/spanien/barcelona/forum/9428.aspx/spanien/barcelona/forum/9428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-02 13:16
barcafan kolla på Ryanair hemsida o kolla på booking.com för hotell . för match biljett gå till camp nou dagen innan eller 2 dar innan så blir det bra
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2012-04-02 13:13
3-4-3?! är ju självmord med tanke på att Milan kommer kör 8-1-1 och kontra.. :/

Vi får inte släppa in ett mål innan vi har gjort 2 iaf..

Måste säga att jag fortfarande inte förstår hur vi torskade borta mot ossasuna.. VARFÖR körde vi med ett halvt b-lag? Varför ge bort så onödiga poäng? :/.. Förstår mig inte på Pep ibland.. Enl mig själv så ska man alltid vara på den säkra sidan.. speciellt i La liga. För där finns det inte många lag som kan slå verken Real eller Barca..

Hoppas verkligen att vi gör ett snabbt mål imorgon.. Längtar.

Barcelona BarcaFan!
2012-04-02 13:04
Hej alla, jag har en fråga. Jag och mina 2 kompisar vill åka ner och se på någon barca match. Motståndet spelar inte så stor roll. Bara det är på Camp nou. Vi skulle helst vilja vara där max 3 dagar.

Så nu till frågan, vart kan jag hitta flygbiljetter, hotell och matchbiljetter. TACK!!
,Sami
2012-04-02 13:01
Var inne och läste på Milans forum att nån hade skrivit det här.

Guardiola kommer enligt gazzettan ställa upp med en 3-4-3 uppställning. Puyol, Mascherano och Pique som mittbackar och den offensiva tridenten bestående av Messi, Sanchez och Fabregas.

Jag själv hoppas inte det blir 3-4-3!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-02 12:59
Eskiboii Rossonero

det jag har läst är att allt pekar på att han måste lägga av fotbollen efter operationen. Guardiola har dock sagt att han alltid är välkommen i Barcelona.
Förhoppningsvis får han någon administrativ roll. Assisterande ungdomstränare kanske?
Sevilla Eskiboii Rossonero
2012-04-02 12:51
är lika stressig som ni är inför morgondagen... men förutom matchen grabbar.

vad har hänt me Abidal goda nyheter? Animo Abdial från milanista!
Barcelona knoxxx
2012-04-02 12:48
Men förfaan! Sluta skämta om Messi på första april. Höll på att ramla av stolen :)
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-02 12:28
En elva jag inte vill se från Milans håll imorgon;

Nocerino Seedorf Emanuelsson
---------Boateng
Pato-----------Ibra

Sjukt kontringslag. Emanuelsson är riktigt snabb (och kass, men även en blind höna kan hitta ett korn ibland), Nocerino är en jobbig box2box-spelare som erbjuder massor av djupledslöpningar och Seedorfs rutin är inte att leka med, vilket han visade i förra matchen. Lägg sen till Boateng och Pato på det.
Usch, Pato må vara en one-trick pony och en halv-skadad, ur form sådan men han är ändå den jag fruktar mest.

Jag vet inte om Klint såg de två senaste matcherna för i matchrapporten sågar han Pique rätt hårt. Jag skulle påstå att han tog bort långbollarna på Ibra rätt effektivt på San Siro som var planens bäste spelare mot Athletic.

Efteråt gick han själv ut och sa att det var längesen han njöt av att spela fotboll så mycket. Jag tror att vår kommande kapten (hoppas jag) är tillbaka i storform igen!

det ska tydligen vara ett mosaiktifo längst med ena långsidan där det ska stå "Sempre Junts"; d.v.s. Always Together.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-02 12:22
Diar

Länktips.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-02 12:20
Det är rätt lustigt att det inte står något om Xavis skada på Sport eller Marca..
Barcelona LeoMessi
2012-04-02 12:07
Läste precis rapporten som bilbaos red skrev efter matchen. Tycker att det är så löjligt att han hånar Barca där. Håller med att dom inte fick tillräckligt med vila men dom måste fatta att Cl är viktigare än El. Dom får ta och kvalificera sig för CL så kanske dom också får den fördelen någon gång
,Sami
2012-04-02 11:40
Xavi kommer spela. Han vet hur viktig matchen är för Barca och för fansen. Xavi är en krigare.
Barcelona börni
2012-04-02 11:11
Såg inte aprilskämtet förrän alldeles nyss. Hann skrämma livet ur frugan också innan jag fattade. Hu!
Hade varit ännu roligare om någon hade lyckats få in det på på någon sida hos madridistorna eller Milanfansen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-02 10:59
Precis vad man inte behövde få höra. Det om xavi dvs...
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-02 10:58
Fiorentinas red. Hade ett rätt roligt aprilskämt, tipsar om det :)
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-02 10:28
Tydligen så tränade inte Xavi igår, han hade skadekänning i en vad. Det kommer tas beslut imorgon om han ska spela eller inte.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-02 10:23
Milans trupp till matchen:
Abbiati, Amelia, Piscitelli, Abate, Antonini, Bonera, De Sciglio, Mesbah, Mexes, Nesta, Zambrotta, Yepes, Ambrosini, Aquilani, Boateng, Emanuelson, Nocerino, Seedorf, El Shaarawy, Ibrahimovic, Maxi Lopez, Pato, Robinho.

Notera att Abate och Pato är tillbaka samtidigt som Van Bommel ej kommer delta då han fortfarande är skadad (rygg-besvär).

Domaren heter Björn Kuipers och kommer från Holland.

Källa. www.sport.es
Barcelona socccerfan1
2012-04-02 09:43
pufff..

trodde nästan på att messi blev skadad.. fick en klump i magen.. herregud...

kom på sen att det var 1, april igår.. ! :S :/
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-02 09:04
Birros problem är att han inte förstår att alla ligor inte håller den division 5 klassen som italienska lag gör. Det gäller alltfrån gräsmatta till spelet
Barcelona The Reporter
2012-04-02 08:53
Kommer vi att ha något Tifo imorgon?
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-04-02 07:08
Den Vise Är du seriös?
Barcelona Den vise
2012-04-02 02:38
Finns ingen komik eller en gnutta kärlek och omsorg i det där så kallade skämtet.

Även om inte någon gick på den så kan det ge otur att skämta om det.

Gör aldrig om det där!
Barcelona Blaugrana91
2012-04-02 00:42
Birro är ett skämt, försvarar jämt Italiensk fotboll, vad det än handlar om.

Är väl helt logiskt att Barcelona officiellt går ut och klagar om en plan ser ut som en åker.
Två av världens största klubbar spelar en kvartsfinal i CL och man gör det på något som liknar en åker som sagt, självklart ska man då klaga.

Minns att Barca för några månader sedan köpte in någon special beställd matta som man hade tänkt lägga på Camp Nou, men då Camp Nous matta var i bra skick så beslöt man sig för att använda den inköpta mattan på träningsplanerna istället. Man kanske skulle skänkt mattan till Milan istället?
El Vampiro
2012-04-02 00:38
Jag har varit nere hela kvällen sen jag läste "nyheten" om Messi, det va riktigt tråkig aprilskämt.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-04-02 00:33
el maestro: Absolut var det så. Men genrellt tror jag Barcas filosofi och spelsätt är lättare att ta till sig.
Barcelona Bbaarcelonaa
2012-04-01 23:56
@Salcini Gunnilse är duktiga, har själv mött dom i final uppe i Jörgen Wålemark Cup hösten 2011. Vi förlorade med 4-0 efter en tuff och rätt jämn match. Dock kan jag säga att vi har höjt oss en hel del sen dess och spelade 1-1 (1-2 förlust om man ska vara petig men jag är fortfarande sur efter de gjorde mål i bokstavligt talat, sista sekunden, så jag räknar inte med det hehe) mot Kalmar FF som vunnit SM för P97or 2011. Får du någonsin chansen att kolla på oss (Halmstads BK P97) så tycker jag du ska göra det! Och låt dej inte luras av vårat lagnamn, för vi spelar mycket bättre än À-laget ;)
Barcelona Barca4eva
2012-04-01 23:45
Att folk går på det... :/
Barcelona Keite
2012-04-01 23:44
Bojan tillägnade sitt mål idag till Abidal i matchen som slutade 5-2 mot Novara

Henry gjorde förresten hat trick igår mot Montreal Impact. Första målet, assist från Márquez! Matchen slutade också 5-2.
http://youtu.be/-LH72jVH-8s

Barcelona socccerfan1
2012-04-01 23:30
Hon är het!! I fotbollskanalen.. Vet inte vf men något med att hon inte kan fotboll gör mig intresserad ;)
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-01 23:29
Läste det nyss, men för att vara 100% så ställer jag ändå frågan. Aprilskämt att Messi är skadad? :P
Annons: