/spanien/barcelona/forum/9425.aspx/spanien/barcelona/forum/9425.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Athletic PedroYeste
2012-07-23 22:41
Barcelona Xavi#6
2012-07-23 22:12
1.70-ligan - Cuenca y Tello
Håller med dig fullständigt här inne ska väl endast diskussioner ske? Inte ska man komma in hit för att göra reklam för för eget intresse..
Barcelona B-Guden
2012-07-23 21:45
Någon som sett mkt av sergio roberto `?
Jag undrar lite om Sergio Roberto har inte sett så mycket av han förutom dom a-lags framträdanden han gjort.

Vad är han för spelartyp ? Defensiv ? Passning spelare ?
Vad är hans styrka ? Skott passningar, defensiven ?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-07-23 21:38
Lägg ner med alla dessa FB-sidor ni gör reklam för, som dessutom kommer från er som man aldrig har sett härinne tidigare, därmed är det inte svårt att förstå ett syfte med att vara härinne. Står tydligt i förhållningsreglerna att reklam är förbjudet! Det är ramadan just nu så jag ska vara snäll, ni får en varning denna gång.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-23 21:24
Roligt att ilie är med igen och att Tito verkar ha tilltro till honom. Han var väl en av de man kanske trodde skulle nå a-laget för ett par år sedan, innan skadehelvetet. Det är inte för sent än! Har dock ganska dålig koll på vad för spelartyp han är. Vet bara att han är en mittfältare och hyfsat stor till växten. Tvåvägsspelare klingar någonstans i bakhuvudet... Undrar om han kan få lite speltid efter keitas avsked?
Barcelona barca show
2012-07-23 21:15
1.70-ligan - Cuenca y Tello (Barcelona) Jag tycker du gör rätt. Och jag gör det på samma sätt.
Atlético addeh
2012-07-23 21:11
De B-lagspelare som kommer följa med imorgon kommer bära följande nummer under matchen;

3. Bartra
4. Ilie
5. Muniesa
6. S.Roberto
7. Deulofeu (me gusta)
8. J.dos Santos
12. Rafinha
15. Román
16. S.Gómez
17. Lobato
18. Patri
19. Planas
23. Balliu
24. Espinosa
Atlético addeh
2012-07-23 21:07
22 spelare har kallats upp till matchen mot Hamburg imorgon. Trodde först, med tanke på alla manfall, att det bara skulle bli 17-18 stycken, men Tito fortsätter på Peps inslagna väg. Troligtvis lär vi få se två olika elvor i vardera halvlek imorgon.
Barcelona barca!54
2012-07-23 21:06
Match truppen har kommit ut till morgondagens match!
Barcelona B-Guden
2012-07-23 20:57
Nu under försäsongen kommer ju många b-lags spelare få chansen.
Jag undrar lite om Sergio Roberto har inte sett så mycket av han förutom dom a-lags framträdanden han gjort.

Vad är han för spelartyp ? Defensiv ? Passning spelare ?
Vad är hans styrka ? Skott passningar, defensiven ?
2012-07-23 20:56
Det finns personer som vars enda syfte med sina inlägg är att marknadsföra sin blogg. Dessa, och endast dessa, kan jag ibland svara på ett taskigt sätt tillbaka. Annars kan jag med handen på hjärtat säga att jag alltid behandlar resten här inne med respekt.. Är det rätt av mig att göra undantag för sånna som killen nedan? Jag vet inte... men det är ett jäkligt irriterande och alltmer vanligt förekommande fenomen, att använda detta forum som gratis marknadsföring.
Barcelona Barca007
2012-07-23 20:55
Ni som har facebook kan ni vara snälla o gilla denna sidan...Rekomenderas starkt!
Barcelona DM1982
2012-07-23 20:10
@ 1.70-ligan - Cuenca y Tello och Pedro-Villa-Messi

Varför måste ni dryga er? Har ni inget vettigt att säga så kan ni lika bra vara tysta. Trist att se en sådan attityd härinne.
Barcelona Josep Guardiola
2012-07-23 20:09
@svenskacules.blogg.se:

Reklam är förbjudet.
Barcelona svenskacules.blogg.se
2012-07-23 19:37
Nu var det ju inte riktigt så att jag ville informera er angående Afellay. Ville gärna se vad folk tyckte om det och så, för jag hade gärna velat se Martinez komma till Barca då jag tycker om hans spelstil och tror att han kan skänka mycket till Barca genom det. Så spara gärna "vem skvallrade" och sånt skit, har ni inget vettigt att svara angående mitt inlägg så behöver ni ju inte svara överhuvudtaget på det.
Barcelona Pedro-Villa-Messi
2012-07-23 19:27
svenskacules.blogg.se

Omg vem skvallrade!?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-07-23 19:16
GerardPiqué3

Vi gav cirka 3milj euro..
Barcelona Barcadinho.
2012-07-23 19:15
Svårt att göra värvningar av stora spelare i helt tystnad. De kräver ofta många diskussioner och en del träffar öga mot öga.

Det finns ju tidningar och journalister som livnärar på att få information om allt som händer runt klubben. De har sina kontakter. De följer hela tiden varenda människa med en viss betydelse inom klubben, utan tvekan Rosell o Zubi.
Ju. Rosell behöver nog klä sig som en blondin kvinna om han ska lyckas smitta ifrån dessa information törstiga journalister.
Barcelona GerardPiqué3
2012-07-23 19:07
Hur mycket gav vi för Afellay? Känns ju som att vi förlorat sjukt med pengar om vi säljer honom för 6 milj Euro :/ In med Martinez nu bara !
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-23 18:46
Alba kan köra VB VM VY. Det är en fördel.

Det skulle vara kul att alla Cúlé medlemmar kunde publicera en artikel.
Barcelona Hetfield
2012-07-23 18:43
Anledningen till att man vill ha Javi Martinez är nog för att han fyller två roller. Man slipper köpa en mittfältare också med att köp av honom, det är därför man försöker. Jag förstår hur de tänker, men varför går man för det om det inte går. Det är väl lika bra att titta åt andra håll.

Det som är så onödigt med Barcelonas sätt att köpa är att alla verkar få reda på det. Det finns inget diskret med något Barcelona gör, det har blivit bättre med Rosell, men det är fortfarande inte optimalt. Varför kan inte Barcelona bara gå till en klubb, skriva på, sen göra det klart inom den veckan? Varför måste det gå flera veckor? Säljaren behöver ju bara vänta ut Barcelona tills de kan sälja spelaren för ett högt pris.
2012-07-23 18:42
Svenskacules Tack för dessa Breaking News
Barcelona svenskacules.blogg.se
2012-07-23 18:13
Afellay ser ut att vara på väg bort till antingen Arsenal eller Inter för 6 miljoner EURO, och in vill Barca ha Javi Martinez. Jag hoppas verkligen det blir av, hade gärna velat se Martinez bära en Barca-tröja!
Barcelona Andreas V.V
2012-07-23 18:03
@W0llin - HSV redaktionen:

Är nog skyldig till det.. ;)
Grymt initiativ som sagt.
Nu blir det till att deltaga även för min del.

Du frågade också om jag hejade på Hamburg.
- Nja, följer inte laget speciellt hårt. Dock gillar jag staden och är jag där kan man ju alltid se lite fotboll, det är ju aldrig fel.

Väl mött imorgon, hoppas på en rolig match.
W0llin - HSV redaktionen
2012-07-23 17:30
Hej igen!

Någon nämnde sist jag skrev här att det var synd att priset i tävlingen inte var en matchtröja, så vi beställde en igår och därmed är numera förstapriset en HSV matchtröja.

Delta gärna i tävlingen och som precis som sist, väl mött imorgon & må gott!
Barcelona hj87
2012-07-23 15:59
El Kaiser de Michoacán

Minns det blogginlägget som det var igår för håller med om att det var fantastiskt skrivet, precis som allt annat Sveriges bästa sportjournalist skriver.

Krönikan efter att Messi hade gjort fyra mål mot Arsenal var inte dålig den heller.

"Jo, jag tror att alla fotbollsintresserade killar och tjejer någon gång spelat mot fullvuxna när de själva var små.

De flesta har vi känt på den där känslan av att kämpa med dobbar och klor för att få tag i bollen – trots att vi innerst inne vet att den där bjässen till pappa eller storebror är på en annan nivå, att han kan göra precis vad han vill, precis när han vill.

Slår han bollen åt sidan når man inte dit. Springer han för fullt så hinner man inte med.

Exakt så fungerar också världsfotbollen nuförtiden – det är bara det att det är den rufsiga lilla spolingen som dikterar villkoren och de fullvuxna karlarna som lämnas hjälplösa."

Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-23 15:18
Villa reser nog till Tanger. Och jag kommer missa matchen i Tanger :S när man äntligen är taggad så måste man mista matchen.

L.A.M Nr 10

Nu verkar det bli tvärtom. Messi, Villa, Sanchez, Pedro och Pinto några av dem som kommer få mycket tid på plan. Vad jag tror.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-07-23 15:12
Xavi fick väl rött när vi torska med 4-1 mot Real?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-07-23 15:12
"Kruxet är väl att Barcelona kanske – och nu hugger jag ju – når upp till typ 80 procent på en skala över "den goda klubben". Då verkar många tycka att når man inte hela vägen upp till 100 ska man hålla käft och inte ens försöka. Då är det bättre att vara ett cynistnäste som utgår från 0 och står för det." Erik Niva förklarar Barcelona-hatet, kung!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-23 14:59
Xavi har spelat fotboll i 15 år och inte fått ett enda rött kort. Nu har man lagt om gräset på Camp Nou. Gräset på CN har nästan aldrig varit dåligt, förutom efter U2:s konsert o.lik. så våra planskötare är uppenbarligen bra på sina jobb. Ett annat bevis på det är att man förra året lade Camp Nous gräs på Miniestadi för att det höll så bra skick. Innan dess hade gräset på Miniestadi inte skiftats på 9 år. Vad gjorde man med Miniestadis gamla gräs då? Jo, man använde det som organisk kompost för att underhålla det nya gräset. Recycling is the shit.
Annons: