/spanien/barcelona/forum/9391.aspx/spanien/barcelona/forum/9391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-05 23:15
Barca-nist

Nej, du ska ingenstans! Spärren skall tas bort omgående!
RED, SOVER DU ELLER?
Barcelona Keite
2012-04-05 23:12
Fan va stolt man är!!!! :D
Alla PL-lovers. IN YO FACE!!!!!!!!!!!

edit: Sen är man ju EM och VM mästare! :D
Det blir en till i sommar!
Barcelona Barca-nist
2012-04-05 22:37
Efter flera försök att få komma i kontakt med barca admin och inte ha fått svar för det onödiga ip-spärret som kaljic från real forum gav mig, vill jag avsluta mitt konto här. jag har vart här sedan 2006 och känner stor besvikelse över att jag blev spärrad för nåt så patetisk som. stavfel (cassillas istället för casillas). tänk om man spärrade alla real fans som besöker les rambles och slänger ur sig onödiga ord här,
Jag ska inte vara bitter lika bra det!
jag önskar er lycka till o visca barca
hejdå
elbraco - Bojan y Thiago
2012-04-05 22:25
Blev det 2-1 till AZ i första mötet?

edit; hur kommer det sig att folk tippade att valencia skulle åka ut efter föesta matchen? Man hade ändå hemmaplan kvar, samt att AZ är ett lag som inte når upp till Valencias nivå i normal form.
Barcelona Bernie
2012-04-05 22:22
Kul att La Liga levererar! 5 lag vidare (än så länge)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-05 22:03
Rami är en chansning och förmodligen rätt dyr. Inte direkt mitt förstaval bland tänkbara mittbackar att köpa i sommar.
Barcelona el Maestro:
2012-04-05 21:19
Haha, Rami gör mål igen. Otroligt!
Barcelona el Maestro:
2012-04-05 21:16
Där satt den. Rami gör mål...
Barcelona el Maestro:
2012-04-05 21:15
Mittbacken i Valencia, Rami, ligger mycket illa till tror jag. Undrar om Barca inte har ögonen på honom och om Valencia är villiga att sälja honom i sommar? Han är en mittback som skulle passa in i Barca, enligt mig. Han kan spela i både höger och vänster i mittbackspositionen.
Culinho
2012-04-05 21:06
Streams till kvällens samtliga EL-matcher. Laggfria, rekomenderas starkt!
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-05 21:02
För den som kollar på Valencia - AZ, håll ett öga på den 18 åriga Adam Maher.
Barcelona Hetfield
2012-04-05 20:50
Man ska inte ta Markus Birro på allvar. Man ska inte heller räkna honom som en del av Italien heller, eller representant för italiensk fotboll. Han är en medioker poet som lever på att han är halvitalienare och att han kan komma med skämt då och då som ska lätta stämningen här och där.

Det känns som att Mourinhos utspel har blivit allt mindre uppskattade. Det var ett tag i Chelsea där han var pressens och medias gullegris, men han har verkligen inte blivit respekterad i Italien eller Spanien för den delen heller. Han trivs nog bäst i PL där man tycker att det är charmigt med douchebags.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-05 20:45
Grabbar och tjejer ni behöver inte bli arga på "skurkar" som Mou och Birro. Det luktar bara rädsla från Mou, varför ska han annars prata om oss? Möter de oss i Semi? Nej! Det där är bara TÄNDVÄTSKA för våra spelare och Guardiola. Det finns en anledning till varför han har en vinst på tio matcher mot oss sen han tog över Real. Ta det som ett skämt, skratta på bara istället. Det är nämlingen så att de hoppas ju på andra lag för att slippa oss och när vi slår ut de så ja då är det domarens fel eller så fuskar vi..

Och Birro? Han är bara en idiot. Han är besviken över att det är NOLL Italienska lag kvar i CL, det är jobbigt för honom att äta upp sina ord för han snackade ju så jävla mycket i Åttondelen, det slutade med att två lag från Italien åkte. Samtidigt så erkände han och kunde ta ut den där pinnen som han hade i röven, han sa att det är rättvist och de förtjänar absolut gå vidare så man ska inte bara snacka om domaren. Varenda expert har nästan sagt samma sak, att vi var det bättre laget och det var inget snack om det. Det är bara Milan och Real-fansen som tycker annat, men ni vet hur mycket de kan, inte så mkt (nu menar ja inte alla men de flesta). Sen Ruud Gullit sa på Al Jazera sport att det var straff för Nesta grejen, han sa ABSOLUT PENALTY. Och han är Milan-legend.

Det roliga är att Milan anklagar oss för "fusk" när vi blev blåsta på två straffar på deras åker men samtidigt som de försökte fuska till sig en ligatitel och säsongen efter började de serien med MINUS 17 POÄNG. Jo det är bara vi som fuskar. ;)
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-04-05 20:35
Alltså Birro måste vara den största.... ja jag ska inte säga nåt. Att han orkar gnälla varje jävla gång på Barca.
Jag har lust att mejla honom o skriva lite mindre otrevliga saker om honom.. Vilken tönt!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-05 20:08
Eller hur, det är så sjukt att Messi har mer poäng än exempelvis Ovechkin, Malkin, och Crosby (även om han har varit skadad) osv...plus en hockeyspelare spelar mer än 60-80 matcher varje säsong jämfört med en fotbollsspelare.

Fan killen är sjuk. Hahah :)
Barcelona Pedrito
2012-04-05 19:57
Hittade ett grymt citat av Xavi:
Celtic, like Barcelona, are more than a football club. Our clubs are a symbol of a culture and community that has not always been made welcome in their respective countries.

Finns en väldigt stark vänskap mellan dessa klubbar :)
Barcelona Ztoys
2012-04-05 19:44
Grabbar jag är ett stort Marseille fan och följer dem dagligen! N'Koulou är en rutinerad mittback trots sin unga ålder spelat som ordinarie i Ligue1 sedan 18 års ålder. Hans främsta egenskaper är kylan, tekniken, brytningssäkerheten och position/markeringsspelet. I mina ögon är han favorit mittbacken i Marseille. Galet bra och jag tror han skulle passa ypperligt i Barcelonas spelfilosofi, nackdelen han har är att han kan begå misstag då han inte är koncentrerad men annars en kanonspelare!

Hoppas han köps av Barca om nu någon köper honom och han skulle tvingas lämna Marseille, men då får Rosell och Guardiola öppna plånboken;)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-05 19:24
Även om jag avskyr Atlético och Valencia så hoppas jag att dem avancerar till semifinalplatsen. Sen Vill jag att Athletic håller i sin seger mot tyskarna Schalke 04. Det är bara positivt för spanska fotbollen.
Barcelona Corazon
2012-04-05 19:11
ingen afrikan enbart för att dom åker på afrikanska å blir borta en månad
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-05 17:49
Deulofeu Siqueira har gjort de flesta av de 6 målen på straff, så han ska inte överskattas. Är väl en av flera spelare som ägs av Udinese om jag inte minns fel. Han är i nivå med Adriano, fast lite sämre defensivt i mina ögon.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-04-05 17:39
Tycker Messi ska ta emot fler bollar från kanten och sedan gå själv med boll intill mitten, som mot Milan. Han står för mycket i mittcirkeln just nu och väntar på boll. Självklart är det där han är som farligast. Men motståndarna vet om det nu. Nu ska han ta emot bollar mer från kanten och själv gå in till mitten. Älskar hur Messi Xavi Alves spelar tillsammans, sen kommer den fina bollen mot Iniesta, som även han kan göra mål.
Barcelona Trippeln
2012-04-05 17:28
Så jävla rätt Basaric, så jävla rätt!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-04-05 17:09
Vi ska tydligen vara intressarde av atomyran, Giovinco. Har ingen större koll på honom men verkar ju intressant i alla fall.

Dessutom ska vi vara intresserade av någon N'Koyle i Marseille. Någon som vet denne snubbe är?
Barcelona Deulofeu
2012-04-05 16:56
Neymar---------Messi-------------Sanchez
Cuenca----Fabregas--------------Pedro
Tello

Iniesta--------------------Xavi--------------
S:Roberto---------------Thiago-----------

-------------Busquets----------------------
------------Jonathan-----------------------

Alba-----Puyul---------Pique-----Alves
Muniesa--Fontas-----Mascherano-Montoya
----------------------------Bartra---------------

--------------------Valdes----------------------
--------------------Pinto------------------------
--------------------Oier-------------------------

Villa-Neymar
Keita-S.Roerto,Jonathan
Adriano-Alba
Afellay-Tello
Montoya
Bartra

Jag vill givetvis se Både Abidal samt Villa tillbaka i fin form men det måste finnas alternativ.

Tror inte på att Neymar kommer redan nästa år men gör han det vore det fantastiskt kul.NMS vore det mest tekniska anfallet världen skådat någonsin.

Ekonomiska är det helt klart genomförbart med de värvningarna visst vi tappar en del rutin men det är dags för de unga att få sin speltid ifall de ska bli nya Xavi samt Puyul.

Ot men kan inte låta bli att spekulera inte mycket som behövs för att truppen skulle vara helt underbar.Rättare sagt ännu mer underbar.

Denna säsong håller på att dra ihop sig och snart ska pokalerna delas ut.Men nästa år kommer det hända massor ska bli oerhört att se de nya b-spelarna och se vad de kan göra samt även Fontas tillbaka.

Det kommer väl också flyttas upp en del spelare till b-laget kanske Dongou,Grimaldi och Samper för att nämna några juveler.Hoppas mycket på Deulofeu också att han får känna mer på a-laget snart han har varit het på sistone.

Men först Zaragosa...
BARCA-més que un club
2012-04-05 16:49
Johan Orrenius krönika är klockren
F*k all of u haters out there.

Visca el Barca 4 ever.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-05 16:40
Klockrent Basaric som vanligt!

Synd att hatarna endast kommer läsa första stycket och skita i resten, som vanligt. Blundar för allt vi fått emot oss men glömmer aldrig resten. Grymt irriterande men vad ska man göra..
2012-04-05 16:26
Roligt att Messi gör reklam med 3 Chelsea spelare, längtar redan till Semin!
2012-04-05 16:26
Roligt att Messi gör reklam med 3 Chelsea spelare, längtar redan till Semin!
Barcelona Deulofeu
2012-04-05 16:22
Lite ot men Granadas vänsterback är faktiskt riktigt bra betydligt bättre än Maxwell kanske något att satsa på om nu Alba förlänger.

Guilherme Siqueira 6 baljor har han gjort som vänsterback! Man längtar ju bara efter att Grimaldo klättrar upp till a-laget.Blir väl Barca b redan nästa år och sedan är det dags för honom och Dongou att flyttas upp.
Barcelona Deulofeu
2012-04-05 16:19
Eluc tycker han påminner lite om Song i Arsenal till utseendet en aggresiv mittback som har gjort drygt 100 matcher för Marseille utan att själv näta.

180 cm lång född 90 från Etoo`s hemland ; )

Spelar väl egentligen höger innerback är högerfotad.Passningsfot inget speciellt helt ok inte riktigt Barcaklass men bättrem än Chyg samt Caceres.

Får jag välja så är det Hummels/Silva/David Luis i den ordningen.Roligaste vore såklart Bartra/Muniesa men får de aldrig spela så är det tufft men nästa år är de i a-truppen.
Annons: