/spanien/barcelona/forum/9401.aspx/spanien/barcelona/forum/9401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2012-04-01 23:04
Never endig story om den där mattan i Milano.

Självklart ska ett lag kunna påtala om mattan ser ut som ett skämt. Skaderisken är stor (se bara på alla skador hos Milan) och det är verkligen inte kul att se en massa spelare halka omkring på en matta som släpper hela tiden. Sedan är det mest pinsamt för Inter och Milan som ska vara världslag men inte kan presentera en fin matta.

Birro försvarar mer eller mindre alltid Italien och italienska lag, inget nytt där. Det skulle hedra honom om han ibland kritiserade italienska lag.

Att påstå att det skulle hjälpa att skruva fast dobbar visar exakt hur lite han egentligen kan om fotboll. Om en matta släpper så har det inget med dobbar att göra, den släpper ändå. Pinsam kille.

Hur som helst, hoppas Milans spelare tar med sig kameran ut när de får trampa på Camp Nous matta. De kan titta på bilderna efteråt och längta efter en sådan matta när de kommer hem till sin potatisåker.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-04-01 23:03
AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH BAJSA PÅ MIG FYFAN!!!
Barcelona Gabriel
2012-04-01 22:51
Marcus Birro i Club Calcio alldeles nyss: "Ganska småsint av Barcelona att klaga på San Siros gräsmatta. Om de ska vara så jävla bra som alla säger så ska de väl kunna spela på alla gräsmattor eller?"

Han andra: "Ganska småsint av Milan också att inte kunna ha en ordentlig gräsmatta"

Marcus: "Skruva fast dobbarna då för fan!"

Lol. Måste snubben alltid försvara allt som har med Italien och Serie A att göra? Lite verklighetsuppfattning måste man väl ändå kunna ha. Att som en historisk klubb med en så ärorik historia som Milan ändå har, inte kunna leverera en ordentlig gräsmatta som inte slits upp hur enkelt som helst är rent ut sagt dåligt, framför allt i en Champions League kvartsfinal.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-01 22:51
Häxjakt på Basaric. Vilka är på?
Blaugrana1990
2012-04-01 22:48
Trodde verkligen nyheten om Messi var sann. Haha, så lurad man blev.
Barcelona Bernie
2012-04-01 22:39
Äntligen en match där det kommer vara riktigt nervöst. Ett Barca som måste vinna, och ett Milan som kommer försvara sig och hoppas på kontringar. I love it!

May the best team win!
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-04-01 22:32
se och njut. Sen har ni shaccaron maccaron som låt nice
Barcelona Puyi the lion
2012-04-01 22:07
Tja! Jag har tänkt att jag ska ner och kolla Barca - Malaga. Jag har lite frågor jag undrar över, och var ska jag få svar på dessa om inte här såklart!

Först och främst när spikas matchdatumet exakt, är de efter milan matchen det bestäms?

Sen om det finns några som har bra tips på hemsidor som man kan hitta biljetter hos, ska ha bra platser! Mitten eller långt ner på någon av långsidorna har jag tänkt.

Tack på förhand mina kära Cules!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-01 22:01
Ah, det är så jobbigt att inte ha några marginaler inför returen mot Milan. Tycker vi borde haft ett mål med oss hem. Nu börjar det snart bli dags för match igen och känslan är sådär. Visst har vi goda chanser, vi är det bättre laget, men allt kan hända och vi har inte råd att släppa in första målet. Vill bara att det ska bli onsdag och att vi är vidare då! :p
Barcelona el Maestro:
2012-04-01 21:10
EL Corazon - King of Barcelona//

Såg du hur ungdomarna från Arsenal akademin spelade?
De sprang med bollen snabbt på kanterna. Det var mer tempot som är avgörande för deras del och även den individuella skickligheten. Man ser vad som skiljer mellan lagen i filosofin.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-04-01 21:02
el Maestro:

Det är säkert också väldigt lätt att ta till sig Barcas spelsätt och filosofi. Håll bollen inom laget så mycket som möjligt, bra teknik, bra passningspel, håll bollen på marken så mycket som möjligt. Grundläggande saker som man förstår redan i ung ålder.

Kul att se att vår filosofi tillämpas i andra delar världen!
Barcelona el Maestro:
2012-04-01 20:50
@elegantzidane:

Ungdomarna i FC Barcelonas akademi runt om i världen spelar på samma sätt som Barca. Barca erbjuder tränare och rådgivare och de får materiell med mera. Jag antar att det ser likadant ut även hos ungdomsakademier för andra stora klubbar. Exempelvis Real Madrids.

Jag blev också imponerad áv att se så unga pojkar spela så bra som de gör.
Barcelona Barcadinho.
2012-04-01 20:39
Salcini- Otroligt imponerande.

Jag vet att det finns en del tränare i Sverige som försöker sig på samma modell när det gäller såna unga spelare. Och en del har lyckats rätt bra eller riktigt bra (jag själv har sett med mina ögon några sådana imponerade ungdomslag).
Problemet för de allra flesta är dock att kunna behålla de bästa när de börjar komma upp till 13-15 år. Nu för tiden kan sådana grabbar lockas inte bara av stora klubbar från Sverige utan också från Kontinenten. Det är svårt att få flyt i bygget när varje gång ett långvarigt projekt går sönder efter det att två/ter försvinner från laget. Men det är kul utveckling för fotbollen.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-01 20:26
elegantzidane

det är väl klart att det är amerikaner som spelar?
Att de inte är ditflugna från La Masia är väl rätt uppenbart men pojkarna kommer från ARsenals & Barcelonas akademier, varpå de kallar sig FC Barcelona och Arsenal.

du tror väl inte att det är ett random pojklag som kallar sig för fc Barcelona, använder samma dräkter och spelar samma spel - helt utan connection till klubben?

edit; FC Barcelonas och Arsenals akademier i USA kanske skall tilläggas.
Barcelona Corazon
2012-04-01 20:26
Valencia kryssar hemma mot levante och har ett underläge att hämta upp mot alkmaar innan man åker till Madrid. vågar man hoppas på att dom kan störa real hahahah
Real Madrid elegantzidane
2012-04-01 20:21
Salcini

Läser man kommentarerna på youtube så menar dom dock att det inte är ett lag från riktiga Barcelona akademin, inte Arsenal heller för den delen. Utan laget kommer tydligen från södra kalifornien. Det ska tydligen vara vanligt att amerikanska pojklag kallar sig själva för Barcelona, Arsenal etc och använder sig av liknande matchtröjor. Det är alltså amerikaner som spelar.

Vare sig det stämmer eller ej så är det tydligt att dom spelar efter Barcelonas fotbollsfilosofi. Imponerande med så bra spelförståelse vid så ung ålder.
Barcelona Trippeln
2012-04-01 20:08
Kåta Ronaldo
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-01 19:59
Salcini

Helt sjukt. Ser likadant ut som när A-laget spelar. Passningsspel och tiki-taka som gör bort motståndaren totalt.

Förresten så ser planen alltför stor ut för dem:).
Barcelona Salcini
2012-04-01 19:30
I länktips hittar ni 11-åringarna för Barcas akademi i USA möta Arsenals motsvarighet. Knappt A-lagsspelare i Sverige har den speluppfattningen och tryggheten med bollen som dessa killar har!
Barcelona tarrak
2012-04-01 19:07
Kom också ihåg att i Spanien så luras man den 26 (eller 25?) december och inte 1 april. Så man kan nog läsa spanska tidningar utan att behöva vara mer vaksam än vanligt.
Barcelona Blaugrana91
2012-04-01 18:55
Katalano

Med tanke på att nyheten är publicerad den 22 mars så är det knappast något aprilskämt.
Barcelona Katalano
2012-04-01 18:52
Blaugrana91

Låter ändå som ett aprilskämt
Barcelona Blaugrana91
2012-04-01 18:38
Hmm enligt den Katalanska morgontidningen La Vanguardia så vill ett företag vid namn EVVO bygga en nöjespark i Barcas namn i Förenade Arabemiraten, närmare bestämt på ön Yas Island i Abu Dhabi.

Nöjesparken skulle isåfall komma att heta "Barca World" och vara 150 hektar stort, här skulle olika sportfaciliteter finnas men också massa butiker, restauranger och hotell samt ett Barca museum. 80% skulle vara täckt med ett gigantiskt tak så att det varma klimatet inte påverkar öns besökare...
Finns även möjlighet att nöjesparken kan komma att byggas i Qatar med tanke på klubbens "goda relation" till landet Qatar. Även Dubai är en tänkbar plats.

Låter skrämmande likt Reals projekt för övrigt...

Tydligen har det varit snack om detta redan 2009, men då var just bara snack, nu verkar det däremot vara så att det här företaget kommer att höra med klubbens ledning vad de tycker om förslaget. Känner jag Rosell rätt lär han säkerligen gå med på något sånt här...

Och nej detta är tyvärr inget aprilskämt.
Man kan ju bara hoppas att det inte stämmer, men iom att det är just La Vanguardia som kommer med dessa nyheter så känns det ganska trovärdigt.

Står mer i länktips.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-01 18:37
Real Madrid är ett hederligt lag och deras fans är inte alls smutsiga

APRIL APRIL
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-04-01 18:27
Jävlar vad ni gjorde mig skraja med den artikeln! Det var ett bra aprilskämt!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-04-01 18:07
Gör man verkligen så här mot en spelare?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-01 18:04
Gör man verkligen så här mot motståndarna ?
Barcelona Thiago en mi corazón!
2012-04-01 17:53
Messi skadad? En stukning kan inte ta över en månad att läka,isåfall är det något annat! Aprilskämt? ;)
Barcelona Katalano
2012-04-01 17:47
Gör man verkligen så här mot en unge?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-01 17:18
Gör man verkligen så här mot en lagkamrat?
Annons: