/spanien/barcelona/forum/9454.aspx/spanien/barcelona/forum/9454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-03-28 13:01
Thiago's 2nd yellow for handball against Mallorca on Saturday has been withdrawn. Images showed he touched the bal with his chest [via rac1]

Härligt. Då får vi hoppas att Puyols gula även det upphävs.
Barcelona FCB Més que un club
2012-03-28 13:00
Har sett denna videon ett flertal gånger. Rysningar varje gång jag tittar. älskar när kommentatorn skriker: maaadriid zeeeeeeeerooooo

Liknande match från Barca ikväll hade varit helt fantastiskt.
Barcelona Gabriel
2012-03-28 12:32
Ska bli intressant att se om vi har lärt oss något från Inter läxan. Precis som dem var då, är Milan nu, uträknade av de flesta. Då, precis som nu, hade vi mött dem i gruppspelet. Det var mycket som inte gick vägen den kvällen på San Siro. Iniesta saknades, en lång jävla bussresa, sjuka domarmisstag - men framför allt så blev fallet underskattning. Efter 0-1 målet får man känsla av att man redan tror att man är vidare. Det får INTE ske ikväll!

Trots deras avbräck kan de absolut skaka oss. Sen gäller det att sätta målchanserna som ges ikväll. Abbiati har spelat väldigt bra i år de matcher jag sett han i, han kan bli ett problem.
,Sami
2012-03-28 12:31
Messi has on Monday sent a signed shirt to Bolton player Fabrice Muamba, who's recovering from a cardiac arrest.
Barcelona Barca4eva
2012-03-28 12:06
elbraco Tatueringen är av hans moder men målen dedikerar han till sin mormor som du skrev.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-03-28 12:04
elbraco - Bojan y Thiago

Tänkte att det kändes lite konstigt att det var hans mamma då hon inte är död. men mormorn var väldigt lik henne..jo historien om hans mormor kan jag:).

SÅ är det kanske hans mamma trots allt ;)....fan
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-28 12:01
Vizzla Det är hans mormor. Det var hon som fick han att satsa på fotbollen har jag för mig, och det ska även vara henne som Messi dedikerar målen till när han pekar mot himlen.
Barcelona Bernie
2012-03-28 11:29
Åh, rysningar i hela kroppen..hoppas vi slår ut italienarna, och att vi får en repris mot engelsmännen.. :)

Gol de lo puto crack!!! Hahaha
,Sami
2012-03-28 10:58
VizzlA-"Tots Units Fem Força
Bra då är vi överens:)
Barcelona Messidinho_10
2012-03-28 10:44
Jadå cules ikväll smäller det på riktigt. Det såna matcher man älskar att titta, för då blir man extra taggad och faktist lite nervös. Vi måste va försiktiga och inte underskatta Milan, för de har kapacitet och slå ut oss. Ett dåligt resultat här ikväll kan betyda mycket, lex Arsenal. This is f**** champions!!'
2012-03-28 10:43
,Sami

Antingen den jag skrev eller att fabregas bildar anfall med messi, Alexis/Pedro och Iniesta på mittfältet. (Som du skrev helst inte Iniesta i anfallet).
,Sami
2012-03-28 10:38
Jag tror Barca kommer starta så hära idag. Men jag vill gärna se Iniesta på mitten istället. Det är där han är som bäst. Fabregas och Iniesta borde byta plats med varandra.

Possible line-up (vs Milan): Valdes - Alves Mascherano Pique Puyol - Xavi Busquets Cesc - Alexis Messi Iniesta #fcblive [el confidencial]

2012-03-28 10:37
Min startelva ikväll (väldigt svår att välja, 99 % blir det en annan):

---------------------------------V.V----------------------------------------
------Alves--------Piqué---------------Mascherano---------Puyol------
-------------------------------Sergio---------------------------------------
-------------------Xavi-------------------Iniesta-------------------------
----------------------------Messi-----------------------------------------
-----------Alexis--------------------------Pedro-------------

Kan dock mycket väl bli 3-backslinje för att kunna kontrollera bollinnehavet med en extra mittfältare, men det känns som ett allt för riskabelt drag.
Pedro har en tendens att prestera lite extra när det vankas CL, med hans ständiga press så kommer han inte ge milan-backarna en lugn stund. Alexis har inte riktigt kommit igång ännu efter skadan men vi får hoppas att det sker ikväll, liknande pedro här med sin energiska spelstil och idag skulle det passa bra att komma igång med målskyttet.
Det jag kan tänka mig att Pep väljer är att starta med Fabregas till förmån för någon av ovannämnda spelare, Det känns också som en bra variant, så länge inte Iniesta spelar som ytteranfallare. Om det blir en 4-backslinje så är mina val spikade på dom positionerna. Mittfältet bästa möjliga.
Bollinnehavet kommer vara nyckeln till ett bra utgångsläge till returen, därför känns det troligt att Fabregas/Thiago får plats i startelvan då är bara frågan på vems bekostnad. Thiago är avstängd nästa ligamatch (om vi inte får det upphävt..............) så kanske läge att starta med han. Tello byts in mot Pedro efter att den sistnämnde sprungit häcken av sig i 70 min.

Time will Tell. Vamos!
2012-03-28 09:26
Jag ber till Gud att Pedro startar idag. Han springer och pressar som en dåre i 65-70min sen slänger vi in Tello = kaos.
Barcelona LeoMessi
2012-03-28 09:23
Jag ber till Gud att iniesta inte placeras på kanten idag
2012-03-28 09:03
Barca4eva

Jo hittade en bättre bild. Visste det dock inte tidigare.
Barcelona Barca4eva
2012-03-28 08:38
VizzlA Han tatuerade väl en bild av sin mor.
2012-03-28 08:13
woot är det en tatuering messi har på vänster skuldra?...
Grace/Wastelands
2012-03-28 05:29
[Mesut Özil - Avatar Eyes]

Då Gago inte längre är kvar så ser jag inga spelare jag vill ha från Madrids lag. Casillas kanske och bänka honom.
Capital
2012-03-28 02:45
Lycka till imorgon mot dom mäktiga MILAN!
Barcelona Siempre Barça
2012-03-28 02:15
Messis flickvän dödar alla:) hennes kropp är .........
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-03-28 02:13
Zizou#10

Har du någon länk?
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-03-28 02:09
basaric

Eller hur, det är ju inte så att han har svårt att fixa tjejer haha, speciellt inte om han kan behandla henne lika fint som han behandlar la pelota på en fotbollsplan!

Nu blir det sömn. Har inte kunnat sova fram tills nu på grund av hajpen inför imorgon. Lämnar er med en video om messi på runt 7 minuter som gjorde åtminstone MIG tårögd. Ingen fånig musik, bara några vackra stycken och en fantastisk intervju i början...rekommenderas starkt.

Bona nit.
Zizou#10
2012-03-28 02:05
Såg en dokumentär om Messi för ett bra tag sedan, där hans barndom tas upp en hel del. En anekdot berättas om hur Messi alltid kom oförberedd till prov i skolan då all hans fritid gick åt att sparka boll. Hur lyckades snubben klara av dessa upprepande dilemman?
Jo, han satte sig alltid bredvid en liten tös vid namn Antonella, som varje gång fick rädda hans skinn.

Såhär i efterhand är den anekdoten förjävla härlig med tanke på vem han dejtar just nu.
Hon ångrar nog inte för en sekund att hon riskerade att bli tagen när hon hjälpte Messi, samtidigt som han säkerligen är lagom tacksam för naturens gång (det faktum att hon blommade ut till en ruskigt fin tjej).

Xavi däremot kommer fan dö ensam.

-

Obligatoriska piken - Jag hoppas ni åker på pisk imorgon :)
Gonatt!
2012-03-28 01:59
Dill - Busquets!!

Haha, exakt. Dom har haft det mysigt både på plan och utanför plan. Det är många som trycker ner Xavi här på svenskafans eftersom han inte har någon flickvän. Jag är en av dom som hyllar honom för det. Hur svårt är det för Xavi att fixa en brud? Han tjänar ju miljoner och han är känd för sin fotboll över hela världen.

Det är nog mååååååånga tjejer som skulle göra allt för att gifta sig med världens bästa mittfältare.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-03-28 01:54
Synar basarics bilder och höjer med Guardiolas fru & barn samt Mourinhos fru.

http://cdn.worldcupblog.org/portugal.worldcupblog.org/files/2008/04/mourinhowife.jpg
2012-03-28 01:54
basaric

Okay, fair enough!
Jo där har du rätt faktiskt, många av dem hade jag faktiskt inte sett. Xavi har ju lätt den vackraste.
2012-03-28 01:52
Dill - Busquets!!

Mitt inlägg var riktad mot honom från början, tills jag såg hans andra inlägg och då bestämde jag mig för att spärra honom. Mitt inlägg är kvar eftersom jag tror att det är många som vill se vilka brudar Barcelona spelarna rullar med.
2012-03-28 01:46
basaric

Att du kom med ett så långt svar till madridistans kommentar (som kan ha varit tidernas tramsigaste).

Cescs brud O_O
Barcelona Ibillay
2012-03-28 01:45
Basaric

Hahah Xavi jävel
Annons: