/spanien/barcelona/forum/9441.aspx/spanien/barcelona/forum/9441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2012-04-22 19:15
Missade, som tur är, matchen igår.

Men det verkar ju framgå mer tydligt än på länge att vi behöver en vänsterytter. Ska vi spela 4-3-3 i "klassisk" Barcelona-stil är det fan dags att värva in en toppspelare på den positionen. Ända sedan Ronaldinho lämnade så har vänsteryttern varit en aber. Man försökta tvinga ut Henry, något som om ni minns funkade sådär. Henry själv var heller inte särskilt nöjd.

Pedro har funkat ok, men det har inte varit klickat helt, och vänsterkanten känns alltid betydligt mindre farlig än högern. Iniesta på vänstern har också fungerat sådär. Inesta trivs bäst på mitten tillsammans med Xavi.

Bojan, Villa, Jeffren - ingen naturlig vänsterytter.

Finns faktiskt INGEN vettig anledning till varför laget inte värvat en spelare till den positionen.

Och detsamma kan ju egentligen sägas om mittbackspositionen där man kört Abidal/Mascherano/Busquets med varierande framgång.

Vem vare som facking värva??
,Sami
2012-04-22 19:14
Det måste nog kännas tungt att vara Liverpool fan nu. Vad är det som händer i Liverpool?
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-22 19:04
Ibillay

Håller med. Det är inte bra att vinna hela tiden, hur stöddigt det må låta. Kolla 2010 efter att vi åkte ut mot Inter.. året efter det vann vi CL.
Eller förra året när vi torska cupfinalen mot Real, veckan efter vann vi dom på Bernabeu i CL-semin.

Såna här förluster behövs inom fotbollen, det är omöjligt för ett lag att alltid vinna.
Barcelona Ibillay
2012-04-22 18:49
Jag kanske låter lite idiotiskt, men jag tror att denna förlust kan vara positiv på nåt sätt. Vi har alltid pratat om hur grymma våra hjältar är när det gäller motivation och hur de kan ha hållit motivationen uppe under en sådan lång tid.

Men ni måste väl hålla med om att deras motivation har sänkts litegrann på sistone, de är inte lika vassa längre. Jag vet inte, men jag tror att det beror på motivation.

Kanske kan denna förlust vara början av en ny motivationsperiod.
Barcelona Barca-nist
2012-04-22 18:10
Det är inte nåt jag klagar över, man har kommit över förlusten men att spelarna saknar dynamik, rörelse och spelglädje gjorde mig frustrerad. Ledsamt och se Xavi så arg efter bytet.

De verkar inte glada och det skadar lagandan.
Pep skulle ha bytt in Fabregas tidigare, Tiago slarvade otroligt mycket igår. Messi stod still för det mesta. Det är inte missnöje mot nån i laget utan liten oro som får mig att undra om vad som kan vara orsaken. Jag hoppas att det beror på kortvarig formsvacka.
Nu är det dags för Pep att agera mer som ledare, för Messi att visa vilken fjortis Cristiano är, för Xavi som ville göra så mycket, för Iniesta som ska bevisa, lira fotboll vinner mot grisfotboll.

Vinn mot Chelsea med stil nu så det svider i baken på alla Barca hatare som älskar att lägga all fokus på att smutskasta Barca för det minsta lilla. När andra lag maskar och filmar så heter det taktik när Barca gör det så är Hollywood.

Det är dags för Pique att komma fram igen och försvara backlinjen, vi behöver hans styrka, vi behöver alla spelare 110% fokuserade på sin uppgift och spela matchen minst sagt för Abidal. Det är pinsamt att Barca ska förlora mot Real trots att de förtjänade vinsten igår. Barca gav de ligan utan minsta tvekan.

Vinner/går vidare Barca på tisdag så blir jag överlycklig, gör de inte det så biter man ihop till nästa år. vi finns bakom Barca nu när de behöver oss mest!

Barca vuelta a veces...Visca Barca Visca Catalunya!!!!!
ponta p
2012-04-22 17:58
" "Tyvärr" för Barcelona så var det Xavi som fick det läget. Han är ingen avslutare. Tror att det hade blivit mål om det vore Messi eller Iniesta som fick den chansen. "

Iniesta är känd som en avslutare då eller? Xavi har mycket bättre avslut än Iniesta.
Barcelona SamMajid
2012-04-22 16:47
El capitano[Culee]- Faris

Helt rätt!
Tycker själv att vi från och med nu ska börja koncentrera oss på Chelsea istället för att sitta här och sörja gårdagens match. Det som har hänt har hänt, nu är det CL som gäller och på Tisdag spelar våra grabbar säsongens viktigaste match och vi måste tro på dem!

Alla som har snackat skit om Pep kan gå och hänga sig! ni snackar om världens bästa tränare som har vunnit nästan allt under 4 år medan Real har fått harva på andraplatsen och sparkat tränare efter tränare bara för att komma ikapp oss! Ni klagar på honom nu, men vad ska ni säga om vi vinner på Tisdag? ska ni då komma hit och geniförklara honom?
Alla som har lite vett i huvudet när det gäller fotboll vet att Pep faktiskt är mänsklig! tänk dessutom på allt han gått igenom som tränare de senaste 4 åren, han har sett Abidal bli sjuk, Tito bli sjuk, Villa bryta benet, Fontás skadas, Puyol med privata problem osv... Det är bara på grund av oss han har tappat håret, tom hans pappa sa att han vart orolig för att hans son sitter hela nätterna och förbereder rätt taktik inför nästa match och mycket annat.

Du är stor Pep! nu tar vi svinen på tisdag och visar hela världen varför vi heter FC Barcelona!
Visca barca y Visca Catalunya!!!!!!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-22 16:46
Mäktigt!!!
Barcelona oxfilé
2012-04-22 16:41
Härlig dag. Inter kryssar och blir antagligen inget CL spel för deras del i höst, Milan torskar mot Bologna och Juve ser ut att ta scudetton.
Andreas-
2012-04-22 16:31
H.Alavi

Tyvärr är det ju nästan bara Messi som är total världsmästare på att lägga fram sånna passningar som han gjorde till Xavi igår. Sällan han får sånna passningar själv.
Barcelona Abirey
2012-04-22 16:28
H.Alavi

Vi alla vet hur Barcelona kommer spela på tisdag. Vi kommer rulla runt och Chelsea kommer stå på sina positioner och vänta in rätt läge att stöta. Nyckeln till vinst kommer som sagt vara effektiviteten. Vi får bara inte missa så mycket som vi har gjort den senaste tiden.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-22 16:16
Abirey

"Tyvärr" för Barcelona så var det Xavi som fick det läget. Han är ingen avslutare. Tror att det hade blivit mål om det vore Messi eller Iniesta som fick den chansen. Men, nu var det Xavi och vi får helt enkelt acceptera läget. På tisdag, hoppas jag att Messi vaknar upp och börjar spela fotboll igen.

Problemet med de två senaste matcherna är att nästan ingen tar löpningar som David Villa och Alexis Sánchez (bänkad i går) brukar göra. Tar man inga löpningar, så kommer det att se ut som mot Chelsea och Madrid. Deras backlinje har inga problem med att stå i linje och låsa Messi, Sánchez och Iniesta.

Ett exempel på min teori är Mascheranos krossboll bakom Madrids backlinje till Tello, vips helt plötsligt tappade flera Madrid-spelare markeringen och hade bara ögonen på bollen.
Barcelona Abirey
2012-04-22 16:05
Vi är så sårbara just nu när Messi inte spelar bra. Mot Chelsea krävs det mycket instick i deras straffområde för att vinna. Vi gjorde det en gång igår och då missade Xavi. Sånna missar på tisdag så kommer vi aldrig gå vidare.
Barcelona oxfilé
2012-04-22 16:03
tikitaka

Spelar ingen roll om det var offside eller inte. Vi tänker inte sitta och böla som Mourinho & CO för att domaren råkar göra ett misstag.

Vi borde fokusera på det vi inte gjorde i matchen istället för att lägga all fokus på domarinsatsen.

Bartomeu (vice-president): "Goal Khedira offside? We never talk about the referee. They're human, but try to do the best they can.

Van der Sar (ex-ManUtd): "For the sake of the game and for football in general, I hope Barcelona win against Chelsea in the Nou Camp" [mail]
Barcelona DM1982
2012-04-22 15:57
@tikitaka:

Nej.
2012-04-22 15:55
Xavi: "We're very competitive, but this team also knows how to lose, accept it, without making a drama, and we've shown it yesterday."

Tw Alves: "Today more than ever proud to be part of this team! Doesn't matter if we win or lose, the most important thing is to always try!"
Barcelona tikitaka
2012-04-22 15:51
Tyckte ni att madrids första mål igår var offside?
Barcelona Trippeln
2012-04-22 15:50
HASSAN ALAVI

Respekt till din krönika!
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-22 15:46
Om vi inte tar oss till cl-final finns det ingen mening med livet. Orättvisan segrade igår, låt den inte göra det igen.
Coach pep.
2012-04-22 15:42
Var är det man skickar in gästkrönikor numera?

Tack för svar.
Barcelona Grande Barca
2012-04-22 15:40
! skulle dt va
Barcelona Grande Barca
2012-04-22 15:39
Grattis Realfansen, Grattis ronaldo, även att ni knappt grattat oss de senaste åren haha.
Man märker det tydliga hatet mot Barca och messi. Visst igår lyckades han inte men helt förståeligt att de hatar honom eftersom han sänkt real i 4 år nu.. Hur många t om viktigare el clasicon har han inte avgjort? jag har oxå tappat räkningen.. inte en slump att killen fått 3 guldbollar o är bara 24 år.. Han gjorde trots det mycket för laget igår även om det inte räckte då han t ex ser hellre att laget vinner än att han själv ska göra mål.

Men efter regn så kommer solsken, som jag såg någon annan hade skrivit och det tog faktiskt 4 år för real madrid att få solsken. På tisdag kan fortfarande vår säsong räddas, föreställ er tanken, el clasico i final och vår revanch där VISCA BARCA ? /amanjoz
2012-04-22 15:37
Didier Drogba redo för spel mot Barcelona på tisdag.
,Sami
2012-04-22 15:29
Gonzalez_Barca
Äh det är inget att däppa över. Visst jag är också ledsen men vi har Cl kvar och finalen i cupen. Först måste Barca gå vidare mot Chelsea skulle Barca göra det och vinna Cl finalen så kommer alla glömma att Real har vunnit Ligan. Jag ser hellre att Barca vinner CL än Ligan.
jawa walladbegi
2012-04-22 15:27
Vad sägs om en spelare som chicharito i barca? Får henke larsson vibbar, absolut inte världens bästa men ack så grym i djupet. Han är ändå ingen startspelare i united så han kommer säkerligen acceptera bänken i barca också.
Kan vara perfekt att slänga in i stängda matcher. Djupledslöpare+måltjuv perfekt kombination.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-22 15:24
Ojojoj det börjar bli spännande i England, 3 omgångar kvar, 3p om Man City vinner idag borta mot Wolves + att det är Man City - Man United kvar.

Till skillnad från vår liga :'(
BARCA-més que un club
2012-04-22 15:12
@DM1982:

Håller med dig där, hoppas verkligen vi får se ett annat Barcelona på tisdag, Det gammla Barcelona som vi är vana vid, taggade till max och visar kämparglöd.
Barcelona DM1982
2012-04-22 15:11
ManU-Everton är en helt galen match, 4-4.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-22 14:59
En positiv sak är ju att det nu kan vara fullt fokus på CL, nu kan pep vila alla viktiga spelare i ligan för det spelar inte så stor roll längre, framförallt Xavi som har haft problem en längre tid nu.

Matchen på tisdag är så sjukt viktigt, och jag är nästan helt säker på att det kommer vara ett fullt taggat barca som kommer till spel då, Alexis känns given från start. han visar att han kan kliva fram i viktiga matcher.
jawa walladbegi
2012-04-22 14:51
Känns som Pep inte riktigt trodde på ligan och med en CL semi runt hörnet så valde han nog att vila sina startspelare, därav den udda laguttagningen.

Trots att Barca ändå knaprat in på real så har pep ändå gått ut och sagt att ligan är körd, senast förra veckan.

Nu laddar vi på nytt och hoppas säsongen räddas av CL. Det är 90min+tillägg som avgör om det blir fiasko eller succe
Annons: