/spanien/barcelona/forum/9461.aspx/spanien/barcelona/forum/9461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2012-08-03 20:06
1-1 mot twente, två matcher imorrn. Ramirez med målet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barca!54
2012-08-03 19:59
Någon som vet hur det går för Juvenil A i HOLLAND ?
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-03 19:51
Blaugrana91

Eller så är det meningen att Barca köper honom nästa år med en klausul att han först kommer 2014. För om man väntar tills kontraktet tar slut finns det en risk att han vill gå någon annanstans.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-03 19:35
EL Corazon - King of Barcelona

Fast känns ändå inte logiskt att man skulle riskera att gå miste om så mycket pengar som en försäljning av Neymar skulle ge.

Som sagt man kan ju alltid hoppas att vi skulle kunna få honom gratis, men det kommer inte hända.
Santos president kan man inte lita på, snckar bara massa skit.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-03 19:13
Blaugrana91

Santos president har själv gått ut och sagt att om han lämnar gratis 2014 så har det ändå varit värd det, då han syftar på att de har fått behålla honom såpass länge.
Barcelona påfågeln
2012-08-03 19:03
Santos kanske får en massa reklampengar från Neymar, därför kanske de vill ha han kvar, vad vet jag :)
Barcelona Blaugrana91
2012-08-03 18:57
Santos president har gått ut och sagt att han räknar med att Neymar stannar tills 2014 och att han inte kommer ansluta till Barca innan dess.

Jag tycker det låter lite konstigt, Neymars kontrakt går ut 2014, alltså skulle det innebära att han kommer lämna gratis om han flyttar då. Som sagt det är inte logiskt att Santos skulle släppa sina största stjärna helt gratis, inte mig emot iof om vi skulle få honom gratis, men det kan inte vara möjligt.

Om Santos vill ha bra betalt för honom säljer dem den här sommaren, alt. nästa sommar men då kommer priset sjunka med tanke på att han bara har 1 år kvar på kontraktet.

Möjligt att Santos försöker få Neymar att återigen förlänga kontraktet, men det känns inte akutellt med tanke på att han vill lämna senast 2014.

Hur som helst låter det hela väldigt konstigt, men bra för oss om han kommer helt gratis 2014. :P

Barcelona R85
2012-08-03 18:54
Fiorentina har också köpt en bra playmaker mati fernandez från sporting lisboa
Atlético addeh
2012-08-03 18:41
Larsson1333

Sedan ska man komma ihåg att det spelarmaterial som Fiorentina har i nuläget inte skulle vara i närheten av att hota toppen i Spanien. Möjligen kunna ta en Europa League-plats med lite tur, men jag tvivlar starkt.

Däremot är det få spanska topplag som håller bättre standard nu än i fjol, åtminstone sett till pappret. Valencia har ett klart bättre lag dock, vilket är kul för ligan. Atlético har tappat flera viktiga spelare. Málaga lär tappa en hel drös. Sevilla ser bättre ut men saknar spetsen.

Annars känns Real Sociedad som en någorlunda motsats till Fiorentina om man ska se det så. De har inte tappat någon nyckelspelare (även om Aranburus roll i omklädningsrummet blir svår att fylla) men har fått in Chori Castro och nu senast José Ángel från Roma.
Barcelona Larsson1333
2012-08-03 18:19
Nu när även Gonzalo och Aquilani är klar för Fiorentina är det ganska sjukt hur många spelare dom lyckats signa som håller bra kvalité.

Gonzalo, Aqualani, Borja Valero är tre bra värvningar, sedan en duktig målvakt i Viviano, truppspelare i Roncaglia och Della Rocca och lägg till Cuadrado där med, som ryktades till Napoli, men istället väljer Fiorentina.

Kul att se lag rustar och vill hota toppen. Vore kul om samma kunde inträffa här i Spanien, just nu känns det som att det säljs mycket, men inte inkommer särskilt mycket nya spelare
Barcelona Karlsson
2012-08-03 18:07
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Det kommer han nog med all sannolikhet inte att göra.
Dock är det en god nyhet att han får följa med.
Atlético addeh
2012-08-03 18:02
den närkingska älgen

You've got PM!

---

Abidal kommer för övrigt inte spela imorgon, bara resa med laget som stöd.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-08-03 18:02
Självklart inte
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-03 17:52
Karlson

Kommer Abidal lira?
Barcelona Karlsson
2012-08-03 17:32
barcastuff ?@barcastuff
Official: Abidal, recovering from liver transplant, will tomorrow travel with the team to Paris, where his teammates will face PSG #fcblive
Barcelona Mido
2012-08-03 17:13
Har nån en klar bild om Marseilles försvarare Nicolas N'Koulou eftersom Barcelona är intresserade av honom, enligt Eurosport
Barcelona den närkingska älgen
2012-08-03 17:01
Verkar som att "hawaiidrinksdräkterna" gör premiär mot PSG imorgon. Kul!

(Egentligen är det inte kul. Bara hemskt. Fulare ställ får man leta efter)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-03 16:43
Detta är ju inte en nyhet, förutom att jag fick reda på det precis.. men visste ni att vår makedonske talang David Babunskis lillebrorsa spelar i Real Madrid?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-03 16:06
Nu är det så att det inte är Mourinho, Platini eller Blatter som delar ut guldbollen. Så han får snacka så mkt som han vill. Alla förbundskaptener och lagkaptener röstar, sen tror jag att det är några journalister också men är ej säker. Och sen finns det självklart de som vunnit utan CL och Ligan, det finns klara bevis. Ronaldo el fenomeno vann den som 19 åring i Barca utan ligan och CL, men han gjorde 49 mål. Michael Owen vann den utan vinna CL och ligan. Vem än det blir av Ronaldo Och Messi så är det rätt för båda förtjänar det. Men vi Cules hoppas på Messi eller Iniesta efter hans fina EM.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-03 16:06
Hur tror ni barça ställer upp? Själv tror jag så här.
Valdes
Alves Bartra Piqué Planas
Roberto Sergio Cesc
Pedro Messi Affelay

Lite mer B-Lags spelare finns inne i andra
Barcelona LeoMessi
2012-08-03 15:20
Mou är inte direkt känd för att vara objektiv. Kvittar om Barcelona hade tagit trippeln för då hade Mou sagt att titlar inte avgör hur bra en spelare är.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-08-03 15:17
Mourinho- 2010/11, jag tycker att Ronaldo är världens bästa spelare och borde vinna priset som världens bästa spelare ( Barca vinner ligan och CL och Messi vinner skytte ligan i CL) Mourinho- 2011-12, jag tycker inte att Messi borde vinna priset som världens bästa spelare för att han varken vann ligan eller CL Är det bara jag som fattar vad det special Five tar för droger
Barcelona DM1982
2012-08-03 15:14
Har ni köpt biljetter till ManU-matchen genom biljett.nu? Hoppas ni får biljetter då för det verkar som det strular med dem precis som det gjorde med Springsteen.
Barcelona Bernie
2012-08-03 14:58
Haha, love this pic!
Barcelona Qanii
2012-08-03 13:49
Namn: CESC..4..FABREGAS

Sen när blev Sahin en av världens bästa mittfältare? Han kanske var en av dom bästa i bundesliga men i världen?Say what? Killen spelade typ 5 matcher om ens det förra året.. Tar dock inte ifrån dig om att han är en kvalitetsspelare.. Och för alla er som dömmer Keita och öpnnar munnen så fort ni läser intervjuer från skit tidningar, skäms på er.. Det ska verkligen bli kul att se matchen mot psg hoppas spelare som ibi visar fram fötterna..
Coach pep.
2012-08-03 13:36
Det kan inte finnas någon normal människa som gillar Mourinho.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-08-03 13:12
Från Arsenal forum mourinho använder Nuri Sahin som vänsterback på både träning och matcher. Ett tydligt tecken på att Jose vill se han lämna Laget .... Hade jag varit Sahin skulle jag lämna laget, lite heder måste man ju ha i kroppen. Jag menar är man en av de bästa mittfilterna I världen är man värd mer än att spela vänsterback
Barcelona Piquénbauer
2012-08-03 12:47
Kul med PSG imorgon! Hoppas vi får se en riktigt bra match.

Förra året när Sahin värvades tänkte jag fan nu börjar ju Real fatta att man behöver ett spelskickligt mittfält inte klumpfötter som bara kan springa fram och tillbaka.

Gissa om jag är glad idag för att Sahin spelar som vänsterback och aldrig egentligen fått chansen. Jävligt tråkigt för honom men så är det.

Jag vill inte vara den men... Kan någon meddela Modric att han troilgtvis kommer spela högerback till våren?
Atlético addeh
2012-08-03 12:36
22 spelare uppkallade till morgondagens match.

Utöver de 17 A-lagspelarna som finns tillgängliga åker Planas, Ilie, Sergi Roberto, Rafinha & givetvis även Tello med till Paris.
Barcelona Abbe.
2012-08-03 11:52
Riiio

Nej, de är registrerade som A-lagsspelare tack vare en klausul i kontraktet, vilket betyder att de numer tillhör A-truppen. Även Jonathan dos Santos och Marc Muniesa, som oturligt nog skadade sig mot Hamburg, hade en sådan klausul i kontraktet.

Däremot har de inte, så vitt jag vet, skrivit på något A-lagskontrakt än, och behöver därmed övertyga Tito om att de förtjänar en plats i laget. De ska inte kunna glida räkmacka för att de har agenter som lyckats förhandla fram en A-lagsplats.
Annons: