/spanien/barcelona/forum/9432.aspx/spanien/barcelona/forum/9432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca007
2012-04-24 19:35
kan ni länka några svenska stream ??
Barcelona Andresito
2012-04-24 19:35
Valdes - Pique Mascherano Puyol - Xavi Busquets Iniesta Cesc - Cuenca Messi Alexis
Barcelona Bernie
2012-04-24 19:34
Ingen Dani? Men vafan Pep!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Den vise
2012-04-24 19:25
Jag är beredd att skänka cupguldet till bilbao om gubbarna bara gör sitt jobb ikväll. Vi kan dela lite glädje till bilbao fansen på köpet också. Lite välgörenhet skadar inte.

Så snälla Messi och company gör det ni är bäst på ikväll.

Puta madre kom igen nu!
Barcelona I.Cuenca
2012-04-24 19:19
Nu är vi nära det stora avgörandet

Vänner vi har gjort detta tidigare och ikv
går vi till final.

Ska erkänna har inte haft hungern denna säsong
men ikväll är jag laddad som FAN

Nu kör vi

Visca Barca
Barcelona GerardPiqué3
2012-04-24 19:17
Magisk video i länktips.
Barcelona Smogen
2012-04-24 19:16
Kaka the best Det är intressant det där med selektivt minne. Alla minns den väldigt billiga straffen Barcelona fick på camp Nou. Ingen minns de två straffarba Barca INTE fick på san siro. Jag vet inte med dig, men jag tar hellre en straff på bortaplan än en på hemmaplan. Samma med tex. Chelsea 2009, alla minns straffarna Chelsea inte fick, ingen minns Abidals röda kort han fick när Kalou (tror jag det var) filmade.
El Vampiro
2012-04-24 19:14
Jag hoppas verkligen att folk härinne håller en lugn och sansat nivå vid en ev förlust. Man blir mer ledsen när man läser kommentarerna härinne än själv förlusten ibland, folk har krävt att Pep ska avgå, rea halva laget och t.o.m en köp av Peter Crouch(?)!

Jag tror självklart på vinst ikväll, tror på Pep och spelarna att de gör allt att nå finalen och göra oss fansen stolta men det är fotboll och allt kan hända. Jag personligen kommer att ta vinst/förlusten som en man och gratta vinnaren/förloraren. Precis som en culé ska vara och bete sig.

Visca Barca
Barcelona HugoBoss #9
2012-04-24 19:08
Kom igen nu Barcelona för i hela helvete visa vilka som är bäst och tysta dessa jävla kritiker!

Alltid Barca i med och motgång!!!
Barcelona HugoBoss #9
Kom igen nu Barcelona för i hela helvete visa vilka som är bäst och tysta dessa jävla kritiker!

Alltid Barca i med och motgång!
Barcelona HugoBoss #9

Alltid Barca i med och motgång!
Barcelona Trippeln
2012-04-24 18:56
Kaka The Best #8 !!!

För det brukar Real Madrid göra.
Andreas-
2012-04-24 18:55
Nu börjar det bli riktigt nervöst. Idag är det dags att återupprätta hedern. Idag vill jag se passion, glöd o en sanlös vilja i spelarnas ögon. Ögonen ska brinna. Jag vill ha tillbaka viljan som gjorde oss bäst i världen genom tiderna. KÖR NU!!!
Real Madrid Kaka The Best #8 !!!
2012-04-24 18:49
MESSI.CORLEONE

Milan var maktlösa pga av domaren, så nej jag hoppas inte domaren avgör matchen igen till er fördel..
Det tycker jag inte heller att du borde göra även fast du hejar på Barca, hört talas om att vinna rättvist ?
Barcelona Briljanté - Anims Hussein Alavi
2012-04-24 18:45
el Profete

Adriano måste starta. Hur många gånger har vi sätt honom anfalla på egen hand och sedan dra på skott. Inte varje gång han lyckas med det är väldigt viktigt att vi har tillgång till sådana spelare nu!
Barcelona GerardPiqué3
2012-04-24 18:42
Nu börjar jag bli nervös på riktigt alltså. känns som att det kan bli en klassisk kväll :)

Tänk om ( Notera "TÄNK OM") vi skulle göra årets match, kanske en Manita och krossa Chelsea med stora siffror. Helvete vad det hade suttit fint, nu när alla haters och Real fan påstår att Barca-Eran är slut för den här gången.

Typ en matchbild likt 5-0 matchen mot Real 2010, vi får ett tidigt mål, Camp Nou kokar och vi är för en gångs skull så effektiva att nästan varenda klar chans sitter i mål !

En dröm för ikv, jag hoppas verkligen spelarna levererar !
Barcelona el Profete
2012-04-24 18:36
Läste nyligen Allas briljanta inlägg på ett forum angående matchens taktiska upplägg och kan inte annat än att hålla med.

"ok, i don't want to get into those wall texts. a picture could tell more than thousand words.

i don't want to see that again.

Matchbilderna han talar om:

1.http://desmond.imageshack.us/Himg832/scaled.php?server=832&filename=28759647.jpg&res=landing

2.http://desmond.imageshack.us/Himg190/scaled.php?server=190&filename=68696694.jpg&res=landing

3.http://desmond.imageshack.us/Himg801/scaled.php?server=801&filename=28129294.jpg&res=landing

4.http://desmond.imageshack.us/Himg4/scaled.php?server=4&filename=69451253.jpg&res=landing

5.http://desmond.imageshack.us/Himg62/scaled.php?server=62&filename=72284390.jpg&res=landing

1) pep should tell his midfielders to make runs into box. even if you don't get the pass you drag the defenders away and make more space break thir formation at least.

2) alexis should play up front. he is the real dangerman atm and should give a constant headache for chelsea defender with his runs. he made a great diagonal run to open a little space for messi to run just before the goal.

3) messi should play more up front. the midfield is already overload,

Startelvan: http://this11.com/boards/abCvyFvafw.jpg

that would be exacto the formation for the game. and those who say that ramires could do some damage or something - this is exactly the time barca have to be brave. and thats why we have busquets. he covers the space between masche and dani. like he did yesterday very very well against CR.

just don't overload the midfield again. all the games barca have lost is because of that messi, xavi, iniesta, busquets, cesc, etc everybody plays in the middle. if barca want to win this game they need to be brave, the players should make runs from the second line and put a proper striker upfront. (alexis)

and theres no chelsea model of defending against barcelona, no inter model, no real madrid model. basicly every team defends the same way. 4 defenders, 5 midfilders and 1 striker up front. all very compact together. leave the flanks open. thats the basic. the key is how barca would react to it. it's hard to beat this with like they wanted to do in standford bringe."
Real Madrid Lukasinho
2012-04-24 18:35
@Gabriel:

Fiasko är det inte. Chelsea är det lag ni har haft svårt emot och eran mardrömsmotståndare.
2012-04-24 18:22
Kolla vilken jävla avslutare vi har tillgång till och ändå sätter Pep honom på bänken. Jag förstår honom ändå lite då Pedro varit skadad och flera gånger under säsongen men nu det senaste så har han presterat enligt mig. Han måste starta ikväll!!
Barcelona grande jw
2012-04-24 18:19
@Ryo Miyaichi !:

Sanchez är helt klart den bästa värvningen av de två då jag tycker man har helt klart för sig vad man ska använda honom till. Cesc är jag mer tveksam till då jag inte gillar den offensiva rollen han får ibland..(likt den på Stamford). Då ser jag hellre Pedro ta den rollen alla dagar i veckan när Cesc inte ens visar någon vidare form. Pedro är enligt mig mycket målfarligare, och har gjort många kyliga avslut genom åren.

Cesc näst målfarlig? Tycker Messi, Pedro, Iniesta Sanchez och möjligen Cuenca är farligare...
2012-04-24 18:16
Ryo

Vad har hänt med dig? ser att du bytt tröja i Spanien.
Barcelona DM1982
2012-04-24 18:16
Taktik inför kvällens drabbning.
Ryo Miyaichi !
2012-04-24 18:09
Hur känner ni er inför matchen ikväll? Jag tror Barca går vidare men om Chelsea får in ett mål så kan det bli tufft för er, dock så kan ni göra mycket mål men Chelsea har stått emot er bra och speciellt Messi.

Hur ser ni nu i efterhand på värvningarna utav cesc och sanchez? Vilken är ni mest nöjd med? Borde inte cesc gå före pedro? I min bok känns Han som eran näst målfarligaste :)
2012-04-24 18:06
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

Men att få ett tidigt mål är det svåra. Jag tror precis som dig att om vi får det första målet i första halvlek så tar vi det. Men håller Chelsea 0:an i första kommer vi börja känna pressen och då är vi körda.
Barcelona Barca o Mort!
2012-04-24 18:01
Ser hellre en iskall Pedro idag faktiskt än en iskall Cesc. Cesc är en bättre spelare när det kommer till passningar och kreativitet vilket vi inte kommer få rum med idag när Chelski parkerar sin buss framför Cech.
Nej Pedro är en bättre målgörare och det är det vi behöver idag, mål. Inget tiki-taka spel ändra fram till straffpunkten, mål bara.
Och sen om vi ska vara ärliga så behöver vi inte mer än en back idag då Chelski inte kommer våga ha mer än en spelare över halvan =D
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-24 17:57
Utan att låta kaxig så tror jag vi når CL utan problem sålänge vi får ett tidigt mål.

Valdes
Alves-Pique-Puyi-Adriano
Xavi - Busi - Iniesta
Alexis - Messi - Pedro

Min drömelva ikväll
Barcelona Golden Barca
2012-04-24 17:54
Förlust i kväll och Guardiola fejsar stenhård kritik och sitt första riktiga praktfisko som tränare i FC Barcelona. Hans laguttagningar på slutet har varit skakiga lindrigt sagt. Hoppas av hela mitt hjärta att vi slipper se Gerad Pique i kväll samma gäller för Cesc Fabregas och Cristian Tello. Spelare som sannerligen inte rosar vår klubb.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-24 17:38
Så här i efterhand var det ju fan att Chelsea gjorde mål på sitt enda skott på mål på Stamford Bridge. Hade det åtminsone blivit 0-0 så hade det räckt att för Barcelona att vinna kvällens match för att gå vidare. Nu blir det jävligt jobbigt om Chelsea överhuvudtaget gör mål för då måste vi ju som bekant gör 3 på Chelseas buss-försvar vilket inte är det lättaste.
Barcelona SamMajid
2012-04-24 17:01
Roja y Azul - FCB

O'learys?
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-04-24 16:57
Något ställe i göteborg som ni rekommenderar för att se matchen ikväll?!
Annons: