/spanien/barcelona/forum/9394.aspx/spanien/barcelona/forum/9394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-05 13:25
Shanghai

Busquets är kung. Kommer aldrig bli accepterad av det svenska folket som en bra spelare men vem fan bryr sig? Och nej, han ska inte ta över 6:an, han ska ha 16 och det numret ska sedan aldrig användas mer efter Busi lagt av.
srki.
2012-04-05 13:25
Shanghai - SHOOT ME $12

Håller med dig fullkomligt! Fotbollsporr av högsta klass, helt otroligt att han plockades in och tog över pivote positionen ifrån Toure redan sin första säsong!
Snacka om fingertoppskänsla av Pep, att ta honom med sig från b-laget och vara så säker på att han skulle slå igenom med dunder och brak!
Enligt mig är Busquets världens aboslut bästa pivote!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-05 13:21
F*n vad jag älskar Busquets. Ärligt talat vill jag skriva att han är Barcelonas viktigaste spelare, ja viktigare än Iniesta, Messi och självaste Xavi. Hans brytningar, passningsspel och vision är av det bästa jag har någonsin upplevt. Killen är liksom gjord för att spela i Barca och hans lugnande spel när han tar i mot bollen åh får orgasm.

Han ska vara vår framtida lagkapten och den fotbollsspelaren som ska ta över nr 6 är just Sergio Busquets.
srki.
2012-04-05 13:02
den närkingska älgen, här har du:).

Målmaskinerna från Madrid och München möts, och ni tycker att det är svårt att förutse vilka som gör flest mål?
Jag håller med.
Det är lättare att se vilka som lär släppa in flest.
De fina målen fanns där, publiken satt där, tv- kamerorna var utrullade och världens största stjärnor joggade runt på en perfekt klippt gräsmatta.
Allt det såg jag ju, men om det var en fotbollsmatch vet jag inte.
Real Madrid orkade inte riktigt ta löpjobbet som krävdes för att rulla upp Apoel, så de passade på att prickskjuta in bollarna i krysset istället.
Den bild som sa allra mest om lekstugan på Bernabéu igår var den av brassebreddaren Manducas målfirande. Han hade gjort ett meningslöst reduceringsmål (2–1) i en betydelselös match, men han firade som om han vunnit prinsessan och halva kungariket.
Apoel hade tagit sig hela vägen till drömmarnas yttersta gräns, de var nöjda med att få med sig ett mål och ett par vita matchtröjor därifrån.
På andra sidan drömmarna börjar Real Madrids verklighet.
Mourinho är en speciell tränare
José Mourinho drog igång sitt stora Clásico-maskineri direkt efter slutsignal, och även om hans pubertala psykologlekar börjar kännas väldigt gamla nu så är de en revelj för slutspelet.
Mourinho är en mycket speciell tränare, i en mycket speciell klubb.
Den som vill veta hur speciell tränaren är kan alltid fråga Bayern München. Det var han som manövrerade bort dem senast de spelade i Madrid, när Inter vann Champions League-finalen för två år sedan.
Den som vill veta hur speciell klubben är kan alltid fråga Jupp Heynckes.
1997 fick Bayerns nuvarande tränare chansen att ta över Real Madrid. Han hade inte det självklara stödet från presidenten Lorenzo Sanz, han fick Madrid-pressen mot sig, laget sladdade i ligan och åkte ur cupen mot segunda-laget Alavés. I maj avslutade Heynckes ändå säsongen med att hämta hem Champions League-pokalen till Madrid.
En halv miljon supportrar firade Real Madrids första europatitel på 32 år när de kom hem till Spanien.
En vecka senare fick Heynckes sparken.
Vill man hårddra det kan man säga att han var exakt där som José Mourinho var i fjol, utan att ha Mourinhos status. Han förlorade de interna maktstrider som Mourinho vann, han hade inget skydd mot media – alltså fick han sparken.
För en månad sedan var Bayern nära kris
Nu dundrar två av kontinentens allra största klubbar ihop i en semifinal, med gamla oförrätter och historier som bubblar under ytan.
Kan Heynckes ta en sen revansch på klubben som kickade honom? Kan Arjen Robben visa Florentino Pérez att han gjorde fel som rensade ut honom när han städade bort allt holländskt efter företrädaren Ramón Calderón?
Kort sagt: Kan Bayern München spela bort Real Madrid?
För en månad sedan var FC Bayern ett lag som stod en centimeter från en fullskalig kris, men nu slåss de på alla fronter igen. De är i final i cupen, de jagar Dortmund i ligan, och de är tre matcher ifrån att vinna Champions League. President Rummenigge har börjat prata om en trippel.
Det är omöjligt att räkna bort Bayern här.
Det är precis lika omöjligt att räkna dem som favorit.
Bayern och Real Madrid spelar taktiskt likartat, det är 4-2-3-1 med kantspelare som har fullt mandat att hota på insidan. Real Madrid gör mål på fler olika sätt, Bayerns mål kommer oftast genom inspel mot den halvspanske centertanktypen Mario Gomez.
Det finns inga ledtrådar där.
Ställ Robben-Müller-Ribéry bredvid Cristiano Ronaldo-Özil-Kaká… och jag har fortfarande svårt att välja. Kroos eller Khedira? Schweinsteiger eller Xabi Alonso? Neuer eller Casillas? Nä. Jämnt skägg .
I en match mellan två världslag kommer kvalitéerna helt enkelt att avgöra mindre än bristerna, och här börjar vi känna igen oss.
När Bayern München var i Madrid senast förlorade de Champions League-finalen mot Inter för att de hade ett mittbackspar som helt enkelt inte var tillräckligt starkt för att hålla ordning på Diego Milito i 90 minuter. Den här gången kommer de med Holger Badstuber och Jerome Boateng, och det låter fortfarande inte som ett par som kan stänga till dammluckorna när Ronaldo och Benzema kommer forsande.
– Det kommer inte att bli en final mellan Chelsea och Real Madrid, slog Mourinho fast igår.
Det tror inte jag heller. Men jag tror att Real Madrid kommer att göra sin del av jobbet.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-05 12:42
Hetfield Milanlab löser det!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-04-05 11:58
Man måste nästan tycka synd om Pato, han kommer att missa resten av säsongen. Han har potential, men lär aldrig utvecklas så mycket mer.

Det krävs kanske miljöombyte eller något liknande.
Atlético addeh
2012-04-05 11:44
elbraco

Upptäckte det. Lätt hänt ibland. :P
Atlético addeh
2012-04-05 11:43
el Flaco

Mycket fin gest av klubben att förlänga med Ilie, som dragits med knäproblem hela säsongen och fortfarande inte är frisk. En spelare med stort klubbhjärta och som aldrig klagar oavsett positionen på planen eller över en plats på bänken.
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-05 11:42
addeh

omgångens lag bland Barcelonaartiklarna igen ;)
Barcelona den närkingska älgen
2012-04-05 11:15
Någon med Aftonbladet plus som känner för att dela med sig av Simon Banks krönika?
Barcelona Rambla~
2012-04-05 10:56
"Mourinhos pubertala psykologlekar börjar kännas väldigt gamla."

- Simon Bank
Barcelona Deulofeu
2012-04-05 10:55
Är det någon som har koll på hur det ser ut med fördelning på straffar i årets champions?

Hoppas hårt på Valencia ikväll tidiga ,målså de kan plocka av vissa nyckelspelare så de är hyfsat fräscha inför Sb.

Borta mot Zaragosa i helgen mycket intressant de har verkligen spelat upp sig på sistone.Tre raka vinster mot Valencia,Atletico samt Gijon inte illa pinkat.

Pique missar ju matchen så det är ganska givet hur vi spelar inte så mycket alternativ.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-04-05 10:54
MUHAMED BASARIC

Fint skrivet, förklarade samma sak för mina kompisar häromdagen. Hoppas fler än bara Barca supportrarna läser din artikel. Vi kommer ju ihåg allt vi inte får med oss. Det är "neutral supportrarna" som glömmer.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-05 10:45
Klubben har förlängt med både Marc Muniesa och Ilie Sánchez till 2013 och försvarsspelaren kommer flyttas upp till A-laget nästa säsong.
Barcelona Mido
2012-04-05 10:12
Mina vänner jag kom på ett perfekt namn till smuts laget, som dom kallar oss för Hollywood fruar, då kan vi kalla dom för Desprate housewives haha klockrent!!!
Barcelona socccerfan1
2012-04-05 10:08
Grabbar.. Varför så irritterade?
Alla vi vet att José är 70%tränare 30% media bull.

Han gör såhär varje år när det närmar sig slutet av säsongen.
njut av det låga beteendet istället, real Madrid som är hans anställningschef!

Tur att reportern sa så:p

Tänk er OM real tappar ligan också, undrar vad José hade sagt och gjort?.. Tomte

Grande Pep!
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-04-05 10:04
Mourinho är en hycklare, ett svin som får spel på allt och alla så fort någonting går emot honom men när han får nåt med sig så håller han truten.

Han har hjärntvättat allihop genom sina konspirationsteorier, tydligen får inget lag vara annorlunda, vara bättre eller sticka ut i mängden för då är man fuskare.
Barcelona Myrran
2012-04-05 09:49
Mourinho sa på ett ungefär att:

Det inte kommer bli en final mellan Real och Chelsea. Kanske Bayern - Barca, eller Real Barca men inte Real Chelsea. Och ja ni vet varför det är så.

Och då avslutade reporten med att säga:

Okej, vi behöver inte gå längre. Vi tror vi förstår vad du menar och vi vill inte sätta dig i knipa.
Barcelona Tiki-Taka
2012-04-05 09:44
Han sa att Barcelona är överlägsna och kommer ta hem CL även detta år mot en eventuell final mot Bayern, då han anser att hans lag inte har någon chans mot tyskarnas offensiv....(indirekt uttalande) hehe :D
Barcelona B-Guden
2012-04-05 09:36
Nån som kan berätta vad mourinho exakt har sagt ?
Barcelona B-Guden
2012-04-05 09:36
Nån som kan berätta vad mourinho exakt har sagt ?
Barcelona Myrran
2012-04-05 09:30
Busquets - The Brilliant Mind, se den om ni har 15 min över. Man får en väldigt mycket bättre förståelse om hur Busquets spelar, hälften va han gör för laget är utan boll vilket man ofta missar för man inte vill missa Xavi/Iniesta/Messis shower.
Barcelona Mch
2012-04-05 07:57
Han är en slug räv Mourinho, han säger det han vill förmedla utan att egentligen uttala själva orden. Det är klart och tydligt att dessa försök från alla håll och kanter att nedvärdera Barca bara ger spelarna mer motivation. Jag tror inte de som uttalar sig förstår det. De borde ju bli varse om det varje år när vi lyfter bucklorna inför ett fullsatt Camp Nou :-)

Barcelona Diego Armando Maradona
2012-04-05 07:52
Hade nästan glömt bort Marcus Birro, var iallafall länge sedan jag läst något av honom, skulle ha fortsatt med det. Min mage hade mått bättre av det men rubriken gick inte att motstå.

Tydligen Kan INGEN älska Barcelona, han pratar om att starta en anonym Hata Barcaklubb, man kan inte älska Barcelona.

Marcus har tydligen missat den inte så anonyma Hata Barcaklubben som finns på Aftonbladets kommentatorsfält.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-04-05 02:32
Om nu Barca har pungkulor så tycker jag att de ska anmäla Mou,det räcker nu med hans äckliga teorier!
Barcelona comprende
2012-04-05 02:25
Andre 10 december 2 timmar efter matchen
Barcelona LeoMessi
2012-04-05 02:21
Så himla trött på horungen mourinhoe!! Killen är ju besatt av Barcelona, han ska lägga såna jävla spydiga kommentarer hela tiden. Jag önskar att Pep bara kunde be horungen att suga hans kuk. Fy helvete!! Hoppas någon basketspelare fistar honom i arslet
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-05 02:21
comprende

Oj, när såg vi dig sist? Var det den 10 december en timme innan el Clasico?
Barcelona comprende
2012-04-05 02:15
Åh herregud vad längesen man va inne här ! Pga hackade konto från brorsan ( el pasillo i smutsens forum ) Det är kul hur folk här inne tror på allvar att Real spelar finalen. Jag tror på fullaste allvar att Bayern kommer att slå ut dom, och det kommer inte ens vara något snack om saken. Utan kommer skilja 3 mål under 180 minuter till Bayerns favör. Drömfinalen är inte helspansk utan Drömfinalen står mellan Bayern vs Barcelona. Dom mest offensiva lagen i Europa! Bäst spelandes, och inga som helst tankar på att försöka få oavgjort och ta det till straffar. Där har ni fotbollsgodis mina vänner
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-05 01:29
Morinho kan dra åt helvetet ... han skämmer bara ut Real Ufc hela tiden .
han säger sådär för att sätta press på uefa domarna som han gjort i ligan o vill självklart få ut oss ur CL för att vinna enkelt mot chel$ea ....
morinho vågar inte möta oss för då vet han att han inte har någon chans mot oss .han är feg o rädd över att möta oss i ev final

morinho puta de madre som han brukar säga till domarna i spanska ligan
Visca Barca y Visca Catalunya
Annons: