/spanien/barcelona/forum/9411.aspx/spanien/barcelona/forum/9411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-02 21:35
Blaugrana són els colors!

Tyvärr lär det med 100% sannolikhet aldrig att bli de tröjorna. Det är enbart fantasitröjor skapat av någon randomperson med hjälp av s.k. "template". Riktigt snygga dock.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-04-02 21:11
Allsvenskan måste ju ha överlägset flest inkast i Europa?:P Känns som varannan passning går över långsidan...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-04-02 20:53
Lite justeringar på hemma tröjan och voíla så har man nästa säsongs tröjor. Jag älskar verkligen borta tröjan inte den gula utan den svarta. Hoppas det blir dom tröjorna.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-04-02 20:47
Grabbar det var någon som länka på alternativa tröjor inför nästa säsong, borta tröjan var typ svart med Kataloniens färger vid armen/axeln. Är det någon som vet vad jag snackar om?
sólo hay un Barça
2012-04-02 20:27
Tifot Finns i bildlänktipset
John Knute
2012-04-02 20:23
någon skrev att det blir ett tifo i morgon, källa på det? /på plats i Barcelona
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-02 20:12
Eluc

Exakt! Starkt att glömma länken, haha
Barcelona Éluc
2012-04-02 20:00
Valdés
Alves Piqué Mascherano Puyol
Xavi Busquets Cesc
Alexis Messi Iniesta

Något sådant här tror jag Pep kommer att mönstra imorgon, vilket jag är livrädd för. Vår vänsterkant förlorar alltså otroligt mycket dynamik i och med faktumet att Puyol kommer vara den defensiva ytterbacken samt att Iniesta inte är en traditionell renodlad ytter, och gör sig som allra bäst centralt i banan bredvid Xavi.

Att flytta ner Iniesta på mittfältet och spela Messi - Cesc - Alexis ger oss betydligt mer dynamik och dess balans på båda våra kanter. Det skulle vara väldigt intressant att se Thiago från start i Xavis position om den sistnämnde inte kan komma till start. Senast mot Athletic gjorde 20-åringen det väldigt bra tillsammans med Iniesta på mittfältet, så jag skulle absolut inte vara orolig om han får starta igen mot Milan imorgon.

Det ryktades ju igår även om en 3-4-3-uppställning som jag till början ställde mig väldigt skeptisk till, just med tanke på vår något dåliga historik med denna uppställning och diverse poängtapp den resulterat i under ligaspelet den här säsongen. Å andra sidan får vi ytterligare en spelare på mittfältet som kan kämpa i presspelet och huvudmålet imorgon kommer ju vara att gå framåt. Visst öppnar det upp mer där bak men så länge vi gör fler mål än Milan så är semifinalsplatsen vår.

Valdés
Puyol Piqué Mascherano
Xavi/Thiago Cesc Iniesta
Alves Messi Alexis

Med denna uppställning får vi alltså inte bara ett väldigt dynamiskt lag, men också två hårt arbetande yttrar i Alves och Alexis som kommer göra livet surt för Milans ytterbackar. Detta är ju något jag själv efterfrågade under matchen på San Siro där vårt kantspel nästan var helt obefintligt i och med Iniestas uppflyttningen till vänster. Så som vi spelade mot Athletic i lördags är så vi spelar som allra bäst, och hade Tello höjt sig något snäpp hade vi varit ännu farligare framåt.

Oavsett vad kommer det onekligen bli intressant att se hur Pep mönstrar laget.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-02 19:57
Zlatan exklusivt TV3 nu
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-02 19:47
Klart att Xavi ska spela imorgon, något helt annat existerar inte i Katalonien. Okej ett litet frågetecken kring Xavi, men jag vill så gärna ha Cesc tillbaka i elvan. Han behövs imorgon. Det gör även Xavi så klart.

Och en spelare som el Guaje som hade sprungit sönder Milans backlinje saknas lite extra i en match som denna. Lite deprimerad över att Pedros fantastiska form från förra säsongen har drunknat i Stilla Havet denna säsong. Som han spelar just nu platsar han inte ens i Allsvenskan. Kom igen nu för fan!
Barcelona Éluc
2012-04-02 19:41
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Du syftar på den som fanns på Totalbarca antar jag? Finns ytterligare en som blev upplagd idag om Busquets där alla hans fantastiska kvalitéer verkligen visas upp.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-02 19:35
1.70-ligan

glöm inte länken!
,Sami
2012-04-02 19:33
Xavi is part of the match squad for tomorow's game against Milan #fcblive

Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-02 19:32
Vill dela med mig av 89 sekunders njutning med Keita som huvudrollsinnehavare. Enjoy!
2012-04-02 19:22
Är det något jag har lärt mig de senaste åren här i SF så är det att fullständigt ignorera små fjollor som vill provocera. När du svarar på ett inlägg som uppenbarligen bara skrivits för att provocera, då förlorar du och startar en onödig pajkastning.

Personligen har jag tröttnat på fjollor som stängs av men ändå lyckas komma tillbaka. Att sätta IP-spärrar som håller ett bra tag låter bättre och bättre i mina öron.

Ignorera för i helvete.
Redaktionen
2012-04-02 19:21
Ett antal inlägg raderade eftersom de höll direkt usel nivå. Skärpning!
sólo hay un Barça
2012-04-02 19:10
Vet någon här inne vart man kan ladda ner gamla Barca matcher, helst el clasico från 90-talet. Skicka gärna länktips tack! :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-02 17:17
Fan va fula tröjor till nästa säsong!

http://www.simplybarcelonatickets.com/images/fc-barcelona-shirt-2009-10.jpg

Så borde en hemmatröja se ut! Stiligt o fint!
Barcelona Éluc
2012-04-02 17:16
Cesc, who had back problems, has been training normally this weekend and should be available for tomorrow's game against Milan #fcblive [md]

Då är det bara Xavi som är osäker.
Barcelona velka
2012-04-02 17:03
borde inte 1:a april skämtet tas bort nu? skrämde skiten ur mig unnan jag insåg att det var skrivet igår :(
Barcelona oxfilé
2012-04-02 16:34
Hehe, vår käre Messi såg väldigt imponerad ut.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-02 16:31
sólo hay un Barça

Precis, vad är 22.000 lappar mot 95.000 lappar..
sólo hay un Barça
2012-04-02 16:28
H-alavi - magico! Aa! Men mäktigast är när det är över hela arenan!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-02 16:15
elbraco

Ja, stämmer bra:).

För mig lutar det nog också mer åt Puyol-hållet. Han är som du säger en spelare som alltid höjer sig i större matcher. Roligt att se hur långt man kan komma på att bara göra sitt bästa vad man än gör. Dessutom vill jag se Mascherano samt Piqué i mitten. Startar Adriano lär antagligen Mascherano förpassas till bänken vilket han definitivt inte förtjänar. Han är kung i alla matche han spelar.
2012-04-02 15:59
Räkna med ett mäktigt tifo imorgon!
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-02 15:27
LAM nr 10

Jag tänker såhär; eftersom Milan vet att dom måste göra mål i kombination med vetskapen om att vi kommer vara mycket bättre på hemmaplan så kommer dom att köra en tät defensiv och snabba kontringar. Det förvånar mig inte om dom är betydligt offensivare idag än på San Siro.
Mer press och snabbare anfall förväntar jag mig, för att störa Barcas bollinnehav & spel.

Dessutom har dom Pato tillgänglig och massa spelare som kommer erbjuda djupledslöpningar. Därför vill jag ha Puyol på vänsterkanten. Adriano kanske är snabbare men Puyi är betydligt bättre defensivt sett och Adriano lär spendera mer tid runt mittlinjen än längre bak i banan. Dessutom så tycker jag att Puyol är en av världens bästa mittbackar i viktiga matcher. Om det beror på mina blåröda glasögon, sure, men han ger ALLTID 110% och gör ALDRIG några misstag. Han är ett måste i viktiga matcher.

Dessutom är hans "generella kvalité" mycket högre än Adrianos.

Random grej; jag har skrivit på Rambles i typ 5 år och först nu tänkte jag på att ditt namn står för Lionel Andrés Messi (antar jag). ;P
Barcelona The Reporter
2012-04-02 15:21
Jag är inte ironisk när jag säger att Masken ska starta istället för Puyol. Jag älskar Gránde Puyi, hans hjärta är något utöver det vanliga och han sliter som fan. Men i slutändan handlar det om kvalité och egenskaper, och enligt mig är vi imorgon i mer behov att det Masken besitter

Mot Real däremot älskar jag när Puyol startar ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-02 15:12
Det är verkligen ett lyxproblem Pep har med backlinjen just nu. Även om Abidal är borta så har vi fem riktigt bra backar just nu som alla skulle kunna starta matchen imorgon. Dani Alves är väl den enda som är riktigt given. Av mittbackarna är Piqué i form igen, Puyol måste man ha med i en CL-kvartsfinal och Mascherano är ënligt mig en av våra jämnaste spelare, presterar alltid när han spelar.

Detta är fyra bra backar som alla förtjänar att starta, frågan är om det är så bra att spela med kaptenen på vänsterkanten i en sådan viktig match där vi måste göra mål. Annars finns en offensiv Adriano, så vi får se om Pep väljer att säkra upp lite med Mascherano, Piqué och Puyol där bak eller om han startar med två offensiva ytterbackar. Om han startar med både Alves och Adriano, är den stora frågan vem av mittbackarna som blir petad. Själv kan jag inte se någon av dem börja på bänken imorgon.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-04-02 15:12
@elbraco - Bojan y Thiago:

Synd att de inte fick ta bussen till Camp Nou som vi fick göra när vi mötte Inter
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-02 15:11
Jag vill inte se Barca utan Puyol mot Milan. Det går bara inte, ingen chans. Puyol är som gjord för sånna matcher.
Annons: