/spanien/barcelona/forum/9393.aspx/spanien/barcelona/forum/9393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Éluc
2012-08-17 18:57
Bästa streamen jag hittar.

Edit: Japp, Dongou startar!
Barcelona Éluc
2012-08-17 18:57
Oh, det verkar som att Dongou startar.
Barcelona Siempre Barça
2012-08-17 18:55
Criff -Llourinho

har du nån bra stream till matchen?
Barcelona Criff -Llourinho
2012-08-17 18:53
Missa inte Barcelona B - Almeria nu 19.00.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-17 18:51
Diar Iniesta Shekha/

Jag minns en dokumentär om Nelson Mandela där han sa att han kallade alla hans fars fruar för mamma. Antar att det är kanske samma sak i Kamerun och därför Song inte sa att han hade x antal helsyskon och x antal halvsyskon. Han ser väl alla de som sina syskon, oavsett vem mamman är. Han berättade även att det är därför han har tröja nr 17 i Arsenal, som en hyllning till sina 17 systrar.
Barcelona tarrak
2012-08-17 18:50
@el Flaco - Loco-Motive:

Med största sannolikhet så är väl inte alla barnen födda av samma kvinna, men det påstådda världsrekordet antal barn från samma kvinna är 69 så det är väl inte helt omöjligt. Jag vill minnas att Patrice Evra har ca 25 hel-och halvsyskon alla från hans pappa men med olika kvinnor. Förklaringen till den barnaskaran, ska vara att Pappa Evra aldrig ägt en tv.

I övrigt håller jag med dig om Song, att det görs en massa andra dumma affärer till ännu värre överpriser, rättfärdigar inte att man öser ut hysteriska pengar för en spelare som knappast kommer ta en plats i förstaelvan.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-08-17 18:49
Jag är kluven till Song men måste ändå säga att jag välkomnar honom.

Song är en bättre fotbollsspelare än Keita, men Keita är en bättre lagkamrat och en förstod sin plats i laget. Song kommer däremot att erbjuda oss ett annat alternativ. Likt det Keita gjorde. Likt det Mascherano gjorde.

Vi behöver en bred trupp den här säsongen och spelare med andra kvalitéer.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-17 18:37
El Flaco/ Skulle inte förvåna mig om hans farsa hade många fruar. Det är något som är normalt i Afrika och där jag kommer ifrån. Men 27 barn är något utöver det vanliga. :P
Barcelona Éluc
2012-08-17 18:28
Barcelona B forward Rodri (22) is undergoing medical tests at English second division club Sheffield Wednesday. [rac1]

En anfallare färre i Barca B alltså. Skönt.
2012-08-17 18:24
Det jag inte visste om Song är att han har 27 syskon. Hur fan lyckas man med det? Alla kan väl inte vara biologiska syskon.
Barcelona MVP - 2011
2012-08-17 18:13
Detta sa Dani Alves på en presskonferens alldeles nyss:

@DaniAlvesD2: "Players that come to add something to the team are welcome. Song is a fantastic player."

Det är väl klart nu?
Barcelona Rambla~
2012-08-17 18:06
Song ska vara klar enligt talkSport. Sägs ha lämnat Arsenal.
Barcelona Éluc
2012-08-17 17:45
Dessutom har jag svårt att se Song hålla kvar vid sina påstådda "attitydproblem" när han kommer till Barcelona, då historien har visat att om man nu vill lyckas bli integrerad i truppen samt vinna titlar med laget (vilket jag antar att han vill då han inte direkt kommer få någon stor löneökning i Barca gentemot den han fick i Arsenal) så måste man underställa sig klubben, spelsättet och tränarens order. Med Francesc Fábregas i laget lär Song dessutom inte ha några som helst problem att komma in i laget snabbt och enkelt.

Gällande hans påstådda "defensiva brister" kan jag inget än att vifta bort det som något annat än skrattretande ursäkter för att Arsenal insett att de nu gått miste om en av deras viktigaste spelare och numera gått in i första stadiet i sorg, förnekelse. Förra säsongen fanns det visserligen en minskad arbetsförmåga i defensiven hos Song, och han såg inte riktigt lika disciplinerad ut som tidigare. Men de två tidigare säsongerna var hans defensiv helt fantastisk, hans positionering nästintill felfri och framförallt så var hans arbetsvilja på topp hela tiden. Han har alltså alla defensiva kvalitéer som en DM egentligen ska sitta på, och det gäller bara för Tito Vilanova att kunna plocka fram dem kommande säsong, vilket jag har högsta förtroende för att han lyckas göra.

Det enda riktiga nackdelen med köpet är att hans agent, likt många andras, är ett riktigt praktsvin som endast har pengar i sikte. Låt oss hoppas att det inte ställer till det som agenter för storspelare tidigare gjort i klubben.
2012-08-17 17:44
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Återigen, det är irrelevant att jämföra Songs pris med Javi Martínez. Alla vet att han inte är värd 40 miljoner. I det fallet handlar det mer om att Athletic har vägrat förhandla och då måste Bayern betala utköpsklausulen.

Jag förstår hur du tänker när det gäller Songs mångsidighet och att vi inte har många spelartyper som han i truppen, men så här på förhand känns 20+ miljoner euro som överpris. Tycker inte han presterat något avsevärt för att vara nära en sådan summa. Att han ska ha varit en av de bästa spelarna i ett mediokert Arsenal säger väldigt lite i mitt tycke.

Och sen som sagt känner jag inte alls till den här rädslan som du sa folk har för att Madrid är nära att värva Modric. Var har du läst det? Har inte heller läst att folk vill ha någon spektakulär värvning. Eller syftar du nu på det här med Neymar?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-08-17 17:35
el Flaco

Förklara gärna varför 20 milj euro är överpris för Song.

Martinez är snart klar för Bayern för 40! Så mycket bättre än Song är han inte, om vi nu säger att han ens är bättre! Vi vet inte om Song är den avbytaren ni har tänkt er, Puyol kommer spela mindre, Pique har varit skadad med jämna mellanrum, vi har ingen som roterar med Busquets. Song täcker många positioner. Vi har även ingen muskelpaket vi kan försvara vinster med och använda på bortaplan mot andra storlag...

Fördelarna med Song är på förhand mycket fler än nackdelarna. Och hans prislapp ser jag som rimligt pris! Hade vi haft lite mer bredd i truppen hade vi vunnit kanske både ligan och CL förra säsongen. Vad hände då när våra mittbackar var borta med jämna mellanrum och våra anfallare antingen var skadade eller ur form?

Song kommer att spela mycket och han kommer vara betydelsefull, speciellt i CL!
Barcelona Éluc
2012-08-17 17:34
el Flaco

Det känns som att det hade kunnat bli ett fantastiskt event såhär på förhand. Är ju dock mycket fotboll fram till det eventuella matchdatumet.
2012-08-17 17:29
Spekuleras i att Argentina och Portugal kan komma att mötas i en vänskapsmatch på Camp Nou i februari. Känns som att ett landslag hade fått bättre stöd än det andra. :P
Barcelona fard
2012-08-17 17:27
Alex Song has officially left Arsenal. Announcement expected over the weekend/monday. Via @TilleysArse.
2012-08-17 17:25
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Har varken läst att folk ska vara rädda för att Madrid ska värva Modric eller för den delen kräva en spektakulär spelare för att kompensera. Det jag ställer mig kluven till är Songs höga prislapp för att vara avbytare. Att sen dra in Chyg i ekvationen är irrelevant. Vi kan inte använda oss av den misslyckade värvningen för att rättfärdiga betala överpriser för vilken annan spelare som helst.
Barcelona Barca4eva
2012-08-17 17:14
Barcelonito / Lucho Enrique 21

"Haha i slutet av säsongen var Song "PL:s bästa defensiva mittfältare". Nu när han är på väg till Barca så är han överskattad"

Det där mönstret känner man igen.

Om ledningen och tränaren vill ha Song, så accepterar jag det. Tiden får utvisa hur bra eller dåligt det valet blir.
Barcelona ElTriplete
2012-08-17 17:11
BB-Barceloneta

Count me in. Tre nu. :)
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-08-17 16:57
Barcelonito / Lucho Enrique 21 Tack för det, nu kan jag räkna till två här inne som skulle välkomna honom med öppna armar! Inklusive mig själv
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-08-17 16:51
Haha i slutet av säsongen var Song "PL:s bästa defensiva mittfältare". Nu när han är på väg till Barca så är han överskattad, Hetfield kallar honom "osäker spelare", vad det nu än betyder! Och någon annan säger: "om vi inte vinner ligan eller CL i år så kommer denna säsong att ses som ett fiasko och då får Tito stå för det!" (vad har det med värvningen att göra förresten?)

Är ni på riktiga? Killen är Arsenals stabilaste mittfältare, han hyllades genom hela förra säsongen som ligans bästa DM, är en ledarfigur i Arsenal, slår fantastiska passningar, är stark och stabil och kommer göra det Keita gjorde ännu bättre. Och dessutom är han ung och en spelartyp Barca saknar.

Song kommer kosta omkring 20 miljoner euro, Chigrinsky kostade 25!

Trött på folk som håller på bajsa på sig för att Madrid köper Modric och vill ha någon spektakulär spelare och istället hackar på Songs prislapp. Vad hade ni förväntat er? Köpa Arsenals viktigaste mittfältare för 10? Det är ett lag i kris som tappat bort sin bästa spelare till United och behöver behålla alla sina viktiga spelare!

Song är en mycket bra värvning. Arsenalsupportrarna ska vi inte ens snacka om! Förra säsongen var han 10 ggr bättre än Busquets och bäst i världen, just nu är han, jag citerar: "överskattad och han som gjorde bort sig mot Wigan, titta på youtube så får du se själv!"

Fy fan! Skärp till er!
Barcelona R85
2012-08-17 16:47
Fyfan vad jag längtar till söndag !! Jag tippar 3-1 seger till oss ! Vad tror ni?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Reporter
2012-08-17 16:07
Det var jag som skrev inlägget ifrån "Arsenal" här nedan. Det är min brors account och vi skriver ifrån samma dator
Barcelona Arsenal
2012-08-17 16:06
BES4TYY

Man kan köpa biljetter utanför Camp Nou, då menar jag inte av privatpersoner, utan i biljettluckorna utanför arenan. Man kan köpa biljetter utanför där man börjar "Touren" genom museet och allt.

Jag kan lova dig att du får tag i biljett, men sen kanske ni inte få på samma platser ifall ni är flera styckna
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-08-17 15:48
Varken Gio eller Sergi går dock in som vänsterback i genom tiderna elvan. Den platsen är vigd åt Joan Segarra som spelade 16 säsonger i klubben och vann 16 (17) titlar mellan säsongerna 1948-1949 och 1963-1964.

4 ligatitlar
6 Copa del Rey
2 fericup (uefacupens föregångare)
2 latin cup (champions league på den tiden)
2 spanska supercupen + en 1947-1948 fast han inte spelade den matchen
Barcelona koeman92
2012-08-17 15:47
@BES4TYY:

Jag skulle starkt rekommendera att du isf köper biljetterna från klubbens hemsida fcbarcelona.com. Både billigast och säkrast. Men lycka till :)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-08-17 15:40
Håller med tarrak angående Gio.

Sätter man Gio före Sergi så har man:

1. Tveksam förståelse för spelet fotboll

2. Inte sett Sergi spela
Barcelona BES4TYY
2012-08-17 15:40
Tjena,

Det är så att jag har planerat se Barcelona-Valencia på plats söndag den 2a September. Så jag undrar vart ni tycker är bästa stället att köpa biljetterna, jag läste igenom "Guide till Camp Nou" och där tipsade skrivaren om att man kunde köpa biljetter utanför, men man ska vara försiktig så man inte blir lurad. Hur vet man då vilka som är äkta biljetter? Ska man köpa det innan eller ska man köpa utanför från människor? Jag antar att det inte lär bli fullsatt, så det måste finnas platser kvar, så vad tycker ni är billigaste och bästa alternativet? Kan man köpa platser bredvid varandra från folk som säljer utanför? Eller? Tacksam för svar!
Annons: