/spanien/barcelona/forum/9431.aspx/spanien/barcelona/forum/9431.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-04-01 13:50
Bojan hyllade Abidal när han målade! Fint gjort
Barcelona Tots Units Fem Forca - FCB
2012-04-01 13:35
Balotelli

Håller faktiskt med dig där.
Real Madrid Balotelli - El Mejor Jugador del Mundo'
2012-04-01 13:26
soccerfan1

Vad baserar du det på? Lamah får ett gult för att käfta emot och idiot som han är går han sekunden därpå ändå fram mot domarens ansikte och skriker och på följd utav det får sitt andra gula. Jämför det med Özils sarkastiska klappning som renderade i direkt rött.

Osasunas tränare skriker på domaren ett antal gånger och blir uppskickad till läktaren, likt Mou's utvisning i Villareal matchen. Rui Faria klappar uppmuntrande mot Ronaldo efter att han misslyckats med en passning men uppfattas av domaren som ett hån mot ett domarbeslut = läktaren. Pepe får en armbåge i munnen och börjar blöda och ändå får han ett gult. Nja, där gjorde du ett ganska stort fel.
Barcelona socccerfan1
2012-04-01 13:12
Bojkottade osasuna pk igår? Tänkte för att dem blev värre behandlade än real mot villarreal av domaren
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-01 13:12
@MESSI.CORLEONE:

Preach!!!!

E ändå så sjukt nojjig inför tisdag. Fy fan vad jag hade mått dåligt i en månad om vi åker på typ ett 1-1 resultat. Chansen e stor att de gör ett tidigt mål, vi har alltid så dåliga starter i stormatcher.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-01 12:23
Snygg lobbnick av Salvio i derbyt. 1-0 till Atletico.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-01 12:16
Intressant match just nu mellan Atletico och Getafe. Derby där båda lagen har chans på Europa League och där en vinst därför blir mycket viktig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-01 12:15
Qanii

Matcherna innan El Clasico bör vi vinna kan jag tycka. Zaragoza har bra form och krigar för att hålla sig kvar men den matchen ska vi vinna på ren kvalite. Getafe möter vi på hemmaplan och där ska vi vinna klart. Levante borta blir tufft dock. De slåss för Europaspel och har hela säsongen sett stabila ut.

Real har alltså Valencia, Atletico och Sporting innan El Clasico. Drömmen är att vi har chans att gå om inför matchen mot Real men det är också bra om de tappar två poäng, dvs ett kryss mot tex Valencia. Då har vi chans att göra det till en endast en poängs skillnad efter El Clasico och få då hoppas på Sevilla eller Athletic.

Efter Reals viktiga seger igår blir det mycket svårare. Vi måste nu ta full pott resten av matcherna. sedan får vi se om det räcker. Helt klart är att mötet med Valencia nästa helg blir väldigt avgörande för ligans utgång.
Culinho
2012-04-01 11:58
Atletico Madrid - Getafe *Laggfri stream* för den som är intresserad.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-01 11:46
MilanIbra Milan klagar lika mycket dom. Kolla bara på Allegris presskonferens efter matchen samt hemsidan där man har gjort en artikel med rubriken UNACCEPTABLE!.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-01 11:20
Vi har inte släppt in mål nu på 3 matcher i rad.
Mallorca(b)Milan(b)Bilbao(h)
Vi har väl vunnit 10 av senaste 11 möten?
Vi har Pique i storform. Iniesta var het igår som även fick göra ett snyggt.mål efter bra länge. Messi fick.näta efter 2 mållösa matcher. Xavi vilade, Puyi Vilade. Adriano är tillbala och var dessutom riktigt bra. Vi har kvicka ben som alexis, Tello o Pedro. Vi är ett lag som har stor erfarenhet av CL slutspel. Vi är ett lag som kan vägen till framgång utantill. Vi heter FC Barcelona. Vi kom inte på fotbollen, men vi utvecklade den.
AC Milan är hjärtligt välkommen. Vi respekterar dem högt. Det ska bli en underbar match för alla på Camp Nou och tv tittare. Vi är osstoppbara när det verkligen gäller. Det ska alla bevittna.
Barcelona MilanIbra1899
2012-04-01 11:17
HEJSAN !

Vill bara seja att jag hoppas po en veldigt spend o underhollande match po tisdagkvell. Jag har eller snarare hade en kensla att vi skulle slo ut er, men efter gordagens upptredande mot Catania er jag lite redd nu .. jag tror dock po en \\skrell\\ mot er trots allt do nogra spelare har borjat komma tillbaka, so nu for min drom bli sann. Lycka till o mo det besta laget go vidare ! En til liten sak .. tycker ni barcafans o lirarna inom laget gneller for mycket ... vilket kommer att gora att pressen ni lagt po domaren kommer formodligen ger en fordel do de sekert kommer ge er alla 50\50 situationer o kanske en billig straff ! Det moste ni trots allt medge ! Iaf lycka till !
Barcelona Qanii
2012-04-01 11:17
Riktigt bra match igår! Det kändes som om det va den gamla Alves från Sevilla tiderna man fick se igår. Killen slet och krigade konstant, härligt! Sen så måste jag få berömma thiago och vilken snubbe han är helt underbar att skåda.

Madrid & Barcelona har 3 matcher kvar innan de möts i ligan. För att vi ska ha någon chans att ta hem la liga måste Real tappa 5 poäng helst 6 om det är möjligt. Tappar dom 2 poäng till Clasico så är vi verkligen piskade att slå dom(det är vi alltid) för att få ner poäng skörden till samma.

Real har dessa kvar:

Real Madrid - Valencia (Den svåraste matchen innan Clasico för dom. Vinner dom denna match blir nog ligan svår att vinna för Barcelona)

Atlético Madrid - Real Madrid (Real Madrid vinner med 5 eller 6 mål..)

Real Madrid - Sporting Gijón( Tror inte Sporting kommer lyckas lika bra som förra året..)

Barcelona har dessa matcher kvar:

Zaragoza - FC Barcelona (Det går bra för dom just nu och de måste kriga för varje poäng för att ej åka ut)

FC Barcelona - Getafe (Riktigt luriga och alltid lika jobbigt att möta dom. )

Levante - FC Barcelona ( Detta blir nog den svåraste matchen innan Classico för oss Levante borta som krigar 110%.)

Men som sagt det 3 matcher kvar efter El classico det inte så att ligan slutar efter det, men de hade vart riktigt skönt att komma ikapp dom innan de 3 sista matcherna. Då real har väldigt enkla matcher i de 3 sista omgångarna.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-01 10:43
Precis som många här på forumet så hyllade även Pep både Piqué och Mascherano efter matchen.

"När vi köpte honom (Masch) kunde vi aldrig föreställa oss att han skulle bli en så här bra transfer. Fantastisk både som spelare och person. Skulle aldrig byta bort eller sälja honom"

"Piqué var outstanding i kväll. Vi har saknat honom (hans prestationer) mycket den här säsongen"

Spelarna är dock lika lyckliga dem och Masch menar på att även om han får mycket lovord så har klubben gett honom så mycket mer än vad han kunnat ge klubben.

Den här matchen var förhoppningsvis en riktig boost inför Milanmatchen och resten av säsongen.
Endast 57% bollinnehav hade vi, och fan vad vi fick springa. Det är lite som Thiago säger "hur mycket du än springer själv så springer alltid Bilbaospelarna ännu mer".

Det kommer dock bli en helt annan matchbild på tisdag med ett Milan som kommer överge bollinnehavet åt Barca och ligga rätt och tätt i positionerna.
Förhoppningsvis kan detta leda till att vi kan sätta press på dem och de tvingas skicka långt på Ibra precis som de gjorde under bortamatchen mot Arsenal.
Och den vet vi ju alla hur den slutade.
Barcelona SamMajid
2012-04-01 09:49
Planerar att se en eventuell barca-madrid live i sommar om det blir ett supercupmöte mellan dem. Är det någon här som vet vart priset på en bra biljett på första raden skulle kosta? Tacksam för svar, skicka gärna i PM!

Tack på förhand!
Barcelona Sami Hyypiä
2012-04-01 08:44

Någon som vet hur C.Ronaldso frisparksmål i går kunde räknas som ett mål för han?

Det var ett uppenbart självmål.

Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-04-01 08:36
Saknar lite El Guajes konstanta djupledslöpande.
I dagsläget har vi ju ingen renodlad topforward.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-01 08:12
En stabil seger igår, en bra dag på jobbet helt enkelt. Det här var den där matchen som låg emellan kvartsfinalerna i CL och där 3 poäng var det absolut viktigaste, vilket vi också fick.

Jag måste säga att det känns som att Pique är på väg tillbaka nu, han har gjort två bra insatser i rad och speciellt den igår tyckte jag var den bästa på länge från hans sida. Han var stabil där bak men också att det ofta var han som drog igång anfallen genom att bara driva upp bollen in på offensiv planhalva.

För övrigt så var det rätt intressant att följa Athletics försvarsspel, de kör stenhårt på man-man. Det är inte ofta man ser det i dagens fotboll, jag tror också det var därför vi fick se Pique driva upp bollen så långt i offensiven. Han ville helt enkelt göra valen mycket svårare för Athletic spelarna, antingen pressade någon honom men var då tvungen att släppa sin spelare vilket då skapade yta för någon annan. Om det här var direktiv från Pep eller eget initiativ från Pique vet jag inte.

Men de här tendenserna både vad gäller Athletics försvarsspel och Piques bolldrivande fanns egentligen bara ordentligt ungefär första halvtimmen, under den tiden Barca spelade riktigt bra fotboll. Sen gick Athletic tillbaka till ett mer Zon markerande försvar, deras man-man spel funkade inte lika bra på Camp Nou som på San Mames i höstas.
Barcelona JohnGalt
2012-04-01 02:03
EL Corazon - King of Barcelona

Sangrian flödar?

God is a five letter word - Messi

Han har något problem med ryggen.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-01 01:56
Är Fabregas skadad eller sa han något dåligt om Keita och Pep var i närheten?
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-04-01 00:58
Själv skulle jag väldigt gärna se i framtiden 3-5-2(låter helt galet men faktiskt inte helt dumt när man tänker på det)/4-4-3 uppställning.

Valdes
Alves---Puyol-Pique-Adriano
| Busquets/Keita
(Alves)-----Xavi/Keita-----Cesc/Keita
| Iniesta
Mess/Cuenca------------Pedro/Sanchez/Tello

Hade varit riktigt intressant att se Iniesta i en mer offensiv mittfältsroll. Tror att man hade fått ut mycket mer av Iniesta en sådan här roll. Dessutom får vi in Cesc i spelet. Messi har ju haft högeranfallet förut men han skulle ju ha en relativt fri roll. Går Adriano upp, stannar Alves hemma. Vi hade dominerat mittfältet fullständigt!
Barcelona el Maestro:
2012-04-01 00:58
Jag såg både matcherna i en sportbar. Jag måste bara säga att Real Madrid gjorde väldig bra ifrån sig ikväll. Jag trodde att de skulle tappa poäng men de körde verkligen över Osasuna. De gjorde dessutom bara vackra mål ikväll. Credit for that!

Jag var så glad sen att Barca tog sina tre poäng. Iniesta var kung!
Jag vill helst att Barca ska vinna alla sina återstående matcher. Sen får vi se om det räcker att vinna ligan. Vi kan inte göra mycket mer än så. Vinner Real Madrid sina matcher så har de ligan i sina händer.
,Sami
2012-04-01 00:45
Mäktig bild!!
Barcelona Barcadinho.
2012-04-01 00:36
Valencia har en match mot AZ på torsdag som säkert kommer lämna spår i kroppen. Real har (tyvärr) en träningsmatch mot Apoel.
Det bör man ta med i kalkylen.

(Godnatt)
,Sami
2012-04-01 00:32
Imorgon på Marca kommer det stå att Ronaldo inte rakar benen sen står det. April April dåligt skämt ja vet:P
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-01 00:28
Även om det var en bra match från vår sida är det inte en jättebra känsla jag har inför avslutningen av ligan. Jag trodde verkligen på Osasuna inför deras möte med Real Madrid men de blir totalt mosade. Det är fortfarande sex poäng och Real ser dessutom ut att ha hittat formen igen efter den lilla svackan. Nästa helg möter de Valencia på Bernabéu, vinst där och bucklan är nära Madrid. De har enligt mig Valencia, Athletic och Barca kvar som svåra matcher där de alltså ska tappa sex poäng. Då måste samtidigt vi ta full pott. Det blir svårt, men det är absolut inte omöjligt. Allt kan hända.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-01 00:27
basaric - ?#AnimoElGuaje

IP-spärra dig själv. ;)
Barcelona Éluc
2012-04-01 00:25
Pique: "It was a great game, it has been a while since I've enjoyed football this much." #fcblive

Då fortsätter vi så Piquenbauer!
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-01 00:21
Jag måste erkänna att Cristiano Ronaldo är en bättre fotbollspelare än Lionel Messsi. Helt sjuk hur bra killen är. Han kommit till Spanien och dominerar och leker fotboll. Messi får nöja sig med att vara nummer två ett tag nu.

April, april..
dresevic
2012-04-01 00:20
Det är helt sjukt. Kommer inte kunna sova ikväll ..
Blundar jag så bildas det en massa små trianglar innanför mina ögonlock.
Super Barca!
Annons: