/spanien/barcelona/forum/9426.aspx/spanien/barcelona/forum/9426.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-31 16:58
Grym krönika Henrik Johansson! Det är riktigt tråkigt när det efter varje Barcamatch ska klagas över domaren från antingen culés eller madridistas. Samma sak när Real Madrid spelar. Istället för att titta på vad ens eget lag kan göra bättre så försöker man alltid hitta felen hos domaren. Domaren kommer alltid göra misstag, likadant som att Valdés kan släppa in ett billigt mål eller att Alexis missar ett friläge. Men det finns ofta större orsaker till varför ett lag vinner/förlorar/kryssar.
Barcelona MVP - 2011
2012-03-31 16:57
@Hombre -Vamos por la Décima:

Oh the irony...

Mourinho och hans konspirationer om UEFA där han blandar in Unicef då?
Barcelona el Maestro:
2012-03-31 16:49
Manchester United vinner Premier League. City har inte en chans. De klarar inte att hålla sig i form när det väl ska avgöras i slutspurten. En svensk och dansk gör målen för Sunderland.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-31 16:49
Nu överdriver du, han förstärkte kanske lite men han blev fälld.
Vet inte om det skulle vara straff eller inte men det var ingen filmning.
Barcelona Trippeln
2012-03-31 16:42
Jag kommer kasta en paj i ansiktet på den som säger att barca är filmare, såg nyss det Dzeko gjorde... nästan Drogba klass på den filmningen

Its a fucking disgrace
Barcelona melvin
2012-03-31 15:10
Någon som vet en sida var man kan ladda ner gamla barca matcher till mac?
Barcelona Andresito
2012-03-31 14:59
Kolla länktips om ni vill se hur Athletics taktik fungerade mot Barca i 2-2 mötet i ligan. Imponerande av Bielsa
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-03-31 14:57
Sjukt grym video.
Barcelona Barca4eva
2012-03-31 14:55
Hombre -Vamos por la Décima

Kanske en sorts passning till olika supportrar?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-03-31 14:53
Hade inte varit fel att ha Montoya på vänsterbackspositonen idag, eller vad säger ni?
Real Madrid Hombre -Vamos por la Décima
2012-03-31 14:52
Guardiola: Milan's pitch isn't Milan's, UEFA, or Madrid's fault, it's the stadium's.

Hur lyckas Pep få in Real Madrid i detta sammanhang?
Barcelona Barca4eva
2012-03-31 14:52
Corazon

"Waist of time"

Fick mig ett gott skratt där :D

Men ja, jag förväntar mig inte heller ett poängtapp trots att det är Osasuna de möter. Det viktigaste är att vi vinner idag.
Barcelona Blaugrana91
2012-03-31 14:33
Har inte haft tid att skriva gällande matchen mot Milan så gör det nu.
0-0 är väl kanske inte det bästa resultatet vi kunde få med oss, men samtidigt är det ju bättre än att förlora allafall.
Att Milan är nöjda med 0-0 på hemmaplan samtidigt som vi är missnöjda säger ju en hel del om klubbarna.

Dessutom var Milans plan ett skämt, hur kommer det sig att en storklubb som Milan har en så dålig plan?
Barcelona gjorde helt rätt som klagade, en kvartsfinal i CL mellan två av världens största klubbar ska inte spelas på en åker.

Milans status som storklubb bör verkligen ifrågasättas, firar ett 0-0 resultat på hemmaplan, köper medelmåttiga spelare och har en plan som mer liknar en åker.

Aja på Camp Nou blir det anorlunda.

Tuff match ikväll men tror vi vinner, kommer dessvärre inte kunna se hela matchen.
Barcelona påfågeln
2012-03-31 14:20
Tycker visserligen att det var rätt att ta bort avstängningen men det stora problemet är ju att domarna ger gult för varenda hands, det är fel. Frispark, okej, gult, endast om det var tydligt avsiktligt och spelförstörande (och rött för målchans, men endast om det är avsiktligt)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona GerardPiqué3
2012-03-31 14:16
Sitter å kollar Leifbys Big Ten på Aftonbladet, och man får ju gåshud av stämningen på vissa lag hemma-pubar :) Jag har varit för ung de gånger jag varit nere i Barcelona å sett matcher live för att kunna gå in på pubar å dricka, men nästa gång(i vår eller höst) får bli debut.

Så, någon rutinerad som vet vart man skall gå på för pubar innan match i Barcelona? Där alltså fansen samlas före match. Ligger dom som jag hört vid Ramblan eller finns det några nära Camp Nou? Visst är läktarkulturen annorlunda i spanien jämfört med England, men några pubar borde de ju vara bättre drag på än andra :)

Hade vart kul om någon med erfarenhet kring detta kan dela med sig av historier :)!

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-03-31 14:09
Nu har Adriano fått el alta medica och kan alltså vara med redan i kväll.

När behövs han bäst är då frågan? I kväll eller mot Milan?
Och vågar Pep chansa med honom och riskera att han slår upp skadan direkt?

Jag tycker personligen att Muniesa ska få chansen idag, så att både Puyol och Adriano finns helt tillgängliga och pigga på tisdag.

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-31 14:07
Känner en extra glädje över att ska få se en stor talang som Munian och Mount Everest Llorente :)
Barcelona reydani
2012-03-31 14:04
Tycker det är tråkigt att Sanchez inte spelar som förut.
Tello och Cuenca utmanar och fintar och det är alltid kul att se på de, men varför spelar inte Sanchez så för - är det Guardiola som förbjuder honom?

Sanchez löper mycket bra men gör för många bakåt passningar och är rätt "tråkigt" att se på. Med Udinese var han mycket intressant att se på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-31 13:49
Tycker det är tråkigt att förbundet drar tillbaka avstängningen. Visst var utvisningen hård men jag tycker aldrig man ska ta bort gula och röda kort, det är så fel det kan bli. Spanska förbundet tar ju hela tiden helt sjuka beslut. Ingen annan liga eller turnering skiter i avstängningar förutom i Spanien. De flesta utvisningar kan man diskutera men istället för att låta domarna vara mänskliga och göra felbeslut så rättar man till var och vartannat kort. Patetiskt.
Barcelona BarcaFTW
2012-03-31 13:45
Casillas torkar lite snor på ett barn:)
Barcelona pgs21-Culé
2012-03-31 13:39
@EL Corazon - King of Barcelona:

Tro det eller ej, men förbundet drog faktiskt tillbaka avstängningen.
Barcelona Corazon
2012-03-31 13:39
Vadå tror alla här inne att real ska tappa poäng mot osasuna waist of time säger ja då och väljer att fokusera på vår svåra match istället.
Culé - Messi y Alexis
2012-03-31 13:10
Cesc is training normally with the team at this moment #fcblive [via rac1
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-03-31 12:58
L.A.M Nr 10

Thiago är ju avstängd efter utvisning mot Mallis
Barcelona Barca4eva
2012-03-31 12:53
MESSI.CORLEONE Säg det till Guardiola och speciellt Messi själv... Not gonna happen.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-03-31 12:52
Nej, Messi är som bäst när han får spela mycket. Finns ingen anledning att byta ut honom
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-31 12:48
Matchen på tisdag är säsongen viktigaste. Jag vet att Messi spelar alltid 90 minuter men det är han som åter ska visa vägen i champions. Han ligger bakom alla våra anfall. Han ska inte riskeras om vi lyckas döda matchen i ett tidigt skede. Samma gäller xavi o iniesta så klart men ärligt talat så är våra reserv.mittfältare bättre än Milans ordinarie. Men det finns ett enda Leo.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-03-31 12:14
Om vi nu kör en kanon match som är högst troligt pga baskernas trötta ben o att matchen spelas på Cam Nou tycker jag att Messi ska bytas ut vid 50-60 om vi leder med 3 måls marginal eller att han byts ut sista 20 om vi leder tex med 2-0. Vi måste spara på Messi om tillfället ges säger jag, vad säger ni?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-03-31 12:07
Idag måste vi rotera en aning men inte för mycket. Vi möter ett riktigt bra lag men de hade en match för mindre än två dygn sedan, då gäller det att vi startar med några pigga spelare som kan springa skiten ur trötta basker.

Om vi tar nyckelspelarna så kommer naturligtvis Messi starta, allt annat vore en fet skräll. Busquets måste spela då han bidrar med lugn, man ser hur mycket han betyder för oss i uppbyggnadsfasen. Mot Mallorca saknades han(och Xavi) och vi såg hur mycket kaos det var i första halvlek där vi hade svårt att etablera tryck. Iniesta vill jag ska vila av flera anledningar. För det första är han inte i form, och trots att han är nästintill opetbar så måste man sända signaler att han måste förbättra sig. Trots att han är i dålig form så kommer vampyren ändå bli guld värd på tisdag, han kan lirka upp deras försvar med sina instick och oförutsägbara genombrott. Till sist vet vi hur skadebenägen Iniesta är, nu i slutet av säsongen blir han otroligt viktig och Pep måste matcha honom försiktigt så inte hans muskler går sönder för 100:e gången.
Xavi kanske också behöver vila men kommer utan Iniesta att behövas på planen idag, så han får starta. Bör dock bli utbytt vid en ledning med 2-3 bollar.

Valdés;
Alves, Piqué, Mascherano, Puyol;
Thiago, Busquets, Xavi;
Pedro, Messi, Tello;

Backlinjen är tyvärr självklar. Jag säger tyvärr för att jag gärna skulle se tex Puyol vilas, men nu måste alla fyra ännu en gång spela 90 minuter, vilket de också kommer göra mot Milan om inte Adriano hinner bli spelklar. Mittfältet saknar Cesc, och då är det givet att Thiago går in istället för Iniesta. I anfallet är som sagt Messi given, sedan får Alexis lite välbehövlig vila samtidigt som han likt Iniesta inte presterat på topp de senaste matcherna. Tello förtjänar att starta, han kan vara skillnaden i en sådan här match med både trötta medspelare och motståndare. Pedro får spela såhär mellan CL, även om han möjligen startar även i returen.
Barcelona Ibillay
2012-03-31 12:04
Torskar Real idag, så är ligan vår...förhoppningsvis
Annons: