/spanien/barcelona/forum/9449.aspx/spanien/barcelona/forum/9449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2012-03-30 15:31
Guardiola: "Abidal will decide if he keeps on playing or want to take up another job. He'll always have a place at Barça."
Barcelona Rambla~
2012-03-30 15:18
Skittöntigt att skylla på gräsmattan? Vem skyller på gräsmattan? Om den nu är kass och de inte vattnar den som de lovade, har man inte då rätten att kommentera det eller vad är det frågan om? Radio La Liga förnekar sig inte.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-03-30 15:07
Guardiola: "Milan aren't to blame for pitch, it's like that since 1990s. We just want to know why they broke their word and didn't water it"
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-30 15:03
Keita och Zlatan bad för Abidal tillsammans efter matchen i onsdags.. Undrar hur detta såg ut i omklädningsrummet.. "@barcastuff: Keita and Milan player Zlatan Ibrahimovic prayed together for the recovery of Abidal after Wednesday's CL game. #fcblive #animsabidal [md]"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Maestro:
2012-03-30 15:00
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Tänk om Abidal startar matchen på tisdag? Det vore stort. Tror dock inte att man chansar med honom. Han har väl antagligen påbörjat behandling inför transplantationen.
Barcelona Andres inesta - El Illusionista
2012-03-30 14:42
längtar tills på tisdag valdez dani pique puyol adriano busi xavi iniesta messi cesc alexis/pedro
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-30 14:33
Ghazza

HAHA, dagens!

Enligt spansk radio är Mourinho klar för City. Fyfan vad glad jag hade blivit då.

egentligen tycker jag inte att Mancini är speciellt dålig men med tanke på Citys Europacirkus så kan jag förstå om ägarna vill ha bort han. Sen har City cashen för att Mourinho ska kunna köpa ihop ett tillfälligt vinnande lag som han brukar göra.

som det står i kommentatorsfältet också, tänk dom derbyna. Mourinho vs. Sir Alex i mediapsyket!
Barcelona Ghazza
2012-03-30 14:30
Äsch, we got 99 problems but the pitch ain't one.
Vi avgör hemma!
2012-03-30 14:29
Helvete va kul med Villa, Messi, Alexis och Villa i el clasico skulle nog få slisket ramos att stamma
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-30 14:20
Villa: "I'm in high spirits, motivated to be part of the group again. Last stage of recovery, I see the light at the end of the tunnel."

Villa har nu påbörjat sista delen av rehabiliteringen och läkarteamet får nästan hålla honom tillbaka för att inte riskera att något går snett.

Tillbaka lagom till el Clásico? Hmm, hur sugen lär han inte vara :P

Adriano tränar åter med resten av truppen, precis som Abidal som ff väntar på operation.

Inget nytt om Afellay, vet inte om han fått el alta medica ännu.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-30 14:13
Ja man längtar till returen. Glad Påsk
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-03-30 14:08
Jag undrar hur backlinjen kommer se ut på tisdag. Adriano kommer vara spelklar och bör därför starta. Puyol bör starta som mittback. Mascherano är bättre än Piqué för tillfället och det såg man senast mot Milan också, även om Piqué gör bättre och bättre ifrån sig.

Samtidigt så har Milan Ibra, och då kanske det vore bättre att ha en lång Piqué från start. Vilket betyder att Mascherano bänkas, trots att han förtjänar att starta. Klurigt.

Även anfallet känns lite osäkert. Ska Cesc få starta på hemmaplan? Keita kommer bänkas. Jag tycker nästan Pedro är värd chansen från start där uppe bredvid Messi och Alexis. Pedro kommer pressa sönder Milans osäkra backlinje och springa som en galning. Jag föredrar det före Cescs egenskaper.
Barcelona r.10
2012-03-30 14:01
Tråkigt att Milan & Inter inte har någon bra plan, men tycker vi går vidare alla Barcafans. På tisdag avgörs det, vinner vi inte förtjänar vi inte semi!

As simple as that!
Barcelona Éluc
2012-03-30 13:54
Adriano har tydligen börjat träna som vanligt med gruppen igen, men får troligtvis inte grönt ljus innan matchstart imorgon klockan 22:00. Därför får vi nog se samma backlinje som senast mot Milan, vilket är synd då jag verkligen ville att Puyol skulle vila.
Barcelona Éluc
2012-03-30 13:53
"Although pitch was in good condition last weekend, Milan changed parts on Sunday. Grass didn't have time to settle and was unstable. [sport]"

"To hide the bad condition of the pitch at San Siro, Milan had painted the bad parts green ahead of Wednesday's game."
elbraco - Bojan y Thiago
2012-03-30 12:43
Wazza & Pique berömmer varandras profilbilder på Twitter, lol.

Någon som heter Danielle (kan vara Fabregas flickvän) skrev: "your hair transplant is coming along great".

haha, wtf?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-30 12:15
Jag längtar verkligen tills imorgon. Först kolla på Real där man hoppas att Osasuna kan göra sitt jobb. Resultatet i den matchen kommer antagligen påverka vår match också. Blir det poängtapp hoppas jag verkligen spelarna på något sätt blir informerade så att de kan gå ut extra taggade mot Athletic. Om Real tappar poäng så kommer vår inställning vara 100 % och då är det stor chans att vi vinner. Om Real vinner hoppas jag ändå spelarna inser att det inte är kört och att tre poäng fortfarande är extremt viktigt.
Barcelona Éluc
2012-03-30 12:01
Nej, det är idag som Rosell ska muta domaren i Osasuna-matchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-30 12:01
De två kommande omgångarna lär vara väldigt avgörande för ligan. Real Madrid möter Osasuna borta förljt av Valencia hemma, medan vi har två matcher vi borde och måste ta segrar i. Förhoppningsvis har vi tagit in minst två poäng efter dessa matcher och då kommer der bli en kamp in i det sista om ligatiteln. Går Real Madrid däremot ifrån de här två matcherna med sex nya poäng så har man tyvärr tagit ett stort steg mot guldet. Då har man endast Barcelona och Athletic Bilbao kvar som riktigt svårt motstånd där man också har råd med en förlust och en oavgjord.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-30 11:56
Varför är idag viktig? Du menar väl imorgon
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-30 11:46
Idag är mycket viktig dag. Resultaten kan ha stor påverkan och kan tom med bli avgörande för hur ligan slutar. För Barcas del tycker jag det är bra att Real spelare före oss. Tappar de poäng lär spelarna vara ruskigt taggade mot ett slitet Athletic som förhoppningsvis vilar en del spelare. Tycker förutsättningarna ser goda ut. Athletic har dessutom inte så mycket att spela för.
2012-03-30 11:39
Idag vakna jag upp till en fantastisk känsla, jag kände en övertygelse om att liga guldet inte hamnar i huvudstaden i år heller.
Barcelona el Maestro:
2012-03-30 11:15
@L.A.M Nr 10:

Precis, Real Madrid har haft svårigheter med att vinna på Camp Nou och Reyno De Navarra. Pamplona är mäktig och spelarna brukar ge 100 procent när de möter Barca och Real Madrid. En vinst för Real Madrid ikväll kan å andra sidan ge "boost". Jag tror ändå att chansen finns att se Mourinho grína igen.

"The pressure is on Real Madrid again".
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-30 10:59
el Maestro

Känner också att kryss inte är omöjligt i den matchen. Osasuna älskar att förstöra för storlagen, både Barca och Real har haft stora problem på Reyno De Navarra de senaste åren.

Faktum är att Real Madrid inte vunnit där sedan säsongen 07-08, vilket är tre matcher borta mot Osasuna utan vinst. Förra säsongen förlorade man bland annat. Hoppas den sviten förlängs imorgon.
Barcelona ElChilenito
2012-03-30 10:29
@Keite:

De har Marcelo Bielsa som tränare, om någon är uppe för sent lär den personen få höra det.
Barcelona el Maestro:
2012-03-30 10:01
På lördag minskar vi gapet till 4 poäng. Skulle jag "beta" Osasuna vs Real Madrid är ett kryss mycket möjlig resultat.,om ni är intresserad av det.
Pressen år på Real Madrid med andra ord.

Viscka el Barca!
Barcelona Siempre Barça
2012-03-30 01:09
Har Shakira gjort slut med vår kära pique ??
Barcelona Ibillay
2012-03-30 00:53
heheh lite roligt från Crackovia, älskar hur de gör S.Ramos
Barcelona Keite
2012-03-30 00:53
Bilbao kommer festa sönder nu och vara trötta. Soklar vinst på lördag! :)
Barcelona Barca-nist
2012-03-30 00:49
Då blev man ip spärrad för första gången för att man har stavat casillas namn fel, samt kritiserade hans snor kletande! iblnad beter vissa admin sig som svartklubb väktare!
Annons: