/spanien/barcelona/forum/9427.aspx/spanien/barcelona/forum/9427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-04-02 19:41
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Du syftar på den som fanns på Totalbarca antar jag? Finns ytterligare en som blev upplagd idag om Busquets där alla hans fantastiska kvalitéer verkligen visas upp.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-02 19:35
1.70-ligan

glöm inte länken!
,Sami
2012-04-02 19:33
Xavi is part of the match squad for tomorow's game against Milan #fcblive

Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-02 19:32
Vill dela med mig av 89 sekunders njutning med Keita som huvudrollsinnehavare. Enjoy!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-02 19:22
Är det något jag har lärt mig de senaste åren här i SF så är det att fullständigt ignorera små fjollor som vill provocera. När du svarar på ett inlägg som uppenbarligen bara skrivits för att provocera, då förlorar du och startar en onödig pajkastning.

Personligen har jag tröttnat på fjollor som stängs av men ändå lyckas komma tillbaka. Att sätta IP-spärrar som håller ett bra tag låter bättre och bättre i mina öron.

Ignorera för i helvete.
Redaktionen
2012-04-02 19:21
Ett antal inlägg raderade eftersom de höll direkt usel nivå. Skärpning!
sólo hay un Barça
2012-04-02 19:10
Vet någon här inne vart man kan ladda ner gamla Barca matcher, helst el clasico från 90-talet. Skicka gärna länktips tack! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-02 17:17
Fan va fula tröjor till nästa säsong!

http://www.simplybarcelonatickets.com/images/fc-barcelona-shirt-2009-10.jpg

Så borde en hemmatröja se ut! Stiligt o fint!
Barcelona Éluc
2012-04-02 17:16
Cesc, who had back problems, has been training normally this weekend and should be available for tomorrow's game against Milan #fcblive [md]

Då är det bara Xavi som är osäker.
Barcelona velka
2012-04-02 17:03
borde inte 1:a april skämtet tas bort nu? skrämde skiten ur mig unnan jag insåg att det var skrivet igår :(
Barcelona oxfilé
2012-04-02 16:34
Hehe, vår käre Messi såg väldigt imponerad ut.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-02 16:31
sólo hay un Barça

Precis, vad är 22.000 lappar mot 95.000 lappar..
sólo hay un Barça
2012-04-02 16:28
H-alavi - magico! Aa! Men mäktigast är när det är över hela arenan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-02 16:15
elbraco

Ja, stämmer bra:).

För mig lutar det nog också mer åt Puyol-hållet. Han är som du säger en spelare som alltid höjer sig i större matcher. Roligt att se hur långt man kan komma på att bara göra sitt bästa vad man än gör. Dessutom vill jag se Mascherano samt Piqué i mitten. Startar Adriano lär antagligen Mascherano förpassas till bänken vilket han definitivt inte förtjänar. Han är kung i alla matche han spelar.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-02 15:59
Räkna med ett mäktigt tifo imorgon!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-02 15:27
LAM nr 10

Jag tänker såhär; eftersom Milan vet att dom måste göra mål i kombination med vetskapen om att vi kommer vara mycket bättre på hemmaplan så kommer dom att köra en tät defensiv och snabba kontringar. Det förvånar mig inte om dom är betydligt offensivare idag än på San Siro.
Mer press och snabbare anfall förväntar jag mig, för att störa Barcas bollinnehav & spel.

Dessutom har dom Pato tillgänglig och massa spelare som kommer erbjuda djupledslöpningar. Därför vill jag ha Puyol på vänsterkanten. Adriano kanske är snabbare men Puyi är betydligt bättre defensivt sett och Adriano lär spendera mer tid runt mittlinjen än längre bak i banan. Dessutom så tycker jag att Puyol är en av världens bästa mittbackar i viktiga matcher. Om det beror på mina blåröda glasögon, sure, men han ger ALLTID 110% och gör ALDRIG några misstag. Han är ett måste i viktiga matcher.

Dessutom är hans "generella kvalité" mycket högre än Adrianos.

Random grej; jag har skrivit på Rambles i typ 5 år och först nu tänkte jag på att ditt namn står för Lionel Andrés Messi (antar jag). ;P
Barcelona The Reporter
2012-04-02 15:21
Jag är inte ironisk när jag säger att Masken ska starta istället för Puyol. Jag älskar Gránde Puyi, hans hjärta är något utöver det vanliga och han sliter som fan. Men i slutändan handlar det om kvalité och egenskaper, och enligt mig är vi imorgon i mer behov att det Masken besitter

Mot Real däremot älskar jag när Puyol startar ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-02 15:12
Det är verkligen ett lyxproblem Pep har med backlinjen just nu. Även om Abidal är borta så har vi fem riktigt bra backar just nu som alla skulle kunna starta matchen imorgon. Dani Alves är väl den enda som är riktigt given. Av mittbackarna är Piqué i form igen, Puyol måste man ha med i en CL-kvartsfinal och Mascherano är ënligt mig en av våra jämnaste spelare, presterar alltid när han spelar.

Detta är fyra bra backar som alla förtjänar att starta, frågan är om det är så bra att spela med kaptenen på vänsterkanten i en sådan viktig match där vi måste göra mål. Annars finns en offensiv Adriano, så vi får se om Pep väljer att säkra upp lite med Mascherano, Piqué och Puyol där bak eller om han startar med två offensiva ytterbackar. Om han startar med både Alves och Adriano, är den stora frågan vem av mittbackarna som blir petad. Själv kan jag inte se någon av dem börja på bänken imorgon.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-04-02 15:12
@elbraco - Bojan y Thiago:

Synd att de inte fick ta bussen till Camp Nou som vi fick göra när vi mötte Inter
2012-04-02 15:11
Jag vill inte se Barca utan Puyol mot Milan. Det går bara inte, ingen chans. Puyol är som gjord för sånna matcher.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-04-02 15:09
The Reporter //
Sluta skämta nu snälla.. Puyol är lika given som Messi, även om Mash erbjuder mer speed och bättre bollbehandling, så kan han aldrig ersätta Puyols hjärta. Och det är något som behövs imorgon..
Barcelona The Reporter
2012-04-02 15:04
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Jag hade gärna velat ha in Masken istället för Puyol. Dels för att ha en snabb mittback och också för Maskens fina bollbehandling som ger trygghet
2012-04-02 15:01
Valdes
Alves - Pique - Puyol - Adriano
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Cesc - Alexis

Vill gärna se denna uppställning. Känns som det tempostarkaste laget och en elva som skulle kontrollera matchbilden bäst.

Viktigast är att Pep vågar tro på vår höga press så som han gör mot lag som Arsenal och Madrid. Gillar inte att vi anpassar oss för mycket just mot Milan.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-04-02 14:25
La masia- now and then
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-02 14:23
Milans flyg till Barcelona är försenat med 3½ timme.

Inget som kommer påverka, men ändå... dåligt tecken? ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-02 14:23
Hoppas verkligen spelarna visar upp samma energi imorgon som de gjorde i den första halvleken mot Athletic. Speciellt Pique och vissa stunder även Mascherano som var väldigt offensiva och skapade förvirring hos moståndarna då de hade sina man-man markeringar och de inte visste vad de skulle göra. Det gäller för Pep att se i början om Allegri kör på man-man markering eller zonmarkering.

Hoppas även att Cesc startar, saknar hans djupledslöpningar in i boxen och han är ju mycket bra på huvudet vilket lär behövas mot Milans fysiska spelare.
Barcelona BarcaFan!
2012-04-02 14:06
Ni är allt för underbara! tack så mycket!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-02 14:04
En fyrbackslinje är verkligen att föredra imorgon. Puyol, Mascherano, Piqué och Dani Alves i backlinjen. Dani Alves är bättre som ytterback där han kan komma bakifrån och veta att han måste jobba hem. Tycker han brukar vara lite lat med hemjobbet när han spelar som ytter i 3-4-3. Däremot, även om det blir 4-3-3 så kommer nog Dani Alves fylla på kanske mer än vanligt, medan Puyol som vänsterback kanske stannar hemma lite mer så vid vissa tillfällen lär det likna en 3-4-3-modell ändå. Viktigt då att Busquets håller sin position och läser av motståndarna, men där litar jag på Busi då han gör det 90 minuter 60 gånger om året.

Enligt mig är det enda frågetecknet imorgon i fall Cesc eller Pedro startar. Backlinjen och mittfältet är rätt säkra och både Messi och Alexis lär också börja på planen. Vill Pep bredda och dra isär Milans backlinje så startar Pedro, vill han ha ännu en kreativ spelare som kan lirka upp försvaret då blir det nog Cesc. Vi lär ha ett större bollinehav med Fàbregas medan vi med Pedrito får ett rakare, snabbare anfallsspel där vi också pressar bättre i defensiven. Framförallt presspelet var riktigt bra mot Atheltic Bilbao där vi ofta vann tillbaka bollen på deras planhalva, så vill jag också se det mot Milan där vi inte får låta bollen komma upp till Ibra och co.
Barcelona Messidinho_10
2012-04-02 14:03
Imorgon ska vi spela för Abidal!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-02 13:21
BarcaFan!

http://www.norwegian.com/se/
http://sv.hotels.com/ho106325/expo-hotel-barcelona-barcelona-spanien/
De två senaste gångerna jag varit nere har jag använt mig av Norwegian, mycket bättre än Ryanair för ett inte så mycket värre pris. Har även flugit med Finnair men hamnade då i Finland med 4 timmars väntetid (drygt).

Expo Hotel är riktigt skön hotell med grym service. Ligger ungefär 15 minuter med gångavstånd från Camp Nou och 2 stationer ifrån med tåg. Ligger även 5 minuter ifrån Plaza españa, där bussen stannar som tar dig från/till flygplatsen.

För biljetter går du som 'mäktiga Messi' sa till Camp Nou 1-2 dagar innan och köp biljetter.
Annons: