/spanien/barcelona/forum/9450.aspx/spanien/barcelona/forum/9450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol - El Guerrero
2012-03-29 00:00
Hombre - Vamos por la Décima

Tycker inte du är rätt person som ska börja yttra dig huruvida vi är beroende av Messi eller inte. Vad har Real Madrid mött hittills? Apoel och CSKA? Inga direkt imponerande lag. Ska bli roligt att se er spela mot Bayern i semin där ni för en gångs skull får möta ett riktigt motstånd.

0-0 borta mot Milan och du kommer och kritiserar?
Barcelona JohnGalt
2012-03-29 00:00
@Smogen:

Det kommer det kommer. Brendan Rodgers till exempel. Han koncentrerar sig på att spela possession-spel trots att det är fukking Swansea!
Går allt annat än dåligt för dom.
Barcelona el Maestro:
2012-03-28 23:56
@Hombre -Vamos por la Décima:

Ni har ju mött mediokra lag hittils. Vi får se hur nu klarar Bayern när ni möter dem. Det lag som du kritiserar har ni förresten törskat mot varje gång. Och det var inte just bara Messi som gjorde målen heller mot er.
Barcelona Barca-nist
2012-03-28 23:56
Smogen & el Maestro

jag såg inte eftersnacket eller kommentarerna men jag fick en känsla av att det va övervattnat men ni har rätt. Enligt pique och Puyol så ville inte milan vattna gräsmattan!

Jag rättar mig efter det!
Milan Per Sempre
2012-03-28 23:55
Smogen; Jag tycker att Sanchez situationen kan diskuteras huruvida om det var straff eller inte. När jag tittar på reprisbilderna ser det ut som att sanchez söker abbiatis arm för att kunna ramla ner. Lägg därtill att bollen var påväg ut, vilket Sanchez säkerligen såg och därför valde han att ramla. När någon söker en straff på det där viset så är det inte en straff i mina ögon, för han kunde defintivt ha undvikit ifrån att springa på Abbiatis arm.

Angående Mesbahs tröjdragning på Puyol så kan jag nog erkänna att det borde ha varit en straff. Han drog i honom rejält vilket man kunde se på reprisbilderna. Konstigt att domaren inte uppmärksammade det hela när han stod och såg på allting.

Överlag tyckte jag att han var usel. Kokade inombords här hemma i soffan..
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-03-28 23:53
Hombre

Såhär beroende var vi inte av Villa då flera av hans spetsegenskaper kunde användas, vilket man inte kan säga detsamma om till Alexis.

Dock kommer Tello bli användbar i framtiden, Thierry Henry nr 2.
Barcelona Trippeln
2012-03-28 23:53
Capital

Tack.
Barcelona el Maestro:
2012-03-28 23:52
"Milan övervattnar gräsmattan för att förstöra rytmen i spelet för både Arsenal och Barca, Milan är inte direkt liten klubb".

Milan vattnade inte alls på gräsmattan. Inte på samma dag som matchen spelades. Man lät bli att vattna gräset. Milan agerar därmed som en liten klubb men det gäller övervinna även detta.

Nu tar vi dem på Camp Nou. Där kommer bollen att gå fort , lika fort som den gjorde i London när Milan törskade medn 0-3.,
Real Madrid Hombre -Vamos por la Décima
2012-03-28 23:51
Tycker ni ärligt inte att ni är lite för beroende av Leo Messi?

Han är målskytten och playmakern. När han inte funkar så är ni totalt sönderlästa och har svårt att skapa målchanser. Idag såg man att Messi inte var på topp och Barcelona presterade en riktigt ineffektiv fotboll.

Det är sorgligt som fotbollsälskare att först en av spanska ligans bästa anfallare David Villa och sedan en bländande magiker som Alexis Sanchez förvandlas till alibispelare. Guardiolas stora anpassning efter Messi har gjort resten av era anfallare till mediokra.
Barcelona Smogen
2012-03-28 23:51
Barca-nist

enligt Viasat hade Milan en överenskommelse med Barcelona där man sagt att man skulle vattna gräset en timma före avspark. Detta eftersom mattan var i uselt skick då det varit torka i Milano, men Milan valde helt sonika att strunta i detta och lät mattan vara som den var....usel
Barcelona Smogen
2012-03-28 23:48
JohnGalt

Barcelona tjänar på att ha ett högt bollinnehav, både offensivt och defensivt, det är jag helt övertygad om.
Men hade högt bollinehav nödvändigtvis get fler gjorda, samt färre insläppta mål skulle ju varenda lag i fotbollsvärlden kämpa för att ha ett så högt bollinehav som möjligt. Så är ju inte fallet vilket innebär att antingen är det felaktigt....eller så är de flesta lag och tränare inkompetenta idioter. :)
Barcelona Barca-nist
2012-03-28 23:45
Milan Per Sempre

Helt ärligt att du kommenterar Ambrosinis gula kort situationen är bara tamt försök att smutskasta Xavi, för Ambrosini förtjänade gult ett par ggr innan. Jag tror domaren gav honom gult för att han sparkade på bollen efterhand.

minst 1 straff skulle barca ha fått. Jag tror om Domaren ger 5 straff till Milan och barca hade vunnit 5-6 så är det fortfarande UEFA som ligger bakom allt.

Jag är så trött på dessa bortförklaringar! Milan vattnade aldrig gräsmattan som de lovade, för att förstöra rytmen i spelet för både Arsenal och Barca, Milan är inte direkt liten klubb.
Barcelona har skadade likaså, men ingen klagar på Barcas tunna trupp. vill ni ha bättre lag köp yngre spelare.
Matchen var tråkig,både milan och deras fans är glada att CL lever fortf för deras del!
Barcelona Corazon
2012-03-28 23:44
Ni fattar väl att vi kommer döda som på vår matta har inte sätt maken till.så dålig matta som idag.då snackar vi om san siro. Men som sagt störande att i.te vinna å få lite ro som får skylla sig själva. känns också som vi har otur med d mesta i år.
Barcelona JohnGalt
2012-03-28 23:41
Smogen

1. Det kan diskuteras och beror även på hur man definierar "flyt i spelet".

2. Jag har för mig att det finns en artikel på zonalmarking.net som visar på just det sambandet. Ska försöka söka rätt på den. I längden tjänar man både offensivt och defensivt på att ha ett så högt bollinnehav som möjligt.
Barcelona socccerfan1
2012-03-28 23:40
Domaren var mycket bra. Höll jämn nivå och allt. Förstår inte hur han missade tältet bakom puyol vid hörnan bara.. Han står ju rakt framför.. Aja..

Jag är inte jätte nöjd idag. Visst 0-0.. Milan spelar 1-8-1-1 men vi som lag var mindre sugna på att göra mål. Fick den känslan, tror att Milan kan och säkert kommer att göra mål på camp. Hoppas att vi klarar oss.

Sen så måste alla sluta med att klaga på keita, han spelar bra. Bl.a. Så räddar han oss när busq tappar bollen i slutet..

Tycker att Messi försvann i andra, många andra slarva med pass osv.. Men det är tufft, tufft schema, svårt att prestera på topp ALLTID. Är stolt över att jag älskar mitt lag och att dem trots allt och uteblivna straffar i matcher(som den mot espanyol) och denna mot Milan fortfarande tar i hand, håller PK. Inte skyller på hela världen.

Vi fixar detta och Bayern i finalen slår vi lätt!
Barcelona Smogen
2012-03-28 23:40
Milan Per Sempre

Menar du på fullaste allvar att ni Milanistas tycker att domaren gjorde en dålig insats? Han missade två straffar för Barcelona, varav den på Alexis var solklar för alla utan för domarna och (tydligen) Milanistas.

och ordinarie Barcelona? Kolla upp lite innan, Villa är fortfarande skadad, samt Adriano och Abidal i backlinjen. Det är bägge ordinarie vänsterbackarna och gjorde att Pep (felaktigt enligt mig) komponerade om hela laguppställningen.
Barcelona Larsson1333
2012-03-28 23:39
Fattar inte hur man fortfarande kan sitta och försvara Sanchez egentligen, enligt mig så började han bra, men börjar på senare tiden se ut som en medioker spelare.

Han bidrar med rörelse och är duktig i presspelet, MEN det kan väl i stort vem som helst göra, bara att löpa på som tusan och försöka öppna ytor för sina medspelare. Han skapar ju knappt någonting, utmanar aldrig sin gubbe och har (iallafall i de senaste matcherna) en riktigt usel första touch. Vet inte hur många gånger idag Messi försöker väggspela med Sanchez, men han gång på gång misslyckas med passningen. En spelare som rankas riktigt högt i Serie A har jag i alla fall större krav på.

Utöver det så borde Thiago få all Keitas speltid. Visst Keita är fysisk, men Thiago är 100 gånger mer bollskicklig. Som någon skrev längre ner, äger vi mer boll, har ett bättre passningsspel, hur ska då motståndarna kunna göra mål? Lägg där till att Thiago blivit duktigt defensivt.

PLUS att Alves förmodligen kan vara världens mest oeffektiva högerback. Visst, alla älskar att han är frejdig och gång på gång kommer i sina löpningar, men va fan, han trampar ju bara boll i varje moment, spelar hem den eller slår en felpass. I vissa lägen kommer ett halvhjärtat inlägg som absolut inte leder till något alls, skärpning! Kan lika gärna vara dags att ge Montoya ett par chanser där
Barcelona Baronen
2012-03-28 23:36
Kvällens match är för mig en gåta. Pep låter Keita spela hela, han ska eventuellt komma in om vi leder med två-tre bollar. När han ser hur Milan backar hem i första, varför inte bara byta honom? Man ser ju direkt, ingen vill ju implicera honom i tiki-takan, men när de väl måste så tappar han bollen direkt. Och Messi, en sådan där "bortamatch hösten 2011 mot Getafe", insats.. Fy fan vad illa det var.. Total ointresserad av att spela fotboll. Undrar hur många meter han sprang.. Skrämmande dålig insats.
Ett mysterium vilken inställning till matchen man visade. Detta är alldeles för öppet för att man ska kunna må bra den närmsta veckan..
Milan Per Sempre
2012-03-28 23:36
MESSI.CORLEONE; Så du menar på fullaste allvar att vi inte ska vara nöja med 0-0 mot Barcelona? Vad spelar det för roll vilken historia vi har, det är nuet som gäller och tittar man på spelarna vi hade idag samt skadeläget så ska man vara mer än nöjd över en ''poäng'' mot Barca. Tycktes också höra att inget lag sedan november 2009 har klarat 0-0 mot Barcelona i CL, klart det är positivt.

Bonera-Nesta-Mexes-Antonini hette vår backlinje idag med två nyckelspelare borta i form av T.Silva och Abate. Lägg därtill att Nesta utgick skadad i den 75e minuten och ersättes av en sopa som Mesbah vilket tvingade Milan att spela med Bonera o Mexes i mitten.

Samma sak med mittfältet. Vår bästa mittfältare den här säsongen MvB var borta på grund av avstängning och Aqua hade säkerligen känningar från föregående skada vilket Allegri inte vill riskera ännu mer, samt Urby som åkte på en vristskada (har jag för mig) vilket resulterade i att vi var tvungna att ställa upp med två 35 åringar på mittfältet (som för dagen var oerhört bra) mot Barcas mittfält och även Messi som huserar runt överallt på planen.

Vi Milanisti är oerhört nöjda med detta resultatet, och det är inget att skämmas över. Vi är en av europas mest skadebenägna lag den här säsongen med 10-15 spelare på skadelistan, och klarar 0-0 mot ett helt ordinarie Barcelona. Det är absolut inget att skämmas över.

Sen tycker jag också att det var en pinsam domarinsats av eriksson, de mesta 50/50 situationerna gick till Barcas fördel medan Milan nästan aldrig fick något. Sedan är det väldigt beklagligt att Xavi bara kan peka till domaren sådär och säga att Ambrosini ska ha ett gult kort när han inte ens var i närheten av honom. Jag menar, är det barcelona som ska styra domarnas beslut? Väldigt dåligt att som domare kunna bli påverkad av vad spelarna säger..

Så man ska absolut inte skämmas över att fira ett 0-0 mot Barcelona, om man tittar på vårt skadeläge..
Barcelona Smogen
2012-03-28 23:35
JohnGalt

1.Som sagt, hög passningssäkerhet ger nödvändigtvis inte mer flyt i spelet.

2. jag håller heller inte riktigt med om att en hög passningsprocent nödvändigtvis ger fler målchanser. Men jag känner också att jag är för trött för att ge mig på en sådan diskussion, så vi får helt enkelt släppa det. ;)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-03-28 23:33
Ah, kan inte få bort den irriterande känslan man har. Hade vart så gött att kunna vara avslappnad inför returen, men icke. Bara att hoppas att vi får in en boll snabbt och kan kontrollera matchen. Så länge vi leder är det ju bra.

godnatt...!
Barcelona LeoMessi
2012-03-28 23:28
Dom som klagar på vår backlinje kan inte ha sett matchen. Jag tyckte att mascherano, Pique och puyol gjorde ett bra jobb.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Puyol - El Guerrero
2012-03-28 23:27
Milan spelade med sitt bortaställ för att de vann CL finalen 94 mot oss med sitt bortaställ.
Barcelona JohnGalt
2012-03-28 23:26
Smogen

Jag förstår. Att spelet flyter med Mali var mest bara ett förslag på en följd av passningsprocentargumentet.

Det finns ett relativt tydligt samband inom fotboll. Ju högre passningsprocent, desto högre bollinnehav. Ju högre bollinnehav, desto mindre insläppta mål och mer skapade chanser.

Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-28 23:24
En fråga bara. Varför spelade milan med sina bortakläder?
BARCA-més que un club
2012-03-28 23:24
Barca in my blood,
blir säkert en mer underhållande fotboll på CAMP NOU VAMOSS BARCA..

VI har inget att förlora vi är oslagbara på CAMP NOU !!
Barcelona Smogen
2012-03-28 23:23
Någon som sett filmen Hugo Cabret förresten? Pique som just blev intervjuad av Viasat lät som och var jävligt lik Sacha Baron Cohens poliskaraktär. funny shit....
Barcelona Davids3
2012-03-28 23:22
En del här inne börjar bete sig som skämt så fort vi får lite motgång..
Sluta upp med det snälla. En spelare gör bra ifrån sig i 10 matcher men när han gör dåligt ifrån sig på den elfte så börjar ni kritisera..
Barcelona Smogen
2012-03-28 23:19
@JohnGalt:

Det var som sagt att du gav ett möjligt argument med, "mer flyt i spelet" jag hängde upp mig på, inte att du skrev att han har hög passningsprocent.
Hur som helst känner jag att jag själv svarat på frågan om varför han startar, och jag tycker det är vettiga anledningar, men fegt och det finns bättre alternativ.
Barcelona Siempre Barça
2012-03-28 23:16
en efter bliven barca fans som snackar bara skit haha :)

Fy fan jävla pajas tränare guardiola som förstörde hela laget denna kvällen. Mycket bra match av Milan och speciellt av Zlatan som körde över två av världens bästa backar , dvs Puyol och Pique. Sämsta spelaren på Plan Kejta.
Annons: