/spanien/barcelona/forum/9416.aspx/spanien/barcelona/forum/9416.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Corazon
2012-04-03 23:55
Håller med det ser faktiskt pojk aktigt ut när vi missar så öppna chanser precis som våra distans skott.borde va det enda dom tränar på nu mot slutet allt annat finns ju i dem
Barcelona Abirey
2012-04-03 23:54
Blaugrana1990

Sluta trolla. Ingen visar så mycket vilja och kämpaglöd på planen som Mascherano. Inte ens Puyi.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-03 23:53
KPB

Chelsea lär vara enklare än Milan.

Domaren var också pinsam på San Siro där han missade två straffar.

Den enda anledningen till att det inte tas upp nu är för att vi är vidare och ni inte är det. Vi behöver inget att peka på.

För övrigt, om Milan förtjänade att gå vidare så borde man väl ha haft mer än FYRA skott på mål över TVÅ matcher?
Gooner_in_spain
2012-04-03 23:53
Rambla = Omvänd rasist??

Eller du kanske bara är en annan sorts "svensk"???

.......Idiot!
Barcelona Piello
2012-04-03 23:52
Dos orm//

Vill folk börja hålla på FCB eller nåt annat lag för att de är bra så får de väl göra det? Jag kan inte bestämma vad de ska göra o inte göra.
Sålänge fler blir intresserade och följer fotboll så är det väl bra?

Hat?
Det är ju inte Barca som dömer sina egna matcher - hur mycket man än vill tro det. Uefa snack...
Att ha 9 spelare i startelvan från sin akademi...skit?
Att ha ett hyffsat passningsspel som Barca har....skit?
Man hatar att bara Barca spelare kan filma i hela världen?

Varför blir man arg?
Man är arg över att åka på stryk mot Barca och stör sig över att se sitt favoritlag bli utspelade.
TYP.
Barcelona Rambla~
Dos Orm Stackare, personligen hade jag sagt upp bekantskapen med min farsa om han gjort något sådant mot mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Riiio!!
Hoppas Florentino värvar in Ibra så han kan vara Mourinhoes nya springhund.. jävla pajas som är lika mycket dubbelmoral i intervjun med Frida som i sin sketna bok. Först va det massa dommartabbar ikväll men sen blev det ändå att "njaa men vi möter ju liksom världens bästa lag och dem gör det bra".. jävla idiot ni har 3 skott på två matcher och så står du och snackar om domarna. Verkligen njöööt när Niva och "rit" Ola diskuterade situationerna och konstaterade att våra straffar är regelrätta och Ibras va faaail!
Barcelona KPB
Domaren var pinsam idag, visst första straffen var korrekt andra INTE och zlatan skulle haft straff samt att maschernao skulle haft RÖTT för tacklingen mot Robinho fyfan!

Tror ni kommer få det extremt svårt vid ett eventuellt möte med Chelsea då dom lär vara suppertaggade sen förra gången då domaren OCKSÅ avgjorde matchens utgång rejält fyyy..

Väl mött!
Barcelona Barcelona10Messi
2012-04-03 23:51
För första gången ever kan jag mer än gärna rekommendera för er att läsa Olof Lundhs senaste krönika. Han brukar inte hylla Barcelona men här håller jag nästan med honom till fullo. Synd att det finns så pass många enögda personer i världen. :)
Blaugrana1990
2012-04-03 23:50
Men hallå, kan folk sluta berömma Mascherano!

Som mittback är han värdelös, och var fruktansvärd idag, och det var endast tack vare vårt intensiva presspel som hela laget utför som gjorde att det inte utvecklades till en större katastrof. Tack vare detta skapade Milan knappt någonting framåt och när dem väl gjorde det så gjorde Macherano bort sig.

Vid 1-1 målet var det Mascherano som missade och gjorde bort sig för att därefter upphäva offsiden. Och det fanns flera sådana situationer i matchen.
Barcelona Abirey
2012-04-03 23:50
Kvällens Awards?!
Barcelona BarcePep
2012-04-03 23:49
Zlatans nästa bok: ''Domaren hjälpte Barca''

HAHAHAAHA vilken jävla sopa, gråt och klaga sönder Barca i din nästa bok tack ;-) Det är det enda han är bra på. Och Milan kommer vinna CL när näsan har lagt fotbollsskorna i hyllan, typiskt :(

Visca Barca!!!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-03 23:49
Jag är missnöjd över spelet idag. Vi var inte lika bra på passningsspelet, liksom amatörer missade vi flera fri lägen, försvaret kändes inte stabilt. Men jag misstänker en grej, kan det var så att Peps taktik idag var att låt Milan komma i matchen lite, låta de rulla boll? För det är något de verkligen inte är bra på och det såg vi klart o tydligt idag. De kan inte anfalla, de kan inte försvara, vafan är de bra på egentligen?

Och till de flesta i Puertan
Era mun och arslen borde byta plats.

Och föresten, jag tycker att det är brott att vara så självisk som Alves är, han borde fanimej få böter :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-03 23:48
Dos orm

Du kan inte vara glad åt din pappa... tänk om han tagit dig till Highbury i stället...

Vad är du mest irriterad på?
Att Barcelona har fått fler fans på grund av dess framgångar (hmm, vad konstigt...) eller att Chelsea åkte ut på övertid 2009?

Vad tyckte du om straffsituationerna i första semifinalen på Camp Nou, och Abidals utvisning? Förstår att du är bitter över de två straffarna ni skulle haft på SB, men är det inte dags att gå vidare?

Och apropå publiken på Camp Nou, visst är det underbart när ett lag kan förtrolla en hel publik så att de blir stumma av beundran???!!!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-03 23:47
Mascherano bör nämnas bland top 3-5 mittbackar i världen för tillfället. Precis som el Flaco säger så var alla hans brytningar och tacklingar helt klockrena. Tacklingen på Robinho må vara hård från hans sida, dock var han på bollen och han kan inte rå för att Robinho väger 60kg.. Grym insats!
Barcelona Corazon
2012-04-03 23:46
Fan va bra, dom kommer ju verkligen parkera bussen, de enda jag fruktar med dem är fasta bjuder vi inte dem på så mycket gata så kan de gå vägen
Barcelona Rambla~
2012-04-03 23:45
De snackade om eventuell guldboll för Zlatan i Italien vid en eventuell avgörande insats i kväll. Haha, lite skillnad att möta lag som inte ställer upp på dubbla led vid straffområdet på San Siro och sen inte går över mittlinjen.
2012-04-03 23:45
Förresten, vad är oddset att Milan-RED fortsätter på Atleticos, Athletics eller Sevilla spåret whine-artiklar i efterhand?
Barcelona NoGo™
2012-04-03 23:42
Corazon

Vi börjar borta.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
Tre spelare stack ut ikväll för mig. Det faktumet att Iniesta spelade mer centralt än ute å kanten som på San Siro gav ett betydligt bättre flow i passningsspelet, Mascheranos majestätiska försvarsspel med flera episka glidtacklingar och brytningar och slutligen Busquets.

Tror det var Rambla som skrev för inte så länge sen att man brukar oftast glömma bort att hylla Busi för sitt taktiska spel, bollvinnande och förmåga att spela på ett eller max två tillslag. Oerhört underskattad. Busquets är en sådan spelare som syns mest när han inte spelar. Först då lägger man märke till hans betydelse för tiki taka spelet.

Sen så tycker jag att Cuenca gjorde helt ok ifrån sig. Som Mojito och många andra har varit inne på häll han ständigt bredden i anfallsspelet som gjorde det möjligt för Messi att få mer ytor centralt i banan. Det var kanske inte ynglingens bästa match hittills, men han gjorde absolut inte bort sig.

Barcelona !Sergio_ Busquets!
@Corazon:

Borta!
Barcelona Corazon
2012-04-03 23:41
Börjar vi borta eller hemma i semifinalen
2012-04-03 23:41
Det finns inget skämmigare än när någon ska förklara när man började hålla på ett lag. Speciellt med årstider och datum. Shit det är så b haha! Vem fan är "du" att man ska förklara sig själv varför man hejar eller tycker som man gör. Visst finns det medgångsfan men det är tyvärr en del av det nya och moderna fotbollen..
Barcelona DM1982
2012-04-03 23:40
@The Ball Tu mi:

Fy fan vad klockren Pep är, han skickar en rak höger till Zlatans skitsnack. Prestera på planen, snacka inte skit efteråt.
Barcelona DM1982
2012-04-03 23:39
@Dos orm:

Ärligt, ingen här bryr sig vilket slags fan du är.

U mad?
Barcelona Vampíro
2012-04-03 23:38
Zlatan i CL-avgöranden: Osynlig i matchen. Snackar bull efteråt, GTFO!
Barcelona The Ball Tu mi
2012-04-03 23:37
Guardiola: "Zlatan whining? I can't talk about his performance, that's up to his coach. I could talk about his games against Inter in 2010."

Klockrent!
Dos orm
2012-04-03 23:36
Jag kan väl säga så mycket som att jag är född i utkanten av London, min pappa är engelsman och tog med mig till stamford bridge för första gången år 1996. Du får avgöra själv om jag är "medgångsfan" eller inte.
Barcelona DM1982
Skumt att Zlatan inte gnällde när han spelade för Barcelona, då var det tydligen ok med fördelar? När han sedan möter Barcelona och två helt korrekta straffar utdelas så är det fel?

Zlatan, var konsekvent. Gnäll både när du får fördelar men även om det andra laget får fördelar. Annars blir det bara som Mourinho, ser bara det som döms emot Real men inte fördelarna.
Barcelona Rambla~
@barcastuff: Guardiola: "Zlatan whining? I can't talk about his performance, that's up to his coach. I could talk about his games against Inter in 2010." Haha, man måste älska Peps svar. Vi minns alla hur osynlig Zlatan var i det mötet.
Annons: