/spanien/barcelona/forum/9446.aspx/spanien/barcelona/forum/9446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-15 21:01
@Rambla~:

Svar ja
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-15 20:47
Diar Iniesta Shekha

alternativ kvar? Flera av de namnen du nämner är inte ens med på kartan över vilka trovärdiga alternativ som finns kvar.

Hummels har just signat ett nytt kontrakt som sträcker sig till 2017. Utöver det faktumet vilket skulle innebära att hans transferpris har ökat med fler tiotals miljoner kronor, kanske hundra, så har han just genomfört ett EM där han var en av de bästa backarna i turneringen bortsett från Italienmatchen.

Kompany är lagkapten i Manchester City och bedöms vara en av världens bästa backar och spelar samtidigt i ett lag som inte behöver pengar. Skulle Barca vilja locka över kaptenen i det regerande engelska mästarlaget så tror jag utan tvekan att priset skulle överstiga 30m euro. Transfermarkt menar att hans marknadsvärde är på 35m euro. Med en Rosell som sitter och vakar som en hök över kassaskåpet kommer det ALDRIG att hända!

Vermaelen känns högst tveksam. Det har inte varit mer än lösa rykten om honom till Barcelona. Visst är han ett alternativ, men känns inte speciellt troligt.

Dedé och Subotic - visst. Dedé har visserligen signat på ett nytt kontrakt bara för någon vecka sedan men med tanke på att han spelar i Vasco da Gama så bör det inte vara några större problem om Blaugrana knackar på dörren.

Subotic har tydligen sagt til ESPN att han ser sin framtid i Dortmund;
"I've always said that it's been a childhood dream of mine to play in England. But I don't have to do everything I wanted to do as a kid - I also wanted to be an astronaut but I can't see that happening. ".

Jag vet inte om jag är naiv när jag tror på Lovren efter bilden han lade upp. Det är väl knappast en tillfällighet att han har ryktats till Barca ett tag och nu slänger upp en bild med 6-0 och texten: Barcaaaa. Jag menar, har ni sett typ Iniesta släppa en bild med Chelsea 4-0 Man U och texten: Chelsea på? :P
Sånt tror jag knappast görs utan mening. Huruvida Barca är sugna på Lovren är sen självklart en helt annan fråga. Bara jag som ser Lovren som mest trolig backvärvning för tillfället med tanke på Martinez pris och brist på andra kandidater?
Barcelona Deulofeu
2012-07-15 20:46
Missa inte u-19 em finalen nu på Eurosport.

Våra båda juveler startar givetvis ; )
Barcelona Deulofeu
2012-07-15 20:44
Sakho är perfekt påminner en hel del om Abidal tycker jag både fysiskt och spelmässigt.

Mittback som kan spela till vänster är givetvis vänsterfotad.Kapten vid tidig ålder i PSG.

Jag säger köp!
Barcelona Rambla~
2012-07-15 20:40
De vägrar släppa Martinez just för att han klarar av att spela både som mittback och defensiv mf. Det är ju först efter den här säsongen som han provat på som mittback. Personligen tycker jag de har snöat in sig på det här med att Martinez klarar av att spela mittback och pga det tappat omdömet helt. De borde inse det vansinniga i att jaga en spelare där hans klubb vägrar att sälja och hänvisar till spelarens klausul.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-07-15 20:26
Jag tror inte att Rosell är så dum och betalar så mycket. Liksom han värvade större spelare ( Cesc & Masken tex) för betydligt mindre än vad tidningarna pratar om angående Martinez. Det är bara inte rimligt enligt mig. Det är som är så negativt är att de vägrar släppa honom och istället för att fokusera på andra spelare. Det finns fortfarande andra alternativ kvar (Hummels, Subotic, Kompany, Vermalen & Dede tex,) Det kanske är dags och kolla på de också så vår Silly Season inte rinner ut i sandlådan. Jag vill helst ha en mittback innan serien drar igång. Sen verkar Real ha gjort klart med Maicon och Modric. Maicon Kommer de ha nytta av då träbenet Arbeloa petas direkt , men Modric känns överflödig.
Barcelona Rambla~
2012-07-15 20:21
Jag läste någonstans att Sakho kanske väljer att lämna PSG nu när de värvat T. Silva då det förväntas att Ancelotti kommer att spela med Alex och Silva. Borde man hugga?
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-07-15 19:52
Rosell: "Jag är cruyffista. Den som inte är det är Cruyff".

Inte säker på vad Sandrusco menar med det, men jag ser fram emot en kontring från holländaren. :p
Barcelona CuleAK
2012-07-15 19:47
Funderar på att åka och kolla på säsongens första El Clasico. Det finns dock en sak som får mig att tveka, och det är om Barca ställer upp med ett reservbetonat lag som i fjolårets i Bernabeu. Tror ni det finns en sådan risk?
Barcelona Blaugrana91
2012-07-15 19:46
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Krävs dessvärre mer än €40M, totalt skulle vi betala €47M, därmed skulle han bli världens dyraste "försvarare" (vilket han isåfall värvas som) genom tiderna, samt Barcas dyraste värvning någonsin.

Vem hade kunnat tro att Javi Martinez skulle bli det?...

Hoppas inte ledningen är så korkade att dem lägger dem pengarna på honom.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-07-15 19:42
Edit: MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta (Barcelona)
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-07-15 19:41
Det första som kom upp
Barcelona LeoMessi
2012-07-15 18:52
Ajax kan glömma deulofeu! Lagen i holländska ligan håller samma klass som segundan. Kan tänka mig att släppa tello på lån, men inte cuenca.
2012-07-15 18:49
Nu vill ajax ha antigen Cuenca, Tello eller Deulofeu också... Hoppas vi inte släpper någon av dem. Möjligen, möjligen Tello på lån. Deulofeu hoppas jag aldrig behöver lämna Barca för att klara av att slå sig in på allvar tillslut Och Martinez säger att Bilbao vet om hans beslut.. Det kan man ju tolka hur man vill. Men om det är att han vill till Barca, ska det fan inte behövas några 40 miljoner för att det ska kunna bli verklighet!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-15 18:43
Någon som har en bra Pedro video?? Vore tacksam för det. Har letat i Youtube. Jag hittade ingen.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-07-15 18:36
OT Jag vet att detta ämne är uttjatat men måste få det gjort. Jag köpte 4 biljetter till united matchen på L sektionen(barca klacken)för en vecka sen. Ni kanske minns, jag var en av de som inte kunde köpa via Ticnet för det krashade. Nu säger mi tjejkusin att hon inte kan komma. Så jag säljer en biljett till priset jag köpte den till. 1500 kr. Jag vet, det är tok för dyrt men var desperat den dagen. Nu vill jag inte gå minus. PMa mig om ngn är intresseras.
Barcelona Blaugrana91
2012-07-15 16:59
This autumn, the animated television series "Barça Stories", with 3D versions of the Barça Toons, will be launched worldwide. [elperiodico]

"Barça Stories " has already been sold to among others all Latin American, Baltic and Scandinavian countries, RUS, AUS, S-A, THA and COR. [ep]

Haha kul! ;)

Barcelona Josep Guardiola
2012-07-15 16:46
@Yaya24:

Sen Toure lämnade har du varit bitter, Pique var fantastisk ta bort skygglapparna från din ögon.
Barcelona Yaya24
2012-07-15 16:08
Masken är mycket bättre mittback än Pique, han har fått städa efter Pique flera gånger. Spanien har tur att Ramos var mittback i EM för Pique var inte bra alls.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-07-15 16:05
Det var inget.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-15 16:00
1.70-ligan

jag vet, men eftersom en mittback kommer att signas i sommar och han är en duktig sådan så varför inte? Det verkar ju som han vill och han har ryktats hit tidigare ;)
2012-07-15 15:43
Var skulle vi ha plats med Borja Valero? Hoppas han hamnar i en klubb som verkligen skulle behöva honom för att bli ännu bättre, typ Valencia, atletico eller Malaga
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-07-15 14:54
Corazon Mundo Deportivo skrev idag om ett antal alternativ som Barca hade ute på transfermarknaden, och då nämndes faktiskt Borja Valero.
Barcelona Corazon
2012-07-15 14:43
Varför är det ingen som hugger (speciellt barca) på villareals Borja Valero. Otroligt spelskicklig och hårt arbetande spelare Kan inte skosta så mycket?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-07-15 13:53
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Jag ser hellre Bartra/Muniesa spela bra mycket mer minuter om vi ska värva Botia/Lovren då jag ser talangerna som bättre spelare i längden, ja grymt mycket bättre.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-15 13:50
God is a five letter word - Messi

Varför inte Botia? Han är ju billig och bra. Han är inte aggressiv eller dyr. Han är perfekt. Nog aggressiv som en back ska vara
2012-07-15 13:49
elbraco

Haha, vi kan inte signa Lovren bara för att han slog Real med 6-0 på FIFA ;) Men visst väcker hans twittrande rykten till liv.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-07-15 13:38
Barca o Mort!
Det är just det som gör mig så arg kring Martinez-transfern. Mascherano är bra mycket bättre än Martinez - och ja en annan spelartyp än just Piqué. Att sedan ha Javi som prio gällande backup till Busquets är ju ännu större idioti då det är ett sjujäkla pris för en backup som aldrig kommer spela i princip (Busq spelade flest matcher efter Messi)

Hummels är för lik Piqué, David Luiz är för dyr, Koscielny för aggresiv likt Pepe. Ja vad finns o välja på? Barca gjorde ett misstag.

In med Dedé - en chansning som kan pay off. Vasco ville ha kring 10 miljoner EURO; och det kan man betala för en lovande mittback som är stor som ett hus och snabb för sin storlek.
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-15 13:13
God is a five letter word

Javisst Masken är snabb, men han har inte positionspelet i skick som mittback. Flera gånger som Piqué måste sätta sig ur position för att Masken har slarvat med sin gubbe och så kom det några mål förra året.
Gillar de andra förslagen du har!
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-07-15 12:46
helt ärligt även jag har tröttnat på detta. hämta hem botia, låt oss använda honom den här säsongen. om han gör det godkänd sälj snubben. om han gör det utmärkt behåll grabben.
Annons: