

Hm, de fyra canteranos som flyttas upp från Barca B flyttas upp till a-truppen för att det står så i deras kontrakt. De får bevisa att de platsar i truppen under försäsongen. Det är inte alls säkert att alla 4 blir kvar. Fast det är skönt att det är helt upp till dem själva.
2012-06-15 13:30
Tack Tito för att du talar klarspråk. - Alves stannar, Keita likaså. - Ingen anfallare planeras köpas in utan man är nöjd med de man har och hoppas på mindre skador bara. - Tello och Cuenca blir kvar. - en mittback och en vänsterback är vad man planerar att köpa - set finns ingen exakt transferbudget Tack Tito! Så slipper vi massa spekulationer. Saknar bara någon kommentar kring Afellay och det oroar mig lite
Barcelona Qanii
2012-06-15 13:19
Är det bestämt vilket datum super cupen kommer spelas? Vet att det är någong gång i slutet av august men ej när
Barcelona Barcadinho.
2012-06-15 13:16
Jag undrar hur mycket han kommer tjäna. Det snackades om 5 milj euro per säsong. Det lät mycket i mina ögon för en debattör på den högsta nivån.
Barcelona Abbe.
2012-06-15 12:59
Länk till presskonferensen.
Barcelona Rambla~
2012-06-15 12:44
Hombre

"Jag gillar inte Xavi, han är falsk och osympatisk och är den spelaren jag avskyr mest i Barca"

Falsk? Viket jävla skitsnack. Han säger sanningen. Den svider misstänker jag.

Falsk och osympatisk. Det är precis vad man kan säga om 9 av 10 spelare i Real Madrid med tuppen Mourinho i främsta ledet.
Barcelona Rambla~
2012-06-15 12:42
Tito i kostym. Har jag nog aldrig sett tidigare. :P
Barcelona Abbe.
2012-06-15 12:33
Det blir, precis som det spekulerats i, Jordi Roura som tar över som assisterande tränare.

Bild på Tito utanför kontoret i länktips.
Atlético addeh
2012-06-15 11:37
Väldigt nöjd med det jag såg av Spanien, och framför allt Alba igår. Han har fungerat fenomenalt bra med Iniesta på vänsterkantrn hittills i turneringen och känslan säger att vi kommer få se det samarbetet allt oftare i framtiden. Iniesta för övrigt helt överlägsen i de två inledande matcherna, precis som vanligt med andra ord. Nu när inte en viss argentinare finns med får Don Andres ännu mer utrymme att synas och glänsa. Detta är hans turnering - igen.

Instämmer med alla er andra att Alonso borde väck från elvan, och en offensivare spelare borde ersätta för att få mer speta framåt. Det finns nog mer kreativitet på innermittfältet redan.
Real Madrid Mesudine Zizil
2012-06-15 11:33
@papillon:

Han, Kompany och Silva är de bästa mittbackarna den här säsongen.
Barcelona Bästelona
2012-06-15 11:00
Villanova presenteras klockan 13.00. Se det live via länken! :)
Spanien Don Pelayo
2012-06-15 09:45
Johe,

"Pressen" från Italien minskade, för att inte säga upphörde helt, i samband med att Torres kom in i andra halvlek. Man startade inte med en anfallare i den matchen vilket i efterhand får ses som ett oerhört konstigt beslut.
Spanien Don Pelayo
2012-06-15 09:39
Bra analyser av El Corazon. Håller med om allt. Tyvärr är VDB envis som en tjur och vi får nog förlika oss vid tanken på att ha kvar Xabi där. VDB är en försiktig man och han lirar även på det här sättet även i självklara matcher som mot Irland igår eller Honduras i VM. Jag tror inte riktigt han litar på att Sergio skall göra en Senna och ta hand om städjobbet helt själv utan använder sig av en ytterligare spelare för uppgift och tryggar i överkant. Ibland kan det vara jobbigt att se hur rakare och direktare det spanska spelet skulle kunna vara.

Tycker dock Xaví var bra igår och visade mycket av det gamla jaget. Ett klart fall framåt och Simon Bank presenterade lite intressant statistik där Xaví-Xabi sinsemellan slog 106 korrekt adresserade passningar under matchen i jämförelse med hela Irländska lagets 104.
Barcelona påfågeln
2012-06-15 09:30
Inte för att jag vill gå Reals vägnar, men Italiens mål var väl delvis Piques fel som blev bolltittande? Givetvis var detta ett kommunikationsfel mellan Ramos och Pique, men också ett verk av två spelares magi. Annars så har nog Ramos tyvärr varit bra som mittback denna säsong, det som är synd är att Iraola skadade sig så vi får dras med Arbeloa(som får duga).
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-06-15 03:35
Fan vad äcklig men smart Berlusconi är. Detta är ett grymt media-drag. Han säger att det var hans 'Milan' hjärta som stoppade transfern för att se ut som någon räddare i nöden och slippa köpa i sommar. För de fick behålla 'Världens bästa back' så det är en värvning i sig; smart den där maffioson.
Barcelona papillon
2012-06-15 02:05
Jag har en fråga till er madridistas som brukar skriva här inne. Är ramos så bra som ni säger att han är som mittback? Har sett honom i flera clasicos där han tagit obegripliga beslut som varit avgörande till reals nackdel, och nu senast när italien gjorde sitt mål. Han är en bra spelare men han verkar inte vara en sån ledartyp som kan styra en backlinje? Hade kanske varit bättre att ha honom till höger och ta in en mer "intelligentare" mittback. Då menar jag inte albiol ;-)
Barcelonistas
2012-06-15 01:57
El corazon Håller med om allt!!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-15 01:24
Hombre - "Pipita quédate"

Du vill verkligen inte se Xavi i spansk startelva eller hur? Vilken startelva skulle du föredra om du vore VDB?

Johe

Co sign.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-15 01:23
Hombre - "Pipita quédate"

Andersson under matchen förklarade det rätt bra angående Xavi, han blir begränsad med Xabi på planen.

Han har inte full kontrol på matchen och kan inte styra tempot i matchen som han är van att göra därför överglänser Xabi emmelanåt Xavi. Xavis roll är inte heller att slå dessa "key passes" utan styra spelet, tempot i matchen. Det finns andra spelare som kan slå dessa "key passes" även fast det händer, se Iniesta, Silva, Fabregas etc. Med Xabi på plan försämras det.

Busquets är också oerhört viktig och är betydligt bättre i det defensiva spelet, vilket ingen verkar förstå, men ta en titt på länktips så förstår du förhoppningsvis varför han är en så bra spelare och viktig för Spanien och Barca

Iniesta förflyttas högre upp i plan vilket också bidrar till att hans spel försämras. Samt att triangelspelet mellan trion Iniesta, Xavi och Busquets försämras, se länktips här också.

Som helhet borde det därför vara bättre att spela trion(Iniesta, Xavi, Busquets) som kan varandra utan och innan, även fast Alonso bidrar med en extra dimension försämras helheten.

Xabi är helt enkelt överflödig, visst han hade förmodligen varit given om Spanien spelade ett rakare spel men nu blir han bara överflödig. Istället borde man ta ut Xabi. Ner med Iniesta och in med tex Mata på vänsterflanken.

Hoppas du förstår vad jag menar, något trött nu.
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-15 01:05
@påfågeln:

Jag tror Alonso och Ramos går före i ordningen. Alonso har varit kapten i dessa träningslandskamper, även med Xavi på plan. Minns att innan VM förra året att Ramos hade bindeln, med Xavi på planen.
Real Madrid Hombre - "Pipita quédate"
2012-06-15 01:04
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Casillas tog officiellt över som lagkapten efter 2006 då Raul inte startade/blev uttagen i landslaget. Visst kan man diskutera att man ger en 24 åring bindeln, men det var fullt rättvist. Att jämföra Puyols status i spanska landslaget med Maldini är betydligt mer skrattretande.

Sen hade det varit mer kontroversiellt att ge en katalan som Puyol kaptensbindeln än Iker Casillas. Sen har ledarna i spanska landslaget av tradition alltid varit från Real, innan Iker var det Raul och innan det Hierro.
Barcelona Barca4eva
2012-06-15 01:03
Härligt att se "Blaugrana1990" såga Mascherano, en av våra bästa värvningar på senare år, och Busquets, en viktig kugge som dessutom hyllas världen över.

Falsk supporter? Nej, det behöver han nödvändigtvis inte vara.
Däremot är det ganska komiskt att se samma jävla typ av kritik varje gång han kritiserar en spelare, d.v.s ett par individuella misstag. Shit happens, liksom.
Barcelona påfågeln
2012-06-15 01:01
Xavi är nog vicekapten nu med Puyol borta, men som sagt Casillas som kapten är knappast konstigt, han har trots allt flest landskamper någonsin i Spanien. Det anmärkningsvärda är att han blev kapten när han bara var tredjekapten i Real, men nu ser jag honom inte som ett konstigt val.
Annons: