/spanien/barcelona/forum/9467.aspx/spanien/barcelona/forum/9467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-18 17:18
Hetfield Jag vet att Ronaldo kan vara mycket mer nyttig, viktig o avgörande för sin klubb o sitt land än vad han har visat hittills. Men inneffektiv är han verklige inte. Han är för egenkär. Det är vad som stoppar honom till att utvecklas till en fantastiskt fotbollsspelare enligt min mening. Fotboll handlar så mycket mer om mål och konst. Det handlar också om karaktär, fair play, respekt, gemenskap m.m Där har han stora brister.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-06-18 17:03
Om jag ska klassa en spelare så gör jag det utifrån hur effektiv den spelaren är och hur nyttig den spelaren är för laget.

Om man ska dra upp Gomez i listan över världens bästa spelare, så ska han inte vara bland de allra bästa. Ja, han har gjort många mål, men han spelar i ett lag där han har Robben och Ribery som serverar honom. Dessutom behöver han många chanser innan han gör mål, jag syftar främst på klubblaget.

Jag har hellre Zlatan före Gomez. Gomez får spela med Ribery och Robben, medan Zlatan får spela med Robinho och Emanuelson, det är stor skillnad på ansvaret. Jag kan väl nämna att jag inte är särskilt förtjust i någon av de, så jag är opartisk.

C.Ronaldo är en fantastisk spelare, men han är varken effektiv eller särskilt nyttig för laget. Han spelar för sig själv, och han behöver ständigt skjuta för att göra mål. Messi behöver inte lika många chanser, och han är mer nyttig för laget med tanke på hur många passningar han slår.
Barcelona petersays
2012-06-18 17:02
Tycker det verkar högst otroligt att dom skulle genomföra en transfer på en spelare som just nu spelar i ett mästerskap. Allt kan säkert vara påskrivet men att presentera t.ex. Alba innan Spanien spelat klart i EM tycker åtminstone jag verkar otaktiskt för att inte nämna hur högst ovanligt det också skulle vara.
Barcelona Éluc
2012-06-18 16:55
Igår ryktades det om att Jordi Albas transfer till Barcelona kommer att offentliggöras på tisdag (imorgon) eftersom man har kommit överens med det spanska fotbollsförbundet att inte offentliggöra transfers på samma dag som landslaget spelar. Återstår att se om det stämmer.
Barcelona petersays
2012-06-18 16:46
Rykten, rykten, rykten.
Men att Juve uppenbarligen villa ha Torres för 30 millar. Alltså, en mer kall spelare är ju svår att finna. Kall i betydelsen ointressant och enormt överbetald i kontrast till hur han presterat på planen. Jag skulle bli besviken om min klubb köpte honom för mer än 20. Och att han skulle gå för 30 skulle nog bli en nagel i ögat för Abramotich som gav nästan det dubbla för honom.. Men 7 mål på 46 matcher talar för sig självt. Självförtroendet är noll. 30 är ett bra pris för Torres i dagsläget.
Barcelona Frodo
2012-06-18 16:46
AndreD - Ànims Abirey

Inget konstigt. Penaldo tillsammans med Robben är en av de mest korkade toppspelarna i världen. Han kan inte dribbla, passa eller tänka fotboll men höjs ändå upp till enorma höjder och kallas komplett av idioter. Dessutom tar han så kallade potshots från korkade vinklar. Han är väldigt ineffektiv vad gäller mål per skott/avslut.
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-18 16:30
Cesc needed 4 shots to score 2 goals at Euro, Torres needed 6, Cristiano Ronaldo 22. Gomez needed 9 to score 3 goals [via @barcastatistics]
Barcelona Rambla~
2012-06-18 16:23
@,Sami:

Är villig att lämna? Varför säger han då senast idag att han inte vill annat än stanna i Barca och kan knappt vänta tills säsongen drar igång igen. Skitrykten från Italien. :P
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-18 16:20
Espanyol vill tydligen inte släppa Jordi Amat.

edit; NVM, det var en twitter "fanpage" som hade länkat den, det var inte hans officiella. my mistake.
,Sami
2012-06-18 16:16
Inter have contacted Afellay's agent on a transfer. The player already talked with Sneijder and is willing to move. Barcelona ask 10M. [cm]
Barcelona Barcelona10Messi
2012-06-18 15:44
Vet inte med er men lyckas vi köpa in Jordi Alba och Javi Martinez i sommar samt lyfta upp Tello och de andra ynglingarna så är jag meeeer än nöjd med sommarens marknad.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-06-18 15:19
Skönt att Spanien spelar idag. Tror det blir en rätt jämn match. Kroatien kommer kämpa och är inget lätt lag samtidigt som Spanien inte kommer vara nöjda med kryss, men det kommer nog ändå vara väldigt mycket rulla runt i backlinjen och på mitten i lågt tempo där Kroatien kanske inte kommer vara jättesugna på att sätta in världens press, om det nu står lika. Tror på en knapp seger för Spanien alternativ oavgjort, men tror också Italien får det svårt mot Irland. Ska bli mycket intressant att se vem som går vidare här.

Spaniens startelva bör vara samma som förra matchen. Cesc Fàbregas har varit bra och trots allt gjort två mål men får tyvärr inte plats i den här elvan. Torres i form och det finns ingen bättre anfallare för Spanien(förutom Villa) och han såg ju onekligen bra ut senast. Fyra spelare på mittfältet känns givna, tror alla vet vilka de är. Silva verkar också ha spelat till sig en plats i startelvan. I backlinjen har alla skött sig stabilt hittils.
Barcelona Ibillay
2012-06-18 15:12
hata tv4
Barcelona Abbe.
2012-06-18 14:18
Var väl bara en tidsfråga, och jag var inne på det i ett tidigare inlägg:

Barcelona sources deny that the club plan to sign Vasco da Gama forward Romarinho (18), son of former player Romario, this summer. [rac1]
,Sami
2012-06-18 14:12
Vertonghen: Jag går till Spurs
Efter att Harry Redknapp lämnade Spurs har det höjts en del frågetecken kring om övergången med Jan Vertonghen kommer att gå i hamn. Men enligt belgaren själv är det inga problem. – Ja, jag vet vart jag vill gå. Jag är ett stort fan av Premier League, sa Vertonghen själv för några veckor sedan. Nu backar hans agent, Mustapha Nakhli upp snacket. – Inget har förändrats. Jan kommer fortfarande gåt till Spurs. Klart det är tråkigt att inte Redknapp är kvar, men tränare kommer och går, och vi har ett bra relation med Daniel Levy, säger Nakhli till Mirror.
[mirror]
Barcelona Rambla~
2012-06-18 14:08
Tänk om Romario junior gör en likadan debut på Camp Nou som pappan. :)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-18 13:59
Vet inte om den där Romarinho är hypad eller verkligen är bra, men fan vad spännande :) om han är bra kanske han kan få testa några minuter med de stora grabbarna i CDR redan i år
2012-06-18 13:40
stor möjlighet att han är rätt hypad, precis som Enzo Zidane.
Barcelona Abbe.
2012-06-18 13:37
Capilito

Vet att det är en 18-årig måltjuv. Ska väl likna sin far en hel del, vad man fått höra.

Gerard Romero, en katalansk radioreporter, är dock övertygad om att det här är ett sätt för Romario att få ut sin son på marknaden. Han menar alltså på att Barça inte alls har gjort klart med brassen, utan att Romario bara vill öka uppmärksamheten kring sonen.
Barcelona Capilito
2012-06-18 13:31
Är det någon som har lite info om Romarinho?
Hur talangfull är han?
Barcelona Barcadinho.
2012-06-18 13:30
Holland är en total besvikelse och helt underprestation. Den största orsaken till detta är enligt mig att de har för många stjärnor i laget. Det är svårt att balansera en sån trupp men många speciella individer. Marwijk har visat sig vara fel person för detta. Totalt oengagerade hela laget. Han lyckades att vraken tända till spelarna eller få ihop dem att spela som ett lag.
Det finns flera andra orsaker som t ex saknaden av Van Bommel, kanske fel startelvor osv, men mest är det för att laget besår av en mängd stjärnor.

Här hemma hos mig är alla helt övertygade att Spanien tar Kroatien lätt. Jag är inte lika säker. Finns risk att matchen kommer bli tuff.
Barcelona Abbe.
2012-06-18 12:52
Romario (ex-Barcelona): "My son Romarinho (18) will leave Vasco this summer to join Barça B. He might soon be playing with Messi." [equipe]
,Sami
2012-06-18 12:28
Athletic Bilbao player Javi Martinez (23), who has a 40M buyout clause, is now Barcelona's main centre back option. [el mundo deportivo]
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-18 12:25
En än gång Hummels har skrivit på kontrakt till 2017. Sluta dröm, det kommer aldrig hända
Barcelona petersays
2012-06-18 12:23
Fast epitetet "den nye Beckenbauer" är ju ungefär lika uttjatat som den nya Zidane, Messi eller Ronaldinho.

Men det till trots, Hummels vore en intressant värvning - fast jag tror inte det kommer hända. För mycket pengar och för slö ledning.
2012-06-18 11:27
Hummels är en av få jag skulle vilja ha oavsett pris. Puyol är 34, Masch var en av de bättre värvningarna i Europa förra året men samtidigt vill jag inte ha ännu en 1.70 cm ordinarie spelare i laget. Behöver man en ordinarie mittback, varför inte satsa på Hummels? Ung, en av de bättre mittbackarna just nu och samtidigt potential att bli bättre. Kan inte bli bättre. Och som bonus; han är tysk och jmförs med Beckenbauer. Känns det sistnämnda igen?
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-18 11:01
Om Hummels inte hade kritat på nytt kontrakt precis kanske man hade kunnat hoppas på riktigt. Å andra sidan fick ju real Sahin för vrakpris, trots flera år kvar på kontraktet. Förstår det fortfarande inte.
Barcelona SamMajid
2012-06-18 10:57
Barca har Hummels som andra alternativ om man misslyckas med J.Martinez.

Jaaaaaaaaaaa!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-18 10:12
Grejen är att Ronaldo är nog världens bästa kontringsspelare. Möter han lag som spelar öppet fotboll är han ett ständigt hot, liksom igår. Men han visade mer än det mot Holland. Han var nära göra snyggt nickmål, han hade ett bra distansskott och en väldigt fin assist. Han gjorde sin bästa match igår 2011/2012. Marangär är inte vana att se honom dominera matcher så jag förstår att de är glada men han måste prestera liksom igår även mot Tjecken, i semi och i final om han vill vinna Balon Door.
Barcelona Abbe.
2012-06-18 09:33
Diar Iniesta Shekha

Kan bero på att Verthongen är från Belgien ;-).
Annons: