/spanien/barcelona/forum/9462.aspx/spanien/barcelona/forum/9462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Unicef
2012-03-26 17:54
Affelay va försäsongens absolut bästa lirare tillsammans med Thiago...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2012-03-26 17:47
Barça överklagar de gula korten på Thiago och Puyol. Både fick kort för hands, och som bekant fick brassespanjoren sitt andra gula då och fick lämna planen.
BARCA-més que un club
2012-03-26 17:43
Längtar tills på onsdag fyfan det kommer bli kaowzz VAMOS BARCA!!!
Derett
2012-03-26 17:39
Jonas:
Inte tyckt att Alexis imponerat något direkt, Tello är bättre för tillfället.
Barcelona Éluc
2012-03-26 17:36
Vilka härliga bilder!
Barcelona Éluc
2012-03-26 17:29
rawkus [siempre contra la peste blanca]

Har inte Robinho, Maxi Lopez och Nesta börjat träna som vanligt igen? Då lär väl både Robinho och Nesta få starta mot oss kan man tycka.
Barcelona Jonas - tots unit fem forca
2012-03-26 17:27
Har alltid tyckt illa om Kristina och hans fjantande och det skulle vara helt oreallistiskt. Men ändå, tänk er ett tre manna anfall med Ronaldo-Messi-Sanchez. :P
Barcelona Barca Barca
2012-03-26 17:25
Antonio Puerta

Se länktips.
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-03-26 17:23
Ps. Nu dags att byta troja... denna kliar redan, hehe ;)
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-03-26 17:23
Abbiati- bonera mexes nesta antonini- seedorf ambrosini nocerino - prince- Robinho zlatan.... Milans prem, startelva
Atlético rawkus [siempre contra la peste blanca]
2012-03-26 17:22
Ni har verkligen valt ratt tillfalle att mota oss, haha.

Nar Ibra antligen har en formtopp, sa ar 80% av startelvan skadad.

Vi var underdogs a´la 94 redan innan Milan Lab borjade experimentera - nu ser det hyffsat tungt ut.

En ev backlinje med Mesbah, Mexes, Bonera och Zambrotta(reservation for andringar, saklart) ar ej vardigt Milan eller ens en kvartsfinal i CH L av detta mattet. Hoppningsvis hinner iaf Nesta fa lite flas i lungorna till Onsdagen.

Det sjalvklara tipsen gallande backlinjen ar att ga rakt pa Zambrotta och Mesbah om dessa spelar. Zambro ar i dagslaget ungefar lika snabb som Pepes hjarnceller, medans Mesbah enbart behover ett snabbt "BUU!" for att skita ned sig.

Mittfaltet ar ej optimalt, men inte heller lika uselt som backlinjen - woohoo.

Anfallet? Ibra far antagligen stod av El Shaarawy, som tyvarr ar pa tok for valpig i dagslaget, men: Har han en bra dag sa kan det bli spannande ;) Eran forre snubbe, maxi, ar annars aktuell. Var glada att ni slipper den halte Ankjaveln(Pato). Hans snabbhet hade behovts, helt klart.

Blir en rejalt tuff uppgift, men storre under har intraffat, sasom finalen 94, Japan - Brasilien i OS, osv. ;O

Val mott och ma basta laget vinna.
Barcelona Jonas - tots unit fem forca
2012-03-26 17:17
Pedro har ju inte varit bättre i år än Affelay var sin debutsäsong. Håller inte med Shanghai - Shoot me riktigt, men bättre skott än Pedro har holländaren definitivt.
Coach pep.
2012-03-26 17:17
Det går rykten om att Milan redan parkerat bussen på San Siro.:P
Grace/Wastelands
2012-03-26 17:13
Har Afellay bevisat sin högstanivå alls än? Och känns ju som att Alexis högsta nivå är mil högre än Afellay. Afellay har väl gjort en bra grej i Barcelona och det är assisten till Messi mot Madrid.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-26 16:38
Ronaldos frisparkar är hans signum, ändå gör han inte många mål på dem. Vad spelar det för roll då? Efter en assist är han Guds gåva till människan
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-03-26 16:32
Jag vet inte om du har sätt mycket av Afellay, skotten är hans signum.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-26 16:26
hur jäkla länge ska man behöva vänta på EuroTalk?
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-26 16:21
Deulofeu har äntligen börjat jobba på defensiven. Någon annan som såg matchen igår? Var riktigt grym matchen igenom och kändes som en stabil spelare för första gången under hela säsongen. Det är först nu man kan börja snacka om att starta honom utan att vara orolig över hur han kommer prestera.

Ett par säsonger till i B-laget och han är redo.

Afellay bättre skott än Pedro och Alexis? Pinsamt att ens våga påstå något sådant. Afellay är inte hälften av den spelare någon av dem är, att ni överhypar en spelare bara för han gjort en viktig passning och inte ger den hyllning två andra spelare förtjänar är också pinsamt..
,Sami
2012-03-26 16:17
The cup final between Athletic and Barcelona will be played at Atletico's Calderon stadium on Friday 25 May at 22:00 #fcblive [catradio]

2012-03-26 15:45
Själv så tycker jag att Alexis har varit godkänd, men om jag ska vara ärlig så vill jag se mer utav honom han har inte nåt sitt fulla potential. Jag vill se honom dribbla mer och göra sin gubbe, för han var en sån spelare i Udinese.

Jag tycker faktiskt att Afellay har bättre spelförmåga, skott och passningar än både Pedro och Alexis, skulle han komma tillbaks efter skadan, så kommer inte dem två sist nämnda ha det lätt.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-26 15:40
Tycker dock det är lite orättvist att säga att Alexis måste prestera bättre. Killen har vart en av våra bättre spelare hela året, de perioder han varit hel. Nu gjorde han visserligen en blek match senast men vi får hoppas att det var en tillfällighet... Vi behöver honom i form!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-26 15:10
Fan vad kul för Ibi. Hoppas nu han kommer tillbaka snabbt för, hans högstanivå är enorm så Alexis och Pedro får nog se upp om de inte börjar prestera bättre.
Barcelona BarcaChris
2012-03-26 14:58
Svenska domare det här kan sluta illa
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-26 14:49
Han är ju inte spelklar än, Afellay. Kul att han är påväg tillbaka! Visserligen har vi ju isaac och Tello nu , så rent antalsmässigt har vi bra täckning (o ynglingarna har gjort det kanon) , men kommer holländaren i form kan det bli en spark i röven på Pedro och Alexis
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-03-26 14:45
Affellay mot antonini, vilken våt dröm ifall vi får se det. Kan bli en runda-marcelo-passa-till-messi edition 2, haha. Fast ärligt talat tror jag inte han kommer få spela redan på onsdag.

Sen har vi ju alltid tello. Han kommer bli enorm i ett inhopp de sista minutrarna, det första jag tänkte på när jag hörde att även abate missar var tello. Tänk tello mot bonera, omg.
2012-03-26 14:40
Jag är så glad för Afellays skull, hoppas att han får lira några minuter. Ingen kommer väl glömma vad han gjorde med Real i semifinalen ? :)
Barcelona Gabriel
2012-03-26 14:22
L.A.M Nr 10

Personligen tycker jag om att vi anfaller mindre och spelar mer kontrollerat på bortaplan. Jag vet att det inte är speciellt "barcelonistiskt" av mig men jag har varit med i så många är där man fått bevittna en tokoffensiv som sedan resulterat i flertal baklängesmål. Det var inte sällan som laget kunde tappa 3-målsledningar och tom förlora matcher pga otaktiska förmågor. Och ang. Mallorca matchen så tycker jag att vi hanterade den situationen helt jävla strålande utefter hur förutsättningarna blev. Mästarklass på det!

Jag tror snarare att oförmågan av att kunna stänga matcherna handlar mer om de missade målchanserna. Det måste det bli en förbättring på. Messi är den enda som känns säker, men det har redan tagits upp här inne. Alla är nog ense om den saken.

För lagets bästa hoppas jag att både Alexis och Pedro kommer igång med målgörandet så snabbt som möjligt. Det är rätt tillfälle under säsongen att komma igång med det nu!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-26 14:12
Kul att Affelay får följa med!
Han har väl börjat träna med laget?
Barcelona Rambla~
2012-03-26 13:45
Milan kan inte skylla på skador, de har ju för fan typ 30-35 spelare i sin trupp. Jämför det med Barcas 21. :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-03-26 13:44
Härligt att Afellay hänger med, var ju ett tag sen, hoppas han snart kan göra comeback. :)
Annons: