/spanien/barcelona/forum/9451.aspx/spanien/barcelona/forum/9451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Siempre Barça
2012-10-07 17:40

Ole le ola la ser del Barca es lo millor que hi? ha
Barcelona Bàckis I #animsPuyi!
2012-10-07 17:37
Legenden kan fortfarande. För mig är han störst någonsin, när han var på sin topp 2004-2006 var han heeeeelt magisk.
Barcelonistas
2012-10-07 17:34
Känner mig lika nervös nu, som jag är för en match mot Granada. Får kanske ta lille brorsan lite mer seriös? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona I.Cuenca
2012-10-07 17:34
Usch jaaaaaaaaaa nerverna är på disco med gratis sprit i baren
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-07 17:33
Lam nr 10 Med tanke på mittlåset är det mer en olustig nervös känsla, tyvärr. Inte alls omöjligt att vinna ändå såklart, bara sämre förutsättningar... Tur att en förlust inte är katastrof - vi kan åtminstone lira avslappnat :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-07 17:22
Drygt två timmar kvar. Sjukt nervöst nu.
Barcelona Barca4eva
2012-10-07 16:59
@Piquénbauer:

Ser ut som att den fungerar just nu.
Barcelona Piquénbauer
2012-10-07 16:51
Grabbs, är det något som vet om sopcast fungerar som det ska igen?
Barcelonistas
2012-10-07 16:48
Vad tror ni om startelvorna?.

I.Cuenca

Kör hemma, pubar på söndagar är helt värdelösa. Bara massa alkisar som går runt.
Barcelona I.Cuenca
2012-10-07 16:43
Hjälp

Ska jag se matchen hemma eller på pub?
Barcelona Barca - King / Busquets Tactical Genius
2012-10-07 16:37
När 5-0 el classico började va det ett verklighet som många inte trodde skulle vara möjligt. Och jag glömmer aldrig att median, fans från alla håll och vrå hade räknat med en vinst för Madrids del. Lite visste de att Fc Barcelona skulle dränka allas förhoppningar om att dräpa denne Lejon som röt till. Fyyy som den röt till när vi chockade världen med att vinna med 5-0. Resultatet va inte vad som häpnade alla det va hur vi spelade ut de i 2 halvlek som aldrig har skådats! Kära cules jag hoppas på en lika magisk natt, Visca Barca.
Barcelona Éluc
2012-10-07 16:30
Känner bara att jag kommer bli extremt orolig när jag väl ser startelvan om dryga två timmar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-07 16:27
Éluc

Det känns som du säger som att anfallet och mittfältet är nyckeln. Själv tycker jag vårt anfallsspel de senaste matcherna sett bra ut, två mål mot Benfica med bud på fler och tre mål borta mot Sevilla är ett bra facit. Samtidigt som både Alexis och Cesc kommit igång med målskyttet.

Iniesta är väl i så fall det enda frågetecknet, även om han skulle starta så är han såklart inte i form med tanke på att han inte spelat en hel match på ett tag. Dock så ska han ändå spela, då han lyfter laget till en helt annan nivå, något Cesc är långt ifrån att göra.

Många fråtecken i startelvan. Det blir mycket spännande att se hut Tito formerar laget.
,Sami
2012-10-07 16:26
"Falsk" trebackslinje ska ge Barca segern.
Enligt uppgifter till spansk press kommer det betyda att Busquets kommer att falla ned från sin position som mittmittfältare när Barcelona tappar bollen. Han kommer då att ta och ta plats bredvid Macherano. Det betyder att Barcelona alltså förväntas spela 3-4-3 med boll och 4-3-3 utan boll.
Barcelona Éluc
2012-10-07 16:15
L.A.M Nr 10

Tror helt enkelt att varken Song eller Mascherano skulle kunna agera "vänsterback" i en trebacklinje lika bra som Alba eller Adriano skulle göra det. Med det sagt förväntar jag mig inte, oavsett antalet försvarare på plan, att vår defensiv kommer att spela på en speciellt hög nivå. Så länge vi inte bjuder Real på mål som vi gjort dem senaste matcherna är jag nöjd. Då gäller det dock för vårt mittfält och anfall att verkligen leverera, vilket jag börjar bli mer och mer skeptisk till med tanke på att Iniesta ryktas starta på bänken till förmån för Cesc som innermittfältare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-10-07 15:55
Fan vad skönt att komma hem och ha ett El Clàsico framför sig. Nu gäller det bara att hitta på någonting att göra i 3 och en halv timme, troligen sitta och ladda upp med massa gamla videos av matcher mot Real.

Éluc

Känns mer och mer som att en trebackslinje kommer spelas ikväll. Frågan är vilka spelare det blir då. Jag trodde då det skulle vara Song, Mascherano och Alves medan Alba bänkas men du verkar ju vara inne på Alves och Mascherano tillsmanans med Alba/Adriano istället för Song. Om det blir den senare får Mascherano nästan ett för stort ansvar i mitten, då Alba och Alves, trots alla defensiva direktiv fortfarande i grund och botten är spelare som gillar att dleta mycket i offensiven.

Återstår att se. Lite mindre än tre timmar tills startelvan kommer ut.
Barcelona Myrran
2012-10-07 15:43
Heywood

400M är potentialen. Alla som har tillgång till en kanal (och en tv självklart) som visar matchen alltså.

Ta till exempel handbollen som visas 16:05 på svt1, där är väl potentialen 7M eller något. Inte kommer 7M sitta och kolla på Kristianstad mot Drott.
Barcelona L!VOZ
2012-10-07 15:35
Ingegerd 90, ska heja fram Messi
Barcelona Éluc
2012-10-07 15:10
Barcelona have tested this morning at training a line-up with 3 defenders #fcblive #classicfb [catalunya radio]
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-10-07 15:07
Jag undrar verkligen hur de har kommit fram till att 400 miljoner människor kan se matchen ikväll. Jag tror att den mest visade sportevenemanget var Barcelona-United 2011. Då var det 120 miljoner människor som hade tittat på matchen.

Jag tror nog att de mest är önsketänkande att 400 miljoner kan tänka sig att se matchen.
Barcelona Federer
2012-10-07 15:03
Herregud vilken fantastisk frisparkskytt Hernanes är. Ännu ett fantastiskt mål.
Barcelona Grimaldo
2012-10-07 14:53
H.Alavi - Magico!

Men även om PSG är ett alternativ så tror jag inte att han kommer gå dit utan att han kommer till Barcelona. Vad tror du?
Barcelona Akiljo
2012-10-07 14:46
Jag visste det... Liam Neeson måste vara Messi pappa.

http://theawesomer.com/photos/2012/10/031012_liam_neeson_the_musical_t.jpg
Barcelona Shi
2012-10-07 14:44
Vad tror ni om matchen ikväll, var avgörs slaget?

Pesonligen tror jag att vi (Real Madrid) vinner matchen om vi håller er mållösa första 20 minuterna samtidigt som vi lyckas få hål på er i första halvlek.

Jag tror däremot att ni vinner om ni lyckas få hål på oss i början av matchen, gör ni sedan 2-0 innan halvleken är slut så kan det rinna iväg.

Det är ett väldigt känsloladdat El Clasico idag.

Må bästa lag vinna, förhoppningsvis Real för ligans skull :-)
Barcelona 1.70-ligan
2012-10-07 14:43
Det kom väl inte som en chock att Pique inte kan spela, jag har räknat med det hela tiden. Är han inte frisk, finns det ingen anledning att chansa. Därmed inte sagt att skadeläget baktill inte är jäkligt surt - med Puyol/Pique som mittlås hade vi haft världens chans att dra ifrån till 11 poäng. Bara att ha en utav dem på planen, hade varit otroligt viktigt....men vi får hoppas att det går vägen ändå. Ett el clasico är alltid svårt att förutse, trots skador och formen på lagen :)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-10-07 14:43
Grimaldo

Det stämmer att Neymar har sagt så. Han sade det inför matchen mot Internacional igår kväll. Sedan om han säger det bara för att Ibrahimovic hyllade honom för en vecka sedan vet jag inte.

Men PSG kan vara ett alternativ för Neymar.
Barcelona Grimaldo
2012-10-07 14:39
Låter inte så trovärdigt, eller?
Barcelona Fcbarcelona#10
2012-10-07 14:37
Nej ni driver. Ska inte Pique spela idag.... Var han tvungen att skjuta där!!!
Barcelona Pique y Puyol
2012-10-07 14:35
FÖR FAN PIQUE VAR DU TVUNGEN ATT SKJUTA DET DÄR SKOTTET!!!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-10-07 14:30
Gerard Pique, who has a foot injury, will definitely not play against Real Madrid today. Decision made before morning training. [cat radio]
Annons: