/spanien/barcelona/forum/9455.aspx/spanien/barcelona/forum/9455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-03-28 22:49
Barca-nist Jag håller med dig. Glad vi inte fick någon straff. Jag orkar inte heller höra allt tjafs om fördelar från Uefa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca-nist
Det var lite snack mellan Zlatan och Piqúe, det verkade inte vara snälla ord. sen kan man ha fel!

elbraco - Bojan y Thiago
Rambla

tappade bollar med jämna mellanrum samt är dålig med boll. Dessutom tog han inte alls så många smällar idag, och det var för det faktumet han startade idag.

Dessutom är det inte vad han gör eller inte gör, utan snarare vems plats han tar. Stoppar man in en medelmåttig spelare istället för en av världsklass och den spelaren gör en insats som är ungefär jämlik med hur bra han är - då kommer han få skit, trots att han inte var speciellt dålig för sin nivå.

det är därför jag vill rikta en känga mot Pep idag också. Tränarförlusten är solklar i mina ögon.

Allegri 1, Guardiola 0.
Barcelona 1899
2012-03-28 22:48
Är det någon här som kan förklara VAD Keita bidrar med i FC Barcelona? Ta inte illa upp & kritisera mig direkt - utan ge mig argument. :)
Barcelona Messidinho_10
2012-03-28 22:48
Det måste ha hänt nånting mellan Cesc och Pep.. Jag kräver en förklaring varför inte han fick spela nåt ikväll ?
Barcelona Vampíro
2012-03-28 22:47
Mascherano var som vanligt kung där bak han var först på allting ikväll, tycker även Piqué gjorde en bra match. Sen var vi väldigt tafatta framåt, visst det skapades lägen i första halvlek men avsluten var alldeles för dåliga, Messi och Xavi måste höja sig nästa vecka.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-03-28 22:46
Märks hur bortskämd man har blivit som Barça-supporter när inte äns 0-0 på San Siro mot en av världens bästa lag är glädjande nog..
Barcelona GerardPiqué3
Helt sjukt hur Eriksson kunde missa tröjdragningen på Puyol, han har fri sikt till situationen och har huvudet åt det håller. Jävla surt, han åker ju för fan vattenskidor bakom Puyol.
Barcelona Occi
Detta va det sämsta jag sett på länge. Xavi, Puyol, Mascherano och Messis första halvlek är godkända för mig. Startelvan va ett skämt rakt igenom så förväntade mig inget vidare spel heller.
Barcelona Barca-nist
Jag tror många spelare blev trötta av de snabba omställningarna , det hemska gräsmattan som inte gav fäste och Milans hårda försvarsspel.

Barcelona behöver rulla boll,det kunde de inte därför fick de inte flyt i spelet. Milan däremot hade bara långbollar till Zlatan.
Milan kom undan med små marginaler men Robinho och Zlatan kunde ha avgjort också. Domaren ville inte vara i centrum och det ska vi vara tacksam för även om det skulle vara straff 2 ggr. Jag orkar inte med UEFA snacket mer!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-28 22:45
Är det inte ironiskt att vi hela säsongen har haft en svajig backlinje pga. Puyols skador, Piques svacka samt Abidals sjukdom - men en bra offensiv där Messi har räddat oss gång på gång, Cesc har gjort nästan 20 mål och Alexis varit bra då han inte varit skadad.

Och idag är det den totala motsatsen. Backlinjen var klart bäst idag samtidigt som anfallet redan verkade nervösa inför Athletics backlinje...
Barcelona Rambla~
2012-03-28 22:44
Fan vad ni gnäller på Keita då? Vad gjorde han för fel? Var varken sämre eller bättre än någon annan. Två klara straffar ser man nu i eftersnacket.
Barcelona BarcePep
Jag är ändå nöjd. Det skulle vara värre om vi hade släppt in en mål. Milan kommer ändå bli överkörda på vår hemmaplan, där gräset är som bäst! Visca Barca!!
Barcelona El Nino Maravilla
Undrar hur det hade sett ut i olika forumen om det var Milan som blev rånade på 1-2 straffar ikväll....
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
Visserligen behöver vi bara vinna returen men Milan får tillbaka ett gäng spelare OCH sätter de en boll är vi i brygga. Varför i helvete kunde vi inte sätta åtminstone ett av alla lägen?
Barcelona Hijo
Fyfan vad dålig Xavi var idag! Allt gick i slow motion via honom!!!! Saktade ner allting!
Barcelona Smogen
Intressant att Viasat studion tycker att Barcelona blev rånade på två straffar. Sällan dom säger att ett domslut är emot oss.
Barcelona God is a five letter word - Messi
Jag förstår inte Milan... satsar man på 0-0 hemma för att anfalla på Camp Nou? Denna match påminner så mycket om returmötet mot Inter. Nästintill hela laget är vid egna straffområdet och kör kontringar. Samtidigt vill inga Barcaspelare ta några löpningar. Varför tog han inte in Fabregas istället för Keita? Det är väll andra matchen i rad som Cesc inte får speltid alls
Barcelona Ibillay
2012-03-28 22:43
inge bra utgångsläge det här, kryssar vi går milan vidare,,,,ja det kommer vara på camp nou, men vi ska möta MILAN inte Granada
Culé - Messi y Alexis
2012-03-28 22:43
0-0 är inte ett bra resultat, helt ärligt. Milan dominerar andra halvlek vissa stunder annars var vi det bättre laget utan tvekan.

Messi, Alexis Keita och Iniesta får IG utav mig. Iniesta slarvar alldeles för mycket ibland. Vill Messi spela, haha? Keita behöver inte ens snacka om. Alexis får boll och ska alltid passa hemåt. Utmana för fan. Shit!

Snälla hoppa inte på mig nu för att Messi fick IG av mig...Inte hans bästa match denna säsong...

Bäst på plan: Backlinjen.

Domarna var bra, sluta skyll på dem.

FC Barcelona är världens bästa klubblag och världens mest ineffektiva klubblag. True story.

Bona nit, culés!
Barcelona The Reporter
2012-03-28 22:42
Varför fick inte Cesc spela?
Barcelona den närkingska älgen
Dessutom är Milan inget brölgäng. De hade en matchplan (täta bakåt) och följde den fullt ut. Imponerande och bra försvarsspel. Dessutom såg man vilken rutin de gamla rävarna i laget som Ambrosini och Nesta sitter på. Bäst i Milan ikväll.
elbraco - Bojan y Thiago
ett oavgjort resultat irriterar mig inte i närheten lika mycket som den slappa, oengagerade, trötta inställning & attityd vi visade idag. Vill dom inte satsa på CL nu när ligan ändå är körd eller?

Det är ju fan gyllene läge att gå all in på Champions. Nu måste vi vinna på Camp Nou och det är fan inte lätt mot Milan uppenbarligen.

Milanfansen hyllar Bonera för hans bästa match i Milan. På samma sätt vill jag kritisera Messi för en av hans sämre insatser jag kommer ihåg. Även Iniesta och Alexis var riktigt dåliga idag.

Dagens ris går till Keita för att han är en dålig spelare som inte är tillräckligt bra ens för bänken i Barcelona, samt Pep som inte hade några balls idag. Ett skadedrabbat Milan med ett segt mittfält, och trots det så kör han 90 minuter med Keita.

Han kan verkligen vara ett taktiskt megapucko ibland.
Barcelona Rambla~
Vi får vara nöjda med 0-0. Många av barcaspelarna gjorde en halvda insats, speciellt offensivt då medans set känns som om vissa av milanspelarna överträffade sig själva. På Camp Nou kommer det bli en helt annan historia. Släpp för fan bara inte in ett mål den första minuten. Så fort första målet kommer måste Milan gå framåt och då kommer det bli åka av för gubbarna i Milan.
Barcelona Culé hasta la muerte
2012-03-28 22:41
Förstår inte hur han rättfärdigar en uttagning av Keita i denna matchen. Iniesta skulle spelat på hans ursprungliga position med Tello/Cesc/Pedro som ytter. Utöver det så hade jag föredragit om Alexis och Messi bytat position med varandra.

Vi är svaga på bortaplan denna säsong och detta spelet känns igen allt för väl. Vi är dock starka som fan på hemmaplan och på Camp Nou kommer inte Milan orka med.
Barcelona Messidinho_10
Nån som vet varför Fabregas inte fick spela nåt?
Barcelona g23s
Långsamt passningsspel, dålig rörelse och värdelös fokus i avsluten.
Stör mig mest på dessa jävla 1 meters passningarna i sidled!
Ska man använda sig av detta på ett kreativt sätt så behövs förfan någon form av väggspel där en av spelarna kommer med fart! Eller att en tredje spelare kommer med fart för den delen. Bara någon bryter mönstret med en löpning.

0-0 är väl inget dåligt resultat egentligen, men faaan vad besviken man är!
Barcelona Andresito
2012-03-28 22:40
Gnäll inte på domaren gubbar.

Ett Pep-talk inför mötet på Camp Nou med fiiint gräs kommer höja vår nivå betydligt.
Barcelona den närkingska älgen
Även om det var en tråkig match vet jag att vi har 1 och kanske t.o.m 2 växlar att lägga i till returen. Det här borde lösa sig tillslut.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Är så jävla sur på Pep idag! Ta ut Keita och sätt in Iniesta i mitten, och sen Pedro/Tello, det hade löst allt!
Annons: