/spanien/barcelona/forum/9415.aspx/spanien/barcelona/forum/9415.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2012-04-04 00:19
Efterfrågar videoklipp där det är bevisat att Senna åkte på första kortet mot Real och att Ruben endast fick ett gult kort. Tack på förhand
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-04 00:18
Dagens pajas är ju ändå helt klart denne Birro.. Skriver om att man ska vara en stolt förlorare och stå med rak rygg, för att sen meningen efter anklaga att Barca har hjälp från högre makter.. Nej du Birro, håll dig till dina dikter istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-04 00:16
Ambrosini (Milan): "2nd Penalty? Ref was courageous, problem is different interpretations of rules. We played our cards, Barça are the best"

Nesta (Milan): "Thought ref wouldn't give a second penalty. In Europe the referees act different than in Italy. Messi made the difference."

Behöver någon annan än Nesta själv erkänna? Han chansade helt enkelt för att han inte trodde domaren skulle blåsa. Alla andra hatare kan dra åt helvete!
Barcelona Rambla~
2012-04-04 00:15
elbraco Där håller jag med. Jag störde mig också på det i kväll. Fast de flesta lag gör det, speciellt i sådana här viktiga och intensiva matcher. Fast det reagerar knappt någon på. Jag tycker nog Busi skärpt till sig lite när det gäller att rulla runt och överdriva. I kväll var uppe och studsa väldigt fort vid frisparkarna.
Barcelona Frodo
2012-04-04 00:14
Haha, avundsjukan visar sig återigen i Sverige. Låt hatarna hata. Berlusconis pojkar klagar på orättvisor? Fu**ing hell. Mycket ska man vara med om.

Busquets är FC Barcelonas fjärde bästa spelare. Vi vet alla vilka de tre främsta är. Den här säsongen är det endast Messi som har varit bättre än honom. Han må se udda ut i en fotbollsvärld där småpojkar dreglar över Penaldos rakade ben men som fotbollsspelare är Busquets helt majestätisk.

Avslutningsvis borde kanske Ztatyn jagat älg, bäver, kaniner eller vad fan han nu gör i någon skog. Han var likt senast Milan var på besök på Camp Nou ej närvarande.
Grace/Wastelands
Förstår fortfarande inte hur varken arsenals fans elelr milans dito inledningsvis ifrågasätter varför deras lag lyckas skjuta ungefär 4 skott mot vårt mål var sett över två matcher. Det är väl snarare där problemet ligger, för Milans fans kan väl på allvar inte tycka att chansmässigt var de värda att gå vidare?

Finns det ingen självrannsakan eller självinsikt att man gjorde en rätt vissen match idag? Jag hade inte direkt brytt mig om domarinsatsen om vi lyckades skjuta totalt 4 skott på två matcher mot något annat lag. Då hade jag inte ens bemödat mig bry mig om domaren då jag inte ens hade velat se Barcelona gå vidare efter en sån patetisk insats. Men det är väl olika.
Barcelona Barca4eva
Just smile and wave boys, smile and wave =)
Barcelona NoGo™
Official: Pique has an overburdening at the back of his left thigh, no injury

Ingen skada alltså, skönt.

Official: It's not yet clear if Pique will be available for the game against Zaragoa this weekend, depends on evolution discomfort #fcblive
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
Skriver under det Olof skriver. Hoppas andra också läser denna fantastiska artikel!
Barcelona Ibillay
2012-04-04 00:13
Bracas dominans verkar ha någon sorts skadlig inverkan på vissa bittra personers psykiska hälsa :D
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-04 00:10
el Flaco

Håller med i alla dina analyser. Tyckte precis likadant.

Sen gällande Cuenca måste jag säga att det är fantastiskt skoj att Pep vågar spela honom i sådana här matcher. Det säger en del om vilket förtroende han har för ynglingen - och Cuenca visar genom sitt agerande på planen att han är värd förtroendet.

Det var intressant det som Pep sa efter matchen. Att han ville ha en spelare som slickade kanten mer och att han därför föredrog Cuenca istället för Alexis/Pedro. Det bekräftade något som jag har börjat se mer och mer under denna säsongen - det finns inte längre en slags "osynlig hieraki" när det kommer till att starta de stora matcherna, utan det är den tänkta matchbilden, samt hur Pep vill spela som avgör. Och det är inte alltid de "bästa" spelarna som plockas ut.
Detta gäller inte bara anfallet utan alla lagdelar. Även på mittfältet och i backlinjen har Pep mixat runt bland positionerna och många gånger överraskat med att spela någon som vi anser vara en "lägre rankad spelare"...Och det här måste kännas riktigt skönt, inte minst för våra truppspelare, men också resten av laget. Alla kan i år känna sig riktigt delaktiga! Alla kan se sin roll i laget. Bänkas man ena matchen innebär inte att man är fast där.

Detta öppnar också för att Barca ska kunna ha en bredare trupp framöver. Särskilt när Pep börjat få in fingertoppkänslan i sina värvningar. Med rätt spelartyper kan truppen lätt breddas med både en och två spelare utan att folk ska hamna i någon frysbox.
Det är otroligt hur Pep ständigt utvecklar sitt Barca, och det här är ett av de intressantaste framstegen på väldigt länge.

Godnatt!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-04-04 00:09
Mitt i all tjabbel, någon som uppfatta barcelonas skott på mål i dem 2 matcher vi haft mot milan?
Barcelona Rambla~
2012-04-04 00:09
Birro har säkert blivit påsatt av en östtysk kulstöterska i sina unga dar. Det är nog därför han är så bitter.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-04 00:06
lämnar forumet för kvällen genom att konstatera att det är tråkigt att se våra spelare gnälla på domaren efter varenda avblåsning. Förväntar dom sig att domaren automatiskt ska börja dela ut gula kort till motståndaren så fort han blåser i pipan eller? Tycker det är ovärdigt och onödigt.

Att man får små fördelar av domaren med sig på CN bryr jag mig inte om för sånt jämnar ut sig på bortaplan. Inte heller Busquets rullande eller att man ofta söker lätta frisparkar.

Men det eviga gnällandet... får man en enkel frispark med sig så tacka och ta emot för helvete, sluta kräv rött kort och 3 matchers avstängning varje gång.

Där har vi något att lära oss av från Milan. De flesta spelare där åtminstonde.

Kan man som Iniesta fira ett mål i en VM-final genom att hylla någon annan så kan man också ha tillräckligt mycket "gentlemannatouch" i sig för att låta domaren vara och respektera honom.
Barcelona Puyol - El Guerrero
2012-04-04 00:05
Hehe, patetiska Birro slår till igen.

"Grattis Barcelona. Ni är fortfarande lika upphetsande som en östtysk kulstöterska med pungkulor."

U mad bro?
Grace/Wastelands
2012-04-04 00:04
Busquets börjar mer och mer påminna mig om Guardiola som spelare. Hans utveckling av sitt egna passningsspel de sista åren är helt fantastiskt.

Lite trist att Barcelona inte fick avgöra med tre spelmål, det hade känts skönt att slippa alla jävla drägg som på allvar tycker att 21 - 3 i skott på mål inte rättfärdigar ett 3-1 resultat utan istället måste gnälla på domaren och påstå att domaren förstör matchen. Den ena straffen är jävligt tveksam, men den på Messi när Antonini har ner honom är ju helt klockren.

Barcelona Rambla~
2012-04-04 00:03
Gooner På vilket sätt är jag rasist? Idiot kan du vara själv ditt mähä.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-04 00:03
Haha, läs runt lite på SvenskaFans..

Läs tex ett forum för en Engelsk division 1 klubb, där folk skriver som är typ 40-50 år..

Sen går du in på tex Chelsea´s forum, eller R.Madrid eller något annat storlag och läser.
Snacka om att medelåldern är lååååååååg.

Svenskar, ett patetiskt folkslag när det kommer till avundsjuka, oj oj oj vad roligt det är!

Man sover gott i natt, fy satan vad jag kommer sova gottigottgott.
LionelMessiTheHandOfGod
2012-04-04 00:01
Tippade här på sf att det skulle bli 4-1 fan väldigt nära flera gånger :)

Väldigt besviken på hur man missar så många klara chanser ikväll..

Hoppas Pep tar dom i örat och låter dom träna avslut i en hel vecka.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-04-04 00:00
Kan någon som hann se hur många skott på mål Barcelona hade mot Milan i bägge matcherna?
Barcelona Rambla~
2012-04-04 00:00
KPB Enligt vilken regelbok ska Zlatan ha straff? Enligt den regelbok som vanligtvis används på San Siro i Serie A? Förklara gärna för oss mindre kunniga är du hygglig.
BARCA-més que un club
2012-04-03 23:57
DENNA VINST VAR FÖR DIG ABIDAL !!!!

ANIMS ABIDALLLLLLLLLLLL LUV U BRO-....
Blaugrana1990
2012-04-03 23:57
Abirey

Jag nämnde vårt presspel i mitt inlägg. Vad jag menar är att Mascherano är värdelös som mittback och kunde kostat oss avancemanget idag. I en eventuell final mot Real Madrid så är jag beredd att åka ner till Barcelona och slå ner Guardiola om han spelar med Mascherano som mittback.

Det handlar om att vara uppriktig. Man kan inte säga att Mascherano är bra mittback. Han kanske kämpar men mot världens bästa spelare håller han inte.
Barcelona Corazon
2012-04-03 23:55
Håller med det ser faktiskt pojk aktigt ut när vi missar så öppna chanser precis som våra distans skott.borde va det enda dom tränar på nu mot slutet allt annat finns ju i dem
Barcelona Abirey
2012-04-03 23:54
Blaugrana1990

Sluta trolla. Ingen visar så mycket vilja och kämpaglöd på planen som Mascherano. Inte ens Puyi.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-03 23:53
KPB

Chelsea lär vara enklare än Milan.

Domaren var också pinsam på San Siro där han missade två straffar.

Den enda anledningen till att det inte tas upp nu är för att vi är vidare och ni inte är det. Vi behöver inget att peka på.

För övrigt, om Milan förtjänade att gå vidare så borde man väl ha haft mer än FYRA skott på mål över TVÅ matcher?
Gooner_in_spain
2012-04-03 23:53
Rambla = Omvänd rasist??

Eller du kanske bara är en annan sorts "svensk"???

.......Idiot!
Barcelona Piello
2012-04-03 23:52
Dos orm//

Vill folk börja hålla på FCB eller nåt annat lag för att de är bra så får de väl göra det? Jag kan inte bestämma vad de ska göra o inte göra.
Sålänge fler blir intresserade och följer fotboll så är det väl bra?

Hat?
Det är ju inte Barca som dömer sina egna matcher - hur mycket man än vill tro det. Uefa snack...
Att ha 9 spelare i startelvan från sin akademi...skit?
Att ha ett hyffsat passningsspel som Barca har....skit?
Man hatar att bara Barca spelare kan filma i hela världen?

Varför blir man arg?
Man är arg över att åka på stryk mot Barca och stör sig över att se sitt favoritlag bli utspelade.
TYP.
Barcelona Rambla~
Dos Orm Stackare, personligen hade jag sagt upp bekantskapen med min farsa om han gjort något sådant mot mig.
Barcelona Riiio!!
Hoppas Florentino värvar in Ibra så han kan vara Mourinhoes nya springhund.. jävla pajas som är lika mycket dubbelmoral i intervjun med Frida som i sin sketna bok. Först va det massa dommartabbar ikväll men sen blev det ändå att "njaa men vi möter ju liksom världens bästa lag och dem gör det bra".. jävla idiot ni har 3 skott på två matcher och så står du och snackar om domarna. Verkligen njöööt när Niva och "rit" Ola diskuterade situationerna och konstaterade att våra straffar är regelrätta och Ibras va faaail!
Annons: