/spanien/barcelona/forum/9419.aspx/spanien/barcelona/forum/9419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V
2012-06-30 09:00
@FC Barcelona #10:

Inga problem!

Saken är att det inte finns något specifikt pris på en resa till Barcelona.
Allt ligger på dig som person, vill du resa fint? bo fint? ha bra platser på arenan?

Du kan komma undan med 2-3.000:- för 2-3 dagar i Barcelona med hyfsade matchbiljetter om du hittar billigt flyg, tex Ryanair eller Air Baltic för att nämna två.

Reser du Business Class så går bara flyget lös på cirka 5.000:- och tar du sedan in på hotell W eller liknande i 2 nätter så är det ju klart att resan går upp i pris enormt.

Allt handlar om vad du prioriterar, budget eller lite mer lyx så att säga..
Barcelona FC Barcelona #10
2012-06-30 08:54
Andreas V.V Man tackar för det snabba svaret!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas V.V
2012-06-30 08:50
@FC Barcelona #10:

1. www.flygresor.se (enkel variant på att hitta billiga flyg på datumet du vill åka).
Eller http://matrix.itasoftware.com/

Du kan inte boka i matrix utan du söker bara upp datum, för att se vilka som erbjuder lägst pris på just det datumet. Sen får du kontakta en resebyrå med informationen du får utav matrix.

2. www.hotels.com (välj och vraka).

3. www.fcbarcelona.com för matchbiljett, Från cirka 400:- och uppåt beroende på plats och match.
Barcelona FC Barcelona #10
2012-06-30 08:46
Grabbar, en fråga.. Vad kan en resa ner till Barcelona kosta? Självklart ska man kolla på en match, bo på ett hotell ett par dagar och kolla runt i staden resterande dagar. Tacksam ifall de som brukar vara där nere svarar på detta. Jag har nämligen jävligt stor lust att åka ner dit, antingen i år eller nästa år.
Barcelona Andreas V.V
2012-06-30 08:40
Att åka ner till Barcelona en gång per år är ju inget.. minst 1 besök / månad är mer rimligt.. -)

Förstår varför dom stängde medlemsansökningarna.. redan nu är det alldeles för mycket ansökningar när det vankas Cup-finaler etc.
Skönt för oss som är medlemmar i alla fall, hade jag dock inte varit det hade jag varit relativt sur..

Edit: När du väntat 3 år och blivit medlem, glöm för tusan INTE att betala medlemsavgiften för andra året.
Har du varit medlem i 2 år så gör det ingenting om du är sen eller missar betalningen för år 3, du kan alltid bli medlem igen om du varit medlem under 2 sammanhängande år tidigare.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2012-06-30 02:15
Barca4eva Exakt, man måste åka ner och skriva under. Sjukt!
2012-06-30 02:12
EL Corazon - King of Barcelona För att man gör det på kontoret på camp nou, de har ditt namn och kobtaktuppgifter så det är bara att åka dit och visa leg. :)
Barcelona Ibillay
2012-06-30 01:42
Inte nog med allt det ni har beskrivit....som jag förstått så kommer de som har hand om medlemskapen(styrelsen?) sedan efter 3 år göra en utvärdering för varje sökande. De kommer göra en utvärdering och sedan tillsammans försöka komma fram till om den sökande är "värt" ett medlemskap eller icke....det här sker alltså efter de tre åren.

Tror Rosell att FC Barcelona är en exklusiv engelsk "Gentlemen's club" eller?
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-30 01:28
Gud är störst! - Pep el rei!

Hur får klubben reda på att man har varit nere varje år?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-06-30 01:28
Jag är utråkad så jag gör en elva.

Oier
Montoya Bartra Roberto Alba
Thiago Dos santos Adriano
Luis Delafou Villa

Skulle vara kul att testa Alba mot United. Och villa tränas i form.
Barcelona Barca4eva
2012-06-30 01:20
Gud är störst! - Pep el rei!

"man måste nämligen åka ner till Barcelona 1 gång per år mellan juni-oktober i de tre kommande åren! Om man missar nån gång då får man börja om igen."

Inte nog med att man måste vänta 3 år så tvingas man också dra ner dit varje år? Det får väl bli o fixa jobb innan man bestämmer sig för det.
Barcelona Josep Guardiola
2012-06-30 01:13
Du har alltid ett hem och vi alla kommer alltid vara en del av din familj.
Barcelona Barcaholic
2012-06-30 01:08
Angående matchen mot United i Göteborg, är det någon som har koll på hur truppen lär se ut på ett ungefär? Kan inte tänka mig att många startspelare kommer vara med, men sen så brukar det finnas ett visst kontrakt som säger att dem måste ha ett antal startspelare. Eller har jag kanske helt fel?

2012-06-30 01:00
När jag var nere i Barcelona våras så ansökte min kompis om medlemsskap, jag skulle också göra det men jag har inte möjligheten att utföra följande som man måste göra; man skriver på massa papper, betalar 1000 kr och skriver in konto-nummer osv och nu kommer den sjuka delen man måste nämligen åka ner till Barcelona 1 gång per år mellan juni-oktober i de tre kommande åren! Om man missar nån gång då får man börja om igen. Jag vet inte om jag ska åka ner tre år i rad och dessutom vid den begärda perioden så därför tog jag inte risken. Det är en jobbig process, jag förstår inte hur rosell o Co tänker här, det ska inte vara så krångligt för oss som bor utomlands. Man kan lösa det enkelt med elektroniska underskrifter.
Barcelona Illusionista
2012-06-30 00:13
@Roja y Azul - FCB:

Stämmer fint det du säger.. medlem i Barcelona kan ta flera år.. vet inte riktigt hur det går till.. men du kan bli "medlem" alltså på hemsidan, de skickar en liten present när du fyller år och har alltid oavsett match, säkra biljetter. Så den typ av medlem du pratar om är inte det jag syfta på. Ursäkta att jag inte var så tydlig.
2012-06-30 00:07
Pedro Proenca från Portugal dömer sin andra final 2012 Han dömde Bayern-Chelsea i våras. Och tre matcher i EM har han dömt också. Hoppas domaren är rättvis.
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-29 23:59
elbraco

Hahaha Del Bosques fel :(
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-06-29 23:38
Tack för svaren!
Barcelona Grande Barca
2012-06-29 23:24
Rullstolsplats bokas via Scandinaviums biljettkassa alt tel: 031-81 10 20, någon som frågade förut såg jag..
Barcelona Smogen
2012-06-29 23:11
Jag tror inte Vertonghen skulle platsa i Barcelona, jag ger inte mycket för Holländska ligan och Belgiska landslaget har ju inte direkt presterat. Visst kan man inte säga att en ensam spelare inte är bra tack vare att hans landslag inte presterar, men han har inte bevisat tillräckligt mycket för att man ska ta in honom som en eventuell backup till Puyol. Väldigt vågat.
Barcelona R.D.A.M
2012-06-29 23:06
Iniesta i länktips
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-06-29 22:51
@Éluc:

Klokt sagt.
Barcelona LaMasia
2012-06-29 22:44
Kolla på gotevent.se
Tror det stod något nummer man skulle ringa om man hade behov av rullstolsplats.

@Diar Iniesta Shekha:

Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-06-29 22:40
Är det någon som vet om man köpa biljetter till Barca - United på Ullevi på tis tänkte främst på platser för rörelsehindrade personer?
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-29 22:15
Lucio verkar vara på G till Juve ändå. Den klubben försöker verkligen inte samla sympatipoäng direkt ;)
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-06-29 22:04
AndreD Fan vilken hater du har börjar bli! Riktigt dåligt surr från dig ;)
Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-06-29 22:02
@Illusionista:

Men man behöver väl ansöka i flera år för att bli medlem i Fcbarcelona.com eller? Man kan väl köpa biljetter därifrån utan att vara medlem eller :o ?
2012-06-29 22:01
Jag skulle börja lägga 32,5 miljoner på Hummels. Och sen 13 mille på Verthogen. Sen 10 på Botia. Sen Lucio. Han är inte i mitt intresse. Men vi behöver en mitt back och han är gratis så lägg bud först. Men så klart kommer klubbar att kleta på han.
Real Madrid C R 7
2012-06-29 21:45
MESSI

Du ville spela Fifa? Adda mig så kör vi senare : Boniii
Barcelona Illusionista
2012-06-29 21:24
Här kan ni läsa lite mer om biljetter och hur det fungerar.. =)!
Annons: