/spanien/barcelona/forum/9456.aspx/spanien/barcelona/forum/9456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-28 23:10
Det enda positiva är att vi måste vinna på CN. Spela på resultat är inte vår grej. Men det hade känts betydligt skönare att ha lite att gå på.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-03-28 23:08
Det värsta med ett 0-0 resultat är att man verkligen måste hitta en perfekt balans. Man vill inte vara för offensiv för att släppa in ett mål och se Milan parkera stridsflygplan istället för bara buss. Samtidigt vill man inte vara lika statisk om idag - det var sorgligt att se. VILL ALDRIG mer se Iniesta på kanten. Alexis - Cesc - Messi eller Alexis - Messi - Pedro. Att Tello får spela minst 30 minuter är ett MÅSTE! Han skapar enkelt 3-4 chanser på en halvtimme.
Barcelona Smogen
2012-03-28 23:08
@JohnGalt:

Du skrev att vi får mer flyt i spelet tack vare att Keita spelar och hans höga passningsprocent. Men hade du vetat något om fotboll hade du också vetat att hög passningsprocent inte nödvändigtvis ger mer flyt i spelet. Självklart är det bra att ha en hög procent, men slår man passningarna bakåt eller i sidled hela tiden, samt har för många touch innan man slår passningen ger man ju knappast mer flyt i spelet.
Keita starade för att ge styrka i luften, framförallt under fasta situationer, ge extra fysik, samt hjälpa Puyol på vänsterkanten, inte för att ge bättre flyt i spelet. Ska man ha flyt i spelet startar man med Fabregas, Thiago eller Pedro istället....
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-28 23:02
Inte alls nöjd med 0-0. Jag har en äcklig känsla att Milan kommer att göra ett turmål, och då kommer det bli tufft som fan att vända på det.
Real Madrid Boulala
2012-03-28 23:00
Tack schysst kille
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
Är så less. Har en skrämmande känsla av att vi ryker nu.
Efter 20min i matchen kunde jag aldrig föreställa mig att bolljäveln aldrig skulle hitta in
Barcelona JohnGalt
Smogen

Varför pratar du om saker du inte har någon aning om?

I dag hade Keita bäst passningsprocent i laget. Över hela säsongen är det bara Thiago som har bättre.
Barcelona B-Guden
LÅT TELLO SPELA MER.
Han skapar hur mycket som helst själv
Barcelona Rambla~
2012-03-28 22:59
Den vise Självklart har du rätt. Jag såg också lättnaden i många av milanspelarnas ansikten. De drog en djup suck.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2012-03-28 22:59
vafan, ska Barcelona göra en Madrid nu och vägra prata med pressen? Är det ett skämt eller? Nu skäms jag fan...
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-28 22:58
rambla

håller inte med. När Iniesta tappade boll idag var det dessutom för att han täcktes av 2-3 Milanspelare samt försökte ta sig framåt.
När Keita fick bollen å andra sidan så vände han sig om och passade bakåt.

Keita bajsar ju ner sig så fort en fluga sätter press på han....

nä, så dålig var han kanske ej men det faktum att han tar upp plats för spelare som är mycket bättre & erbjuder absolut nada på planen irriterar mej enormt.
Jag förstår Peps tänk - vi behöver en bulldozer på mitten som kan täcka smällar för vampyren och Xavi - men han gjorde ju inte det. Det var ju fan Alves som tog smällarna idag.

boulala

ja, tydliga instruktioner om sidledspassningar. fler dumma frågor?
Real Madrid Boulala
2012-03-28 22:58
Vad är anledningen till att Alexis inte utmanar? Är det direktiv från Pep eller vad?
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-03-28 22:57
Längtar redan till nästa match!
Barcelona Smogen
@JohnGalt:

haha...jag tror inte han menade påhittade argument....
Barcelona The Reporter
Masken är Kung ! Visar ingen större respekt för Ibra och vinner mycket emot honom. Sedan är hans brytningar sjuka, el chefe ! Även Busquets ska ha en eloge
Barcelona Barcadinho.
2012-03-28 22:56
Skitig inställning idag av samtliga (utom Masch) och inte precis smart av Pep att spela så defensivt. Jag blir själv bara trött när jag ser mina kära spelare trötta och oengagerade.
Kommer bli tufft på tisdag. Barca måste vinna, oavgjort räcker inte som alla vet.
Barcelona Den vise
Rambla

Han måste säga så stackarn. Killen fick knappt röra bollen och han är fräck nog att prata om målchanser. Lättnaden i milanspelarnas ögon säger allt precis efter slutsignalen. Vi ska köra skit med de på camp nou..
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
Ehh sluta klaga fan, 0-0 är ett bra resultat för oss! De har ingen chans mot oss på CN!
Barcelona Rambla~
2012-03-28 22:55
Jag tror att de medvetet har sett till att gräsmattan aer ut som den gör. Det är en fördel man har som hemmalag och är inget att gnälla över. Vi själva vattnar ju tex för mycket.
Barcelona Pleeo
2012-03-28 22:55
Synd att Barca inte sätter sina chanser man får, alla lag missar ibland och vi kan säga att Abbiatti hade en bra dag på jobbet.

Barca pressar sönder Milan rejält och ett 0-1 resultat hade varit riktigt bra!
Nu blev det 0-0 men på Camp Nou är det helt annorlunda, vi grejar detta hemma!
Milan kör väldigt försvarsinriktat på hemmaplan? på bortaplan så lär dom nog göra det igen.

Barcelona behöver bara sätta chanserna som får, förhoppningsvis sätter man några på hemmaplan mot Bilbao och stärker spelet ytterligare!
Barcelona JohnGalt
2012-03-28 22:54
@1899:

Han är till exempel vår mest passningssäkre spelare, vilket gör att vi får bättre flyt i spelet.

Det var ett argument i alla fall.
Barcelona Mch
2012-03-28 22:54
Chilla grabbar. Ni trodde väl inte att vi skulle säkra avancemanget redan i första matchen. Det är som Guardiola sa: Detta avgörs på Camp Nou.

Det kommer bli en jävla fest den matchen. Hellre spänning in i det sista för då smakar segern bättre. :-)
Barcelona Andresito
2012-03-28 22:53
Tror att anledningen till att Keita spelade var för att bli bättre i luften på t.ex. fasta situationer och defensiva hörnor. Dock kom hans egenskaper inte till någon nytta idag och därför var det ett misslyckat drag av Pep att ta bort kreativiteten på mitten för det
Barcelona Den vise
Det enda positiva jag tar med mig från matchen är att vi inte fick några onödiga skador som kan ställa till det för oss i ligan.
Barcelona Vamos Blaugrana
Milans matta är under all f*cking kritik ! Pinsamt att ett sånt stor lag kan ha så stora problem med sin matta :S...
Barcelona Rambla~
elbraco Det var flera spelare med bättre bolltouch än Keite som tappade lika mycket boll. Jag garvar åt Zlatan när han blir intervjuad. Vi hade många målchanser. Jo tjena! :P
Barcelona Smogen
2012-03-28 22:52
Det kändes verkligen som att Barcelona gick in för att spela 0-0 i 2a halvlek. Helt obegripligt enligt mig. Varför gör man så?

och varför tar man ut Iniesta, visst var han sämre än vanligt, men låt honom spela på mitten för i helvete. Här har man chansen att fullkomligt dominera mittfältet och matchen, men istället täpper man till vänsterkanten med Keita och Puyol, samtidigt som man låter Xavi och Busquets försöka klara mitten på egen hand. Enligt mig var det riktig feg och dålig coaching idag.
Varför har Pep slutat spela 4-3-3?
Varför har man börjat spela Iniesta på vänsterkanten istället för mittfältet där han är klart bäst?
och varför siktar man på 0-0 när tex. ett 2-2 är så in i helvete mycket bättre.

Barcelona BarcePep
2012-03-28 22:52
Jag saknar David Villa och Abidal :( saknaden är enormt just i såna här matcher!
Barcelona Rambla~
2012-03-28 22:49
Barca-nist Jag håller med dig. Glad vi inte fick någon straff. Jag orkar inte heller höra allt tjafs om fördelar från Uefa.
Barcelona Barca-nist
2012-03-28 22:49
Det var lite snack mellan Zlatan och Piqúe, det verkade inte vara snälla ord. sen kan man ha fel!

Annons: